DDF Skrevet 1. februar 2020 #42341 Skrevet 1. februar 2020 På 30.1.2020 den 21.42, Charolaise skrev: Hei, dere. Jeg opplevde noe rart som jeg lurer på om noen andre også har hatt. Det ene brystet mitt ble plutselig hardt som stein. Snakk om noen få dager. Kirurgen sa det var kapseldannelse grad 3. Han var enig i at brystet var svært hardt og lettere deformert. Jeg ble selvsagt veldig lei meg, spesielt siden det kjentes ut som implantatet dro i brystmuskelen og hindret meg i å bruke armen ordentlig. Er aktiv klatrer, så brystet ødela for meg på de hardeste rutene. MEN NÅ HAR DEN PLUSTESLIG BLITT HELT MYKT IGJEN! Jeg skjønner ingenting. Ringte kirurgen, og han hadde aldri hørt om noe sånt før. Er skikkelig glad, men synes det er ganske rart. Han utelukket problemer med brystmuskelen siden implantatet ligger over. Er det noen som har opplevd at hard kapsel forsvinner av seg selv? En type betennelse som gikk bort av seg selv?
Fjordogfjell Skrevet 1. februar 2020 #42342 Skrevet 1. februar 2020 Hei, Nyoperert her, 11 dager siden. Blir så bekymret for at jeg ikke fikk brystbånd, er det noe poeng i å kjøpe dette nå? 200 høyre side og 250 venstre side, over muskel. (Subglandular) Mentor moderat pluss. Operert på Volvat Majorstuen. H. side ser veldig fin og naturlig ut, mens Venstre er mere firkanta og sitter høyere opp, ser mindre naturlig ut. Den venstre er også full av blåmerker. Klarer ikke å legge fra meg tanken at den venstre hadde vært lengre ned hvis jeg hadde fått brystbånd fra dag 1... Men kan jo være at de ikke praktiserer det på Volvat. Den venstre er også svært øm, føles ut som jeg har enn murstein inni der, som har altfor liten plass.
Fjordogfjell Skrevet 1. februar 2020 #42343 Skrevet 1. februar 2020 På 29.1.2020 den 21.17, Laura84 skrev: Noen som nylig har fått mentor implantat? Tror det blir 225 under muskel her. Grugleder meg😅 Særlig når jeg leser hvor vondt mange har etter operasjonen. Håper å være tilbake i kontorjobb etter en uke... Jeg har nylig operert meg, 11 dager siden, mentor siltex moderat pluss 200 og 250 over muskel. Fortsatt vondt i venstre pupp. Den har også blåmerker, virker som den er mere herjet med, pga fjerning av en hard kapsel. Ble første gang operert i 2009. Den harde kapselen måtte ut, da det gjorde at brystet ble svært hardt og unaturlig.... satte inn nye innlegg.
Fjordogfjell Skrevet 1. februar 2020 #42344 Skrevet 1. februar 2020 På 30.1.2020 den 21.42, Charolaise skrev: Hei, dere. Jeg opplevde noe rart som jeg lurer på om noen andre også har hatt. Det ene brystet mitt ble plutselig hardt som stein. Snakk om noen få dager. Kirurgen sa det var kapseldannelse grad 3. Han var enig i at brystet var svært hardt og lettere deformert. Jeg ble selvsagt veldig lei meg, spesielt siden det kjentes ut som implantatet dro i brystmuskelen og hindret meg i å bruke armen ordentlig. Er aktiv klatrer, så brystet ødela for meg på de hardeste rutene. MEN NÅ HAR DEN PLUSTESLIG BLITT HELT MYKT IGJEN! Jeg skjønner ingenting. Ringte kirurgen, og han hadde aldri hørt om noe sånt før. Er skikkelig glad, men synes det er ganske rart. Han utelukket problemer med brystmuskelen siden implantatet ligger over. Er det noen som har opplevd at hard kapsel forsvinner av seg selv? Jeg opplevde nøyaktig dette i 2013, det venstre brystet mitt ble så hardt og deformert, smertefullt og ømt var det og. Gikk sånn i noen uker, også ble det mykt igjen. Men så begynte det desverre hardt igjen i 2017. Er nyoperert nå pga hard kapsel.
Charolaise Skrevet 1. februar 2020 #42345 Skrevet 1. februar 2020 8 timer siden, DDF skrev: En type betennelse som gikk bort av seg selv? Jeg tenkte på det, men kirurgen avfeide det. Synes også det hørtes logisk ut.
Charolaise Skrevet 1. februar 2020 #42346 Skrevet 1. februar 2020 5 timer siden, Fjordogfjell skrev: Jeg opplevde nøyaktig dette i 2013, det venstre brystet mitt ble så hardt og deformert, smertefullt og ømt var det og. Gikk sånn i noen uker, også ble det mykt igjen. Men så begynte det desverre hardt igjen i 2017. Er nyoperert nå pga hard kapsel. Mitt var også ømt og verkende, men varte ikke like lenge som på deg. Så merkelig. Leit å høre at du måtte operere på nytt. Håper det holder seg mykt på deg nå. 🙂 Tenker jeg kanskje har skada noe under klatring, men kirurgen mente det var usannsynlig. Får bare glede meg over at det gikk over.
DDF Skrevet 1. februar 2020 #42347 Skrevet 1. februar 2020 7 timer siden, Fjordogfjell skrev: Jeg har nylig operert meg, 11 dager siden, mentor siltex moderat pluss 200 og 250 over muskel. Fortsatt vondt i venstre pupp. Den har også blåmerker, virker som den er mere herjet med, pga fjerning av en hard kapsel. Ble første gang operert i 2009. Den harde kapselen måtte ut, da det gjorde at brystet ble svært hardt og unaturlig.... satte inn nye innlegg. Hvis det hjelper var min venstre også vondest, høyest og så mest firkantet ut i starten. Den er nå den fineste, selv om de er ganske like. Hadde dog ikke blåmerker, men det er jo veldig individuelt. Husk å ha is i magen gjennom denne prosessen, ting forandrer seg veldig fra dag til dag
DDF Skrevet 1. februar 2020 #42348 Skrevet 1. februar 2020 Hvordan var tiden deres etter at dere sluttet å bruke operasjonsBH og sportsbh? Droppet puppene mye, ble de mykere, merket dere noe forskjell ift arrene? Når sluttet puppene deres å endre deg 1 mnd, 3 mnd, 6 mnd eller 12 mnd?
Fjordogfjell Skrevet 1. februar 2020 #42349 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, DDF skrev: Hvis det hjelper var min venstre også vondest, høyest og så mest firkantet ut i starten. Den er nå den fineste, selv om de er ganske like. Hadde dog ikke blåmerker, men det er jo veldig individuelt. Husk å ha is i magen gjennom denne prosessen, ting forandrer seg veldig fra dag til dag Tusen takk for oppmuntrende ord 😊🙏
Fjordogfjell Skrevet 2. februar 2020 #42350 Skrevet 2. februar 2020 7 timer siden, Charolaise skrev: Mitt var også ømt og verkende, men varte ikke like lenge som på deg. Så merkelig. Leit å høre at du måtte operere på nytt. Håper det holder seg mykt på deg nå. 🙂 Tenker jeg kanskje har skada noe under klatring, men kirurgen mente det var usannsynlig. Får bare glede meg over at det gikk over. Ja, håper virkelig at det ikke kapsler seg så mye, igjen.. selv om sjansen er noe høyere for at det gjør det, når man først har hatt hard kapsel. 😔 men, får håpe på det beste 😊
LeneXCII Skrevet 2. februar 2020 #42351 Skrevet 2. februar 2020 7 timer siden, DDF skrev: Når sluttet puppene deres å endre deg 1 mnd, 3 mnd, 6 mnd eller 12 mnd? Jeg vil si etter ca et halvt år.
Jeanetteeh Skrevet 4. februar 2020 #42352 Skrevet 4. februar 2020 Hei igjen 😀 19 dager etter operasjon. Skulle skifte teipen og oppdaget at såret var åpent. Ca 1,3 cm. Fikk litt panikk så tok kontakt med hun som opererte meg. Skulle skifte kompress hver dag og starter med antibiotika i 1 uke i morgen 🙂 Flere som har vært bort i det samme? Er en litt bekymret sjel så jeg er jo selvfølgelig redd for det meste Krysser virkelig fingrene for at det bedrer seg og at det lukker seg selv? Huff, tenker på arr jeg nå 😮
Knott1 Skrevet 5. februar 2020 #42353 Skrevet 5. februar 2020 Hei Jeg er ny her og har cirka 1000 spm jeg lurte på om dere jenter kanskje ville svart meg på 😇 Jeg har vært på konsultasjon på Aleris Bodø hos kirurg Andreas Svee. Er der noen som har erfaring med aleris i Bodø eller Andreas Svee? Jeg ble anbefalt 300cc mentor (tror jeg, hvis det var disse som var runde) lav profil under muskel. Fikk valget om større cc men følte disse var store nok. Har lite til ikkeeksisterende bryst pr i dag og ble anbefalt lav profil. mine bryst er små med brede på en måte(?) er 164 høy og 62 kg. Noen lik meg?😇 har lest meg side opp og side ned her inne, men blir ikke klokere på forskjellen mellom høy/lav/moderat profil osv og egentlig heller ikke så mye klokere etter konsultasjon. Hjelp 🙈
Nuka Skrevet 5. februar 2020 #42354 Skrevet 5. februar 2020 Et spm. Noen her som har hørt om (kun fakta!) eller hatt kontakt/blitt operert av Thomas Berg på Cosmo Clinic? Han reiser visst rundt på klinikkene Cosmo, kom over siden der nå faktisk. Vi har tidligere tenkt Oslo, men tenker at om vi slipper å kjøre «langt» er det egentlig bare en fordel, derav spørsmålet 😊
Nuka Skrevet 5. februar 2020 #42355 Skrevet 5. februar 2020 8 timer siden, Knott1 skrev: Hei Jeg er ny her og har cirka 1000 spm jeg lurte på om dere jenter kanskje ville svart meg på 😇 Jeg har vært på konsultasjon på Aleris Bodø hos kirurg Andreas Svee. Er der noen som har erfaring med aleris i Bodø eller Andreas Svee? Jeg ble anbefalt 300cc mentor (tror jeg, hvis det var disse som var runde) lav profil under muskel. Fikk valget om større cc men følte disse var store nok. Har lite til ikkeeksisterende bryst pr i dag og ble anbefalt lav profil. mine bryst er små med brede på en måte(?) er 164 høy og 62 kg. Noen lik meg?😇 har lest meg side opp og side ned her inne, men blir ikke klokere på forskjellen mellom høy/lav/moderat profil osv og egentlig heller ikke så mye klokere etter konsultasjon. Hjelp 🙈 Fornebuklinikken har etter hva jeg sjekket nå det beste svaret der. Se: https://www.fornebuklinikken.no/annet/størrelse-på-innleggene 😊
Laura84 Skrevet 5. februar 2020 #42356 Skrevet 5. februar 2020 10 timer siden, Knott1 skrev: Hei Jeg er ny her og har cirka 1000 spm jeg lurte på om dere jenter kanskje ville svart meg på 😇 Jeg har vært på konsultasjon på Aleris Bodø hos kirurg Andreas Svee. Er der noen som har erfaring med aleris i Bodø eller Andreas Svee? Jeg anbefaler å sjekke ut flere klinikker.... Hvis det er mulig i Bodø. Greit med second opinio..
DDF Skrevet 5. februar 2020 #42357 Skrevet 5. februar 2020 16 timer siden, Jeanetteeh skrev: Hei igjen 😀 19 dager etter operasjon. Skulle skifte teipen og oppdaget at såret var åpent. Ca 1,3 cm. Fikk litt panikk så tok kontakt med hun som opererte meg. Skulle skifte kompress hver dag og starter med antibiotika i 1 uke i morgen 🙂 Flere som har vært bort i det samme? Er en litt bekymret sjel så jeg er jo selvfølgelig redd for det meste Krysser virkelig fingrene for at det bedrer seg og at det lukker seg selv? Huff, tenker på arr jeg nå 😮 Oi hva er grunnen til at den var åpen? Infeksjon? 19 dager senere er jo lenge etter operasjon... Masse god bedring!!!
DDF Skrevet 5. februar 2020 #42358 Skrevet 5. februar 2020 10 timer siden, Knott1 skrev: Hei Jeg er ny her og har cirka 1000 spm jeg lurte på om dere jenter kanskje ville svart meg på 😇 Jeg har vært på konsultasjon på Aleris Bodø hos kirurg Andreas Svee. Er der noen som har erfaring med aleris i Bodø eller Andreas Svee? Jeg ble anbefalt 300cc mentor (tror jeg, hvis det var disse som var runde) lav profil under muskel. Fikk valget om større cc men følte disse var store nok. Har lite til ikkeeksisterende bryst pr i dag og ble anbefalt lav profil. mine bryst er små med brede på en måte(?) er 164 høy og 62 kg. Noen lik meg?😇 har lest meg side opp og side ned her inne, men blir ikke klokere på forskjellen mellom høy/lav/moderat profil osv og egentlig heller ikke så mye klokere etter konsultasjon. Hjelp 🙈 Vanskelig å si uten å vite hva du ønsker? Naturlige, runde? Store, små? Cleavage eller fall?
Jeanetteeh Skrevet 5. februar 2020 #42359 Skrevet 5. februar 2020 5 minutter siden, DDF skrev: Oi hva er grunnen til at den var åpen? Infeksjon? 19 dager senere er jo lenge etter operasjon... Masse god bedring!!! Jeg vet ikke. Jeg har vel tatt det litt for tungt så det har åpnet seg. Teipen skal jo sitte på i 1 uke før man skifter og har ikke kjent noenting. Fikk sjokk da jeg tok den av 😲 starter med antibiotika nå 😊 Håper det ikke setter seg betennelse i såret og hvordan dette skal gro seg til igjen aner jeg ikke. Tror uansett at dette arret ikke kommer til å se bra ut om det så "gror seg til" 😭
Knott1 Skrevet 5. februar 2020 #42360 Skrevet 5. februar 2020 41 minutter siden, DDF skrev: Vanskelig å si uten å vite hva du ønsker? Naturlige, runde? Store, små? Cleavage eller fall? Ønsker at de skal være runde med lite fall...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå