Gå til innhold

VESTIBULITT! Hjelp meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Fekk vite nyligt av gynekologen at eg har vestibulitt og er så utrulig lei meg! Eg har vært til forkjellige gynekologer no i øve 1år og endelig fått påsatt at eg har detta! 

Eg søker øve alt om denna "sjukdommen" her og ser ikkje ut som om da e så lett å bli "frisk fra da".

Eg har hatt smerte under samleie siden eg var 18år og er no 23år! Har ein fantastisk kjæreste som støtter meg, men får så vondt av han at eg ikkje kan gi han da som trengst i eit forhold.

No går eg på pstav og har for såvidt ikkje prøvd ut nåke som kan hjelpa å bli kvitt da!

Er det noen der ute som har all den råden og tipsene å gi til ei som virkelig trenger da??

Anonymkode: 11574...6c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg!

Dette er mye vanligere enn du tror, men helsenorge har skremmende lite kompetanse på temaet. Jeg hadde en lang samtale med en osteopat i dag, hun og hennes kollegaer jobber aktivt med dette og er fortvilet over å se alle kvinner som har gått ubehandlet i åresvis. God morgen Norge hadde et innslag om temaet for ikke lenge siden ( tror jeg). Og det går absolutt an å behandle. 

Hvis du sender meg en PM så kan jeg sende deg mer info. 

Skrevet

Jeg har også fått påvist dette + vaginisme. Gynoen sa jeg burde gjøre mye knipeøvelser, og at man ikke skal ha innføring av noe i skjeden før man er frisk. Det kommer visst av stress. Og hun anbefalte å gå til osteopat, som masserer utenpå klærne på triggerpunkter. Da kan man bli frist fortere.

Anonymkode: 14cb2...4fb

Skrevet

Du burde oppsøke en brunosteopat som kan hjelpe deg til å sette pris på og nyte analsex. Dette gjør han/hun ved å trykke på triggerpunkter utenpå undertøyet mens du står på alle fire. Om du samtidig uler som en ulv har det dobbel effekt! Og typen din kommer til å elske all analsexen!

Eller du kan gå til gynekologen.

Anonymkode: 5368b...7e6

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde oppsøke en brunosteopat som kan hjelpe deg til å sette pris på og nyte analsex. Dette gjør han/hun ved å trykke på triggerpunkter utenpå undertøyet mens du står på alle fire. Om du samtidig uler som en ulv har det dobbel effekt! Og typen din kommer til å elske all analsexen!

Eller du kan gå til gynekologen.

Anonymkode: 5368b...7e6

Sjelden jeg sier dette, men: DUST!

1: synes du det er morsomt/ humor at kvinner opplever sterke smerter under sex?

2: svært mange gynekologer har minimal kompetanse på dette området. Kvinner blir ofte sendt hjem uten hjelp og tror at det ikke er hjelp å få. 

Noen osteopater og fysioterapeuter har kompetanse på dette, men langt fra alle. 

TS: hvis du bor i nærheten av Oslo så kan jeg gi tips om noen som er kjempeflinke. Du trenger ikke å ha det slik. Og det er viktig at du ikke fortsetter å gjøre ting som gjør vondt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...