Gå til innhold

Hva har skjedd med ikea??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var vi på ikea dor atter en gang. Men jeg finner ingenting som er fint lenger! Vi leter etter kjøkken og jeg synes de er rett og slett gyselige! Før hadde de enkle og fine kjøkken som nå er erstattet med noe virkelig stygge grelle kjøkken. Samme med lampene skulle ha en vegg hengt enkel lampe fantes tilsammen 5 stk alle stygge! Hva skjer?? Fler som har lagt merke til det??

Anonymkode: bf897...420

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har lagt merke til at utvalget har blitt mye mindre og at det er mer av det samme stilmessig, type grelt er populært. Men ikke minst: prisene har flydd i taket! Ikea har virkelig ikke møbler der det er samsvar mellom kvalitet og pris over hodet lenger, blir helt sjokkert over hvor mye de tar for finerte flatpakker med kronisk slark når de er montert.

Anonymkode: ff9c3...fd9

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Har lagt merke til at utvalget har blitt mye mindre og at det er mer av det samme stilmessig, type grelt er populært. Men ikke minst: prisene har flydd i taket! Ikea har virkelig ikke møbler der det er samsvar mellom kvalitet og pris over hodet lenger, blir helt sjokkert over hvor mye de tar for finerte flatpakker med kronisk slark når de er montert.

Om du synes prisene på ikea er for høye, kan du umulig å vært innom noen andre møbelforretninger. Det er helt villt mye biligere på ikea enn det er på møbelringen, skeidar, fagmøbler, bohus, etc. 

Anonymkode: fa0ec...0c5

• Liker 14
Skrevet

Har akkurat kjøpt et råfint kjøkken der 😍 

De har ellers myyye fint, synes jeg. De har nettside og katalog, så det er bare å sjekke om man finner noe man liker før man drar inn da.. 

Anonymkode: 37fd9...77a

• Liker 1
Skrevet

Er strålende fornøyd med vårt nye ikeakjøkken. 50 000 for et mellomstort kjøkken er ikke ille. Men jeg er ikke veldig fan av "enkelt" 😉

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du synes prisene på ikea er for høye, kan du umulig å vært innom noen andre møbelforretninger. Det er helt villt mye biligere på ikea enn det er på møbelringen, skeidar, fagmøbler, bohus, etc. 

Joda, det er akkurat det jeg har. ;)

Skrevet

Jeg elsker sånne kjøkken uten håndtak og det er det jeg har lyst på! Men de finnes jo ikke i helt enkelt høyglans hvitt lenger feks. Det finnes kun tre stykk. Alt av vanlig høyglans er borte erstatte med helt rare farger. Og nei ett ikea kjøkken er faktisk ikke så billig lenger. Kjøkkenet vi skal bygge kom godt over 100 000 og det helt uten hvitevarer. Til gjengjeld så var vi på crown som regnes som dyrt, hvor kjøkkenet kom på 400 000 med hvite varer av Miele! Der var det ikke snakk om stygg laminat benke plate feks! Men jeg er ikke noe snobb for å si det sånn jeg valgte ut ett helt enkelt ikea hvitt høyglans kjøkken men den er borte! Erstatte med mint grønn eller beige....

Skrevet

Enig i at utvalget har blitt dårligere. Vi skulle ha noe baderomsinnredning, og det var ikke mye å velge i som passet oss. Endte med at vi kjøpte noe fra en av de "vanlige" (les: dyre) butikkene

Anonymkode: 57b0c...92e

Skrevet

Huff nei ikke kjøp noe så viktig som kjøkken på IKEA! Benkeplaten blir misfarget og får kjempe firt riper, samme med skapene, det er jo elendig kvalitet!

At dere tørr å legge så mye penger i noe så kvalitetsløst er for meg helt hinsides.  

Anonymkode: 93487...30e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker sånne kjøkken uten håndtak og det er det jeg har lyst på! Men de finnes jo ikke i helt enkelt høyglans hvitt lenger feks. Det finnes kun tre stykk. Alt av vanlig høyglans er borte erstatte med helt rare farger. Og nei ett ikea kjøkken er faktisk ikke så billig lenger. Kjøkkenet vi skal bygge kom godt over 100 000 og det helt uten hvitevarer. Til gjengjeld så var vi på crown som regnes som dyrt, hvor kjøkkenet kom på 400 000 med hvite varer av Miele! Der var det ikke snakk om stygg laminat benke plate feks! Men jeg er ikke noe snobb for å si det sånn jeg valgte ut ett helt enkelt ikea hvitt høyglans kjøkken men den er borte! Erstatte med mint grønn eller beige....

IKEA jobber jo veldig med å stadig utvikle seg i takt med trender. Hvit høyglans er jo helt ekstremt umoderne, så er ikke rart det er verre å få tak i.

Anonymkode: f5ef4...6f3

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

IKEA jobber jo veldig med å stadig utvikle seg i takt med trender. Hvit høyglans er jo helt ekstremt umoderne, så er ikke rart det er verre å få tak i.

?? Ok kan du please opplyse meg om hva som er moderne??

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare blitt umoderne, men det har altså blitt helt ekstremt umoderne... ?? 

Anonymkode: 437f7...a7c

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjøpte komplett kjøkken med hvitevarer for ca 12000 kr for 5år siden på Ikea. Fikk da rabatt på 3000kr i tillegg. Totalt 9000kr for et fint og greit kjøkken med hvitevarer (ovn, induksjonsplater, vifte). Nå valgte jeg jo ikke det dyreste kjøkkenet på Ikea, så man kan vel få det billig med mindre de har blitt mye dyrere den senere tiden.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo mye bedre å ha kjøkken i hvit høyglans enn å ha et kjøkken i en eller annen døgnfluefarge.

Anonymkode: 241d9...d1b

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo alt du ramser opp relativt billigbutikker da 😳

Anonymkode: 082db...dca

• Liker 1
Skrevet

Syns Ikea er flink til å følge trendene. Disse turkisgrønne skapfrontene har jeg sett, og har forståelse for at dette er for spesielt intresserte (foreløpig), men litt kult er det. De har vel fremdeles hvite kjøkken selv om noen færre varianter

Hvite kjøkken er på vei ut, selv om det er det tryggeste valget for mange. Overskap ser vi også mindre av.

Og det går fint å kjøpe benkeplate et annet sted. Kum og blandebatteriene deres nektet vår rørlegger og montere, det må også kjøpes annet sted.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mye bedre å ha kjøkken i hvit høyglans enn å ha et kjøkken i en eller annen døgnfluefarge.

Anonymkode: 241d9...d1b

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

?? Ok kan du please opplyse meg om hva som er moderne??

Man trenger ikke ha en «døgnfluefarge», men det er generelt mer tiltalende med en litt mattere overflate. Hvit høyglans var jo nettopp en døgnflue, som nå kun kjøpes av visse grupper. Hvis man kjøper de samme hvite kjøkkenene i en mattere finish, så er det mer tidløst med en gang.  

Hvis man vil ha noe trendy velger man et slett kjøkken med trestrukur, både i naturfarget og i malte varianter. 

• Liker 9
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff nei ikke kjøp noe så viktig som kjøkken på IKEA! Benkeplaten blir misfarget og får kjempe firt riper, samme med skapene, det er jo elendig kvalitet!

At dere tørr å legge så mye penger i noe så kvalitetsløst er for meg helt hinsides.  

Anonymkode: 93487...30e

Jeg hadde kjøkken fra IKEA i 10 år. Ikke noe galt med det, hverken benkeplate eller skapene ble ødelagt på noe som helst måte på de ti årene. 

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg hadde kjøkken fra IKEA i 10 år. Ikke noe galt med det, hverken benkeplate eller skapene ble ødelagt på noe som helst måte på de ti årene. 

Samme her, kjøkkenet vårt fra Ikea er 10 år nå og det er like pent. Tåler godt hard bruk, vi er en familie på 5. 

Anonymkode: 39c17...4de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...