Gå til innhold

Riper i ruta - hjelp!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har riper i ruta på bilen, ikke dype (kjenner de ikke med fingeren) og ikke steinsprut. Er det mulig å fjerne ripene selv? I så fall hvordan? Evnt er det noe et verksted klarer? Eller må jeg rett og slett bytte hele ruta?? Hadde håpet å slippe det da..

krysser fingrene for noe gode svar 😊

Anonymkode: c54cc...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å vaske den skikkelig? Bytte viskere?

Er ruten gammel? Det er en slitedel som må byttes regelmessig. 

Støtter å spørre hurtigruta carglass eller Riis bilglass, de kan sakene sine. Det er ikke så dyrt å bytte rute og du vil se mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruta er ca 6 mnd bare, men har fått ripe pga metall mot den. Ikke forstyrrende når jeg kjører, men veldig stygt.. 

Får vel bare krype til korset og lever inn bilen ja.. med mindre noen har hatt lignende skade og sitter med noen gode råd?? Ikke nøl med å dele de i så fall 😊

Anonymkode: c54cc...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ruta er ca 6 mnd bare, men har fått ripe pga metall mot den. Ikke forstyrrende når jeg kjører, men veldig stygt.. 

Får vel bare krype til korset og lever inn bilen ja.. med mindre noen har hatt lignende skade og sitter med noen gode råd?? Ikke nøl med å dele de i så fall 😊

Anonymkode: c54cc...521

Er rita bare 6 mnd gammel så må det enten være bruksfeil eller en elendig rute du har fått. Er bilen ny eller du har god nok forsikring så er der ulike ordninger der du kan få ny rute uten egenandel. Les forsikringspapirene dine.

Anonymkode: 04605...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en rutepolish hos Riis helt gratis en gang, med en 40 år gammel Volvo. Det hjalp litt med alle småripene og er kanskje verdt et forsøk i ditt tilfelle?

Anonymkode: c9ff4...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen dårlig rute, men har fått stripe/ripe pga metallgjenstand. Bilen er ca 4 år gammel. Rutepolish hørtes bra ut, er nok bedre å sette bort jobben enn å gjøre det selv ja.

Forsikring dekker vel kun skader i ruta som er forårsaket av steinsprut.. fikk det i sommer, da ble ruta byttet og betalte da bare egenandelen

Anonymkode: c54cc...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...