Gå til innhold

Sekresjon fra brystene. PCOS?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er sekresjon fra brystene utenfor graviditet et tegn på PCOS? 

Har andre tegn som svært mye utflod og til tider invadiliserende menstruasjonssmerter. 

Anonymkode: 4160d...afe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri hørt om... Hvis det kommer noe fra brystene og du ikke er gravid s0 ville jeg bestilt en time hos lege veldig raskt  

Anonymkode: ee2b7...268

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg aldri hørt om... Hvis det kommer noe fra brystene og du ikke er gravid s0 ville jeg bestilt en time hos lege veldig raskt  

Anonymkode: ee2b7...268

Har hatt det sånn i et år elns... 

Skrevet

Det er da en relativt vanlig bieffekt av hormonprevensjon. Jeg fikk det etter abort, og har det også når jeg går på prevensjon. Du burde såklart dobbeltsjekke med legen din da, men er ikke uvanlig

Anonymkode: 83e82...1c7

Skrevet

Har ikke hørt eller lest noe om at det er vanlig ved PCOS. Jeg har hatt PCOS i snart 20 år og har aldri lekket fra brystene. Har du vært hos legen med dette?

Anonymkode: 8689d...dc1

Skrevet

Det er da en relativt vanlig bieffekt av hormonprevensjon. Jeg fikk det etter abort, og har det også når jeg går på prevensjon. Du burde såklart dobbeltsjekke med legen din da, men er ikke uvanlig

Har aldri gått på prevensjon, vært gravid eller hatt sex.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri gått på prevensjon, vært gravid eller hatt sex.

Kan fint være hormonforstyrrelser. beste er jo bare å dra til legen å ta noen blodprøver, fort gjort

Skrevet

Er det melk fra brystene? Mulig du har forhøyet prolaktin, som krever oppfølging fra endokrinologer. 

Skrevet
2 minutter siden, Cocosa skrev:

Er det melk fra brystene? Mulig du har forhøyet prolaktin, som krever oppfølging fra endokrinologer. 

Nei, det er egentlig ikke melk. Er mer som sånn stive klumper

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er egentlig ikke melk. Er mer som sånn stive klumper

Aldri hørt om. Ville kontaktet lege bare for å få sjekket :)

Skrevet

Det må du få sjekket ut hos fastlegen. Er det kun fra det ene brystet, må du få undersøkt det innen rimelig tid. Pcos fører ikke til sekresjon fra brystene, bare så det er sagt

Anonymkode: b0c88...fe0

Skrevet

Det må du få sjekket ut hos fastlegen. Er det kun fra det ene brystet, må du få undersøkt det innen rimelig tid. Pcos fører ikke til sekresjon fra brystene, bare så det er sagt

Anonymkode: b0c88...fe0

Enig. Dette henger ikke sammen med PCOS, få deg time hos lege så fort du kan.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er sekresjon fra brystene utenfor graviditet et tegn på PCOS? 

Har andre tegn som svært mye utflod og til tider invadiliserende menstruasjonssmerter. 

Du må komme deg til lege. Her er det noe "ubalanse" i hormonene dine eller i hormonproduserende kjertler i hjernen. 

Anonymkode: fb39a...ed4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må komme deg til lege. Her er det noe "ubalanse" i hormonene dine eller i hormonproduserende kjertler i hjernen. 

Anonymkode: fb39a...ed4

Ja, jeg har en stund tenkt at det har vært noe feil med hormonene mine. Sliter med til tider dårlig matlyst og vektnedgang også. Og er konstant trøtt. Men jeg har bare skyldt på at det er psykisk. 

Jeg kan gå med på å ta en blodprøve, men klarer ikke å la legen undersøke brystene mine. Jeg sliter med traumer fra tidlig alder (muligens ble jeg seksuelt misbrukt i tillegg), så jeg klarer ikke verken å kle av meg eller la henne ta på meg. Er det nok å bare ta blodprøve for å sjekke hormonnivået? 

Skrevet

Forhøyet prolaktin. Sjekkes med blodprøve, men OBS! du må ha vært våken en stund når den skal tas siden nivået er høyere når du sover. 

Anonymkode: 25a5d...c6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...