AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Hei. Trenger litt råd. Min datter har bursdag sent i desember. Har en dato som passer i tilfelle mitt andre forslag ikke passer. Blir det feil/rart å feire søndag 1. Advent? Søndagene i desember? Det er snakk om 6 åringer. Datoen jeg har i reserve er en lørdag. Vet ikke selv hva jeg burde gjøre. Advent søndagene pleier for mange å være familiedag. Hva hadde dere gått for? Søndag eller lørdag? Anonymkode: 4ce15...af6
EvaLena Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Å feire en av advent søndagene skulle da gå fint. Jeg kunne fint holdt selskap eller latt mine barn feire andre de dagene. Jeg har selv bursdag på julaften og kan vel huske 2 bursdager som ble feireti hele min oppvekst. 1
GammelKaktus Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Jeg hadde gått for en lørdag. 😊 Vi har ofte planer på søndagene i desember og det regner jeg med de fleste har. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Jeg hadde gått for en hverdag, event søndager. Hater bursdager på lørdager, for da går jo helgen med til det. Anonymkode: 5351f...936 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 Jeg har bursdag 26.des, så måtte alltid feire rett før jul eller etter nyttår. Mamma pleide legge feiringen til mellom 18.-22.des etter en skoledag om mulig. Da fikk jeg gjort det rett før alle ble opptatt med jul. Anonymkode: 0aed3...a09
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #6 Skrevet 27. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bursdag 26.des, så måtte alltid feire rett før jul eller etter nyttår. Mamma pleide legge feiringen til mellom 18.-22.des etter en skoledag om mulig. Da fikk jeg gjort det rett før alle ble opptatt med jul. Anonymkode: 0aed3...a09 Min datter har bursdag 17.desember. Men den dagen er på en søndag, og i tillegg er det adventkonsert samme dag. Så det passet ikke. Tenkte å ha bursdagen enten lørdag 16.desember, eller en av de advent søndagene i desember. Men blir før jul, orker ikke styre med dette i jula/etter jul Må få bestemt meg snart Programmet i desember er så og si fullt, så vanskelig med de datoene i år. Skal tenke litt mer på det, før jeg bestemmer meg.. Anonymkode: 4ce15...af6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #7 Skrevet 27. november 2017 Bare pass på at det ikke kolliderer med den lokale julegrantenningen eller noe annet populært arrangement, så burde det gå greit. Vi hadde prioritert bursdag i alle fall. Anonymkode: 4a8b7...b56 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #8 Skrevet 27. november 2017 Akkurat 1. søndag i advent er litt dum for oss. Da har vi en god del tradisjoner, som å pynte utejuletreet, henge opp pynt, og dra til mormor og spise hjemmebakt julebrød. Men 2. søndag i advent hadde gått helt fint. Lørdag er forsåvidt en grei dag å "bli kvitt" ungene litt så man kan få handlet julegaver i ro og mak Anonymkode: 99fbc...bad
Gjest making.a.mess Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Trenger litt råd. Min datter har bursdag sent i desember. Har en dato som passer i tilfelle mitt andre forslag ikke passer. Blir det feil/rart å feire søndag 1. Advent? Søndagene i desember? Det er snakk om 6 åringer. Datoen jeg har i reserve er en lørdag. Vet ikke selv hva jeg burde gjøre. Advent søndagene pleier for mange å være familiedag. Hva hadde dere gått for? Søndag eller lørdag? Anonymkode: 4ce15...af6 Jeg har arrangerer bursdager søndager i advent. Har blitt bedt i bursdag også. Er ikke det gammeldags at folk reserverer adventsøndager? Jeg kjenner ingen som skiller disse søndagene ffra andre søndager
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #10 Skrevet 27. november 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare pass på at det ikke kolliderer med den lokale julegrantenningen eller noe annet populært arrangement, så burde det gå greit. Vi hadde prioritert bursdag i alle fall. Anonymkode: 4a8b7...b56 Ah! Det var det og ja.. Er det ikke det ene, så er det jammen meg noe annet som skjer Anonymkode: 4ce15...af6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 28 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Jeg har arrangerer bursdager søndager i advent. Har blitt bedt i bursdag også. Er ikke det gammeldags at folk reserverer adventsøndager? Jeg kjenner ingen som skiller disse søndagene ffra andre søndager Har fått inntrykk av at det er vanlig her jeg bor Er vel forskjell fra sted til sted, familie til familie Anonymkode: 4ce15...af6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #12 Skrevet 27. november 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat 1. søndag i advent er litt dum for oss. Da har vi en god del tradisjoner, som å pynte utejuletreet, henge opp pynt, og dra til mormor og spise hjemmebakt julebrød. Men 2. søndag i advent hadde gått helt fint. Lørdag er forsåvidt en grei dag å "bli kvitt" ungene litt så man kan få handlet julegaver i ro og mak Anonymkode: 99fbc...bad Hehe, det er sant. Mange som ønsker å få unna det siste av julehandelen uten unger på slep Anonymkode: 4ce15...af6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #13 Skrevet 27. november 2017 Ser ikke noe problem med hverken lørdag eller søndag jeg. Men om dere feirer søndag ettermiddag så kan de som evt reiser bort i helgen rekke å komme tilbake også. Uansett vil det sjeldent passe for alle samme hvilken dag man velger. Anonymkode: fc08b...0d6
tonebelinda Skrevet 27. november 2017 #14 Skrevet 27. november 2017 Vi har en som har bursdag i første halvdel av desember. Vi har holdt både familieselskap og barneselskap i alle år, og barna har da dukket opp til bursdag, uansett om det har vært feiret på fredag, lørdag eller søndag.
Arkana Skrevet 27. november 2017 #15 Skrevet 27. november 2017 (endret) Min eldste har bursdag 1. desember noe som gjør at nærmeste helg alltid er første adventshelg, og vi unngår alltid å ha selskap akkurat 1. søndag i advent. Da er det gjerne tenning av julegran og slikt som mange gjerne vil ha med seg og selv om vi alltid har opplevd at folk prioriterer bursdager høyest synes vi det er synd å la folk måtte velge så vi unngår den dagen. Vi velger faktisk å unngå hele desember rett og slett fordi desember er en travel måned for barnefamilier, så han har alltid sine klassebursdager siste helgen i november. I ditt tilfelle ville jeg valgt lørdag. Endret 27. november 2017 av Arkana
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå