AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Hei. Ut av dusjen istad, når jeg var ganske tørr og hadde kraftig varme da jeg dusja KLART blåere vener, på denne delen ved trekanten, i midten der: http://www.examnnotes.com/images/cubital fossa 2.JPG Noen som vet hva det skyldtes? Altså at de blå venene synes betraktelig mer etter en god og varm dusj? Kan selvsagt se vener der, men ikke så klart som nå etter dusjen. Anonymkode: b01ec...868
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Kjære vene Anonymkode: 9b1a0...fc5 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Fordi du blir varm. Da utvider blodårene seg. Anonymkode: da3db...10d 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi du blir varm. Da utvider blodårene seg. Anonymkode: da3db...10d Under trening ja? Anonymkode: b01ec...868
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Under trening ja? Anonymkode: b01ec...868 Og i absolutt alle andre situasjoner der kroppstemperaturen øker. Anonymkode: da3db...10d 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og i absolutt alle andre situasjoner der kroppstemperaturen øker. Anonymkode: da3db...10d Selv under dusj? Er det fordi venene går saktere og frakter blod? Anonymkode: b01ec...868
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selv under dusj? Er det fordi venene går saktere og frakter blod? Anonymkode: b01ec...868 Ja, også i dusjen. Som sagt: det er fordi blodårene utvider seg. Anonymkode: da3db...10d 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, også i dusjen. Som sagt: det er fordi blodårene utvider seg. Anonymkode: da3db...10d Ja, men det er pga varmen/dampen. Om du dusjer i kaldt vann, så utvider vel ikke årene seg? Anonymkode: b01ec...868
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er pga varmen/dampen. Om du dusjer i kaldt vann, så utvider vel ikke årene seg? Anonymkode: b01ec...868 Du blir aldri fornøyd med svarene du får her inne uansett, så hvorfor fortsetter du å poste disse trådene? Du trenger hjelp!! Anonymkode: 6378a...b65 9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er pga varmen/dampen. Om du dusjer i kaldt vann, så utvider vel ikke årene seg? Anonymkode: b01ec...868 Om du dusjer i kaldt vann så trekker blodårene seg sammen. I varmt vann utvider de seg for å kunne frakte mer oksygen ut til armer og ben, dermed vil de også bli mer synlige. fornøyd med det svaret??? Anonymkode: eeca1...d1e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #12 Skrevet 29. november 2017 Å bare for å forklare hva som skjer når du dusjer i iskaldt vann eller tar isbad, blodårene trekker seg sammen og kan i tilfeller bli nesten usynlige fordi de prøver å lagre varmen i kroppen til de viktigste delene (organer osv). Anonymkode: eeca1...d1e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #13 Skrevet 30. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du dusjer i kaldt vann så trekker blodårene seg sammen. I varmt vann utvider de seg for å kunne frakte mer oksygen ut til armer og ben, dermed vil de også bli mer synlige. fornøyd med det svaret??? Anonymkode: eeca1...d1e Så med andre ord. Det å dusje i kaldt vann vil gjøre at blodårene ikke blir synlige etter dusj? Anonymkode: b01ec...868
Miss.Wildfox Skrevet 30. november 2017 #14 Skrevet 30. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så med andre ord. Det å dusje i kaldt vann vil gjøre at blodårene ikke blir synlige etter dusj? Anonymkode: b01ec...868 De trenger ikke å bli usynlige men vil mest sannsynlig bli mindre synlige. Helt til du er tørr og har fått tilbake varmen i kroppen igjen. Da synes de som de gjør til vanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #15 Skrevet 30. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så med andre ord. Det å dusje i kaldt vann vil gjøre at blodårene ikke blir synlige etter dusj? Anonymkode: b01ec...868 De blir nok ikke usynlige, men de vil bli mindre synlig. Helt til kropstemperaturen er normal igjen, da blir de som de vanligvis er. Du er seriøst nødt til å skaffe seg hjelp for den helseangsten din. Anonymkode: eeca1...d1e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #16 Skrevet 30. november 2017 10 timer siden, Miss.Wildfox skrev: De trenger ikke å bli usynlige men vil mest sannsynlig bli mindre synlige. Helt til du er tørr og har fått tilbake varmen i kroppen igjen. Da synes de som de gjør til vanlig. Okei Grunnen for at jeg spør er at jeg driver å slanker meg, og jeg måler min kroppsfettprosent utifra hvor tydelig jeg kan se blodårene mine på armen. Kanskje litt rart :). Så jeg er litt usikker på om jeg skal måle dem utifra en dusj, når dem syns klart mer, eller når jeg står opp fra senga og blodet har gått normalt? Anonymkode: b01ec...868
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå