Gå til innhold

grunn til å være skeptisk til en bilforhandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. noen som har hørt om bilforhandleren trading as? har søkt opp org.nr og ringt de direkte selv. de sier de har drevet på i 13 år. men står at de bli stiftet i 2016. De har altså ny biler som er 60.000 billigere en forhandleren. de fleste biler gjennom trading as er billigere. Det er fortsatt ny bil fabrikkgaranti. de sier de har rustgaranti på 12 år som er i fabrikkgarantien . men ikke tectylbehandling. 

dette står i teksten: 

 

" Trading AS selger ALLE biler med god garanti, slik at vi kan leve opp til: sikkert bilkjøp. Dette gjøres i form av at vi stiller egen garanti eller kjøper garanti av et forsikringsselskap.

Garantijobber utbedres i all hovedsak i nærmiljøet til kjøper, om kjøper da bor i nærhet til merkeverksted eller annet godkjent verksted "

hva betyr det? noen som kan forklare? må innrømme at jeg blir litt skeptisk. litt for godt til å være sant. når det er veldig mye billigere enn hos merkeforhandler. bilen er helt ny. gått i like mange km. 

tradning as er drevet av kun to personer.  holdt på i 13 år, men org nr. registrert siden 2016 av en eller annen grunn, de importerer bilen fra nederland slik jeg har skjønt. er kun garantien jeg vil har i orden. bilen er vel så å si greit. 

Anonymkode: b72d4...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min mening ser dette seriøst ut. Selskapet er etablert i 2016 med en aksjekapital på 1 millioner og har levert gode regnskapstall allerede første året. Ikke utbytte og moderat lederlønn. Hvorfor ikke spare noen kroner?  Du kan sikkert velge bort garantien og spare ytterligere noen kroner. Jeg er enig i at den garantien dette firmaet stiller ikke er like mye verdt som en garanti fra en importør. Fabrikken garanterer normalt de 2 første år og det fungerer bra for de fleste europeiske bilkjøpere. Dette var også standard i Norge inntil for få år siden. Jeg har kjøpt bil på lignende måte 2 ganger. Tok uten garanti, men anbefaler en motor og drivverk forsikring som du kjøper billig når du forsikrer bilen. Varer til bilen er 7 år. Foruten garanti må du også være litt forsiktig dersom du blir bedt om å betale noe før du får bilen. Til sist vil jeg anbefale deg å studere egenskaper og utstyrsnivå på bilen. Det kan være andre spesifikasjoner i andre land. F eks mangler de ofte DAB. Den norske importøren kan ha andre spesifikasjoner på standardutstyr og utstyrspakken som heter det samme i begge markeder kan også være ulikt sammensatt. Dette må gjenspeiles i prisen og mangel på vanlig "Norsk" Utsyr kan gjøre bilen vanskeligere å selge. Jeg bruker gjerne nettsidene og konfiguratorer, men jeg går ikke til den lokale forhandleren for å se og prøve for siden å kjøpe fra andre kanaler. Det er ikke fair. Det er ikke så farlig å kjøpe bil på denne måten. Det er farligere og ofte dyrere å gå til den lokale forhandleren og kjøpe en 3 år gammel bruktbil. Den har også bare 2 års garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...