Gå til innhold

Ås eller omegn? Moss, Vinterbro etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått jobb på Ås (Akershus). Har ikke lyst til å bo der, men hvor er det fint å pendle fra? Ønsker nærhet til natur, gode barne- og ungdomsskoler og greit miljø. Supert om noen har noen tips! 

Har noen muligheter, kom gjerne med innpspill om disse eller andre steder. Son er "drømmen", men litt dyrt. 

- Son
- Moss
- Vestby
- Vinterbro 

Anonymkode: a9565...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor selv i Ski og trives veldig godt her. Langhus (i nærheten av Ski) er også et veldig fint område. Vinterbro har jeg hørt mye bra om (ligger i Ås kommune). Skal sies at disse stedene kan være ganske dyre, så det er muligens billigere hvis du flytter lenger østover. Moss, Son og Vestby har jeg ikke så mye kjennskap til i forhold til bo der. 

Anonymkode: 62ac9...728

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk! Har du noen innspill angående skoler og aktuelle områder å bosette seg på Ski/Langhus! 
HI 

Skrevet

Tror Ås er et flott sted å bo, hvorfor vil du ikke bo der? :-)

Bor selv i Vestby og trives godt, har alt vi trenger her og kort vei til sjøen. Ikke så mye restauranter og uteliv her, men det er ikke noe savn for meg heller...

Anonymkode: 1412f...140

• Liker 2
Skrevet

Vinterbro er et høl, anbefales ikke. Vestby er ganske så likt Ås i størrelse og antall innbyggere. Son, er bittelite, søtt og nydelig men også fryktelig dyrt! Moss er jo en by med alt det innebærer, aner ikke hvordan det er å bo der.

Jeg er fra Ås, bor ikke der lenger. Synes Ås er lite, for lite. Men det er absolutt ikke noe fælt sted å bo. 

Anonymkode: cec13...ddd

Skrevet

Takk for svar. Innbiller meg at Ås er langt ut på landet og nokså usentralt. I tillegg kjenner jeg ikke til plassen i det hele tatt og det i seg selv er jo litt skummelt! 

HI

Skrevet

Ås sentrum er ikke usentralt - men det er derimot Vinterbro. Hadde i allfall ikke bosatt meg der. Ås sentrum har et greit utvalg av butikker og de senere årene har stedet igjen fått flere kafeer/restauranter/möteplasser som gjör at sentrum er positivt. I tillegg går det buss flere ganger i timen til Ski - hvor man har storsenteret samt hyppige togforbindelser til Oslo. Fra Ås går det kun tog 1 gang i timen. 

Hvis du skal jobbe på Ås, särlig i sentrumsområdet, ville iallfall jeg forsökt å finne noe sentralt i Ås. Skolene i sentrum er regna for å väre bra, mye ressurssterke folk som bor på Ås (bla pga Universitetet). Dröbak er jo også en liten kystperle - större enn Son, men sikkert minst like dyrt, iallfall om du skal ha noe igjen for å bo ved fjorden. Vestby er mer på landet enn Ås og sentrum er langt mindre utviklet. Moss er jo en större by, men det er vel omtrent like langt fra Moss til Ås som det er fra Oslo til Ås. 

Anbefaler at du tar deg en tur utover og ser deg rundt, kanskje du blir positivt over at Ås ikke er så «på landet» som du åpenbart tror! 

• Liker 2
Skrevet

Kan anbefale Kolbotn, Sofiemyr og særlig Tårnåsen.

Anonymkode: da92b...430

• Liker 1
Skrevet

Nesodden har fin natur og ok skoler og nabolag, men du er avhengig av bil, går ikke mye kollektivt der annet enn til Oslo. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fått jobb på Ås (Akershus). Har ikke lyst til å bo der, men hvor er det fint å pendle fra? Ønsker nærhet til natur, gode barne- og ungdomsskoler og greit miljø. Supert om noen har noen tips! 

Har noen muligheter, kom gjerne med innpspill om disse eller andre steder. Son er "drømmen", men litt dyrt. 

- Son
- Moss
- Vestby
- Vinterbro 

Moss er en perfekt by. Masse kjendiser og gode skoler, samt ferge til Horten.

Anonymkode: 86e33...69c

Skrevet

Anbefaler Drøbak!

Anonymkode: b9dfc...7de

• Liker 1
Skrevet

Ås er gørr kjedelig etter min mening, å både bo og jobbe der kan fort bli litt mye. Langhus er nærmere Oslo, og der  går det busser veldig ofte til Ås. Ikke så altfor dyrt på Langhus heller, i forhold til Drøbak, Son og Oppegård. Vestby virker veldig dødt, hvis du ikke har en etablert vennekrets. Langhus har mange turmuligheter, og hvis du har bil kan du kjøre noen minutter og parkere forskjellige steder, og få tilgang på mange fine turstier i nærheten. 

Anonymkode: d53c8...7ca

• Liker 1
Skrevet

Endelig flyttet tilbake til byen min, Moss:hjertesmil:. Etter mange år i Oslo og andre byer i Norge var det deilig å komme hjem til Moss. Selvsagt har jeg familie her og det spiller jo inn. Her er mine salgsargument for å flytte til Moss. 

- Togavgang til Ås 1 gang i timen, Oslo 2 ganger i timen (mer i rushen), Nedre Glomma 1 gang i timen. 
- Gangavstand til både saltvann strand og ferskvanns strand fra sentrum. 
- En by i utvikling
- Østfold sin beste by på kultur
- Gode skoler - Både offentlig og privat.
- Mange tilbud, fotball, BMX, ishall, tennis, skyting, ski, turn, dans osv
- 2 vgs i gangavstand fra sentrum.
- Vi har Jeløy, Alby, Mosseskogen, Møllebyen, verket og mange andre flotte tur plasser. 
- Under 1 time til Oslo og Sverige med bil. 

Byen byr på mange gode områder å vokse opp i. Det spørs litt på pris hva dere tenker men jeg kan anbefale Melløs, Skarmyra, Refsnes, Ramberg, Hoppern, Trondvik, Krapfoss, Klommesten, Ekholt, Feste, osv.. Mange fine plasser :)

Anonymkode: a6da0...9f6

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er dine tanker om bil/kollektiv? Om du er en «byperson» vil jeg anbefale Ski. Tar ikke lang tid til Ås derfra. 

Bor selv på Greverud og stortrives. Det er gode kollektive tilbud og lett å komme seg inn til Oslo om det trengs. :) 

Anonymkode: 75e6d...0ef

• Liker 1
Skrevet

Ås er jo den vakreste plassen, også den roligste av de du nevner. Kort vei til ski, men flytt for guds skyld i kke dit, de har Norges verste ungdomskriminalitet.

Om du vil ha natur så styr unna ski, Vinterbro, Moss. Ville blitt i ås jeg, da slipper du å pendle. 

Anonymkode: 8847c...dc5

Skrevet

Ville aldri i livet bodd noen av stedene du nevner. Er oppvokst i Ski, og har venner fra både Ås, Vestby, Son og Moss. Alle stedene er totalt uaktuelt for meg å bo, det er usentralt, kjedelig og stygt. Nei, bli heller i Oslo (da helst på sørsiden, siden du skal sydover) og pendle til Ås, TS! Du vil jo også pendle motsatt vei av alle andre, så du slipper køer, fulle tog osv.

Anonymkode: eae7f...625

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri i livet bodd noen av stedene du nevner. Er oppvokst i Ski, og har venner fra både Ås, Vestby, Son og Moss. Alle stedene er totalt uaktuelt for meg å bo, det er usentralt, kjedelig og stygt. Nei, bli heller i Oslo (da helst på sørsiden, siden du skal sydover) og pendle til Ås, TS! Du vil jo også pendle motsatt vei av alle andre, så du slipper køer, fulle tog osv.

Ja masse fin natur i Oslo 😂

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja masse fin natur i Oslo 😂

Ja, Oslo har vel mer natur enn omtrent alle de andre stedene som er nevnt her! Du har vært mye i Oslo-marka, skjønner jeg? Eller på øyene i Oslofjorden?

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Oslo har vel mer natur enn omtrent alle de andre stedene som er nevnt her! Du har vært mye i Oslo-marka, skjønner jeg? Eller på øyene i Oslofjorden?

Eh øyne i Oslofjorden er fulle av folk 24/7, det er jo ikke engang lov å telte der fordi det "stenger" om natta!

Oslo marka? Hvor vil du si det er? På Grefsen? 

Nytter ikke med natur når man bruker 2 timer i bilkø for å komme seg dit. Da går avspenning og avslapping rett ut vindu. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh øyne i Oslofjorden er fulle av folk 24/7, det er jo ikke engang lov å telte der fordi det "stenger" om natta!

Oslo marka? Hvor vil du si det er? På Grefsen? 

Nytter ikke med natur når man bruker 2 timer i bilkø for å komme seg dit. Da går avspenning og avslapping rett ut vindu. 

Hvis man bor på for eksempel Ammerud, Romsås, Ellingsrud, Lindeberg, Hellerud, Oppsal, Bøler, Nøklevann, Skullerud, Klemetsrud, Kjelsås, Brekke, Voksen, Bogstad eller Tåsen, vil man i alle tilfeller ha veldig kort vei til marka. På alle disse stedene kan man bo helt i skogkanten, med den store flotte Oslomarka rett utenfor inngangsdøra.

Tydelig at du har veldig liten kjennskap til Oslo- du har kanskje aldri vært her??

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...