Gå til innhold

De kjører bil og røyker hasj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er noen folk jeg vet om, som kjører bil etter de har røykt hasj og mens de røyker. Også etter å ha tatt et eller annet dop.
De gjør det ofte og jeg har veldig lyst å melde i fra til politiet om det, men er livredd for at de folkene da med en gang tenker at det er jeg som sa det.  

Dette er noe jeg vet de gjør da de kom på besøk/kjapt innom til ei jeg kjenner mens jeg var der, da kom de høye etter å ha røykt, og røykte med en gang utenfor når de gikk også + i bilen.  What to do? 
Melder jeg ikke i fra så kan det gå ut over uskyldige mennesker(påkjørsel feks) men melder jeg i fra så kan det gå ut over meg, min familie og mitt barn.

 

(skal sies at venninnen min jeg var hos ikke røyker hasj eller tar dop, bare som det er sagt. Så jeg henger ikke med "dophuer". ) :( 

Anonymkode: 96a25...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør melde i fra. 
Du trenger ikke si at du har vært i samme bolig som dem og sett dem røyke, men du kan si at du har observert noe mistenkelig kjøring, eller at du har kjent hasjlukt fra en sjåfør og mistenker ruskjøring. 
Politiet stopper også ofte folk bare for rutinekontroller, så at dem blir stoppet trenger ikke virke som det kommer fra tips. 

Dem kan, som du selv sier, bli innblandet i ulykker, og det kan jo faktisk være en ulykke med dine barn. 
Og tenk hvordan du ville reagert om du og/eller dine blir rammet av en ulykke der fører er ruspåvirket og noen kunne forhindret det med å melde i fra. 

Anonymkode: 135f8...187

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør melde i fra. 
Du trenger ikke si at du har vært i samme bolig som dem og sett dem røyke, men du kan si at du har observert noe mistenkelig kjøring, eller at du har kjent hasjlukt fra en sjåfør og mistenker ruskjøring. 
Politiet stopper også ofte folk bare for rutinekontroller, så at dem blir stoppet trenger ikke virke som det kommer fra tips. 

Dem kan, som du selv sier, bli innblandet i ulykker, og det kan jo faktisk være en ulykke med dine barn. 
Og tenk hvordan du ville reagert om du og/eller dine blir rammet av en ulykke der fører er ruspåvirket og noen kunne forhindret det med å melde i fra. 

Anonymkode: 135f8...187

men når jeg melder fra så er jeg jo nødt til å oppgi navn. De gir vel ikke navnet mitt til de det gjelder? 

Anonymkode: 96a25...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem oppgir ikke hvem som har tipset. 
Dem stopper ikke biler "hei, duh, h*n har ringt å sagt at du kjører påvirket" 
Ruskjøring er heller ikke noe hvor det er behov for vitnesbyrde i etterkant, med mindre det har ført til ulykker. 

Anonymkode: 135f8...187

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Melder jeg ikke i fra så kan det gå ut over uskyldige mennesker(påkjørsel feks) men melder jeg i fra så kan det gå ut over meg, min familie og mitt barn.

Stor grunn til å melde og ikke ha kontakt med slike folk i det hele tatt. Du kan også melde anonymt,aller helst når du med sikkerhet vet at de er rusa og kjører,slik at politi kan ta de på fersken og ta prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -Balder- skrev:

Stor grunn til å melde og ikke ha kontakt med slike folk i det hele tatt. Du kan også melde anonymt,aller helst når du med sikkerhet vet at de er rusa og kjører,slik at politi kan ta de på fersken og ta prøver.

Jeg har da vittig ikke kontakt med de heller eller sånne folk sier jeg jo. 

Anonymkode: 96a25...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

men når jeg melder fra så er jeg jo nødt til å oppgi navn. De gir vel ikke navnet mitt til de det gjelder? 

Anonymkode: 96a25...ffc

På politiets nettside der du kan sende inn tips om kriminelle forhold osv er du ikke nødt til å opplyse hverken navn adresse mail eller telefonnummer. Du bare lar de feltene stå tomme.

Fyll inn tipset ditt, evt navn på personer, og adressefeltet for området dette gjelder. Og trykk send.

Jeg benytter meg av dette som anonym for å tipse om saker selv. 

Om politiet vil kan de undersøke hvor tipset kommer ifra men det tror jeg ikke skjer i slike tilfeller som du nevner. Hvertfall har jeg aldri blitt kontaktet etter tips om rusbruk og slikt.

Bra at du tar ansvar.

Anonymkode: cb776...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å tipse om du ser det skje. Og det sikreste er å følge etter og legge merke til hvem som går inn / ut av førerdøren. 

Om politiet stanser bilen blir det ikke et tema engang hva som er grunnen. Fokuset blir på om sjåføren er ruset. Er vedkommende det er det ikke behov for virner i etterkant.

Men for all del, bra med tips på generelt grunnlag og. 

Anonymkode: b4608...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er noen folk jeg vet om, som kjører bil etter de har røykt hasj og mens de røyker. Også etter å ha tatt et eller annet dop.
De gjør det ofte og jeg har veldig lyst å melde i fra til politiet om det, men er livredd for at de folkene da med en gang tenker at det er jeg som sa det.  

Dette er noe jeg vet de gjør da de kom på besøk/kjapt innom til ei jeg kjenner mens jeg var der, da kom de høye etter å ha røykt, og røykte med en gang utenfor når de gikk også + i bilen.  What to do? 
Melder jeg ikke i fra så kan det gå ut over uskyldige mennesker(påkjørsel feks) men melder jeg i fra så kan det gå ut over meg, min familie og mitt barn.

 

(skal sies at venninnen min jeg var hos ikke røyker hasj eller tar dop, bare som det er sagt. Så jeg henger ikke med "dophuer". ) :( 

Anonymkode: 96a25...ffc

Hvorfor sier du ikke ifra til dem det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å tipse om du ser det skje. Og det sikreste er å følge etter og legge merke til hvem som går inn / ut av førerdøren. 

Om politiet stanser bilen blir det ikke et tema engang hva som er grunnen. Fokuset blir på om sjåføren er ruset. Er vedkommende det er det ikke behov for virner i etterkant.

Men for all del, bra med tips på generelt grunnlag og. 

Anonymkode: b4608...d12

Det er vel bedre å si fra selv til dem det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På politiets nettside der du kan sende inn tips om kriminelle forhold osv er du ikke nødt til å opplyse hverken navn adresse mail eller telefonnummer. Du bare lar de feltene stå tomme.

Fyll inn tipset ditt, evt navn på personer, og adressefeltet for området dette gjelder. Og trykk send.

Jeg benytter meg av dette som anonym for å tipse om saker selv. 

Om politiet vil kan de undersøke hvor tipset kommer ifra men det tror jeg ikke skjer i slike tilfeller som du nevner. Hvertfall har jeg aldri blitt kontaktet etter tips om rusbruk og slikt.

Bra at du tar ansvar.

Anonymkode: cb776...031

Eller du kan si ifra til dem det selv gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør melde i fra. 
Du trenger ikke si at du har vært i samme bolig som dem og sett dem røyke, men du kan si at du har observert noe mistenkelig kjøring, eller at du har kjent hasjlukt fra en sjåfør og mistenker ruskjøring. 
Politiet stopper også ofte folk bare for rutinekontroller, så at dem blir stoppet trenger ikke virke som det kommer fra tips. 

Dem kan, som du selv sier, bli innblandet i ulykker, og det kan jo faktisk være en ulykke med dine barn. 
Og tenk hvordan du ville reagert om du og/eller dine blir rammet av en ulykke der fører er ruspåvirket og noen kunne forhindret det med å melde i fra. 

Anonymkode: 135f8...187

Du mener melde fra til dem det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All erfaring med stonere tilsier at de ikke vil endre adferd om noen ber dem ikke kjøre. Det ender lett med aggresjon. Jeg hadde ikke nølt et øyeblikk med å melde dette til politiet.

Anonymkode: 287a1...d59

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, waco skrev:

Hvorfor sier du ikke ifra til dem det gjelder?

 

22 minutter siden, waco skrev:

Det er vel bedre å si fra selv til dem det gjelder?

 

21 minutter siden, waco skrev:

Eller du kan si ifra til dem det selv gjelder?

 

21 minutter siden, waco skrev:

Du mener melde fra til dem det gjelder?

Godt tenkt. De er sikkert egentlig greie, lovlydige folk som bare ikke har fått beskjed om at det ikke er lov å kombinere rus og bilkjøring. De kommer sikker til å takke TS pent for tipset og aldri gjøre det mer. 

 

 

:ironi:

Anonymkode: d7998...c21

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

men når jeg melder fra så er jeg jo nødt til å oppgi navn. De gir vel ikke navnet mitt til de det gjelder? 

Anonymkode: 96a25...ffc

Jeg ringer inn regelmessig når noen kjører som en idiot. Da setter politiet opp en tilfeldig kontroll foran bilen hvis de har tid. De never ikke at det gjelder et tips.

Du kan også tipse dem på generelt grunnlag. Men hvis du sier hvilken bil og hvor de kjører vil de stoppe dem og finne på en grunn til at de stoppet dem.

Ikke vær redd for å tipse, politiet vil ikke angi deg. De vil stoppe dem og sjekke om de er ruset. Tipset vil de aldri få vite om.

Flere burde si ifra. I år får vi kanskje færre enn 100 drepte. Hvis vi får luket ut rusede sjåfører kan det bli ennå færre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte inn nå uten navn og sånn. Håper de blir tatt!! La også ved link til facebookprofilen til vedkommende som kjører og hvilken type bil han har

Anonymkode: 96a25...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Politiet vet også hvem disse er, da de har hatt politirazzia hos hvertfall 2 av de. 

Anonymkode: 96a25...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe ungdommer liker å provosere andre med å røyke ting som er luktilsatt kjemikalier som ligner marihuana etc.. 

Det er noe nytt folk driver med..

Anonymkode: 3a58c...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe ungdommer liker å provosere andre med å røyke ting som er luktilsatt kjemikalier som ligner marihuana etc.. 

Det er noe nytt folk driver med..

Anonymkode: 3a58c...aa9

Altså hæ? GJØR folk slikt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2017 den 18.28, waco skrev:

Hvorfor sier du ikke ifra til dem det gjelder?

For de som marinerer hjernen i dop er jo så mottakelige for fornuft at :ironi: 

På 28.11.2017 den 18.38, AnonymBruker skrev:

All erfaring med stonere tilsier at de ikke vil endre adferd om noen ber dem ikke kjøre. Det ender lett med aggresjon. Jeg hadde ikke nølt et øyeblikk med å melde dette til politiet.

Anonymkode: 287a1...d59

Jepp, det har jeg erfart selv. En liten uskyldig spøk som ikke var til den som røyka en gang endte opp med vilt raserianfall, smelling med dører, knusing av glass, og kasting av ting rundt. 
Folk som bruker dop, selv hasj, er så ustabile at det er ikke noe jeg ville anbefalt å gjøre. Man tar ikke opp alvorlige ting direkte med den slags folk... 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe ungdommer liker å provosere andre med å røyke ting som er luktilsatt kjemikalier som ligner marihuana etc.. 

Det er noe nytt folk driver med..

Anonymkode: 3a58c...aa9

Mulig de er ute etter å provosere, men det merkes jo stor forskjell på atferd hos en som faktisk har røyka og noen som bare har lukttilsetning da. 
De som sier at ingen merker på dem at de har røyka lurer seg selv. Det merkes på lang avstand. 

 

TS: 
Meld fra til politiet. En dag kommer det til å gå skikkelig galt. I beste fall går det kun utover dem selv, i verste fall så har de fått et barn hardt skadet eller enda verre; drept. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...