Gå til innhold

Løs avføring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg gikk helse og oppvekstfag på vgs så lærte vi at hvis man gikk for lenge med avføring i tarmen før man går på do, så vil man få forstoppelse til slutt. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg alltid før veldig løs avføring hvis jeg ikke går på do med en gang jeg må. Kommer forstoppelsen bare hvis man går over flere dager, eller hvordan fungerer det? Jeg skjønner ikke hvorfor min opplevelse er totalt motsatt. 

Anonymkode: cdcff...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du tviholder deg for lenge så vil tarmen absorbere væsken i avføringen å gjøre den hard. Det å få løs avføring er kroppens måte å prøve å tømme tarmen på før det går for langt. De som holder seg for lenge kan enten få kraftig forstoppelse som gjør at hvis man går for lenge med det gjør at tarmen kan sprekke (dødsfarlig åpenbart). Det andre er at tarmene tømmer seg selv ufrivillig fra din side. 

Anonymkode: 86d1c...634

Skrevet

Hvis du holder deg fra å ha avføring ofte så vil du få det som kalles nervøs lukkemuskel. Dette kan i fremtiden gi store problemer i forhold til avføring. Treg mage får man dersom man holder seg i dagesvis. 

Anonymkode: da999...a39

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du holder deg fra å ha avføring ofte så vil du få det som kalles nervøs lukkemuskel. Dette kan i fremtiden gi store problemer i forhold til avføring. Treg mage får man dersom man holder seg i dagesvis. 

Anonymkode: da999...a39

Jeg gjør ikke det ofte, nei. 

Anonymkode: cdcff...e1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...