AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Jeg har valget mellom å studere byggingeniør, eller elkraftingeniør her hvor jeg bor. Det er flere andre tudieretninger utenom, men ingen av interesse. Hva er forskjellen, og hva er arbeidsoppgavene demmes? Anonymkode: 1a1fc...b1d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/byggingenior Anonymkode: 19bdb...9bf
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Basert på hva det er mest behov for er nok byggingeniør det beste valget. Hva som er forskjellene ligger i navnet, men ingeniører kan ha ekstremt mange ulike arbeidsoppgaver. Men du kan si at byggingeniører jobber med planlegging av vei, bygninger osv. Materialvalg for eksempel. Mens elkraftingeniører jobber med alt som har med strøm å gjøre. Infrastruktur, teknisk drift Anonymkode: 95998...48d 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Arbeidsoppgavene er veldig forskjellige. Som byggingeniør så jobber du med bygg, ofte strukturelle, mens som elkraftingeniør (som jeg er), så jobber du mot det meste av elkraft. Dvs, det som har med produksjon, distribusjon, og liknende. Elektrisitet produseres mange forskjellige steder (vannkraftverk, vindkraft), eller importeres fra utlandet. Dette er en del av produksjonen. Så skal den transformeres, og sendes avgårde, og ned igjen før det klargjøres til distribusjon. Alle hus og bygninger skal ha strøm. Det er uansett utrolig mye infrastruktur involvert, og ofte infrastruktur som kontinuerlig må vedlikeholdes, oppgraderes, og ekspanderes. Det finnes veldig mange forskjellige jobber å få som elektroingeniør (hvor f.eks elkraft faller under), og de det skal ikke mye videreutdanning om du har lyst å jobbe med noe annet. Elektro har kanskje hakket mer hårete matte involvert, og det er mye arbeid i lab. Anonymkode: 4972c...b30
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 Matten er litt småhårete, men ikke noe å få panikk for. Alle vi elkraftfolk har et forhold til cos phi Anonymkode: b08c0...3c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå