DDF Skrevet 15. januar 2020 #42221 Skrevet 15. januar 2020 8 timer siden, OP-februar skrev: Ok. Det er flere som har sagt at det er ganske likt, så det er jo betryggende. Var jo tett på umulig å bestemme seg for noe der jeg sto i bh-en med «kyllingfileten» i 😆😂 Men er også ute etter et usynlig resultat (for alle som ikke ser meg uten klær) 😅 Får man tid til å snakke med kirurgen litt før operasjonen? Tusen takk for svar! På Fornebu får du tid med kirurg også før operasjonen på dagen
DDF Skrevet 15. januar 2020 #42222 Skrevet 15. januar 2020 8 timer siden, Million skrev: Jeg hadde en konsultasjon hos en sykepleier, der timen ble reservert, spørsmål kunne stilles, fikk forklaringer etc. Så hadde jeg ingenting før en halvtime før operasjonen, på operasjonsdagen. Da kom jeg inn til legen/kirurgen, vi snakket, jeg kunne stille spørsmål, vi snakket om størrelse, ble enige, han tegnet med tusj på brystene mine og så fikk jeg på meg operasjonsklær, før jeg så gikk inn på operasjonsstuen og ble lagt i narkose. Opererte meg hos Aleris i Oslo. Fikk du snakke om størrelse kun rett før operasjon?!? Da hadde jeg fått hetta tror jeg 🙈 måtte også vite kjemi med kirurgen før jeg bestemte meg. betaler ikke 40000 for håndteres av sykepleier
Jeanetteeh Skrevet 15. januar 2020 #42223 Skrevet 15. januar 2020 Da var jeg ferdig operert på fornebuklinikken, endelig 👌😃 Åh, det har gått over all forventning! Sååå nervøs som jeg var 😆😂 Det ble 335 på Venstre siden og 355 på høyre. Motiva, rund silksurface plus 😄 Noen andre som har disse? Hadde håpet og sett bilder av resultatene, men er vel ikke alle som ønsker å legge ut bilder 😊 Ønsker masse lykke til for dere andre som også skal opereres, jeg er en fryktelig redd og stresset person men det gikk UTROLIG fint. Hadde 150/90 i blodtrykk når jeg lå på bordet før narkosen 😂 men det gjorde altså ingenting sa han 😃 Ble passet godt på og følte meg skikkelig trygg og ivaretatt. Har ikke gått så mange timer enda, så håpe det ikke blir noe komplikasjoner 🤞🤞🤞 Btw: ble overrasket over at jeg ikke trengte brystbånd 🤪👍👍
Million Skrevet 15. januar 2020 #42224 Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, DDF skrev: Fikk du snakke om størrelse kun rett før operasjon?!? Da hadde jeg fått hetta tror jeg 🙈 måtte også vite kjemi med kirurgen før jeg bestemte meg. betaler ikke 40000 for håndteres av sykepleier Ja. Det var ingen big deal for meg, vi ble enige på under et minutt. Jeg hadde møtt kirurgen en gang før i et annet ærende (operasjon av øyelokk), bare en måned i forveien, så hadde snakket med han og fikk god tone med han da.
DDF Skrevet 15. januar 2020 #42225 Skrevet 15. januar 2020 5 timer siden, Laura84 skrev: Jeg er en petite dame. 160.5 cm over bakken og vekten er mellom 48-52. Alt etter sesong ift trening. Jeg trener en del og har såkalte "treningspupper". Det er bryst der, bruker 70D, eller 75C. Men er 36 år snart, og de har naturligvis begynt å "henge" litt. Har ikke ammet, skal heller ikke. Vært på Fornebuklinikken, og der mente Barstad at jeg burde gå for 245 Motiva. Dette synes jeg er stort. Men pga bredden i brystet (11-12cm) må jeg opp i dette. Den går 3,5 mm ut. Aleris Collosseum, Bruheim 225 med Mentor. Igjen dette har med bredden å gjøre. 3,7 mm ut. Vil helst ha 200 maks... men tror ikke det går, da implantatet blir for lite i bredden. Skal legges under muskel. Føler meg litt som "puppeguri" Det blir litt ruvende på en liten kropp. Er så vanskelig å forestille seg også siden man ikke får teste hjemme, er liksom bare 30 minutter på klinikken. HVILKET INNLEGG: Mentor er et nytt merke, "glattere, mindre arr. Mindre sjanse for kapsel 1% Motiva: Vært lenge på markedet, litt mer ru på overflaten. Kapsel 4-5% Litt større arr. Heller mot Motiva siden jeg kan gå ned til 225.... Men virker som de fleste her går for mentor nå? Selv om mentor bare var 20gram mer i hver, føltes det mye. Tenkte også dra til Akademiklinikken Ullevåll hos Mette Haga. Ser at det blir anbefalt å gå til 3 klinikker for å sjekke. I tillegg er jeg litt engstelig for operasjone, heeling tid, og ikke minst om de ville komme i veien på trening... Lest meg opp på alt i forumet her, kapsel, breast implant illness etc. Men har veldig mange venninner som har tatt silikon, og eneste jeg vet om som har problemer er ei jente som la inn for store implantater. Ser frem til å høre deres erfaringer. Omvendt. Du har byttet om mentor og motiva. Mentor er hardere, eldre og ru overflate. Motiva, glattere, mykere og mini arr. større fare for kapsel på mentor. Jeg har på aleris for 7 år siden for konsultasjon og de mente jeg trengte løft. Så glad jeg tok på Fornebu. Slapp masse ekstra arr, ble godt ivaretatt og fikk akkurat det jeg ønsket. stusser litt på at du har såpass bred bryst, som meg og jeg bruker 80. Sikker på at det er riktig målt? jeg gikk for motiva 265 Demi. Jo lavere profil jo bredere pupp. Du kan evt hå for mini hvis du ønsker dem mindre og bredere. Men ettersom du fikk 11-12 cm og 245 så er det nok mini de har målt. se tabell under. 2
DDF Skrevet 15. januar 2020 #42226 Skrevet 15. januar 2020 3 minutter siden, Million skrev: Ja. Det var ingen big deal for meg, vi ble enige på under et minutt. Jeg hadde møtt kirurgen en gang før i et annet ærende (operasjon av øyelokk), bare en måned i forveien, så hadde snakket med han og fikk god tone med han da. Det er bra det holdt for deg selvsagt. Ville nok ikke holdt for meg da jeg bruker lang tid på å bestemme meg. Har hatt 4 konsultasjoner over 8 år og måtte være 100% sikker
DDF Skrevet 15. januar 2020 #42227 Skrevet 15. januar 2020 11 minutter siden, Jeanetteeh skrev: Da var jeg ferdig operert på fornebuklinikken, endelig 👌😃 Åh, det har gått over all forventning! Sååå nervøs som jeg var 😆😂 Det ble 335 på Venstre siden og 355 på høyre. Motiva, rund silksurface plus 😄 Noen andre som har disse? Hadde håpet og sett bilder av resultatene, men er vel ikke alle som ønsker å legge ut bilder 😊 Ønsker masse lykke til for dere andre som også skal opereres, jeg er en fryktelig redd og stresset person men det gikk UTROLIG fint. Hadde 150/90 i blodtrykk når jeg lå på bordet før narkosen 😂 men det gjorde altså ingenting sa han 😃 Ble passet godt på og følte meg skikkelig trygg og ivaretatt. Har ikke gått så mange timer enda, så håpe det ikke blir noe komplikasjoner 🤞🤞🤞 Btw: ble overrasket over at jeg ikke trengte brystbånd 🤪👍👍 Gratulerer med nye pupper! 👍🏻👍🏻👍🏻 Så bra at det gikk fint ☺️
Jeanetteeh Skrevet 15. januar 2020 #42228 Skrevet 15. januar 2020 8 minutter siden, DDF skrev: Gratulerer med nye pupper! 👍🏻👍🏻👍🏻 Så bra at det gikk fint ☺️ Tusen takk for det, hyggelig 😃😃
OP-februar Skrevet 15. januar 2020 #42229 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, Jeanetteeh skrev: Da var jeg ferdig operert på fornebuklinikken, endelig 👌😃 Åh, det har gått over all forventning! Sååå nervøs som jeg var 😆😂 Det ble 335 på Venstre siden og 355 på høyre. Motiva, rund silksurface plus 😄 Noen andre som har disse? Hadde håpet og sett bilder av resultatene, men er vel ikke alle som ønsker å legge ut bilder 😊 Ønsker masse lykke til for dere andre som også skal opereres, jeg er en fryktelig redd og stresset person men det gikk UTROLIG fint. Hadde 150/90 i blodtrykk når jeg lå på bordet før narkosen 😂 men det gjorde altså ingenting sa han 😃 Ble passet godt på og følte meg skikkelig trygg og ivaretatt. Har ikke gått så mange timer enda, så håpe det ikke blir noe komplikasjoner 🤞🤞🤞 Btw: ble overrasket over at jeg ikke trengte brystbånd 🤪👍👍 Så bra at du er fornøyd!! Gratulerer med overstått operasjon og nye pupper! Trengte du ikke brystbånd? Så nydelig å slippe det da!! Du la under muskelen? Om du orker må du gjerne oppdatere litt underveis mtp tiden etter operasjon 😅 Lykke til 😅
Jeanetteeh Skrevet 15. januar 2020 #42230 Skrevet 15. januar 2020 15 minutter siden, OP-februar skrev: Så bra at du er fornøyd!! Gratulerer med overstått operasjon og nye pupper! Trengte du ikke brystbånd? Så nydelig å slippe det da!! Du la under muskelen? Om du orker må du gjerne oppdatere litt underveis mtp tiden etter operasjon 😅 Lykke til 😅 Takk for det 🤩 Ja, jeg kommer til å oppdatere litt underveis her 👍 Regner med det er flere som skal opereres med tiden 😂 Nei, det var visst ikke alle som trengte brystbånd. Ulikt fra hvilke proteser, profil osv som jeg forsto 🤔 Var det første jeg spurte etter da jeg våknet 😅 Jeg la under muskelen ja:-)
Laura84 Skrevet 15. januar 2020 #42231 Skrevet 15. januar 2020 2 timer siden, DDF skrev: Omvendt. Du har byttet om mentor og motiva. Mentor er hardere, eldre og ru overflate. Motiva, glattere, mykere og mini arr. større fare for kapsel på mentor. Jeg har på aleris for 7 år siden for konsultasjon og de mente jeg trengte løft. Så glad jeg tok på Fornebu. Slapp masse ekstra arr, ble godt ivaretatt og fikk akkurat det jeg ønsket. stusser litt på at du har såpass bred bryst, som meg og jeg bruker 80. Sikker på at det er riktig målt? jeg gikk for motiva 265 Demi. Jo lavere profil jo bredere pupp. Du kan evt hå for mini hvis du ønsker dem mindre og bredere. Men ettersom du fikk 11-12 cm og 245 så er det nok mini de har målt. se tabell under. Takk for svar. Hvis jeg går ned til Mini i Motiva så vil jeg ikke få så stor diameter ut. Den går 2,7 mens Demi har eks 3,7 Jeg er faktisk 12 cm bred 😉 Fornebuklinikken skulle ha 9000,- mer også... Nå er det ikke prisen jeg tenker på når man skal gjøre et så stort inngrep... Ingen komplikasjoner i etterkant?
DDF Skrevet 15. januar 2020 #42232 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, Laura84 skrev: Takk for svar. Hvis jeg går ned til Mini i Motiva så vil jeg ikke få så stor diameter ut. Den går 2,7 mens Demi har eks 3,7 Jeg er faktisk 12 cm bred 😉 Fornebuklinikken skulle ha 9000,- mer også... Nå er det ikke prisen jeg tenker på når man skal gjøre et så stort inngrep... Ingen komplikasjoner i etterkant? Fornebuklinikken er definitivt dyrere, men jeg synes det var verdt det. Har en venn som er kirurg og han mente Fornebu var definitivt stedet å gå. Ingen komplikasjoner på meg. Våknet sulten og rastløs, første stop var MaxBurger. Klarte meg i ettertid med paracet. Ingen blåmerker eller blødninger. Dusjet dag 4 og gjorde småting selv fra dag 1, men tok det med ro. Nå 4 uker senere er jeg helt uten smerter eller ubehag (sov faktisk et par timer på magen igår 😄!!!) Det var bare så digg. Puppene er myke og begge har falt og er helt symetriske Den høyre puppen var litt nummen den første tiden, men nå er det full følsomhet i begge. Arrene er veldig pene allerede, litt i underkant av 3 cm og rett i folden slik at de allerede er usynlige hvis jeg ikke løfter puppen. Med demi får du høyre profil ja, men da må gå opp i CC for å få samme bredde. Mitt konsultasjon på Aleris: de ville legge inn max 230 i dråpeformet pluss et løft. Fornebu: Pål kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha løft og mente jeg hadde veldig fin form. Han mente at dråpeformet var ru overflate som gir økt risiko for kapsling og rotasjon av innlegg. I tillegg ville løft gi T-formet arr. Masse unødvendige komplikasjoner med andre ord. Jeg er i ettertid veldig glad for at jeg hørte med flere kirurger før jeg valgte.
Jeanetteeh Skrevet 15. januar 2020 #42233 Skrevet 15. januar 2020 2 minutter siden, DDF skrev: Fornebuklinikken er definitivt dyrere, men jeg synes det var verdt det. Har en venn som er kirurg og han mente Fornebu var definitivt stedet å gå. Ingen komplikasjoner på meg. Våknet sulten og rastløs, første stop var MaxBurger. Klarte meg i ettertid med paracet. Ingen blåmerker eller blødninger. Dusjet dag 4 og gjorde småting selv fra dag 1, men tok det med ro. Nå 4 uker senere er jeg helt uten smerter eller ubehag (sov faktisk et par timer på magen igår 😄!!!) Det var bare så digg. Puppene er myke og begge har falt og er helt symetriske Den høyre puppen var litt nummen den første tiden, men nå er det full følsomhet i begge. Arrene er veldig pene allerede, litt i underkant av 3 cm og rett i folden slik at de allerede er usynlige hvis jeg ikke løfter puppen. Med demi får du høyre profil ja, men da må gå opp i CC for å få samme bredde. Mitt konsultasjon på Aleris: de ville legge inn max 230 i dråpeformet pluss et løft. Fornebu: Pål kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha løft og mente jeg hadde veldig fin form. Han mente at dråpeformet var ru overflate som gir økt risiko for kapsling og rotasjon av innlegg. I tillegg ville løft gi T-formet arr. Masse unødvendige komplikasjoner med andre ord. Jeg er i ettertid veldig glad for at jeg hørte med flere kirurger før jeg valgte. Så du slapp løft i tillegg? 😄👍 Helt sjokkert over at første stopp var Max burger 😂😂🙏 Jeg tok taxi fra klinikken og hadde vondt i svingene og når han kjørte over humpene. Skikkelig overraskelst over at jeg har så UTROLIG vondt i ryggen 😬
DDF Skrevet 15. januar 2020 #42234 Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, Jeanetteeh skrev: Så du slapp løft i tillegg? 😄👍 Helt sjokkert over at første stopp var Max burger 😂😂🙏 Jeg tok taxi fra klinikken og hadde vondt i svingene og når han kjørte over humpene. Skikkelig overraskelst over at jeg har så UTROLIG vondt i ryggen 😬 Ja, hadde ingen løft. Jeg sa det før operasjon fordi de var forsinket. "dere på sjappe dere, jeg skal på max burger" Hadde ikke så vondt egentlig, ubehagelig bare. Sov helt ok første natten.
Jeanetteeh Skrevet 15. januar 2020 #42235 Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, DDF skrev: Ja, hadde ingen løft. Jeg sa det før operasjon fordi de var forsinket. "dere på sjappe dere, jeg skal på max burger" Hadde ikke så vondt egentlig, ubehagelig bare. Sov helt ok første natten. Så utrolig heldig 😄👍 Det går vel seg til etterhvert her også 🤞😂
Laura84 Skrevet 15. januar 2020 #42236 Skrevet 15. januar 2020 6 minutter siden, Jeanetteeh skrev: Så utrolig heldig 😄👍 Det går vel seg til etterhvert her også 🤞😂 Hvordan innlegg har du valgt?
Jeanetteeh Skrevet 15. januar 2020 #42237 Skrevet 15. januar 2020 2 timer siden, Laura84 skrev: Hvordan innlegg har du valgt? Motival silksurface plus, rund, høy profil 😃
Jeanetteeh Skrevet 15. januar 2020 #42238 Skrevet 15. januar 2020 Operasjonen var vellykket heldigvis 😄 Har riktignok smerter i brystområdet. Litt vondt å reise seg. MEN jeg har veldig vondt i ryggen 😬 er best når jeg sitter rett opp og ned i soffaen 😂 prøver jeg å legge meg ned får jeg så vondt i ryggen at det greier jeg rett og slett ikke 😬 trodde ikke smertene i ryggen skulle bli værst 🤔 Fikk selvfølgelig med meg oxynorm, men om jeg tar disse er jeg redd jeg sovner på ryggen i en stilling noen timer uten å kjenne noe smerte så ryggen blir ENDA værre når jeg våkner 😭 vet ikke om jeg tar sjansen på det? Noen som kjenner seg igjen? 😅 Kanskje smerteterskelen er for lav 😌
Spøkelse Skrevet 16. januar 2020 #42239 Skrevet 16. januar 2020 9 timer siden, Jeanetteeh skrev: Operasjonen var vellykket heldigvis 😄 Har riktignok smerter i brystområdet. Litt vondt å reise seg. MEN jeg har veldig vondt i ryggen 😬 er best når jeg sitter rett opp og ned i soffaen 😂 prøver jeg å legge meg ned får jeg så vondt i ryggen at det greier jeg rett og slett ikke 😬 trodde ikke smertene i ryggen skulle bli værst 🤔 Fikk selvfølgelig med meg oxynorm, men om jeg tar disse er jeg redd jeg sovner på ryggen i en stilling noen timer uten å kjenne noe smerte så ryggen blir ENDA værre når jeg våkner 😭 vet ikke om jeg tar sjansen på det? Noen som kjenner seg igjen? 😅 Kanskje smerteterskelen er for lav 😌 Jeg har veldig mye vondt og ba om ekstra oxy på grunn av helligdager i julen og ikke mulighet til å evt dra til apotek hvis det ble fælt. Var glad jeg fikk ekstra! Brukte det bare på natta, men hadde veldig mye og lenge vondt. Har under muskel.
Jeanetteeh Skrevet 16. januar 2020 #42240 Skrevet 16. januar 2020 5 minutter siden, Spøkelse skrev: Jeg har veldig mye vondt og ba om ekstra oxy på grunn av helligdager i julen og ikke mulighet til å evt dra til apotek hvis det ble fælt. Var glad jeg fikk ekstra! Brukte det bare på natta, men hadde veldig mye og lenge vondt. Har under muskel. Synes du tabletten fungerte? Må GARANTERT ha en til flyreisen hjem. Hadde ikke trodd jeg kom til å få sååå vondt i ryggen. Veldig sjokkert over det egentlig. Selvfølgelig vondt i brystene samtidig så det blir dobbelt opp. Helt nødt til å prøve med oxynorm inatt 😅😳😳 De sa de skulle ringe med opp fra klinikken så jeg skal spørre ang ryggsmertene. Hvor lenge har du hatt vondt? 😬
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå