Saeria Skrevet 15. juni 2006 #421 Del Skrevet 15. juni 2006 Tror kanskje du må laste opp bilde i album eller noe. Det er vel bare superbrukere som kan legge ut bilder i dagboka og ellers i forumet. Hør på ris og ros forumet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 15. juni 2006 #422 Del Skrevet 15. juni 2006 ang rippling: jeg vet ikke om det er noe å få gjort, de sier at med glatte proteser skal det være mindre problem, men da øker igjen sjansen for hard kapsel... jeg ble operert for over 3 år siden, og har rippling. hadde håpet det skulle gå over, men dengang ei. kjenner det spes på venstre bryst, innsiden. kjenner også protesen på høyre bryst på innsiden. noen ganger kjenner jeg at det "stikker ut" noe. det synes ikke, men kjennes veldig godt. min kjære har bare kjent det 1 gang, og det var for et par uker siden. så på ham at han syntes det var litt ekkelt... dessverre er sjansen stor for at det skjer igjen om man opererer igjen, derfor lar jeg det være som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 15. juni 2006 #423 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg kjenner også litt "bølger" på protesen når jeg lener meg fremover (på den venstre siden) men det synes ikke så da bryr jeg meg ikke.... Kommer det til å bli verre? Eller kan det bli borte? Eller er det sånn at nå har det blitt sånn og da holder det seg sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. juni 2006 #424 Del Skrevet 16. juni 2006 Det er nok sånn at det holder seg sånn, men så lenge en ikke ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyBaby Skrevet 16. juni 2006 #425 Del Skrevet 16. juni 2006 Dr. Bjærke (spesialist i Plastikk kirurgi) skriver dette: Ripling ser man på rue proteser, siden de fester seg til vevet, men i mye mindre grad ved glatte proteser ( som imidlertid har mye høyere forekomst av kapsel). Ripling ser man hos de som er svært tynne. Har man mye brystvev i utgangspunktet er det mindre vanlig. Ved plassering under muskelen, vil man unngå problemet i øvre og øvre del mot midten og øvre del mot siden av brystet. De andre områdene dekkes ikke av muskelen og ripling kan derfor være synlig der. Ved lett grad av kapsel vil man ofte se ripling, fordi kapselen lager mer folding av protesen. High cohesive silicone gel proteser gir mindre grad av ripling og bytte til slike proteser kan rette opp problemet, event. redusere det. Er det en lett grad av kapsel kan man lage en ny lomme og håpe på at dette bedrer problemet. Uansett - er man svært tynn, er det vanskelig å unngå dette problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 16. juni 2006 #426 Del Skrevet 16. juni 2006 Vet ikke om jeg ble noe klokere.....mine er jo dessuten over muskelen...men hvis det ikke blir noe annereldes enn det er nå bryr jeg meg ikke...for det synes ikke og sambo sier han ikke merkr det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 16. juni 2006 #427 Del Skrevet 16. juni 2006 Ripling ser man hos de som er svært tynne. High cohesive silicone gel proteser gir mindre grad av ripling og bytte til slike proteser kan rette opp problemet, event. redusere det. ← jeg var ikke svært tynn da jeg ble operert, og jeg er ihvertfall ikke det nå. protesen som nevnt er de jeg har. så ikke tro at man slipper unna rippling fordi man ikke er svært tynn med lite underhudsfett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyBaby Skrevet 17. juni 2006 #428 Del Skrevet 17. juni 2006 jeg var ikke svært tynn da jeg ble operert, og jeg er ihvertfall ikke det nå. protesen som nevnt er de jeg har. så ikke tro at man slipper unna rippling fordi man ikke er svært tynn med lite underhudsfett! ← Nei, jeg vil ikke tro det er så enkelt. Jeg prøvde bare å finne et svar fra en fagperson til henne. Siden jeg ikke har den erfaringen selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. juni 2006 #429 Del Skrevet 17. juni 2006 Det kan nok tenkes at kroppens arrdannelse også har noe med sannsynligheten for rippling eller ikke også spiller inn. Noen har jo lettere for å danne arr enn andre. Så hvis kapselen som ligger rundt implantatet er "kraftig", kan det hende at en har lettere for at kapselen oh implantatet drar litt ektra på huden utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyBaby Skrevet 18. juni 2006 #430 Del Skrevet 18. juni 2006 Nå er det bare 2 dager igjen til jeg ligger under kniven!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. juni 2006 #431 Del Skrevet 18. juni 2006 :-D Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyBaby Skrevet 18. juni 2006 #432 Del Skrevet 18. juni 2006 :-D Masse lykke til! ← Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. juli 2006 #433 Del Skrevet 1. juli 2006 Heihei Takk for nyttig lesning Har vært innom litt i forberedelsene mine, men har vært litt sånn av og på ang. silikonpupper, mest på grann av prisen.. Men nå har jeg endelig bestemt meg, for jeg vurderte det til at det var verdt hver en krone hvis det får meg til å føle meg bedre Jeg er såpass ung, og jeg orker ikke å kaste bort mer tid på å være misfornøyd med meg selv, så når man kan fikse på det man er misfornøyd med så gjør jeg heller det.. Ert nylig fylt 20 år. Har vært overvektig i noen år, og har slanket meg en del, så nå er jeg 171 cm høy og ca. 60 kg.. Har fortsatt kanskje 2-5 kg igjen, jeg er så dårlig til å beregne sånt Puppene var før ganske fyldige og fine og stod godt til kroppen min, jeg har ganske brede hofter og er nokså bred over brystkassa.. Aner ikke hvilken størrelse jeg brukte, siden jeg aldri brukte riktig størrelse Men nå er de ikke fullt så fyldige lenger, og det er et aldri så lite heng.. Men ikke så veldig.. Skulle gjerne vist et bilde, men Nå bruker jeg 80C i H&M-bh, men jeg har vel regna meg frem til at min størrelse kanskje er 75D eller noe, men det er jo lett å få billig når man er student.. Blir så usikker på disse tabellene, men 80C sitter bra, og er kanskje litt romslige... Tror dere det er nok at jeg fyller opp de jeg har med silikon, eller må jeg ta et løft i tillegg? Jeg kvier meg så fælt for å måtte ta et brystløft, for det gir mye mer arr, og da er poenget litt borte, for da synes det bedre at jeg er operert og da er jo selvtilliten på bunn igjen og på med t-skjorta Jeg har sett på forskjellige sider med før og etter-bilder, og sammenlignet med med mange der.. Og jeg ser at de som har hatt lik fysikk som meg, men nokså likt "heng" har fått fin og naturlig byste ved hjelp av silikon uten løft, men jeg vet jo at det kan være individuelt.. Så jeg håpte kanskje at det hjalp at jeg er såpass ung, og har veldig elastisk hud uten veldig mange strekkmerker.. Jeg får vel uansett vite ved konsultasjon? Og hva slags proteser bør jeg velge og hvilken størrelse? Jeg blir så forvirra. Har vært en del inne på sol sitt silikonpuppe-forum, men der er det enten bare folk som blir kvalme av silikon, eller 18 år gamle jenter som ikke har pupper i heletatt, og derfor kan de vanskelig hjelpe meg.. Blir langt dette, men jeg håper noen tar seg tid til å lese og kanskje til og med svare på mine bekymringer og spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. juli 2006 #434 Del Skrevet 1. juli 2006 Hvis du bare har litt heng, så er det som oftest nok å legge inn implantater. Personlig ville jeg valgt saltvanssproteser, men de fleste klinikker tilbyr først og fremst silikon. De jeg kjenner som har lagt inn noe i brystene har silikon, og de er fornøyde. Jeg kjenner også ei som har saltvann og hun er også fornøyd. Jeg kommer til å velge saltvann fordi jeg selv føler det er tryggere og fordi det er kun det som er godkjent av FDA i USA. Det finnes noen unntak da. De som har hatt masektomi, har veldig lite brystvev og de som bytter ut gamle silikonimplantater som ble lagt inn før de nye retningslinjene/regelverket kom kan få silikon i USA også. Jeg vet ikke om jeg kommer til å velge runde eller anatomiske implantater, men jeg ønsker å legge de under muskelen at de legges inn via armhulen. Det blir mindre arr av å legge de inn slik. Jeg vil ha de under muskelen fordi muskelen vil da støtte op om implantatet. Legger man over, vil ofte et par av brystenes ligamenter brytes. Når man legger under muskelen vil implantatene normalt ligge noe høyere i litt lenger tid. Muskelen trenger nemlig litt mer tid til å "slappe av" og for å la implantatet falle på plass. Trener en mye, f.eks bryst hvor man flexer muskler, vil nok det se litt rart ut. Men i det daglige, og for oss som ikke trener på et høyt nivå vil ikke det ha noe å si. Har du vært på www.justbreastimplants.com Der er det et hav av god info. De har også et eget seriøst forum. Registrer deg gjerne der også. Den eneste klinikken jeg kjenner til som utfører den operasjonen på den måten jeg ønsker det er Fana medisinske. (www.fms.as) Uansett så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med flere klinikker og avtale samtale med flere leger, sånn at du finner den du føler deg mest vel med. Legen kan også hjelpe deg med å finne rett størrelse. Det hjelper sikkert på at du er ung og følgelig har en ung hud som er elastisk. Lykke til med valget. Håper jeg slår følge med deg om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. juli 2006 #435 Del Skrevet 2. juli 2006 Tusen takk for svar Jeg flytter til Oslo i sommer, for jeg skal studere litt.. Så jeg skal se an litt stuieplanen før jeg opererer meg, men håper det er rom for å ta seg ei uke "fri" i september en gang, slik at puppene blir i orden til jeg skal hjem igjen i jula Jobber på et aldershjem, og i jula er det ekstra masse penger å tjene, og det er dumt å gå glipp av det, siden jeg nesten kan tjene inn puppene mine Hmm.. Over eller under muskel, hmm.. Jeg trener en del da, men jeg får høre med legen.. Det første jeg skal gjøre når jeg har fått installert meg i Oslo er å gå på konsultasjoner, så får jeg velge den jeg føler meg tryggest på, og en som virker fornuftig.. Åhåhå, jeg gleder meg sånn:) Er godt når man endelig har bestemt seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juli 2006 #436 Del Skrevet 2. juli 2006 Alltid godt når man vet at man andelig har bestemt seg for noe. Lykke til med flyttingen også. Hva er det du skal studere? Jeg satser på å komme inn på bioingeniør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. juli 2006 #437 Del Skrevet 2. juli 2006 Ja, godt å være ferdig med avgjørelsen Jeg gråt nesten av glede da kjæresten min sa at hvis jeg virkelig ville så hadde jeg råd. Jeg får litt økonomisk veiledning av han, for jeg eier ikke begrep på penger, og er litt av en shopoholiker... Men nå har jeg faktisk begynt å spare Sånn at jeg er sikker på at jeg har nok Hihi.. Utrolig motiverende Så kan jeg bruke det jeg har til overs på nye klær Jeg søkte først på juss.. Men så ombestmte jeg meg og omprioriterte søknaden min slik at samfunnsernæring kom på førsteplass i stedet Føler at det passer meg litt, for jeg er litt praktisk anlagt, og ikke så veldig disiplinert når det gjelder studier Så jeg tror kanskje juss kan bli i overkant tungt for meg, selv om jeg liker å lese og lære Bioingeniør, så at Leger uten grenser søkte bioingeniører.. Hva gjør de egentlig da? Skulle ønske jeg også hadde realfag, for da kunne jeg gått ernæring på universitetet.. Så at du anbefalte en privatskole i Bergen, der man kunne ta realfag billig, men fra i år så måtte man sende med realkompetansevurdering fra fylket sitt, og da jeg ringte fylket for å høre så gadd de ikke å gjøre det, for jeg var bare 20 år så jeg kunne jo ikke ha noe kompetanse som de trengte å vurdere.. Og da jeg sa at jeg trengte det for en skole jeg skulle søke på så bare lo de av meg, så jeg gav opp.. Og å betale 10 000 per fag har jeg ikke råd til, hadde jeg kunnet bo hjemme så hadde det ikke vært så ille, men når man må flytte til en by (siden det er der privatgymnasene ligget) så kan det bli en dyr affære. Men håper at samfunnsernæring er like spennende da Oi, det ble visst litt langt lell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juli 2006 #438 Del Skrevet 2. juli 2006 Så spennende! :-D Har hørt fra enkelte som går på juss. De sier det er beintøft! Bioingeniærer tar blodprøver, tapper blod, undersøker alle slags prøver som: blod, slim, vevsprøver og annet. Resultatene leveres til legen. Danielsen intensivgymnas er kjempebra. Det er nok mange som deg som ikke har fått den vurderingen, men som sikkert får lov å begynne på skolen lell. Det har vært mye rot og frem og tilbake fra fylkeskommunens side/statlig hold, som gjorde at søknadsskjema ble utlevert noen dager senere osv. Hviklen skole har du søkt samfunnsernæring på da? Jeg kommer nok til å gå på HiB. Det er hvis de har plass til meg på bioingeniør. Hvis de ikke har det, så blir det politisk økonomi på UiB i stedet. Håper jeg også snart kan begynne å spare litt til pupper. Med boliglån og en del faste utgifter er ikke det så lett. I tillegg har vi bestemt oss for å ta en uke i syden i år. Det blir i såfall vår andre ferie sammen i løpet av de litt over 6 årene vi har vært et par. Den første ferien fikk vi sågar gratis. Så det hadde vært fint å unne seg ferie. Nei, jeg får satse på at Gilde her i byn trenger julehjelper tidlig i år, sånn at jeg kan begynne å jobbe rett etter semesteret slutter. Da kan jeg få spart både til pupp og julegaver. Målet mitt er hvertfall å ha nye pupper før jeg er 30. Nå er jeg 26, og begynte vurderingen av nye bryster da jeg var 18! Herre så lenge siden! Men så tenkte jeg at jeg ville vente til etter jeg hadde fått barn, fornuftige 18 åringen jeg var. Men nå er jeg 26 og har fremdeles ikke lyst på barn, så hvorfor vente? Må bare spare litt først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. juli 2006 #439 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg har ikke sagt noe til noen, bortsett fra kjæresten min da.. Rett og slett fordi det kommer til å bli mye sånn som at det er dumt å bruke så mye penger på noe "unødvendig" når man er student.. Jeg holder på å selge unna klær jeg ikke bruker lengre, og så jobber jeg nesten hver dag på aldershjemmet. Regner med at jeg kommer til å tjene bortimot 30 000 denne sommeren siden jeg begynte allerede i mai, og så fikk jeg mye i feriepenger og mye igjen på skatten.. Og så holder jeg på med et prosjekt som gir meg 15 000 kr, har holdt på et år nå og gleder meg til å bli ferdig å få betalt Men de skal på BSU da.. Jeg har ikke huslån enda, men kjæresten min jobber fulltid og tjener jo nokså bra.. Og så skal vi bo i en studenthybel, sånn at vi sparer litt penger på det også Så jeg tror det blir bra jeg Så skal vi spare opp egenkapital til kjøp av bolig mens jeg studerer Ja, synes det var dumt at jeg ikke fikk den realkompetansevurderinga da, men pyttsann, jeg håper at jeg trives med det jeg kommer inn på nå.. Er på høyskolen i Akershus Bioingeniør hørtes og spennende, men jeg har litt angst for blod og andre ekle ting, såååå jeg tror det hadde vært en kort karriere for meg Hvis du har tenkt på det siden du var 18, så tror jeg vel kanskje jeg skal gjøre det nå som jeg har muligheten, før vi får masse lån.. For jeg kommer sikkert også til å tenke på det hele tiden hvis det ikke blir noe av nå, så jeg bør vel kanskje hoppe i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juli 2006 #440 Del Skrevet 2. juli 2006 Det er nok like greit å få det gjort og ferdig betalt før du sitter med lån på bolig og bil, forsikringer og alt mulig annet. Noen venter til etter de har fått barn, andre ikke. Det er du som vet best hva som er rett for deg, og da synes jeg det er fint at du gjør det som føles riktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå