AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hei jeg har prøvd å søke litt rundt, men finner ikke direkte et svar på det jeg lurer på. Jeg har aldri før vert syk nok til å bli hjemmme fra jobb før, og er ekstremt usikker på hvordan dette meg egenmelding fungerer. Eller, det jeg konkret lurer på; trenger jeg sykemelding? Er bare snakk om litt influensa symptomer (ibux og paracet får stell på hodepine og feber, men da jeg jobber med mat er det ikke akkurat delikat å gå med rennende nese på jobb. For ikke å snakke om smittefare, så tenker at det beste er å holde meg hjemme en dag og to). Jeg vet at bedriften har slik IA greier med enkeltståendes dager. Men må jeg til lege for å få sykemelding for ta en egenmelding dag...? Anonymkode: e54ae...38b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har prøvd å søke litt rundt, men finner ikke direkte et svar på det jeg lurer på. Jeg har aldri før vert syk nok til å bli hjemmme fra jobb før, og er ekstremt usikker på hvordan dette meg egenmelding fungerer. Eller, det jeg konkret lurer på; trenger jeg sykemelding? Er bare snakk om litt influensa symptomer (ibux og paracet får stell på hodepine og feber, men da jeg jobber med mat er det ikke akkurat delikat å gå med rennende nese på jobb. For ikke å snakke om smittefare, så tenker at det beste er å holde meg hjemme en dag og to). Jeg vet at bedriften har slik IA greier med enkeltståendes dager. Men må jeg til lege for å få sykemelding for ta en egenmelding dag...? Anonymkode: e54ae...38b Nei. Du ringer bare på jobb og sier du er syk. Du kan være syk 3 (?) dager uten sykemelding. Når du kommer på jobb er det et egenmeldingskjema du skriver hvilke dager du er syk og navnet ditt. Du trenger ikke skrive noe om hvorfor du er syk. Dette leverer du til sjefen din og alt skal være i orden. Skjemaet skal leveres første dag du er tilbake på jobb. Anonymkode: 28838...b7e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Nei uff dette ble litt raskt skrevet. Du trenger ikke skrive noe om hvilken sykdom mener jeg. Om du er borte fra jobb mer enn 3 dager må du få sykemelding fra lege. Anonymkode: 28838...b7e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Mener du har 3 dager du kan være hjemme med egenmelding. Bare ring å si du er syk. Du må ikke oppgi grunn til sykdom. Anonymkode: c56b0...4d2
Gjest Ørnefaren Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 (endret) om man er IA-bedrift kan man vel være borte i 8 dager uten sykemelding? Endret 28. november 2017 av Ørnefaren
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Jobber også for en IA-bedrift. Vi ringer til sentralbordet som ordner egenmeldingen og blir så satt over til nærmeste sjef og sier ifra at man er syk. Når vi kommer på jobb igjen møter vi opp på kontoret og signerer egenmeldingen. Siden det er IA-bedrift kan man bruke egenmelding 8 dager sammenhengende. Anonymkode: 2849d...1ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå