Gå til innhold

Celleprøve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva skjer om man får svar på prøven og man har celleforandringer? Blir man innkalt på sykehus og de sjekker deg for kreft? Tok en slik en idag.. Har fått en 3 dagers antibiotikakur, Dalacin, da jeg har illeluktende utflod og litt smerter i livmor området innimellom. Tok samtidig en klamydiatest. Håper kuren virker, men kjenner jeg ikke greier slappe helt av. Håper prøvene er fine🤤 

Anonymkode: 9601b...ede

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner de kreftceller på en celleprøve så skal du ha pakkeforløp. Det er langt mer vanlig å finne celleforandringer som graderes fra en til fire. Du får da beskjed om du skal inn til ny prøve om 3 eller 6 måneder. 

Det du beskriver høres langt mer ut som en infeksjon enn som celleforandringer. Dalacin er en type antibiotika som virker på mange bakterier. 

Anonymkode: d3ed9...d61

Skrevet

Høres ut som at du har fått behandling mot bakteriell vaginose. Du har ikke fått klamydiabehandling da klindamycin (virkestoffet i dalacin) virker dårlig på klamydiabaktetier. 

Anonymkode: e78ee...23c

Gjest MetalUpMyAzz
Skrevet (endret)

Etter celleprøve, tar man evt. en biopsi hos gynokolog, om de fant celleforandringer. Det tar noen uker, 1-2 ca. Hvis man har cin1 tar man en ny celleprøve etter 6 mnd. Om man har cin2 kan man vente å se om celleforandringer trekker seg tilbake evt. blir man konisert. Og har man cin3 blir man konisert på sykehuset under narkose. Og da er man frisk igjen. Og da kan man velge å ta HPV-vaksine. 

Endret av MetalUpMyAzz
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som at du har fått behandling mot bakteriell vaginose. Du har ikke fått klamydiabehandling da klindamycin (virkestoffet i dalacin) virker dårlig på klamydiabaktetier. 

Anonymkode: e78ee...23c

Ja det har jeg fått. Men legen kunne ikke garantere at det var en bakteriell vaginose, men hun antok det. 

Anonymkode: 9601b...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...