DDF Skrevet 16. januar 2020 #42241 Skrevet 16. januar 2020 11 timer siden, Jeanetteeh skrev: Operasjonen var vellykket heldigvis 😄 Har riktignok smerter i brystområdet. Litt vondt å reise seg. MEN jeg har veldig vondt i ryggen 😬 er best når jeg sitter rett opp og ned i soffaen 😂 prøver jeg å legge meg ned får jeg så vondt i ryggen at det greier jeg rett og slett ikke 😬 trodde ikke smertene i ryggen skulle bli værst 🤔 Fikk selvfølgelig med meg oxynorm, men om jeg tar disse er jeg redd jeg sovner på ryggen i en stilling noen timer uten å kjenne noe smerte så ryggen blir ENDA værre når jeg våkner 😭 vet ikke om jeg tar sjansen på det? Noen som kjenner seg igjen? 😅 Kanskje smerteterskelen er for lav 😌 Dette var nok tilfelle for meg også. Man blir vandt til å sove på ryggen gi det noen dager
Jeanetteeh Skrevet 16. januar 2020 #42242 Skrevet 16. januar 2020 Oppdatering dag 1: ble ikke mye søvn inatt. Hadde FRYKTELIG vondt i ryggen som sagt. Sovnet halv 4 og våknet halv 8. Da fikk jeg hjelp opp av sengen mens jeg hylte og skrek, ble så kvalm så jeg trodde jeg skulle kaste opp. Gikk heldigvis over etter 3 min med gange på rommet 👍 Dumme meg som ikke tok oxynorm halv 4 istedet for kun paracet. Ikveld skal jeg iallefall ta den, det er bra sikkert 😂😆 Gikk ned til frokost selv, går på do og reiser meg opp alene. Litt vondt er det nå også, men mest i ryggen og ikke i brystene 😂 Skulle egentlig reise hjem med fly imorgen, men venter til Lørdag 😄 Skjønner ikke at folk greier å ta fly etter 24 timer 😳 Imorgen skal jeg prøve å gå litt ute så krysser vi for at det blir bare bedre og bedre hver dag 🙏 Ingen unormal hevelse, helt fin 😊
cerruti Skrevet 16. januar 2020 #42243 Skrevet 16. januar 2020 2 timer siden, Jeanetteeh skrev: Oppdatering dag 1: ble ikke mye søvn inatt. Hadde FRYKTELIG vondt i ryggen som sagt. Sovnet halv 4 og våknet halv 8. Da fikk jeg hjelp opp av sengen mens jeg hylte og skrek, ble så kvalm så jeg trodde jeg skulle kaste opp. Gikk heldigvis over etter 3 min med gange på rommet 👍 Dumme meg som ikke tok oxynorm halv 4 istedet for kun paracet. Ikveld skal jeg iallefall ta den, det er bra sikkert 😂😆 Gikk ned til frokost selv, går på do og reiser meg opp alene. Litt vondt er det nå også, men mest i ryggen og ikke i brystene 😂 Skulle egentlig reise hjem med fly imorgen, men venter til Lørdag 😄 Skjønner ikke at folk greier å ta fly etter 24 timer 😳 Imorgen skal jeg prøve å gå litt ute så krysser vi for at det blir bare bedre og bedre hver dag 🙏 Ingen unormal hevelse, helt fin 😊 Er det vanlig å få så vondt? Og Oxynorm er det sterkere enn paralgin forte?
OP-februar Skrevet 16. januar 2020 #42244 Skrevet 16. januar 2020 3 timer siden, Jeanetteeh skrev: Oppdatering dag 1: ble ikke mye søvn inatt. Hadde FRYKTELIG vondt i ryggen som sagt. Sovnet halv 4 og våknet halv 8. Da fikk jeg hjelp opp av sengen mens jeg hylte og skrek, ble så kvalm så jeg trodde jeg skulle kaste opp. Gikk heldigvis over etter 3 min med gange på rommet 👍 Dumme meg som ikke tok oxynorm halv 4 istedet for kun paracet. Ikveld skal jeg iallefall ta den, det er bra sikkert 😂😆 Gikk ned til frokost selv, går på do og reiser meg opp alene. Litt vondt er det nå også, men mest i ryggen og ikke i brystene 😂 Skulle egentlig reise hjem med fly imorgen, men venter til Lørdag 😄 Skjønner ikke at folk greier å ta fly etter 24 timer 😳 Imorgen skal jeg prøve å gå litt ute så krysser vi for at det blir bare bedre og bedre hver dag 🙏 Ingen unormal hevelse, helt fin 😊 Huff, det hørtes veldig vondt ut! Men man får gjerne de sterke tablettene fordi veldig mange får veldig vondt...? Hvor i ryggen ligger smertene? Ble du forberedt på at ryggsmerter er vanlig fra klinikken? Håper dagene raskt blir bedre! Egen erfaring fra andre typer operasjoner (ikke plastiske operasjoner 😅) er at man kun trenger de sterkeste tablettene et par dager, så håper det gjelder for deg også, og at du får bedre dager snart! 🤞🏼
OP-februar Skrevet 16. januar 2020 #42245 Skrevet 16. januar 2020 33 minutter siden, cerruti skrev: Er det vanlig å få så vondt? Og Oxynorm er det sterkere enn paralgin forte? Oxynorm er vel morfin?
cerruti Skrevet 16. januar 2020 #42246 Skrevet 16. januar 2020 7 minutter siden, OP-februar skrev: Oxynorm er vel morfin? Ja, ligner. Leste om det nå. Visste ikke at de skrev ut så sterke saker, men bra å slippe smerter.
Sokkar Skrevet 16. januar 2020 #42247 Skrevet 16. januar 2020 På 13.1.2020 den 19.16, Jeanetteeh skrev: Jo, 1 er inkludert i prisen, men tenkte kanskje det var lurt å kjøpe flere 🙂 Kan være greit å ha en ekstra når den første er til vask:) hadde dere flere enn 2? Greit nok å ha ekstra bh, men du trenger ikke ekstra bånd.
Sokkar Skrevet 16. januar 2020 #42248 Skrevet 16. januar 2020 46 minutter siden, cerruti skrev: Er det vanlig å få så vondt? Og Oxynorm er det sterkere enn paralgin forte? Etter operasjonen sov jeg. Var våken noen timer. For så å sove til neste morgen omtrent. Sov og sov. Helt utslitt av narkosen og at jeg trolig fekk mer smertestillende etter operasjonen enn jeg burde fått. Kirurgen sa til sykepleieren at hun ikke måtte gi mye "slik", hvor hun svarte at jeg hadde fått hele dosen.. Jeg syntes bare det var innforjævlig å gå ut av senga på morgenen. Men når jeg først var oppe og gikk, så ble det betre. Jeg sparte de fleste pillene etter noen dager, slik at jeg heller hadde på natten i flere dager. For jeg sleit med at jeg våknet på natten, fordi det hovnet opp og ble vondt.
Jeanetteeh Skrevet 16. januar 2020 #42249 Skrevet 16. januar 2020 17 minutter siden, OP-februar skrev: Huff, det hørtes veldig vondt ut! Men man får gjerne de sterke tablettene fordi veldig mange får veldig vondt...? Hvor i ryggen ligger smertene? Ble du forberedt på at ryggsmerter er vanlig fra klinikken? Håper dagene raskt blir bedre! Egen erfaring fra andre typer operasjoner (ikke plastiske operasjoner 😅) er at man kun trenger de sterkeste tablettene et par dager, så håper det gjelder for deg også, og at du får bedre dager snart! 🤞🏼 Ja, man får oxynorm pga sterke smerter. Er vel kanskje ikke alle som opplever så sterke smerter heller 🤔 Vondt i hele ryggen 😳 klinikken mente noen kunne få det og at jeg bare måtte ta tbl de første dagene 👍 Altså... Det håper jeg også 😆 Krysser fingrene for noen timer med søvn 🙏🤞
Jeanetteeh Skrevet 16. januar 2020 #42250 Skrevet 16. januar 2020 11 minutter siden, Sokkar skrev: Etter operasjonen sov jeg. Var våken noen timer. For så å sove til neste morgen omtrent. Sov og sov. Helt utslitt av narkosen og at jeg trolig fekk mer smertestillende etter operasjonen enn jeg burde fått. Kirurgen sa til sykepleieren at hun ikke måtte gi mye "slik", hvor hun svarte at jeg hadde fått hele dosen.. Jeg syntes bare det var innforjævlig å gå ut av senga på morgenen. Men når jeg først var oppe og gikk, så ble det betre. Jeg sparte de fleste pillene etter noen dager, slik at jeg heller hadde på natten i flere dager. For jeg sleit med at jeg våknet på natten, fordi det hovnet opp og ble vondt. Jøss, så heldig du var som sov og sov 😔 Har sovet tilsammen 4 timer etter operasjonen igår 😓 må bare bruke 1 inatt pga smertene... 😬 Jepp! Vondt å få hjelp ut av sengen.... Gikk heldigvis over når jeg først var oppe 👍
Sokkar Skrevet 16. januar 2020 #42251 Skrevet 16. januar 2020 Akkurat nå, Jeanetteeh skrev: Jøss, så heldig du var som sov og sov 😔 Har sovet tilsammen 4 timer etter operasjonen igår 😓 må bare bruke 1 inatt pga smertene... 😬 Jepp! Vondt å få hjelp ut av sengen.... Gikk heldigvis over når jeg først var oppe 👍 Men hvorfor bare en? Altså.. Det var på dagtid jeg sparte (etter noen dager), slik at istedenfor å ha piller i en uke eller hvor lenge det er, så hadde jeg til natten i enda lenger tid. 4 timer er veldig lite.. Man trenger søvn etter en slik operasjon! 😕 den ene kan du vel ta hver 3.-4. Time?
Jeanetteeh Skrevet 16. januar 2020 #42252 Skrevet 16. januar 2020 41 minutter siden, Sokkar skrev: Men hvorfor bare en? Altså.. Det var på dagtid jeg sparte (etter noen dager), slik at istedenfor å ha piller i en uke eller hvor lenge det er, så hadde jeg til natten i enda lenger tid. 4 timer er veldig lite.. Man trenger søvn etter en slik operasjon! 😕 den ene kan du vel ta hver 3.-4. Time? Har så vondt i ryggen at jeg greier ikke å sove 🙄 kan ta oxynorm hver 6 time, samme med 1 gram paracet hver 6 time. Paracet hjelper meg ikke 😔 men jeg får nok sove av den, håper jeg da 😂🤞
OP-februar Skrevet 17. januar 2020 #42253 Skrevet 17. januar 2020 23 timer siden, Jeanetteeh skrev: Oppdatering dag 1: ble ikke mye søvn inatt. Hadde FRYKTELIG vondt i ryggen som sagt. Sovnet halv 4 og våknet halv 8. Da fikk jeg hjelp opp av sengen mens jeg hylte og skrek, ble så kvalm så jeg trodde jeg skulle kaste opp. Gikk heldigvis over etter 3 min med gange på rommet 👍 Dumme meg som ikke tok oxynorm halv 4 istedet for kun paracet. Ikveld skal jeg iallefall ta den, det er bra sikkert 😂😆 Gikk ned til frokost selv, går på do og reiser meg opp alene. Litt vondt er det nå også, men mest i ryggen og ikke i brystene 😂 Skulle egentlig reise hjem med fly imorgen, men venter til Lørdag 😄 Skjønner ikke at folk greier å ta fly etter 24 timer 😳 Imorgen skal jeg prøve å gå litt ute så krysser vi for at det blir bare bedre og bedre hver dag 🙏 Ingen unormal hevelse, helt fin 😊 Hvordan går det med deg? ☺️
DDF Skrevet 17. januar 2020 #42254 Skrevet 17. januar 2020 20 timer siden, Sokkar skrev: Men hvorfor bare en? Altså.. Det var på dagtid jeg sparte (etter noen dager), slik at istedenfor å ha piller i en uke eller hvor lenge det er, så hadde jeg til natten i enda lenger tid. 4 timer er veldig lite.. Man trenger søvn etter en slik operasjon! 😕 den ene kan du vel ta hver 3.-4. Time? Oxy kan du ta hver 6. time. Paracet hver 4.
Jeanetteeh Skrevet 17. januar 2020 #42255 Skrevet 17. januar 2020 2 timer siden, OP-februar skrev: Hvordan går det med deg? ☺️ Dag 2 har vært mye mye bedre 😄 sov i 1,5 time inatt og fra kl 5 til halv 9 🙏 Det var himmelsk:-) Har også vært ute å gått en liten tur i slottsparken 👌 Ryggen kjennes også litt bedre, har vært den som har vært vond og ikke så mye i brystpartiet 🙄😂 Er veldig oppblåst, men det regner jeg også med er vanlig. Skal ikke klage når ryggen har blitt bedre, helt topp 😅👍👍👍
Sokkar Skrevet 17. januar 2020 #42256 Skrevet 17. januar 2020 2 timer siden, DDF skrev: Oxy kan du ta hver 6. time. Paracet hver 4. Fikk to typer, jeg? En langtidsvirkende, og en hurtigvirkende. I tillegg parasett 😊
Jeanetteeh Skrevet 17. januar 2020 #42257 Skrevet 17. januar 2020 2 timer siden, DDF skrev: Oxy kan du ta hver 6. time. Paracet hver 4. Ja, det kan man sikkert gjøre 😃👍 kanskje det har noe med vekt å gjøre også. Må no uansett ta smertestillende når man har vondt, er bare jeg som ikke er så flink til det 😆
OP-februar Skrevet 17. januar 2020 #42258 Skrevet 17. januar 2020 5 minutter siden, Jeanetteeh skrev: Dag 2 har vært mye mye bedre 😄 sov i 1,5 time inatt og fra kl 5 til halv 9 🙏 Det var himmelsk:-) Har også vært ute å gått en liten tur i slottsparken 👌 Ryggen kjennes også litt bedre, har vært den som har vært vond og ikke så mye i brystpartiet 🙄😂 Er veldig oppblåst, men det regner jeg også med er vanlig. Skal ikke klage når ryggen har blitt bedre, helt topp 😅👍👍👍 Åh, så bra!! Da håper jeg det fortsetter så du får en grei tur hjem i morgen 😀
Jeanetteeh Skrevet 17. januar 2020 #42259 Skrevet 17. januar 2020 Akkurat nå, OP-februar skrev: Åh, så bra!! Da håper jeg det fortsetter så du får en grei tur hjem i morgen 😀 Ja, håper og tror det går fint 😃👍 Glad jeg valgte en ekstra natt på hotell, så verdt det 🤩
Sokkar Skrevet 17. januar 2020 #42260 Skrevet 17. januar 2020 2 minutter siden, Jeanetteeh skrev: Ja, håper og tror det går fint 😃👍 Glad jeg valgte en ekstra natt på hotell, så verdt det 🤩 Hvor bor du? 😊 Har du vert aleine? Godt du er bedre. Og jeg synes du skal ta smertestillende når du har vondt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå