Gå til innhold

utvendige byller nedentil..

Fremhevede innlegg

Gjest anonym nå..
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen av dere som har peiling på vha det kan være og hva jeg kan gjøre med det? Jeg tror selv at det er inngrodd hår for de er kun der hvor hårene vokser og der jeg barberer meg. Den største er nå på størrelse med en ert og det ser virkelig ikke digg ut. Er det noen som kan hjelpe meg? Finnes det noen salve el. som kan fjerne de eller må jeg til legen for å få de fjernet? Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du slike klumper i lysken? Som en kong? Det tror jeg er helt normalt, dog svært ubehagelig. Kan være hormonelt, tror jeg. Går de over av seg selv, så lid deg gjennom det, holder du ikke ut, gå til legen. Så enkelt.

Jeg hadde slike og nevnte det for legen min og jeg skulle få noe greir som fjernet det, uten at jeg trengte å vise de frem, men jeg glemte det, og selv om jeg har hatt det en gang eller to siden, så bruker jeg komfortable truser og vide bukser og er tapper. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har selv fått nupper, sår, betente hårrøtter,ingrodd hår(!) etter barbering nedentil, og har prøvd det meste.. aloe vera er ikke no særlig, men jeg har veldig god erfaring med solhatt og klorofyll. Jeg lager en blanding i en mindre flaske, og smører på ved en hver anledning (hvert dobesøk) Solhatten stimulerer det lokale imunforsvar og virker bakteriedrepende, mens klorofyllen demper betennelsen og hjelper til å fjerne puss og annet dritt.

Man kan bruke bare solhatt, men den er mer effektiv med klorofyll. (klorofyll koster ca 200 for en stor flaske, men den varer lenge, bare sett den i kjøleskap,bruk den på kviser,sår,fliser og eksem!en god investering) den er foresten helt grønn..

Jeg hadde en betent nupp lenge som etterhvert viste seg å være et ingrodd hår, får frysninger på ryggen av å tenke på den episoden jeg fant det ut..uugh

Skrevet

Dette er mest sannsynlig inngrodd hår. De lar seg klemme på som en kvise, men det forutsetter HØY smerte terskel. Det kan og være betennelse i en hårrot. En venninne hadde det for en tid siden og den begynte som en "ert" gjorde vondt og vokste seg til en "klinkekule". Hun fikk den skåret opp og "tømt".

Gjest anonym nå..
Skrevet

takker masse for svar. som du siste sier, så kan de klemmes på som en kvise ja, men den som er størst har jeg klemt og klemt på og den kommer det KUN vann ut av. Den har til slutt blitt til et sår etter all klemminga. :(

De andre er så små enda at ejg ikke får tak på dem. Finnes det ikke noe jeg kan smøre på da? som på kviser?

Gjest anonym nå...
Skrevet

hvis noen vet.. please svar. vil nødig bli skjært i der nede..

Skrevet

Hvis det er inngrodde hår ville jeg prøvd å pirke det ut med en renset nål! Det kan være litt vanskelig hvis du ikke ser nøyaktig hva du holder på med... Det har hvertfall funket på meg.

Gjest Teletubbien
Skrevet

Kronisk hidradenitt, tror jeg det heter... Veldig fælt, store byller.... Mine kom mer og mer ettersom jeg var i 18-20 årene og i dag kan jeg ikke vise meg i bikini/badedrakt... :-( Full av arr og skjemmende misfarget hud....

Har vært hos hudleger, gynekologer, kirurger og fastleger = ingen kur... Man kan få antibiotika mens man har full størrelse, men det bare gjør at den akkurat da går ned - sakte.... Mulig du finner info om du søker på navnet, men det er egentlig kronisk infeksjon i talgkjertler eller svettekjertler - ikke hår i det hele tatt....

Det er perioder hvor det er kjempemasse og andre perioder jeg har "fri" lenge.....

DRITTT :evil: :-?

• 7 år senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Bruk deep clean (ansiktsrens mot kviser og porer) hvis u vasker deg med dette der du barberer deg så kommer det ikke inngrodde hår. Husk bare å ikke bruke det på intime plasser . Kun der du barberer;) hos meg står den alltid i dusjen;)

AnonymBruker
Skrevet

Bruk deep clean (ansiktsrens mot kviser og porer) hvis u vasker deg med dette der du barberer deg så kommer det ikke inngrodde hår. Husk bare å ikke bruke det på intime plasser . Kun der du barberer;) hos meg står den alltid i dusjen;)

Sweet å bumpe en 7 år gammel tråd :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...