Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja stemmer det.. På "min" klinikk bruker de mest moderat og høyprofil. Tror ikke lavprofil er noe da har på lager.. hehe... Er er jo kjempeflate...

Hvorfor måtte du egentlig gå ned 20 ml i størrelse? Det er jo ikke noe som blir synlig, ikke om profilen hadde vært det samme i alle fall.

Fordi 240 ml ble for store i diameter for brystkassen min. For store "lave" innlegg ville sitte for tett inntil hverandre og stikke for mye ut på siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi 240 ml ble for store i diameter for brystkassen min. For store "lave" innlegg ville sitte for tett inntil hverandre og stikke for mye ut på siden.

Ok, trodde ikke det ville utgjøre så mye :) hehe.. men er jo ikke sikkert de blir så mye mindre da...

Skrevet (endret)

Interessant... Fant produktlisten til protesene her.

Lav profil 220 ml: diameter 11,8 cm projection 3,0 cm

Med profil 220 ml: diameter 11,5 cm projection 3,2 cm

Høy profil 220 ml: diameter 10,3 cm projection 3,7 cm

Lav profil har kun 85% av implantatet fylt opp med silikon, mens medium har 100%.

Trekker da konklusjonen at i denne størrelsesordenen er forskjellen at brystet vil bli en smule videre og mykere med lav profil - ellers vil de antakeligvis se ganske like ut som medium. De vil jo stå 2 mm lenger ut med medium profil men dette er neppe synlig for det blotte øyet :)

Videre er det ganske stor forskjell på medium/lav og høy profil...

Her er forresten listen, så kan andre også sammenlikne. Lettere å finne ut hva man vil ha, kanskje.

http://www.eurosilicone.com/BAT4_eurosilicone.pdf

Endret av Sobril
Skrevet

Lav profil har kun 85% av implantatet fylt opp med silikon, mens medium har 100%.

Trekker da konklusjonen at i denne størrelsesordenen er forskjellen at brystet vil bli en smule videre og mykere med lav profil - ellers vil de antakeligvis se ganske like ut som medium. De vil jo stå 2 mm lenger ut med medium profil men dette er neppe synlig for det blotte øyet :)

Her er forresten listen, så kan andre også sammenlikne. Lettere å finne ut hva man vil ha, kanskje.

Den har jeg kikka på før. hehe... Jeg kikka på mailen min fra kirurgen og jeg har visst extra høy profil jeg.. haha, trodde jeg hadde høyprofil..

Jeg gikk fra :

260 ml: diameter 11.9 cm Projektion: 3.6 cm til

450 ml: diameter 12.1 cm Projektion: 5.7 cm

SÅ litt forskjell er det jo :P haha

Skrevet

Jeg fant da ut at jeg har disse (802N - som er medium profil)

220 cc 801220 diameter 11.5 cm projection 3.2 cm

vs tidligere høyprofil:

240 cc 81240 diameter 10.5 cm projection 3.9 cm

Så jeg har nå 20 ml mindre i hver pupp, de er 1 cm større i omkrets på hver side (noe som burde synes) og 7 mm "flatere".

Beklager masse tall og styr. Jeg skylder på mitt yrke som regnskapsfører :) (viktig å holde regnskap på hvor mye som er ført i debet og kredit :gjeiper: )

Skrevet

Den har jeg kikka på før. hehe... Jeg kikka på mailen min fra kirurgen og jeg har visst extra høy profil jeg.. haha, trodde jeg hadde høyprofil..

Jeg gikk fra :

260 ml: diameter 11.9 cm Projektion: 3.6 cm til

450 ml: diameter 12.1 cm Projektion: 5.7 cm

SÅ litt forskjell er det jo :P haha

LITT??? ;)

Skrevet

Jeg fikk nesten inntrykket av at høyprofil var "best". De stikker bare 0,5cm lengre ut enn hvis jeg har moderat. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal velge!

Skrevet

Jeg fikk nesten inntrykket av at høyprofil var "best". De stikker bare 0,5cm lengre ut enn hvis jeg har moderat. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal velge!

Uff - sorry. Nå forvirrer jeg dere bare mer her inne :gjeiper:

Jeg vil vel kanskje si at dersom det er minimalt med forskjell på hvor mye de stikker ut høy profil vs medium, så ville jeg gått for en medium da disse blir bredere og man får "mer" pupp?

Vet ikke. En tanke bare. Er man dog veldig smal over brystkassen så vil nok kirurgen velge høy da det ikke er plass til så store i medium, dersom man vil ha litt størrelse.

Skrevet

LITT??? ;)

JA derfor haha en :P

Så jeg kommer nok til å gå fra en D til E kanskje?? Hmm..

Skrevet

Uff - sorry. Nå forvirrer jeg dere bare mer her inne :gjeiper:

Jeg vil vel kanskje si at dersom det er minimalt med forskjell på hvor mye de stikker ut høy profil vs medium, så ville jeg gått for en medium da disse blir bredere og man får "mer" pupp?

Vet ikke. En tanke bare. Er man dog veldig smal over brystkassen så vil nok kirurgen velge høy da det ikke er plass til så store i medium, dersom man vil ha litt størrelse.

ja, for jeg sa til han at jeg ville ha så mye som jeg hadde plass til, og da sa han at moderat profil, 300, ville bli bra, og da kom jeg til å få en c-cup. så sa jeg at jeg ville ha en d-cup, og da måtte jeg ta høyprofil, og det var ikke noe problem sa han. Men han kunne ikke fylle i mer med moderat profil. Så, jeg har valget mellom moderat og høy :S Og jeg aaaner ikke hva jeg skal velge :( Er så redd 300 moderat skal bli for lite, i forhold til hva jeg ønsker..

Skrevet (endret)

ja, for jeg sa til han at jeg ville ha så mye som jeg hadde plass til, og da sa han at moderat profil, 300, ville bli bra, og da kom jeg til å få en c-cup. så sa jeg at jeg ville ha en d-cup, og da måtte jeg ta høyprofil, og det var ikke noe problem sa han. Men han kunne ikke fylle i mer med moderat profil. Så, jeg har valget mellom moderat og høy :S Og jeg aaaner ikke hva jeg skal velge :( Er så redd 300 moderat skal bli for lite, i forhold til hva jeg ønsker..

Det kan være at han mener brystvevet dit ikke kan strekkes mer enn hva som blir forsvarlig med 300 - either size.

Han vet nok hva han snakker om. Du vil antakeligvis bli mer fornøyd med flotte pupper størrelse C eller D, enn "giga-pupper" med strekkmerker og fulle av spreng.

Da må du rett og slett velge hva du synes er finest (selv om du antakeligvis ikke ser særlig forskjell?); pupper som stikker ut eller pupper som er litt bredere og flatere...

Endret av Sobril
Skrevet

Det kan være at han mener brystvevet dit ikke kan strekkes mer enn hva som blir forsvarlig med 300 - either size.

Han vet nok hva han snakker om. Du vil antakeligvis bli mer fornøyd med flotte pupper størrelse C eller D, enn "giga-pupper" med strekkmerker og fulle av spreng.

Da må du rett og slett velge hva du synes er finest (selv om du antakeligvis ikke ser særlig forskjell?); pupper som stikker ut eller pupper som er litt bredere og flatere...

jeg har vel kanskje ikke noe valg enn å bare vente til operasjonsdagen så jeg får snakket med han :( Det beste er kanskje å høre på legen..

Skrevet (endret)

Verdt å nevne er jo også at høyprofil gjerne får litt mer "fyll" i øverste del av brystet. Litt mer billedlig; jeg hadde da høyprofil før og syntes jeg så ut som en D fra siden (altså bokstaven D). Ville heller være en avrundet L i fasongen fra siden (hvis du skjønner hva jeg mener?) :) Hehe - eller en S på skrå. Prøvde å finne en annen bokstav som samsvarte med fasongen jeg mener, men klarte ikke :fnise:

Endret av Sobril
Skrevet

Verdt å nevne er jo også at høyprofil gjerne får litt mer "fyll" i øverste del av brystet. Litt mer billedlig; jeg hadde da høyprofil før og syntes jeg så ut som en D fra siden (altså bokstaven D). Ville heller være en avrundet L i fasongen fra siden (hvis du skjønner hva jeg mener?) :)

Ja, jeg skjønner :) Men jeg tror jeg vil være litt imellom de to :)

Skrevet (endret)

Ja, jeg skjønner :) Men jeg tror jeg vil være litt imellom de to :)

Nå synes jeg du gjør deg vanskelig :gjeiper:

Kan jo tenkes at anatomiske proteser ville være det beste for deg? Bare en tanke...

Anatomisk høy: 300 cc 101300N 11.6 cm 4.6 cm (høyde 11,7 cm)

Høy: 300 cc 81300 11.1 cm 4.4 cm

Medium: 300 cc 801300 12.4 cm 3.9 cm

Endret av Sobril
Skrevet

Nå synes jeg du gjør deg vanskelig :gjeiper:

Kan jo tenkes at anatomiske proteser ville være det beste for deg? Bare en tanke...

Anatomisk: 300 cc 101300N 11.7 cm 11.6 cm 4.6 cm

Høy: 300 cc 81300 11.1 cm 4.4 cm

Medium: 300 cc 801300 12.4 cm 3.9 cm

ja, utifra de målene virker anatomisk best, men legen sa det ville bli runde.. jeg tror bare ikke jeg skjønner helt hvordan de vil bli :P at det er derfor jeg er usikker.. jeg vil bare være sikker på at jeg velger det rette, og at jeg ikke kommer til å angre.. jeg vil de skal bli betydelig større, men ikke så stor at jeg ligner på linni meister og "slike jenter"..

Skrevet

ja, utifra de målene virker anatomisk best, men legen sa det ville bli runde.. jeg tror bare ikke jeg skjønner helt hvordan de vil bli :P at det er derfor jeg er usikker.. jeg vil bare være sikker på at jeg velger det rette, og at jeg ikke kommer til å angre.. jeg vil de skal bli betydelig større, men ikke så stor at jeg ligner på linni meister og "slike jenter"..

Relativt stor forskjell i diameter på medium og høy. Logikken sier meg at man får mer "kløft-pupper" med medium, men det aner jeg jo ikke.

Jane Doe kan vel heller ikke svare, for hennes har så forskjellig størrelse uansett. Blir meg da, men hvordan jeg opplever omkretsen medium vs høy ser jeg først om en stund.

Skrevet

Relativt stor forskjell i diameter på medium og høy. Logikken sier meg at man får mer "kløft-pupper" med medium, men det aner jeg jo ikke.

Jane Doe kan vel heller ikke svare, for hennes har så forskjellig størrelse uansett. Blir meg da, men hvordan jeg opplever omkretsen medium vs høy ser jeg først om en stund.

jeg tror jeg undervurderer legen litt, at det er det som er greia.. men jeg tror jeg bare hopper i det, og tar det han anbefalte for meg; moderat 300

Skrevet

jeg tror jeg undervurderer legen litt, at det er det som er greia.. men jeg tror jeg bare hopper i det, og tar det han anbefalte for meg; moderat 300

Er nok det lureste. Selv gjorde jeg som kirurgen foreslo og endte opp med å ville bytte. Dette var nok kommunikasjonsproblem - de fleste vil ha "struttepupper". Første gangen han har hatt noen til konsultasjon som gjerne skulle hatt hengiser :fnise:

Skrevet

Kirurgen vil velge det som passer deg og dine pupper best. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...