Gå til innhold

Flytte med katt til USA

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herregud. Det er en jævla katt. Avliv den før du drar, ikke utsett den for noe slikt.

Anonymkode: a9e2b...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så må man huske på at hvis det er noen personer som er allergiske mot dyr, og de bestiller billett først på enten SAS, Widerøe eller Norwegian - så tillates ingen dyr i kabinen. Da må dyret reise på annen måte. (Kommer personen med dyr først med bestillingen, må allergikeren reise på eget ansvar eventuelt vente til første dyrefrie fly.)

Anonymkode: f8bf5...411

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Det er en jævla katt. Avliv den før du drar, ikke utsett den for noe slikt.

Anonymkode: a9e2b...743

Dyssosiale tapere har ikke plass i et samfunn. Avrett!

Anonymkode: e6b3c...873

• Liker 3
Skrevet
21 hours ago, Sirah said:

Lurt med hundeposer :) Men vil ikke tisselaken også stinke? kattetiss lukter jo død :P Ser for meg at katten potensielt stikker av om man åpner døren til buret og løs katt på flyplass er vel ikke å forestrekke 😂

Det må man nesten se an selv med katten sin hvordan den vil være i bag og generelt. Min er avslappet pus som ikke stresser med noe som helst, så var ikke noe problem :) Man kan ta med flere tisselaken å ha som ekstra om man må bytte.

Anonymkode: 6888a...96f

Skrevet
På 29.11.2017 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Er ikke det som står her:

Hund og katt fra land innenfor EU/EFTA kan tillates innført uten karantene etter søknad til Statens dyrehelsetilsyn, forutsatt at det etter vaksinasjon mot rabies er oppnådd tilfredsstillende antistoffnivå. For hund og katt fra tredjeland  (land utenfor EU/EFTA) der det forekommer rabies, kreves 4 måneders isolasjon i en spesiell, offentlig godkjent karantene, deretter 2 måneders «hjemmekarantene».

https://snl.no/karantenebestemmelser_for_dyr

Anonymkode: 46558...6fa

Håpløst utdatert link. Statens dyrehelsetilsyn har ikke eksistert på mange år - det er Mattilsynet som har dette fagområdet nå, og regelverket er helt annerledes.

Anonymkode: 8bbc7...c0e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må man nesten se an selv med katten sin hvordan den vil være i bag og generelt. Min er avslappet pus som ikke stresser med noe som helst, så var ikke noe problem :) Man kan ta med flere tisselaken å ha som ekstra om man må bytte.

Anonymkode: 6888a...96f

Mest sannsynlig lager jeg jo bare dette til et problem :) Er nok som du sier at dette går helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...