AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Har i flere år slitt med smerter i muskler og ledd. Nå har det forverret seg i de siste årene. Har tatt masse blodprøver, vært i røntgen og MR . Men de finner ikke noe unaturlig foruten om slitasjegikt og noen andre sykdommer med svakt utslag. Er veldig plaget i hverdagen og har sterke leddsmerter. Nå er det verst i hånden og fingrene Klarer ikek gripe rundt ting og bruke fingrene. Har også dette på tærne. Hva feiler det meg liksom? Har fått diagnosen fibromyalgi, men skal den gjøre at jeg får smerter i ledd= ?Og ikke klare å gjøre noe? Sliter med gangen og ryggen. Flere som har fibromyalgi og kan berolige meg at det er det? Anonymkode: 797d9...043
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Jeg har det slik og har og fibro, hvis jeg gjør for mye så kan jeg og stivne til som du. Men når det er sagt så er det jo ikke umulig at du kan utvikle noe mer. Legen tar jevnlig blodprøver av meg da leddgikt feks fort kan snike seg inn på deg, En jeg kjenner gikk i 10 år med smerter før det slo ut på blodprøve og at man kunne se skadene. Nå er jo du ganske godt utredet, bedre enn meg iallfall så jeg ville slått meg til ro med at det er fibro. Hvis du leser litt rundt så finnes det like mange varianter av fibromyalgi som det finnes mennesker som har det. Anonymkode: 9cb84...c31 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 http://www.lommelegen.no/artikkel/revmatisme-revmatiske-sykdommer Dette kan være vanskelig å finne på tester tidlig i sykdomsforløpet. Håper virkelig ikke det er det du har. Også er det relativt sjeldent. Men det var det første som slo meg ettersom du har fibromyalgi. Anonymkode: 489d6...35d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 På 29.11.2017 den 22.19, AnonymBruker skrev: Jeg har det slik og har og fibro, hvis jeg gjør for mye så kan jeg og stivne til som du. Men når det er sagt så er det jo ikke umulig at du kan utvikle noe mer. Legen tar jevnlig blodprøver av meg da leddgikt feks fort kan snike seg inn på deg, En jeg kjenner gikk i 10 år med smerter før det slo ut på blodprøve og at man kunne se skadene. Nå er jo du ganske godt utredet, bedre enn meg iallfall så jeg ville slått meg til ro med at det er fibro. Hvis du leser litt rundt så finnes det like mange varianter av fibromyalgi som det finnes mennesker som har det. Anonymkode: 9cb84...c31 Er også så redd for at det er leddgikt og ikke fibro. Fordi jeg har serter i de små leddene også, på tærne og fingrer. Men jeg har også i de store leddene samt store muskelsmerter. Anonymkode: 797d9...043
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Endrer smertene seg etter kosthold, Ts? Nå spiser de fleste av oss i 2017 ikke verken mye fet fisk eller hermetikk, men begge to er kjente risikofaktorer for leddsmerter. Dersom du faktisk spiser noen av de over og ikke har forsøkt å unngå dem i 4 uker: forsøk. Anonymkode: cbfa8...1af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå