Gå til innhold

Smerter i mellomgulvet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bestille legetime i morgen, men jeg vil bare høre om det er andre her som har opplevd det samme.

Jeg har i flere år hatt brennende/stikkende smerter i mellomgulvet/øvre del av magen. Det har ikke vært ofte, kanskje et par ganger i måneden. Når det først kommer så må jeg ligge helt i ro til det går over, typisk over natta.

Nå har jeg hatt smertene i tre dager. Det begynte lørdag etter at jeg hadde drukket vin på fredagen. I tillegg er jeg slapp i kroppen og når jeg spiser får jeg følelsen av at det jeg ikke får i meg nok oksygen når jeg trekker inn pusten (selv om jeg bare spiser bittelitt). Matlysten er helt ok ettersom jeg trener ganske mye.

Hva i alle dager er dette? Noen som har vært borti lignende?

Anonymkode: 6d5eb...cfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøyaktig hvor mener du at du har vondt? Er det ved navelen? Lengre oppe? Lengre nede? Spesifikt til en side? Opp under ribbena? I så fall: ved høyre eller venstre side? 

Sånn som det er nå så er det endel som tyder på at det er mage- tarmrelatert. Men tykktarm, lever, galle eller magesekk: :vetikke:

Anonymkode: 43d41...ecc

Skrevet

Magesmerter er jo ofte litt diffust. Smerter i mellomgulvet/magesekk kan være magesår, men da hadde du hatt smerter hver dag. Reflux/halsbrann? Alkohol kan utløse det. Har du prøvd noe reseptfritt syredempende?

Anonymkode: 12793...254

• Liker 2
Skrevet

Det høres ut som noe jeg hadde for noen år siden. Det ble tatt CT og de så at muskelen til magesekk var litt slapp så den slapp syre ut som gjorde vondt. Nå var jeg overvektig og de mente at det kunne være årsaken. Jeg gikk over til lavkarbo mat og har ikke gått ned så mange kilo men jeg ble kvitt problemet. Har det bare innimellom nå ved store måltider. Stress kunne også utløse en sånn reaksjon. 

Anonymkode: 909d2...9e4

Skrevet

Høres ut som om du har for mye magesyre. Har du prøvd syredempende? Det er Reseptfritt. 

Anonymkode: dd992...71d

Skrevet

Kanskje galleblæra? Smerten går da mot høyre side og gjerne opp mellom ribbeina. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...