Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei.

Jeg vet akkuratt dagen jeg hadde eggløsning og mini ble laget. Menstermin 4 okt, OUL termin 9 okt. Han kom 20 oktober... :P 

Anonymkode: 9e23c...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 29.11.2017 den 8.34, Arkana skrev:

Jeg synes det blir rart å si at termin ikke stemte fordi man føder flere dager fra termindato eller nærmere egen termin enn UL-termin. Alt mellom tre uker før og to uker etter termindato regnes som "innenfor termin". Noen babyer kommer tidlig og andre kommer sent uten at det betyr at terminen var feil. 

Jeg, som vet når mini ble laga, vet at han kom 16 dager på overtid fra menstermin..... 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn 1: Termin ble flyttet 3 uker senere enn den jeg regnet ut fra eggløsning/mens. Barnet ble født 8 dager før termin med tydelige tegn på å være på overtid. 

Barn 2: Termin ble flyttet ca 2 uke senere enn den jeg regnet ut. Vi hadde bare sex en gang i denne perioden, så han må jo ha blitt laget da. Født 12 dager før termin med mye flass, men ellers ikke noen veldige tegn på overtid. 

Begge gangene har jeg vært såpass sikker på datoer, at jeg ville ha krevd å bli satt igang rett etter termin. Hadde ikke vært snakk om overtid her! 

Anonymkode: a8284...e14

hva vil tydelige tegn på overtid si? Min gutt var 16 dager over menstermin(jeg vet han ble laget på) men ingen spesielle tegn på overtid for det om. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva vil tydelige tegn på overtid si? Min gutt var 16 dager over menstermin(jeg vet han ble laget på) men ingen spesielle tegn på overtid for det om. 

Min hadde masse flass, misfarget fostervann og var veldig stresset.  Hun holdt på å dø under fødsel da det ble ekstra stress.

Anonymkode: b8e48...0d0

• 1 måned senere...
Gjest fruktfest
Skrevet

Med datteren vår var menstermin 18. September (2016), hun kom 19. September helt naturlig og fikk full score.

Termin etter UL ble først 3. Oktober og deretter flyttet de det til 29. September. Så her stemte menstermin mye bedre.

Nå venter vi nummer to, menstermin er 14. September, så blir spennende å etterhvert se hva de sier etter en UL etterhvert og når babyen faktisk kommer.

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, virker jo som om alle blir flyttet ganske mye på! Trodde ikke det var så vanlig lengre 😛 

Anonymkode: 13a62...26c

Skrevet

Så det beste er jo egentlig og la være å dra på OUL timen og heller bestille en privat ultralyd senere i svangerskapet for å ikke risikere å bli flyttet flere uker tilbake! Siden det er ordinær ul dato de går etter 🙈 

AnonymBruker
Skrevet

I første svangerskap ble jeg flyttet 1 dag tilbake ved OUL, barnet kom på menstermin. I dette svangerskapet ble jeg flyttet 14 dager tilbake, og testet altså positivt på digital ClearBlue i det jeg ble befruktet..

Nærmer meg om en liten uke menstermin, så er spent på når baby tenker å komme😊

Anonymkode: 5181c...980

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I første svangerskap ble jeg flyttet 1 dag tilbake ved OUL, barnet kom på menstermin. I dette svangerskapet ble jeg flyttet 14 dager tilbake, og testet altså positivt på digital ClearBlue i det jeg ble befruktet..

Nærmer meg om en liten uke menstermin, så er spent på når baby tenker å komme😊

Anonymkode: 5181c...980

Hehe jeg også omtrent. Fikk positiv test 4 dpo 🙌🏽

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Forever22 said:

Så det beste er jo egentlig og la være å dra på OUL timen og heller bestille en privat ultralyd senere i svangerskapet for å ikke risikere å bli flyttet flere uker tilbake! Siden det er ordinær ul dato de går etter 🙈 

Jo seinere ul jo mer vil det være variasjoner. Så det høres ut som en dårlig deal. Prøv heller å få så tidlig oul som mulig 

Anonymkode: 56368...712

AnonymBruker
Skrevet

Menstermin var en uke før «min» termin, (som også er OUL-termin). Hadde lang syklus den mnd og vet nøyaktig når spiren satt. Han kom en uke etter «min» termin. 

Anonymkode: f0a2e...cec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...