AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hvis Ja, når sender du ut og hvem sender du til?☃❄☃ Anonymkode: 7dd53...8a4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Nei, liker ikke å få heller 🤷🏼♀️ Ungene har laget noen hjemmelagde til venner Anonymkode: 3759e...9bf
bopera Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Ja! Til besteforeldre og andre av våre nærmeste relasjoner, sender vi ut doble kort i konvolutt, hvor jeg skriver et vers fra en julesang eller et dikt. Til andre venner og familiemedlemmer sender vi enkle kort med en liten hilsen. Sender til ca. 20 husholdninger. Begynner å skrive og sende ut en gang mellom 10. - 15. desember, kommer an på hvor travelt det er jobbmessig. 1
Arkana Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Ja, vi sender julekort med bilde(r) av barna og en liten hilsen. Det sendes til familie og venner. Halvparten er folk vi har jevnlig kontakt med, den andre er de som bor langt unna og som vi sjelden ser. Vi sender julekortene i begynnelsen av desember. Jeg liker også å få julekort tidlig fordi vi henger dem opp og det er en del av pynten.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Ja, har gjort det i alle år til familien. Jeg synes det er koselig å skrive dem, og jeg ser hos familien at julekortene de mottar får hederplassen på sjenken så alle kan se. Anonymkode: a3c1c...d6d
Fanteria Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 (endret) Vi har sendt til familie tidligere. I år har vi utvidet med noen vennepar syns det er en koselig tradisjon i år var jeg tidlig ute, så de er allerede kommet frem Endret 28. november 2017 av Fanteria
Perelandra Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Nei, ikke nå lengre, men gjorde det i mange år. I årevis var jeg en trofast julekortskriver, og pleide gjerne å tegne eller lage kortene selv. Jeg slutta med det for 8-9 år siden. For det første var det lettere å sende SMS eller e-post, og for det andre hadde jeg en tung periode i livet hvor jeg syntes det vanskelig å skrive noe.
Rosaprosa20 Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 Jeg sender ikke selv (fordi jeg er 22 og har ikke barn), men foreldrene mine sender. Det har de alltid gjort. Jeg syns det er kjempekoselig å få julekort, så det er synd nesten ingen sender lenger
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #12 Skrevet 29. november 2017 Vi begynte å sende til noen få etter vi fikk barn. Det er tradisjon blant mannens venneflokk å sende julekort med barnebilder, så da ville han gjøre det også. Det er stort sett bare de vi sender til. Jeg synes egentlig julekort er bare til plage. Unødvendig for miljøet og for stresset sin del. Anonymkode: 68d5e...984
Gjest Ørnefaren Skrevet 29. november 2017 #13 Skrevet 29. november 2017 Ja. Sender med bilde av barna. Og håndskriver en hilsen til alle. Sender i starten på desember. Elsker å få også. Hyggelig med noe annet enn regninger i posten På 28.11.2017 den 6.47, AnonymBruker skrev: Nei, liker ikke å få heller 🤷🏼♀️ Ungene har laget noen hjemmelagde til venner Anonymkode: 3759e...9bf Hva er det å ikke like egentlig?
mimmis25 Skrevet 29. november 2017 #14 Skrevet 29. november 2017 Ja, men vi begynte ikke med det før vi fikk barn
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #15 Skrevet 29. november 2017 5 timer siden, Ørnefaren skrev: Ja. Sender med bilde av barna. Og håndskriver en hilsen til alle. Sender i starten på desember. Elsker å få også. Hyggelig med noe annet enn regninger i posten Hva er det å ikke like egentlig? Ikke meg du siterte, men noen ting å ikke like med å få julekort: - man risikerer at avsender sitter og er snurt over at man ikke sender i retur. Sånn er mine foreldre, de sitter og er snurt fordi nå har de sendt til Turid i alle år og aldri fått noe tilbake... - man må få noen til å hente inn posten om man reiser vekk. Vi får tilnærmet lik aldri post ellers i året, og slipper å tenke på sånt da - hva skal man gjøre med dem? De går rett i bosset, og det er jo helt unødvendig miljøsvineri? Anonymkode: 68d5e...984 2
Jerry Lee Skrevet 29. november 2017 #16 Skrevet 29. november 2017 Gammel og gammeldags som jeg er....jeg sender julekort. Men det blir stadig færre. I år bare tre.
ElineRB Skrevet 29. november 2017 #17 Skrevet 29. november 2017 (endret) jeg elsker julekort og sender hver jul. Jeg ser på det som en ypperlig måte å holde kontakt med mennesker jeg ikke får snakket så mye med gjennom året som jeg ønsker. jeg sender julekort til besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn, venner som bor langt unna og ellers andre som jeg vil holde kontakt med Jeg sender 20 stykk i år Endret 29. november 2017 av ElineRB ville legge til hvor mange kort jeg sender
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #18 Skrevet 29. november 2017 Ja, men i år blir det bare til noen få. De eldste i familien feks. Det blir fra barna hovedsakelig. Anonymkode: 51cd1...957
Arkana Skrevet 29. november 2017 #19 Skrevet 29. november 2017 (endret) Alle i Norge er miljøsvin så det blir litt rart å ta akkurat julekort fram som noe ekstra ille. Ellers tenker jeg at det virkelig krever en helt spesiell type person å være negativ til noe som gjøres for å glede andre. Endret 29. november 2017 av Arkana 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #20 Skrevet 30. november 2017 15 timer siden, Arkana skrev: Alle i Norge er miljøsvin så det blir litt rart å ta akkurat julekort fram som noe ekstra ille. Ellers tenker jeg at det virkelig krever en helt spesiell type person å være negativ til noe som gjøres for å glede andre. Jeg har ikke sagt julekort er ekstra ille. Hvor tar du det fra? Det er like ille som all annen unødvendig papirsløsing, og som innebærer at man bruker drivstoff på å sende det omkring. Og nei, julekort sendes ikke alltid for å glede andre. Mange sender dem av ren plikt, eller for å få noe igjen. Som sagt: jeg vet om MANGE som blir sure om de ikke får noe igjen. Og da har man ikke sendt det kortet for å glede mottaker. Jeg er vel en helt spesiell type person, jeg da. Du er alltid så hyggelig, du. Anonymkode: 68d5e...984 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå