Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal rekke opp hånda og si at jeg la ikke vekk røyken....verken før eller etter. Men det er jo min dumhet, så hvis du klarer å holde deg er jo selvfølgelig det best :))

Men sto liksom i papirene at det kommer til å gro saktere osv,, men ja, jeg har egentlig ikke no smerter mer, bare vis jeg beveger armene for mye,, :) så lenge det ikke danner seg kapsling osv av røyk så må eg nesten ta en! Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste bruker tråder som "forsvinner", men noen ganger støter kroppen disse fra seg og da kommer dem ut. Da må de klippes for å ikke være ubehagelige....

For å lukke såret litt bedre anbefaler jeg deg å stripse det sammen...altså sette noen tynne tapebiter loddrett slik at du klemmer det litt mer sammen før du setter på tapen på langs.Det er gjøres vanligvis på sår som spriker litt, så går utifra at det vil fungere på "puppearr" også :sexy: Skader ihvertfall ikke å prøve...

Så det er ikke sikkert jeg må klippe altså? Kjipt å betale penger for legetime om jeg ikke egentlig trenger å klippe noe.

Takk for tipset, skal teipe dem slik neste gang jeg skifter teip!

Skrevet

Men sto liksom i papirene at det kommer til å gro saktere osv,, men ja, jeg har egentlig ikke no smerter mer, bare vis jeg beveger armene for mye,, :) så lenge det ikke danner seg kapsling osv av røyk så må eg nesten ta en! Hehe

Jeg vurderer det samme. Jeg fikk ikke røyke 2 dager før operasjonen, og 1 uke etterpå. Har klart meg helt til nå. Tirsdag er det 1 uke etter operasjonen. Men tror ikke det gjør så mye om jeg tar et par røyk i morgen. Skal klare å holde meg til da. Men imorgen begynner jeg på skole igjen, ut igjen, kommer nok ikke til å klare å holde meg. Så satser på det får fine bare eeen dag før jeg egentelig har lov :sjenert:

Skrevet

Så det er ikke sikkert jeg må klippe altså? Kjipt å betale penger for legetime om jeg ikke egentlig trenger å klippe noe.

Hvis du ikke kan kjenne noen tråder så vill jo det være helt unødvendig.... Legen kan jo ikke drive å grave i såret for å finne dem.... Ser ut som du har innvendige sting, og de skal forsvinne av seg selv. Jeg har innvendig og utvendig, og skal ikke gjøre noe med dem hvis ikke de begynner å løse seg opp og komme ut.

Ta en telefon i morgen å hør med dem du, så er du sikker :sexy:

Skrevet

Grunnen til at du ikke skal røyke er pga sårheling ja... Og fordi at hvis man røyker så produserer man mer slim noe som ikke er bra når du skal i narkose.....

Så tommelen opp for dere flinke jenter !!!

Skrevet

Hvis du ikke kan kjenne noen tråder så vill jo det være helt unødvendig.... Legen kan jo ikke drive å grave i såret for å finne dem.... Ser ut som du har innvendige sting, og de skal forsvinne av seg selv. Jeg har innvendig og utvendig, og skal ikke gjøre noe med dem hvis ikke de begynner å løse seg opp og komme ut.

Ta en telefon i morgen å hør med dem du, så er du sikker :sexy:

hmm, ja merkelig. Siden han snakket som om det var en selvfølge at jeg skulle klippe trådene.

Og på arket mitt står det nøyaktig slik "Ingen sting å fjerne, men trådene klippes korte den 10.postoperative dag" .. så virker som det er noe jeg SKAL gjøre uansett. skjønner ikke helt.

Men jeg sender dem en mail å spør jeg. Er ikke så glad i å ringe å spørre om ting :sjenert:

Skrevet

lyyykke til i morgen Niliv :) Håper du skriver en oppdatering, ettersom vi har vert på samme klinikk så er det spennende å høre :)

Gjest halebein
Skrevet

Et lite hjertesukk... :)

Nå har jeg greid å ikke snuse på 9 dager, noe jeg ikke har klart før siden jeg begynte for mange år siden. Jeg er kjempestolt! (Jeg klarte ikke engang å slutte da jeg var gravid med sistemann, og ammet henne...) MEN, jeg går jo å spiser hele tiden, og er så godtesjuk! Føler konstant sug etter å ha noe ogdt i munnen. Jeg kommer jo til å sese opp som en ballong, og få kviser og tannverk....grrrr! Og det er jo klin umulig å stoppe! Hadde egentlig tenkt at nå, dersom jeg klarte å slutte med snus 3 uker før operasjonen, og la være et par uker etter den, så var det egentlig likegreit å prøve å slutte for alltid...MEN HERREGUD! Hvis alternativet er at jeg skal gå å spise hele tiden, så blir jeg å starte opp igjen med snusen! Er det noen her som har sluttet/prøvd å slutte å røyke/snuse som kan svare meg på om dette "søthoget" vare evig? eller kommer det til å gå over etterhvert?!

Grrrr... nå sitter jeg forresten med en fisherman's friend under leppa, bare for å unngå å hive meg over 7 åringen mins pose med rester fra lørdagsgodtet! OH MY!

:)

Lykke til i morgen tidlig NILIV, forresten!!!!!!! :) :) :)

Skrevet

lyyykke til i morgen Niliv :) Håper du skriver en oppdatering, ettersom vi har vert på samme klinikk så er det spennende å høre :)

Takk takk :)

Har feiret samboer i dag, og mye som har skjedd i helgen så ikke fått tid til å tenke så mye på det enda.

Men gleder meg nå ja, eneste jeg kvir meg til er visst jeg blir så dårlig at det går ut over ungene.

Skrevet

Hehe :-)

Du har jo barn nå, og jeg føler at jeg også bør vente med en operasjon til etter at jeg har fått barn... Selv om det er nå jeg vil ha pupper :-P Tror kanskje ikke jeg har helt behovet når jeg er mor, men det er jo vanskelig å si nå. Får sikkert ikke barn før jeg nærmer meg 30 tipper jeg, så blir jo en stund å vente :-P

Det går sikkert bra med deg, er jo ganske få som får store komplikasjoner virker det som... Lykke til :-)

Har kikket innom bloggen din Kissie i flere år, og hun

hadde litt pupper før operasjonen også... Så hun hadde vel nok brystvev til å legge inn så mye tror jeg. Men ikke noen fine pupper, altfor store til kroppen hennes, og de ser sprengte ut :-P Skjønner meg ikke på henne.

Ja det har jeg jo å har ikke planer om flere! ;)

Er vell bare å hoppe i det? Er så redd for å angre men når jeg prøver feks ris i bhen føler jeg meg helt sikker igjen.. Er så redd jeg ikke kommer til å like de nye puppene eller/og at man kan få komplikasjoner! :s

Foresten med nermere ettersyn så må jeg innrømme at puppene hennes er X antall numre for store!

Skrevet

Et lite hjertesukk... :)

Nå har jeg greid å ikke snuse på 9 dager, noe jeg ikke har klart før siden jeg begynte for mange år siden. Jeg er kjempestolt! (Jeg klarte ikke engang å slutte da jeg var gravid med sistemann, og ammet henne...) MEN, jeg går jo å spiser hele tiden, og er så godtesjuk! Føler konstant sug etter å ha noe ogdt i munnen. Jeg kommer jo til å sese opp som en ballong, og få kviser og tannverk....grrrr! Og det er jo klin umulig å stoppe! Hadde egentlig tenkt at nå, dersom jeg klarte å slutte med snus 3 uker før operasjonen, og la være et par uker etter den, så var det egentlig likegreit å prøve å slutte for alltid...MEN HERREGUD! Hvis alternativet er at jeg skal gå å spise hele tiden, så blir jeg å starte opp igjen med snusen! Er det noen her som har sluttet/prøvd å slutte å røyke/snuse som kan svare meg på om dette "søthoget" vare evig? eller kommer det til å gå over etterhvert?!

Grrrr... nå sitter jeg forresten med en fisherman's friend under leppa, bare for å unngå å hive meg over 7 åringen mins pose med rester fra lørdagsgodtet! OH MY!

:)

Lykke til i morgen tidlig NILIV, forresten!!!!!!! :) :) :)

Hei :) jeg har vært snusfri i 7 dager, og har samme problem som deg - JEG SPISER SOM EN HEST... Jeg har ikke tenkt å slutte med snusen for godt, begynner på igjen 1 uke etter OP :P

tenker sånn jeg; bedre at jeg snuser og ellers er sunn enn at jeg er snusfri og sykelig overvektig OG i dårlig humør :P

Skrevet

Takk takk :)

Har feiret samboer i dag, og mye som har skjedd i helgen så ikke fått tid til å tenke så mye på det enda.

Men gleder meg nå ja, eneste jeg kvir meg til er visst jeg blir så dårlig at det går ut over ungene.

Lykke tiill!! :)

Skrevet

Jeg syns det høres pussig ut at du skal klippe noen tråder... Jeg har vært operert og sydd med tråd som forsvinner av seg selv... Jeg kunne riktig nok se at det datt av et sting her og der etter vært, men det skulle det jo!! Det var bare den delen av stingene som var på utsiden av kroppen. Det på innsiden forsvant av seg selv..

Da jeg hadde den operasjonen forklarte en sykepleier meg, at det er veldig stor forskjell på arrdanelse, og det er avhengig av hudtype. Så jeg hadde ikke stresset med de arrene dine :) Men føler du deg usikker på dette, er det tross alt bedre å spørre en gang for mye, eller en gang for lite :)

Skrevet

ser det er litt snakk på arr her..

er det noen av dere som har keloid arr ellers på kroppen? altså at de vokser utover...

Skrevet (endret)

Takk for lykkeønskninger.

9 timer til opperasjon, så nå går jeg snart i dusjen :jepp:

Endret av Niliv
Skrevet

ser det er litt snakk på arr her..

er det noen av dere som har keloid arr ellers på kroppen? altså at de vokser utover...

Nei.... Har ikke hørt om det før. Hvordan fungere det da?? Vokser det bare ut igjen om mann blir re-operert??

Skrevet

Hei :) jeg har vært snusfri i 7 dager, og har samme problem som deg - JEG SPISER SOM EN HEST... Jeg har ikke tenkt å slutte med snusen for godt, begynner på igjen 1 uke etter OP :P

tenker sånn jeg; bedre at jeg snuser og ellers er sunn enn at jeg er snusfri og sykelig overvektig OG i dårlig humør :P

Jeg har samme problem. Det sier jo at man får dårlig matlyst etter en operasjon. Men ihvertfall ikke jeg. Spiser også som en hest. Lyst på noe heele tiden. Gleder meg til den røyken i morgen altså!! :fnise:

Skrevet

Jeg syns det høres pussig ut at du skal klippe noen tråder... Jeg har vært operert og sydd med tråd som forsvinner av seg selv... Jeg kunne riktig nok se at det datt av et sting her og der etter vært, men det skulle det jo!! Det var bare den delen av stingene som var på utsiden av kroppen. Det på innsiden forsvant av seg selv..

Da jeg hadde den operasjonen forklarte en sykepleier meg, at det er veldig stor forskjell på arrdanelse, og det er avhengig av hudtype. Så jeg hadde ikke stresset med de arrene dine :) Men føler du deg usikker på dette, er det tross alt bedre å spørre en gang for mye, eller en gang for lite :)

Ja jeg skjønner ikke noe jeg o.O

Så må nok sende han en mail..

Så merkelig ingen andre har opplevd dette, når det virker som det er noe jeg må gjøre..

Nei, blir helt forvirret jeg :b

Skrevet (endret)

Nei.... Har ikke hørt om det før. Hvordan fungere det da?? Vokser det bare ut igjen om mann blir re-operert??

litt vanskelig å forklare..

Arr (anatomi)

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Arr kan også ha andre betydninger.

Arr kan komme fra sår etter skade, infeksjon eller kirurgiske inngrep. Arrdannelse eller keloiddannelse som det kalles er overdreven nydannelse av bindevev/reparasjonsvev etter sår i huden. Et arr blir alltid svakere enn vevet omkring fordi det ikke består av normale hudceller, men av bindevev. Og bindevev har ikke hudens normale egenskaper, bl.a. har det ingen elastisitet.

------------------------------

bilde er ikke av meg, men har to sånne arr på kroppen.. kjett om arrene under puppene skulle bli slik :roll:

post-38137-0-60456400-1298238953_thumb.j

Endret av sinne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...