Gå til innhold

Vondt, men har ikke lege her...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er student og har enda ikke bytta lege i den nye byen jeg flytta til. Grunnen er at jeg etter flere år med plager ikke har fått hjelpen jeg har trengt fra helsevesenet og dermed har mista troa på at jeg kan få hjelp igjen. Er det krise har jeg hør an kan få time hos legevakta (oga da mener jeg krisekrise ikke omgangssyke el.)

Uansett, ikke kutt av meg hodet nå. Det jeg lurer på er om noen kan vite hva som er grunnen til at jeg har vondt under kjeven, på venstre sidr? Det er liksom når jeg trykke rpå beinet. Det er en helt sinnssyk smerte, meb kommer bare hvis jeg presser på et spesielt punkt... Noen som har opplevd det?

Anonymkode: ceee7...cb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på øyebrynet, på høyre side. Det er kjipt med leger som ikke bryr seg. Jeg har ikke opplevd det med kjevebenet, men jeg har klikking og knirking i kjeven. Aner ikke hva det er. Vet du? 

Anonymkode: 10126...e37

Skrevet

Det er komplett umulig å vite hvorfor du har vondt. Dra på legevakta, eller ring dem.

Anonymkode: 9325c...426

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på øyebrynet, på høyre side. Det er kjipt med leger som ikke bryr seg. Jeg har ikke opplevd det med kjevebenet, men jeg har klikking og knirking i kjeven. Aner ikke hva det er. Vet du? 

Anonymkode: 10126...e37

Føler du er ironisk. Og det forstår jeg godt.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er komplett umulig å vite hvorfor du har vondt. Dra på legevakta, eller ring dem.

Anonymkode: 9325c...426

Vet, dette er et utrolig dumt spm. men verdt et forsøk. Vil ikke bruke tida til ansatte på legevakta på det her. 

Når jeg kjenner etter er det en kul der som gjør vondt...

Skrevet

Bytt fastlege i morgen. Fort gjort. 

Anonymkode: cd5a0...cf1

Skrevet

Bytter du lege nå, så kan du bestille time 1. Desember hos ny lege. 

Anonymkode: a14c7...a95

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler du er ironisk. Og det forstår jeg godt.

Vet, dette er et utrolig dumt spm. men verdt et forsøk. Vil ikke bruke tida til ansatte på legevakta på det her. 

Når jeg kjenner etter er det en kul der som gjør vondt...

Er nok bare en betent lymfeknute.

Anonymkode: bcc3e...112

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok bare en betent lymfeknute.

Anonymkode: bcc3e...112

Jeg tror faktisk du har rett. Skremmende nok våkna jeg idag og den er dobbel så vond, eller skal jeg si øm, som den var igår. Nå kjenner jeg den når jeg beveger hodet og det gjør vondt! 

Vil ikke dra til lege for en filleting som dette! Har eksamen snart også... Søren altså

Skrevet

Det høres veldig ut som en betent lymfekjertel dette.

Du kan enten

gå inn på legelisten.no og lese vurderinger av akutelle leger i din by

dra på legevakten og slutte med den "vil ikke bry legene" holdningen, det er noe gamle folk driver med.... tilslutt så dør de

gå inn på Helfo sine sider og skaffe deg fastlege der

og slutte å søke hjelp hos folk som ikke kan hjelpe deg (KG))

• Liker 2
Skrevet
Just now, Antoinette said:

Word.

Anonymkode: d4fe9...74a

Skrevet

Om du bytter lege før 1desember, kan du gå til ny fastlege etter 1 des. Bytter du etter 1.des må du vente til 1, januar. 

Høres ut som en betent lymfekjertel, eller betennelse i tannkjøtt. Du må uansett til lege, eller tannlege. 

Anonymkode: 06526...02a

Skrevet
2 minutter siden, Antoinette skrev:

Det høres veldig ut som en betent lymfekjertel dette.

Du kan enten

gå inn på legelisten.no og lese vurderinger av akutelle leger i din by

dra på legevakten og slutte med den "vil ikke bry legene" holdningen, det er noe gamle folk driver med.... tilslutt så dør de

gå inn på Helfo sine sider og skaffe deg fastlege der

Leste i den lokale avisa for noen uker siden at de ikke hat mer enn 2 ledige fastleger her i denne byen, og at de har lang venteliste de også? Har jo ikke sjans i havet da? 

Har dratt til legen for ting som dette før, og bare fått beskjed om at det ikke er noe forsp å bli sendt hjem, at jeg har følt meg dum hver gang. DERFOR vil jeg ikke til lege. Jeg vet KG ikke kan gi meg diagnose, men ved å spørre om råd her kan jeg bli litt betrygga bare. Spør ikke om å bli helbreda, bare om hva det kan være, slik at jeg kan vurdere alvorlighetsgraden.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jo ikke sjans i havet da? 

Har dratt til legen for ting som dette før, og bare fått beskjed om at det ikke er noe forsp å bli sendt hjem, at jeg har følt meg dum hver gang. DERFOR vil jeg ikke til lege. Jeg vet KG ikke kan gi meg diagnose, men ved å spørre om råd her kan jeg bli litt betrygga bare. Spør ikke om å bli helbreda, bare om hva det kan være, slik at jeg kan vurdere alvorlighetsgraden.

Du får legetime. Men du må tørre å si ifra.

En betent lymekjertel fikses enkelt med antibiotika, jeg hadde det selv for noen år tilbake.

Det er DU som føler deg dum, legen synes ikke du er dum. Dette ligger hos deg selv. 

Skrevet

En del leger kan opptre arrogante, men slik opptrer de uansett om det er alvorlig eller ei. Dessverre er det noe man bare må forholde seg til. 

Anonymkode: ef78d...205

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Blod, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...