Gå til innhold

Å "kreve svar"

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan aldri kreve noe som helt av et annet menneske. Du eier ikke andre mennesker og bestemmer heller ikke over hva de skal gi deg verken fysisk eller psykisk. 

Når et menneske trekker seg unna, blir mer utlgjengelig m.m. så bør du kunne klare å lese signalene og forholde deg til at personen ikke er så interessert i deg. Vil du virkelig ha dette sort på hvitt så send en klengende og krevende meldig og du får farvell for alltid garantert til svar. Ingen orker å forholde seg til krevende mennesker. Kan dette sies mer tydelig og klart? 

Anonymkode: 7346a...8ba

Jeg er til dels enig, er det snakk om lang relasjon så er det normalt med noen ord til "farvel", vanlig høflighet.

Anonymkode: e88f7...22e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er til dels enig, er det snakk om lang relasjon så er det normalt med noen ord til "farvel", vanlig høflighet.

Det er normalt å gjøre seg forstått. Jeg gjør alltid det, selvom det kan smake fælt der og da. Jeg er i det minste tøff nok til å fortelle vedkommende at det er slutt på kontakten nå fordi....

i stedet for å bare fade ut.

De som ghoster får liten forståelse fra min side.. 

Anonymkode: 767cf...263

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt å gjøre seg forstått. Jeg gjør alltid det, selvom det kan smake fælt der og da. Jeg er i det minste tøff nok til å fortelle vedkommende at det er slutt på kontakten nå fordi....

Enig, jeg utsetter aldri mennesker for ghosting, det er feigt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis vi er på seriøst dater`n og kontaktnivået går fra vanlig og fint til NULL så spør jeg hva som skjer. Tenker først at det kan ha oppstått noe, at det kan ha skjedd noe.. jeg gir det som regel tid før jeg begynner å tenke at personen vil at jeg skal "ta et hint". 

Men når jeg har havnet der at jeg " bør ta et hint" så trekker jeg meg bort.

Anonymkode: 256d2...186

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det greit å spørre om hva som skjer! Men det går jo an å gjøre det på en måte som ikke er helt kaninkoker.

Anonymkode: 0f879...a1b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det greit å spørre om hva som skjer! Men det går jo an å gjøre det på en måte som ikke er helt kaninkoker.

Hva er kaninkoker?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil bli forbauset over hvor mange ekteskap som bare fader ut da. Alle mennesker har ikke en svart-hvit klart gjennomgrublet opp i mente dyp analysert konklusjon på følelsene sine å meddele offisielt og endelig når andre vil det, de bare gjør det som føles rett der og da, og ofte er det usikkert.

Anonymkode: 7f5bd...fa9

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er kaninkoker?

Google rabbit scene fra fatal attraction.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet vi ikke hvor lenge ts sin "datet en stund" har vart. Når ts vil kreve et svar fra sin date så kan det eller er det høyst sannsynlig fra datens side bedrevet nonverbal kommunikasjon, noe ts ikke har fått helt med seg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vil bli forbauset over hvor mange ekteskap som bare fader ut da. Alle mennesker har ikke en svart-hvit klart gjennomgrublet opp i mente dyp analysert konklusjon på følelsene sine å meddele offisielt og endelig når andre vil det, de bare gjør det som føles rett der og da, og ofte er det usikkert.

Anonymkode: 7f5bd...fa9

Å gli fra hverandre i et ekteskap er noe annet enn Ghosting. 

https://www.psychologytoday.com/blog/living-forward/201511/is-why-ghosting-hurts-so-much

The act of suddenly ceasing all communication with someone the subject is dating, but no longer wishes to date. This is done in hopes that the ghostee will just "get the hint" and leave the subject alone, as opposed to the subject simply telling them he/she is no longer interested. Ghosting is not specific to a certain gender and is closely related to the subject's maturity and communication skills. Many attempt to justify ghosting as a way to cease dating the ghostee without hurting their feelings, but it in fact proves the subject is thinking more of themselves, as ghosting often creates more confusion for the ghostee than if the subject kindly stated how he/she feels.

One of the most insidious aspects of ghosting is that it doesn’t just cause you to question the validity of the relationship you had, it causes you to question yourself.
Why didn’t I see this coming? How could I have been such a poor judge of character? What did I do to cause this? How do I protect myself from this ever happening again? 

This self-questioning is the result of basic psychological systems that are in place to monitor one’s social standing and relay that information back to the person via feelings of self-worth and self-esteem. When a rejection occurs your self-esteem can drop which social psychologists propose is meant to be a signal that your social belonging is low.

Ghosting is the ultimate use of the silent treatment, a tactic that has often been viewed by mental health professionals as a form of emotional cruelty.15

It essentially renders you powerless and leaves you with no opportunity to ask questions or be provided with information that would help you emotionally process the experience.

It silences you and prevents you from expressing your emotions and being heard, which is important for maintaining your self-esteem.

Regardless of the ghoster’s intent, ghosting is a passive-aggressive interpersonal tactic that can leave psychological bruises and scars.

...

The important thing to remember is that when someone ghosts you, it says nothing about you or your worthiness for love and everything about the person doing the ghosting.

It shows he/she doesn’t have the courage to deal with the discomfort of their emotions or yours, and they either don't understand the impact of their behavior or worse don’t care.

In any case they have sent you an extremely loud message that says: I don’t have what it takes to have a mature healthy relationship with you. Be the better person, retain your dignity, and let him/her go peacefully.

• Liker 1
Skrevet

Så hvis noen ghoster deg så er ikke det en person som ønsker deg noe godt

• Liker 4
Skrevet

Fader noen meg/ghoster så er det kraftig avvisning for min del og hadde ikke orket å kreve noe mer svar. Hadde ikke blitt noe mer "mas" fra meg 

Anonymkode: 5c02b...af6

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke taktisk lurt.

Jeg tenker ikke taktisk i en slik situasjon, å tenke takstisk er å ønske noe videre?

Ghoster noen meg så skal det godt gjøres å få meg til å føle meg trygg nok til "noe mer", så jeg driter langt i taktikk, kommer meg bare bort.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ikke taktisk i en slik situasjon, å tenke takstisk er å ønske noe videre?

Ghoster noen meg så skal det godt gjøres å få meg til å føle meg trygg nok til "noe mer", så jeg driter langt i taktikk, kommer meg bare bort.

Nettopp, ignorering tilbake uten ønske om forklaring, det er taktisk. Ghosting er ikke normalt.

Skrevet

psyko.jpg.f439ba9253530f879837943f6918281f.jpg

Skrevet

Du får heller tenke at samme hvor mye du liker personen så er ikke det en person du vil være i et forhold med. For min del viser ghosting ekstrem umodenhet og det er ikke en person jeg hadde klart å ha tillit til. Man vil alltid ha dårlige perioder i et langt forhold/ekteskap, jeg hadde ikke stolt på at en person som tyr til ghosting hadde taklet dette. Så da tenker jeg heller good riddance, takk Gud for at jeg fant det ut hvordan person den andre var så tidlig i forholdet. 

Anonymkode: 1aa11...a84

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan aldri kreve noe som helt av et annet menneske. Du eier ikke andre mennesker og bestemmer heller ikke over hva de skal gi deg verken fysisk eller psykisk. 

Når et menneske trekker seg unna, blir mer utlgjengelig m.m. så bør du kunne klare å lese signalene og forholde deg til at personen ikke er så interessert i deg. Vil du virkelig ha dette sort på hvitt så send en klengende og krevende meldig og du får farvell for alltid garantert til svar. Ingen orker å forholde seg til krevende mennesker. Kan dette sies mer tydelig og klart? 

Herregud, jeg spurte bare en gang. Slapp av! 

Anonymkode: 717b7...cdc

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får heller tenke at samme hvor mye du liker personen så er ikke det en person du vil være i et forhold med. For min del viser ghosting ekstrem umodenhet og det er ikke en person jeg hadde klart å ha tillit til. Man vil alltid ha dårlige perioder i et langt forhold/ekteskap, jeg hadde ikke stolt på at en person som tyr til ghosting hadde taklet dette. Så da tenker jeg heller good riddance, takk Gud for at jeg fant det ut hvordan person den andre var så tidlig i forholdet. 

Anonymkode: 1aa11...a84

Jeg tenker det samme, som en tidligere bruker skrev så har en som bruker ghosting som metode issues, og det har vedkommende også bekreftet at har, av psykisk karakter. Så ja, good riddance :)

TS

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi er på seriøst dater`n og kontaktnivået går fra vanlig og fint til NULL så spør jeg hva som skjer. Tenker først at det kan ha oppstått noe, at det kan ha skjedd noe.. jeg gir det som regel tid før jeg begynner å tenke at personen vil at jeg skal "ta et hint". 

Men når jeg har havnet der at jeg " bør ta et hint" så trekker jeg meg bort.

Hvis jeg skulle sendt en melding så ville jeg spurt noe a la "Hei, alt bra? :) " og hvis han hadde virket noe vag/unnvikende så hadde jeg tatt hintet. Men nå vet jeg ikke lenger om han fortjener at jeg bryr meg. Ser for meg det hadde blitt slitsomt i et forhold.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet vi ikke hvor lenge ts sin "datet en stund" har vart. Når ts vil kreve et svar fra sin date så kan det eller er det høyst sannsynlig fra datens side bedrevet nonverbal kommunikasjon, noe ts ikke har fått helt med seg. 

Vi gikk fra å treffes jevnlig for hyggelige dates til å eskalere til kyss. Vet ikke hva som skremte han, han virket veldig glad og gira samme kvelden og dagen etterpå, men plutselig ble det rart. Enten var kysset dårlig eller så fikk han muligens en slags oppvåkning. Vet det har oppstått problemer på privaten, men likevel... kjenner jeg er lei. 

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...