Gå til innhold

Brystløft dekket av staten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 23 år gammel, aldri hatt barn og har en god del løs hud på brystene. Har en heng på 25 og 27. Er ikke plaget fysisk, men psykisk så er det grusomt. Jeg har ok størrelse på brystene, men jeg kan "klype" 2 cm med løs hud. Noen erfaringer?

Anonymkode: 526b5...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at du får dette dekket av det offentlige så lenge du ikke har fysiske plager. Du bør høre med legen din før du tar mine uttalelser for god fisk, men her er det nok bare å begynne å spare for å gjøre det privat dersom det plager deg så mye. 

Anonymkode: 80e94...805

• Liker 3
Skrevet

Først må du gå til fastlegen din. Han eller hun vurderer deg og sender eventuelt en henvisning til et offentlig sykehus eller en privatklinikk som har offentlig avtale, som vurderer om du fyller kravene til å få en operasjon dekket. Du må være forberedt på at du kan bli avvist. Det er strenge krav til hva som dekkes. Det er ikke god nok grunn å ha komplekser for at brystene ikke ligner det du synes er fint. Det er ganske mange som er misfornøyd med kroppsdeler, men det ville bli veldig kostbart for samfunnet og et veldig stort press på helsevesenet dersom folk med komplekser har krav på operasjon. Det er lange køer på sykehusenes plastisk-kirurgiske poliklinikker av folk som trenger rekonstruksjon, og komplekser er ikke det de prioriterer å bruke budsjettet sitt på. 

Det du kan gjøre er å ikke tenke så mye på at du ikke skal betale selv, men konsultere en plastisk kirurg for en realistisk vurdering av om du i det hele tatt er innenfor normalen og problemet sitter i hodet ditt heller. Vedkommende kan gi deg en pris på hva det eventuelt vil koste å løfte eller fylle silikon og fortelle deg om risikoen for at brystoperasjon medfører arr og ikke nødvendigvis blir perfekte. De vil også begynne å henge litt mer igjen hvis du får barn og ammer. Helt normalt. 

Anonymkode: e854c...d86

Skrevet

Du kan bare glemme det uten fysiske plager, dvs at det pga størrelsen på brystene gir nakke- og hodesmerter. Og selv da er det svært strengt. Men henvisning til psykolog kan du naturligvis få.

Anonymkode: 81afb...8d0

Skrevet

du må som regel ha fysiske plager også som sopp, sår, muskelplager etc. Jjeg gikk til legen da jeg hadde gått ned 80 kg, men fordi jeg ikke hadde noen fysiske plager, så fikk jeg nei.

Anonymkode: 0981c...f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...