Gå til innhold

Nyrestein? Behandling? Noen erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har erfaring med det?

Endret av Rosey_Dame92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt mange nyresteiner. Har oppdaget det først når jeg har fått anfall.
Alle har kommet ut av seg selv, så behandlingen har bare vært morfin og i etterkant har jeg tatt bilder for å se at nyrene ikke har blitt skadd. Måtte også utelukke hydronefrose.

Anonymkode: d3a67...89b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt mange nyresteiner. Har oppdaget det først når jeg har fått anfall.
Alle har kommet ut av seg selv, så behandlingen har bare vært morfin og i etterkant har jeg tatt bilder for å se at nyrene ikke har blitt skadd. Måtte også utelukke hydronefrose.

Måtte du ta CT for å finne ut om du har hydronefrose?

Skrevet
18 minutter siden, Rosey_Dame92 skrev:

Jeg har nylig oppdaget at jeg muligens har nyresten, gjør meg svært bekymret. Noen som har erfaring med det? Måtte dere ta CT? Er 25 år gammel, og har hørt at det ikke er lurt for kvinner i fertil alder å ta CT av urinveier/eggestokker.. Noen som har erfaring med det? Og noen av dere som har fått ESW behandling? ( sjokkbølge behandling mot nyresten) Obs, viktig å ta i betrakting størrelsen på nyresteinen. Dersom den er over 1 cm, tror jeg den må fjernes med cystoskopi, tror jeg..

Herlighet. Nyrestein kan du ikke muligens oppdage at du har, og ct er da ikke farlig for noe som helst. 

Anonymkode: 5f797...f5d

Skrevet

Måtte ikke ta CT for å finne ut av det, nei. Tok ultralyd mener jeg. Og en sånn dings der de målte hvor mye jeg tisset. Muligens en form for ultralyd det også.

Men det er altså ikke farlig å ta CT (har gjort det også).

Skrevet

Hææ? Nylig oppdaget at du muligens har nyrestein, går det an? Det er et smertehelvete uten like og til slutt kommer den ut, evt med operasjon/knusing. Har du dette bryr du deg ikke om at noe av behandlingen evt kan ha bivirkinger. Og nei det er uansett ikke farlig å ta ct.

Anonymkode: 7aade...41c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt mange nyresteinsanfall. Den første gangen så ble det tatt ul og ct, noe som ikke er farlig en gang i blant. Etter det så har det kun vært smertelindring i form av Voltaren for det roer ned spasmene i urinveiene. 

Anonymkode: f1636...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...