Gå til innhold

Forandret mensen... Noen som har opplevd dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pleier vanligvis å få mensen rundt 20 hver måned, med vanlige plager som ømme bryst, smerter og nattesvette, slik har det vært de siste 2-3 årene. Var en periode for to år siden hvor jeg fikk mensen rundt 10 istedenfor, og da mistet alle disse plagene, men det ble "normalt" igjen etter 2-3 måneder. Vel nå er det på'n igjen. Har fått mensen rundt 10 hver måned de to siste månedene med mindre plager enn normalt, men denne måneden (November) har jeg enda ikke fått mensen! Hva kan være årsaken? Jeg er jomfru, så jeg er ikke gravid... 

Anonymkode: 5ab48...670

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen din vet ikke hva en kalender er, selvfølgelig er det normalt at syklusen varierer.

Anonymkode: cf1d9...dd7

Skrevet

Jeg hadde gått til legen, høres nesten ut som du har hormonproblemmer, Krev at de tar prøver av deg,

Anonymkode: 965ab...b7c

Skrevet

Varierer gjennom hele livet. Husker da mensen begynte å bli regelmessig for meg som 13 åring (første gang jeg fikk var jeg 11) da fikk jeg i starten av hver måned. 

Etter jeg begynte på p piller som 16 åring var det i midten av måneden. Så gikk jeg over til å sprøyte, da stoppet det opp og tok 2 år å få det stabilt igjen. 

Har fra jeg var 13 til 23 hatt lite mens, nesten så lite at jeg ikke hadde behov for innlegg, ingen smerter eller noe. Men de siste to årene har jeg hatt ekstremt mye smerter og blødning slik at jeg må bytte hver time for å ikke bli gjennom. Før blødde jeg i 2 dager, en dag pause så to dager igjen. De siste to årene har jeg hatt konstant i 7 dager.

Er ingenting galt med meg heller da jeg sjekket det, det bare er slik.

Anonymkode: 44359...f85

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen din vet ikke hva en kalender er, selvfølgelig er det normalt at syklusen varierer.

Anonymkode: cf1d9...dd7

Det har du jo rett i, men når den stort sett har vært regelmessig i flere år, så syns jeg det er rart bår den forandrer seg uten spesiell grunn...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Varierer gjennom hele livet. Husker da mensen begynte å bli regelmessig for meg som 13 åring (første gang jeg fikk var jeg 11) da fikk jeg i starten av hver måned. 

Etter jeg begynte på p piller som 16 åring var det i midten av måneden. Så gikk jeg over til å sprøyte, da stoppet det opp og tok 2 år å få det stabilt igjen. 

Har fra jeg var 13 til 23 hatt lite mens, nesten så lite at jeg ikke hadde behov for innlegg, ingen smerter eller noe. Men de siste to årene har jeg hatt ekstremt mye smerter og blødning slik at jeg må bytte hver time for å ikke bli gjennom. Før blødde jeg i 2 dager, en dag pause så to dager igjen. De siste to årene har jeg hatt konstant i 7 dager.

Er ingenting galt med meg heller da jeg sjekket det, det bare er slik.

Så det er helt normalt at ting bare forandrer seg helt uten videre? Tenker alltid på at noe er galt hvis mensen uteblir, eller utenfor normalen i allefall...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har du jo rett i, men når den stort sett har vært regelmessig i flere år, så syns jeg det er rart bår den forandrer seg uten spesiell grunn...

Så det er helt normalt at ting bare forandrer seg helt uten videre? Tenker alltid på at noe er galt hvis mensen uteblir, eller utenfor normalen i allefall...

Derfor må du til legen, når det skjer er stort sett alltid hormonproblemmer-

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Derfor må du til legen, når det skjer er stort sett alltid hormonproblemmer-

Enig, det høres ut som hormonproblemer.

Anonymkode: 61ecc...6b8

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt alt av prøver både gjennom lege og privat, ingenting galt med meg så da må det jo være normalt. Men du får gå til lege og be om time hos gynekolog. Da får du bedre svar enn her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...