AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Eg har ikke hatt mensen på mange måneder. Er på grensen til undervektig og trener en del, kan være noe med det, eg vet ikke. Men uansett, har det noen konsekvenser for kroppen å miste mensen? Noen som vet? Burde eg oppsøke lege om dette? Anonymkode: a5768...00e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Ja, det er farlig å miste mensen, fordi det er et viktig symptom på at noe er alvorlig galt enten med de reproduktive organene eller med blodsammensetningen. Du risikerer beinskjørhet, nedsatt fruktbarhet, å miste evnen til å få barn, reduserte kognitive evner, og andre alvorlige konsekvenser dersom du ikke oppsøker lege og finner og fikser årsaken. Anonymkode: cf60c...0c6
Antoinette Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er farlig å miste mensen, fordi det er et viktig symptom på at noe er alvorlig galt enten med de reproduktive organene eller med blodsammensetningen. Du risikerer beinskjørhet, nedsatt fruktbarhet, å miste evnen til å få barn, reduserte kognitive evner, og andre alvorlige konsekvenser dersom du ikke oppsøker lege og finner og fikser årsaken. Anonymkode: cf60c...0c6 Dette! TS, du må til legen.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Eg har ikke hatt mensen på mange måneder. Er på grensen til undervektig og trener en del, kan være noe med det, eg vet ikke. Men uansett, har det noen konsekvenser for kroppen å miste mensen? Noen som vet? Burde eg oppsøke lege om dette? Anonymkode: a5768...00e Ja, du bør oppsøke lege fordi det å gå uten mestruasjon i flere måneder gir økt fare for beinskjørhet på sikt. Men det enkleste er vel å spise litt mer, trene litt mindre og se om ikke tingene ordner seg da? Anonymkode: 9658c...c59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå