Gå til innhold

Fiskeburger med salat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å lage fiskeburger, og i oppskriften står det at det er godt med coleslaw til, men jeg har ikke det. Tror dere det blir godt med italiensk salat til i stedet? 

Anonymkode: 448ee...cff

Skrevet

Italiensk salat blir noe helt annet, det er jo pålegg og ikke tilbehør. Men er vel bare å prøve om du synes det høres godt ut?

Skrevet
3 minutter siden, Duckie skrev:

Italiensk salat blir noe helt annet, det er jo pålegg og ikke tilbehør. Men er vel bare å prøve om du synes det høres godt ut?

Det blir jo ikke så annerledes når det er snakk om kremet coleslaw? 

Italiensk salat er ikke nødvendigvis pålegg, nei. 

Skrevet

OK, da vet ikke jeg hva slags italiensk salat du mener, var pålegget jeg tenkte på.

Skrevet
Akkurat nå, Duckie skrev:

OK, da vet ikke jeg hva slags italiensk salat du mener, var pålegget jeg tenkte på.

Det selges jo som pålegg, men det ligner jo ganske mye på coleslaw? 

Skrevet

Lag coleslaw? Det er lett. Google Stiansens oppskrift. Italiensk salat tror jeg fort blir kvalmende. 

Anonymkode: d2951...8b9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lag coleslaw? Det er lett. Google Stiansens oppskrift. Italiensk salat tror jeg fort blir kvalmende. 

Jeg har ikke noe å lage av. 

Skrevet

Jeg synes ikke det, er jo helt annen konsistens. Coleslawen har kål i større biter som er crunchy, den italienske salaten har ikke noe særlig konsistens i det hele tatt.

Jeg er glad i coleslaw, men ikke italiensk salat. Synes du det er godt og tenker at det kan passe er det vel bare å prøve?

Skrevet

Eventuelt kan du lage tzatziki, det er også godt til. Eller bare blande rømme/creme fraiche/gresk yoghurt med litt hvitløk, rødløk, sukker, sitron og eventuelt kapers. Eller chili eller chilisaus. 

Skrevet

Det er sykt godt med tzatziki, rødløk og sorte oliven til fiskeburger! Nam, nå ble jeg sulten :fnise:

Skrevet

Mangosalsa er også kjempegodt på fiskeburger, spesielt hvis man bruker laks. Min favoritt er mangosalsa, avokado, ruccula, chilimajones, brioche brød og lakseburger penslet med ponzusaus og et lite dryss ristede sesamfrø. Skal jeg virkelig kose meg så velger jeg lakseburger fra Salmar medium stekt :ninuskapus:

Skrevet
1 time siden, gohege skrev:

Mangosalsa er også kjempegodt på fiskeburger, spesielt hvis man bruker laks. Min favoritt er mangosalsa, avokado, ruccula, chilimajones, brioche brød og lakseburger penslet med ponzusaus og et lite dryss ristede sesamfrø. Skal jeg virkelig kose meg så velger jeg lakseburger fra Salmar medium stekt :ninuskapus:

Åhh, det var ikke laks denne gangen, men fy søren så godt mangosalat med chilli er! Kanskje ikke heeelt det samme som du snakker om, men antar at det er noe av det samme. Smakte mangosalat til laks første gangen i militæret, og det er virkelig noe av det beste tilbehøret jeg har smakt til laks! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åhh, det var ikke laks denne gangen, men fy søren så godt mangosalat med chilli er! Kanskje ikke heeelt det samme som du snakker om, men antar at det er noe av det samme. Smakte mangosalat til laks første gangen i militæret, og det er virkelig noe av det beste tilbehøret jeg har smakt til laks! 

Vi snakker om akkurat det samme 😄 Nesten litt skummelt hvor høy sannsynligheten blir for å forspise seg på det. Santa Maria har kommet med en mango og papaya salsa på glass som jeg bruker til hvis mangoprisene går i taket. Ikke helt det samme, men smaker fortsatt greit 😊 link: https://www.santamariaworld.com/no/produkter/mango-papaya-salsa/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...