CrazyCat Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hei. Samboeren min har en tøff periode nå så jeg tenkte å lage pakkekalender til han som en liten oppmuntring i hverdagen. Men ikke alle pakkene kan henge på kalenderen så jeg tenkte å pakke inn en lapp der han må løse ei gåte, rebus eller oppgave svaret på den er der neste oppgave ligger og tilslutt finner han pakken. Vet han liker sånne oppgaver, men jeg er elendig til å finne på dem Så håper noen kan hjelpe meg med forslag? 1
ForestRun Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Det hørtes morsomt ut, håper du får noen tips noe sånt? Jeg er full av kunnskap, men dum som ett brød? Hva er jeg? Svar: en bokhylle 1
ForestRun Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Hva er det som har fire bein på morgenen, men seks på natta? Svar: senga hvilken due kan ikke fly? Svar: vinduet Hva er det som brenner opp når det brenner ned? Svar: stearinlyset Hva er det som går og går, og aldri kommer tilbake? Klokka 1
ForestRun Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Hva er det som er likheten mellom sola og ett lommelur? Begge går ned i vesten 1
ForestRun Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Hva er det som er rundt som ett egg og langt som en kirkevegg? Ett garnnøste 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Om du gjemmer noe i bil eller garasje: Hva er likheten mellom en Ferrari og en pirat? - begge går på dekk Anonymkode: 2672f...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Om du gjemmer noe i kjøleskapet, lager du en rebus der løsningsordet er kjøleskap. Feks tegn kjølen på en båt (=kjøl), skriv +e, tegn deretter et skap. Anonymkode: 23f62...617 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Evt lag et kryssord, der løsningsordet er gjemmestedet til dagens pakke. Anonymkode: 23f62...617
CrazyCat Skrevet 29. november 2017 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2017 19 timer siden, ForestRun skrev: Det hørtes morsomt ut, håper du får noen tips noe sånt? Jeg er full av kunnskap, men dum som ett brød? Hva er jeg? Svar: en bokhylle Ja, er sånn jeg er på jakt etter ja :D Gjerne noe som er vanlig og ha i et hus sånn at jeg kan gjemme neste hint på/inni den tingen. Tusen takk for alle forslagene og jeg tar gjerne i mot flere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå