AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Om det blir mye skrivefeil er det fordi jeg må skrive med venstre armen. Har hatt senebetennelse i åmen i 4 uker og nå har jeg ikke sovet de to siste dagene pga smertene. Har spist rundt 8 paracet det siste døgnet uten at det hjelper. Nå begynner julebordene i helgen og jeg har bar jobb på to arrangementer i helgen, samt jobbet hele denne uken (vasker kommunale bygg) og jeg har jobb hele neste uke. Aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har helt syke smerter og nå har det spredd seg til skuldra 😥 Hjemme forfaller hele huset, da jeg har for vondt til å vaske, støvsuge, lage mat ol. Tror de siste 4 ukene har tæret sånn på at jeg i illegg blir deprimert av det. Jeg har grått i hele dag, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har tips? Vurderer å prøve støttebzndasje men hjelper det? (Mest vondt i albueleddet) Anonymkode: d071f...ba5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 riktig trening er stort sett eneste som hjelper. Anonymkode: 2c336...65d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: riktig trening er stort sett eneste som hjelper. Anonymkode: 2c336...65d Men legen så jeg måtte ta det med ro til jeg får time hos fysioterapeut (om 14 dager). Kan jo ikke trene når jeg ikke klarer å løfte ett vannglass engang. 😣 Anonymkode: d071f...ba5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Kom deg til legen og få deg en sykemelding og Voltaren. Hvorfor går du sånn i ukesvis uten og gå til legen? Vil du bli frisk, så gå og få resept på betennelsesdempende FØR det blir så ille. Anonymkode: c035a...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom deg til legen og få deg en sykemelding og Voltaren. Hvorfor går du sånn i ukesvis uten og gå til legen? Vil du bli frisk, så gå og få resept på betennelsesdempende FØR det blir så ille. Anonymkode: c035a...fb4 Har væt hos legen forrige uke. Han mente jeg kunne jobbe men jeg har fått mer vondt etterpå, altså har det forverret seg. Har ny legetime om 3 uker. Har spist voltaren før og jeg blir så dårig av det så jeg tørr liksom okke spise det. Legen sa heller ingenting om at jeg trengte noe medisin. Ellers ville han vel foreslått det tenker jeg. Anonymkode: d071f...ba5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har væt hos legen forrige uke. Han mente jeg kunne jobbe men jeg har fått mer vondt etterpå, altså har det forverret seg. Har ny legetime om 3 uker. Har spist voltaren før og jeg blir så dårig av det så jeg tørr liksom okke spise det. Legen sa heller ingenting om at jeg trengte noe medisin. Ellers ville han vel foreslått det tenker jeg. Anonymkode: d071f...ba5 Jeg var nylig hos min lege for senebetennelse selv. Fikk da en uke på Voltaren (det finnes alternativ som er bedre for magen) og tilbud om sykemelding. Trengte ikke sm den uken, men fikk streng beskjed om å komme tilbake om jeg ikke ble god innen en uke. Ta deg en tur på legevakten i kveld, og få en ny vurdering. Anonymkode: c035a...fb4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 27 minutter siden, AnonymBruker said: Men legen så jeg måtte ta det med ro til jeg får time hos fysioterapeut (om 14 dager). Kan jo ikke trene når jeg ikke klarer å løfte ett vannglass engang. 😣 Anonymkode: d071f...ba5 Derav ordbruken riktig opptreninghttps://helsenorge.no/sykdom/muskel-og-skjelett/trening-ved-tennisalbuehttp://www.fysionett.no/tennisalbue-ovelser/ Jeg måtte starte med en stressball istedet for vekter. Jeg fikk tennisalbue, tok ikke opptrening seriøst, det utviklet seg videre til golfalbue også. Betennelsesdempende vil være effektivt, smertestillende kan hjelpe for søvn, men om du fortsetter belaste feil vil du risikere å gjøre vondt verre. Om du tar smertestillende vil du kanskje kunne fortsette feilbelastningen/overbelastningen som utløste betennelsen, men det blir ikke bedre. Anonymkode: 2c336...65d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var nylig hos min lege for senebetennelse selv. Fikk da en uke på Voltaren (det finnes alternativ som er bedre for magen) og tilbud om sykemelding. Trengte ikke sm den uken, men fikk streng beskjed om å komme tilbake om jeg ikke ble god innen en uke. Ta deg en tur på legevakten i kveld, og få en ny vurdering. Anonymkode: c035a...fb4 Ok da drar jeg til legen igjen i morgen. Fint å lese andres erfaringer, takk ! Anonymkode: d071f...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derav ordbruken riktig opptreninghttps://helsenorge.no/sykdom/muskel-og-skjelett/trening-ved-tennisalbuehttp://www.fysionett.no/tennisalbue-ovelser/ Jeg måtte starte med en stressball istedet for vekter. Jeg fikk tennisalbue, tok ikke opptrening seriøst, det utviklet seg videre til golfalbue også. Betennelsesdempende vil være effektivt, smertestillende kan hjelpe for søvn, men om du fortsetter belaste feil vil du risikere å gjøre vondt verre. Om du tar smertestillende vil du kanskje kunne fortsette feilbelastningen/overbelastningen som utløste betennelsen, men det blir ikke bedre. Anonymkode: 2c336...65d Tusen takk for tips og gode erfaringer. Skal ta opptreningen seriøst, så bra du fortalte meg dette! Fikk noen øvelser hos legen jeg skal gjøre daglig når jeg ikke går intense smerter. Må nok kanskje tilpasse arbeidet mitt eller få en kort sykemelding. Anonymkode: d071f...ba5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om det blir mye skrivefeil er det fordi jeg må skrive med venstre armen. Har hatt senebetennelse i åmen i 4 uker og nå har jeg ikke sovet de to siste dagene pga smertene. Har spist rundt 8 paracet det siste døgnet uten at det hjelper. Nå begynner julebordene i helgen og jeg har bar jobb på to arrangementer i helgen, samt jobbet hele denne uken (vasker kommunale bygg) og jeg har jobb hele neste uke. Aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har helt syke smerter og nå har det spredd seg til skuldra 😥 Hjemme forfaller hele huset, da jeg har for vondt til å vaske, støvsuge, lage mat ol. Tror de siste 4 ukene har tæret sånn på at jeg i illegg blir deprimert av det. Jeg har grått i hele dag, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har tips? Vurderer å prøve støttebzndasje men hjelper det? (Mest vondt i albueleddet) Anonymkode: d071f...ba5 Hva med å oppsøke en lege? Så mye paracet skader leveren din så det bør du slutte med umiddelbart. En fysioterapeut med laser kurerer senebetennelse raskt og enkelt. Anonymkode: d364e...a76
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å oppsøke en lege? Så mye paracet skader leveren din så det bør du slutte med umiddelbart. En fysioterapeut med laser kurerer senebetennelse raskt og enkelt. Anonymkode: d364e...a76 Var hos legen forrige uke, har ny time om tre uker. Lang ventetid. Har ikke time hos fysio før om 2 uker, da det kunne finnes en her jeg bor. Lang ventetid. Anonymkode: d071f...ba5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #12 Skrevet 29. november 2017 Du må få time hos legen i morgen! Når det forverrer seg, så må du ta tak i det å komme deg til legen. Kjøp sånn senebetennelse bandasje, sånn ferdige som du bare trer rett inn på hånda, de har aluminium-stang inni, som hindrer deg å bøye hånda Eventuelt fatle og om du trenger det. Antar du ikke klarer å løfte et glass vann engang, så det å jobbe kan du bare glemme. Nå må du ta vare på deg selv, komme deg til legen å få sykemelding. Så må du bare senke tempoet, å la armen få ro. Håper du får noen betennelsesdempende tabletter av legen med litt futt i, for det kan godt vare en stund om det får satt seg. Anonymkode: 84d1b...538
Blod Skrevet 30. november 2017 #13 Skrevet 30. november 2017 Tråden er ryddet for medisintips Blod, mod
Marthe75 Skrevet 30. november 2017 #14 Skrevet 30. november 2017 (endret) Obs, feil plass Endret 30. november 2017 av Marthe75 feilt tråd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå