AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #21 Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man bor på for eksempel Ammerud, Romsås, Ellingsrud, Lindeberg, Hellerud, Oppsal, Bøler, Nøklevann, Skullerud, Klemetsrud, Kjelsås, Brekke, Voksen, Bogstad eller Tåsen, vil man i alle tilfeller ha veldig kort vei til marka. På alle disse stedene kan man bo helt i skogkanten, med den store flotte Oslomarka rett utenfor inngangsdøra. Tydelig at du har veldig liten kjennskap til Oslo- du har kanskje aldri vært her?? Anonymkode: eae7f...625 Har stått på ski i Kjelsås og Tåsen i årevis, har bodd på Røa i 11 år! Det du snakker om er fortsatt det jeg ville kalle turist utmark. Det er faste turløyper overalt, lite muligheter for å gå i fred, og ikke akkurat noe for friluftsfolk selvom det sikkert holder i massevis for sopp plukkere i Oslo området. Anonymkode: 8847c...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #22 Skrevet 29. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har stått på ski i Kjelsås og Tåsen i årevis, har bodd på Røa i 11 år! Det du snakker om er fortsatt det jeg ville kalle turist utmark. Det er faste turløyper overalt, lite muligheter for å gå i fred, og ikke akkurat noe for friluftsfolk selvom det sikkert holder i massevis for sopp plukkere i Oslo området. Anonymkode: 8847c...dc5 Dette er jo bare tull- og i hvert fall sammenlignet med de andre stedene som er nevnt i denne tråden. Jeg er som sagt oppvokst i Ski, og kjenner også områdene rundt Ski godt. Det er ikke noe mer natur/tilrettelagt for «friluftsfolk» (som du kaller det) der, enn i Oslo-marka. Om noe, vil jeg som sagt si at det er MINDRE natur/muligheter for naturopplevelser i disse områdene enn hva som er tilfelle i Oslo. Men jeg skjønner nå at du bare er ute etter å provosere- innleggene dine har jo overhode ikke rot i virkeligheten. Liten vits i å fortsette diskusjonen med deg da. Anonymkode: eae7f...625 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #23 Skrevet 29. november 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo bare tull- og i hvert fall sammenlignet med de andre stedene som er nevnt i denne tråden. Jeg er som sagt oppvokst i Ski, og kjenner også områdene rundt Ski godt. Det er ikke noe mer natur/tilrettelagt for «friluftsfolk» (som du kaller det) der, enn i Oslo-marka. Om noe, vil jeg som sagt si at det er MINDRE natur/muligheter for naturopplevelser i disse områdene enn hva som er tilfelle i Oslo. Men jeg skjønner nå at du bare er ute etter å provosere- innleggene dine har jo overhode ikke rot i virkeligheten. Liten vits i å fortsette diskusjonen med deg da. Anonymkode: eae7f...625 Ja for på Kjelsås kan man jo gå på telttur i 3-4 dager uten å møte folk? Nei, men det kan man i f eksempel Son. Jeg vil nå heller si at vi har forskjellig syn på det, men kjør personangrep. Regner med du er en mann i 50 årene, for det er du som provoserer, jeg stilte kun spørsmål og så hva jeg mente. Virjelighetsfjern kan du selv være. Ha en fin dag! Anonymkode: 8847c...dc5
Minlillelykke Skrevet 29. november 2017 #24 Skrevet 29. november 2017 På 27.11.2017 den 22.20, AnonymBruker skrev: Moss er en perfekt by. Masse kjendiser og gode skoler, samt ferge til Horten. Anonymkode: 86e33...69c Masse kjendiser?? Jeg har bodd i moss i hele mitt liv og sett svært få av dem. Men moss er en fin by. Om du vil unngå kø hadde jeg holdt meg unna jeløya. Ellers er det fint i Rygge og 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #25 Skrevet 29. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja for på Kjelsås kan man jo gå på telttur i 3-4 dager uten å møte folk? Nei, men det kan man i f eksempel Son. Jeg vil nå heller si at vi har forskjellig syn på det, men kjør personangrep. Regner med du er en mann i 50 årene, for det er du som provoserer, jeg stilte kun spørsmål og så hva jeg mente. Virjelighetsfjern kan du selv være. Ha en fin dag! Anonymkode: 8847c...dc5 Dette er jo bare tull. Har selv bodd på Kjelsås i 10 år så det vet jeg mye om. Det er også kort vei til Maridalen og Solemskogen fra Kjelsås og det går fint an å finne steder uten å møte folk hvis det er så ille. Selvfølgelig har man mindre sjangse for å møte folk langt inn i skauen eller vidda på bygda. Men det er kanskje ikke så farlig å se noen folk? Til trådstarter: Om du skal bosette deg i Oslo og pendle til jobb ville jeg valgt Nordstrand, Lambertseter, Karlsrud. Evt på innsiden av bommen mot Østensjø bydel. Da har du kort vei til både marka og sjøen. Evt. Så er jo Kolbotn og Oppegård fine steder å bo hvor du også kommer deg lett inn til Oslo og fint kan pendle til jobb. Disse stedene er dog ganske dyre. Du kommer billigere ut av det i Østensjø og Oppegård. Nordstrand blir dyrest. Eller selvfølgelig Søndre Nordstrand bydel (Prinsdal, Holmlia, Mortensrud osv). Anonymkode: ea2f0...56f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå