Jeanetteeh Skrevet 13. januar 2020 #42201 Skrevet 13. januar 2020 Vurderer å kjøpe disse etter operasjonen 😊 Kanskje jeg burde vente til etter operasjonen med å bestille slik at det blir riktig størrelse, evnt bestille fra klinikken selv? 😊 Når vasket dere bhen og brystbåndet? Hvor lenge var dere uten mens den var til vask for de som ikke hadde ekstra?
Apache Skrevet 13. januar 2020 #42202 Skrevet 13. januar 2020 (endret) 23 minutter siden, Jeanetteeh skrev: Vurderer å kjøpe disse etter operasjonen 😊 Kanskje jeg burde vente til etter operasjonen med å bestille slik at det blir riktig størrelse, evnt bestille fra klinikken selv? 😊 Når vasket dere bhen og brystbåndet? Hvor lenge var dere uten mens den var til vask for de som ikke hadde ekstra? Pleier man ikke å få med sånt fra klinikken? «Brevet» jeg fikk angående avtalen om op og pris så står det at det inkluderer slike plagg. Eller så har jeg misforstått. Men uansett så er det kanskje bedre å kjøpe på klinikken? Med tanke på størrelse osv og hvilke «type» man skal ha? Endret 13. januar 2020 av Apache
DDF Skrevet 13. januar 2020 #42203 Skrevet 13. januar 2020 6 timer siden, Apache skrev: Pleier man ikke å få med sånt fra klinikken? «Brevet» jeg fikk angående avtalen om op og pris så står det at det inkluderer slike plagg. Eller så har jeg misforstått. Men uansett så er det kanskje bedre å kjøpe på klinikken? Med tanke på størrelse osv og hvilke «type» man skal ha? Det er forskjell på klinikker. Noen får og noen må kjøpe selv. Noen har konsultasjon inkludert, noen er utenom. Jeg fikk denne typen på klinikken, myk og god. 3 nivå på hemper så jeg bruker samme når det var hevelse og nå. stropper er ikke justerbare. Vasket først dag 4 når jeg dusjet. Hadde en annen jeg byttet til
Jeanetteeh Skrevet 13. januar 2020 #42204 Skrevet 13. januar 2020 7 timer siden, Apache skrev: Pleier man ikke å få med sånt fra klinikken? «Brevet» jeg fikk angående avtalen om op og pris så står det at det inkluderer slike plagg. Eller så har jeg misforstått. Men uansett så er det kanskje bedre å kjøpe på klinikken? Med tanke på størrelse osv og hvilke «type» man skal ha? Jo, 1 er inkludert i prisen, men tenkte kanskje det var lurt å kjøpe flere 🙂 Kan være greit å ha en ekstra når den første er til vask:) hadde dere flere enn 2?
Jeanetteeh Skrevet 13. januar 2020 #42205 Skrevet 13. januar 2020 55 minutter siden, DDF skrev: Det er forskjell på klinikker. Noen får og noen må kjøpe selv. Noen har konsultasjon inkludert, noen er utenom. Jeg fikk denne typen på klinikken, myk og god. 3 nivå på hemper så jeg bruker samme når det var hevelse og nå. stropper er ikke justerbare. Vasket først dag 4 når jeg dusjet. Hadde en annen jeg byttet til Ja, det er forskjell på klinikker. Det er 1 inkludert i prisen på fornebuklinikken, men tenkte det var greit å ha litt flere også 😄 Du satt ikke uten når den var til vask?
Apache Skrevet 13. januar 2020 #42206 Skrevet 13. januar 2020 @DDF Begynte å lese litt tilbake i dette forumet og ser at du blant annet fikk se 3D bilder. Jeg ble ikke tilbudt dette og glemte helt å spørre om også. Kanskje for tidlig å se det, men ser de nye puppene dine ut som de på 3D bildene? Var så spent og i ekstaste at jeg hadde helt glemt å spørre om en del jeg lurte på. Og tror du ikke alle disse spørsmålene bare strømmer inn i hodet mitt nå Fikk heller ikke vite om det ble under eller over muskelen. Var så fornøyd etter konsultasjonstimen også har jeg gjort enda mer research etter å ha kommet hjem og nå baller det seg opp med spørsmål. Har du forresten lagt merke til noe stort mellomrom? Veldig redd for å få det. Vi gikk jo for høy profil 425 cc (runde implantater). Da han først så brystene mine så sa han at det var anatomiske jeg behøvde fordi jeg har ganske spisse bryster og null fylde under puppene. Altså null underboob. Det er basically en trekant. Ikke mye volum på toppen eller under brystet. Jeg sa at jeg helst ville ha runde og da sa han at det også passer med tanke på at høy profil ville skape det volumet jeg behøvde fordi «innholdet vil jo synke mot bunnen» i implantatet når du holder det implantatet den retningen den skal ligge (og høy profil har jo mye mer innhold enn en feks moderat). Ahh, nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt stressa og sånt. Operasjonen er jo ikke før mai, men ble jo så «usikker» plutselig. Begynner å lure på om jeg fikk fortalt nøyaktig hvordan jeg ville at brystene skulle se ut. Nevnte heller ikke det med mellomrom. Sa jo at jeg ville at de skulle se naturlige ut og alt det der... Foresten var det bare konsultasjonstime også operasjonen og thats it? Ble det noe «time» før operasjonadatoen for å snakke mer rundt operasjonen og sånt? Kanskje bare nerver dette...
OP-februar Skrevet 13. januar 2020 #42207 Skrevet 13. januar 2020 Hei! Har vært hos Jørgen Utvoll på Fornebuklinikken til konsultasjon. Avtale om operasjon i februar. 320 eller 340 cc under muskel, Rund motiva ergonomix (er ikke helt god på de riktige begrepene). Er 174 høy og 63 kg. Er det noen andre med liknende mål som har lyst til å dele mtp størrelse? Må si at det er så gøy å lese om deres erfaringer, og Nå gleder jeg meg skikkelig!
DDF Skrevet 14. januar 2020 #42208 Skrevet 14. januar 2020 13 timer siden, Jeanetteeh skrev: Ja, det er forskjell på klinikker. Det er 1 inkludert i prisen på fornebuklinikken, men tenkte det var greit å ha litt flere også 😄 Du satt ikke uten når den var til vask? Første dagene føles det ubehagelig å være uten. Føles litt som om de faller av. Jeg ville anbefalt å ha hvertfall 2. Jeg kjøpte 4, 2 like og 2 ordentlige sportsbher men bruker kun de kirurgiske foreløpig.
DDF Skrevet 14. januar 2020 #42209 Skrevet 14. januar 2020 9 timer siden, Apache skrev: @DDF Begynte å lese litt tilbake i dette forumet og ser at du blant annet fikk se 3D bilder. Jeg ble ikke tilbudt dette og glemte helt å spørre om også. Kanskje for tidlig å se det, men ser de nye puppene dine ut som de på 3D bildene? Var så spent og i ekstaste at jeg hadde helt glemt å spørre om en del jeg lurte på. Og tror du ikke alle disse spørsmålene bare strømmer inn i hodet mitt nå Fikk heller ikke vite om det ble under eller over muskelen. Var så fornøyd etter konsultasjonstimen også har jeg gjort enda mer research etter å ha kommet hjem og nå baller det seg opp med spørsmål. Har du forresten lagt merke til noe stort mellomrom? Veldig redd for å få det. Vi gikk jo for høy profil 425 cc (runde implantater). Da han først så brystene mine så sa han at det var anatomiske jeg behøvde fordi jeg har ganske spisse bryster og null fylde under puppene. Altså null underboob. Det er basically en trekant. Ikke mye volum på toppen eller under brystet. Jeg sa at jeg helst ville ha runde og da sa han at det også passer med tanke på at høy profil ville skape det volumet jeg behøvde fordi «innholdet vil jo synke mot bunnen» i implantatet når du holder det implantatet den retningen den skal ligge (og høy profil har jo mye mer innhold enn en feks moderat). Ahh, nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt stressa og sånt. Operasjonen er jo ikke før mai, men ble jo så «usikker» plutselig. Begynner å lure på om jeg fikk fortalt nøyaktig hvordan jeg ville at brystene skulle se ut. Nevnte heller ikke det med mellomrom. Sa jo at jeg ville at de skulle se naturlige ut og alt det der... Foresten var det bare konsultasjonstime også operasjonen og thats it? Ble det noe «time» før operasjonadatoen for å snakke mer rundt operasjonen og sånt? Kanskje bare nerver dette... Fikk 3D bilder. Trengte ikke å be om det, han bare tok de. Og lagde 3D i flere størrelser som jeg vurderte. De kan ikke ta 3D ved løft eller om du har silikon fra før av, Jeg byttet dog størrelse 2 ganger etter første konsultasjon. Skulle ha 275 full, gikk til 285 Demi til 265 Demi. Så de er ikke helt like bildet, men helt slik jeg ønsket dem. Mellomrom 2 fingerbredder, dette er noe som styres av formen på brystene og kan i liten grad endres av operasjon og størrelse. Synes foresten det er mye finere med litt mellomrom enn uten naturlige bryster har jo ofte nettopp dette. Jeg ønsket naturlig bryster som synes i undertøy bikini, men ikke under klær, kort arr, så få komplikasjoner som mulig, mye fall og lite/ingen toppfylde, under musklen. Det er akkurat det jeg fikk de er nå 80c, men ingen på jobb har merket det engang. Vanlig runde vil ikke synke, men ergonomix vil få mer «dråpeformet» effekt. Høy profil vil likevel gi mer volum på toppen. Du må huske at høy profil vil ha kortere bredde og derfor ha mer mellomrom enn f eks demi. Det vil også gi deg større kopp størrelse da koppen måles i diff mellom ribbeinbredde og brystbredde. Jeg hadde konsultasjon med 3D, så booket jeg en til mest pga stress, men holdt med tlf samtale med anestesi legen. Det er helt ok å booke en ny konsultasjon om du er usikker og har spørsmål! Du får en konsultasjon/samtale med kirurgen også rett før operasjonen, men jeg opplevde at vi da ikke hadde så god tid som i vanlig konsultasjon. Det er lurt å finne «wish boobs». Det er lettere for kirurgen å se hva de kan sette inn hvis de vet hva du er ute etter.
OP-februar Skrevet 14. januar 2020 #42210 Skrevet 14. januar 2020 På 20.12.2019 den 8.49, glossii skrev: Hei! Har fulgt med på dette forumet en stund nå, men myye å lese gjennom så tenkte jeg kunne skrive selv isteden. Jeg var på konsultasjon hos fornebuklinikken for to uker siden og skal opereres i januar. MEN jeg er så usikker på størrelse! Er relativt tynn, 172 og 52kg. Jeg skal ta under muskel og snakket med kirurgen om moderat profil. Jeg må legge inn mer i den ene puppen, så på 3D animasjonen prøvde han 300g i den minste og jevnet ut i den andre (typ 270 var det vel). Men der og da syntes jeg det så veldig stort ut i forhold til hva jeg er vandt med, og vi prøvde derfor mindre også ( 250 i den minste og da rundt 220 i den største av dem), syntes det så greit ut, men nå i ettertid er jeg redd det ikke vil gi så veldig forskjell? Tok bilde av animasjonen av de minste puppene og blir mer og mer usikker på størrelsen når jeg ser på det.. Jeg vil ha pupper som passer min kropp, og ikke for store slik at det blir et blikkfang haha. Men samtidig vil jeg ta nok slik at jeg ikke angrer i ettertid på valg av størrelse.... Vil i tillegg helst unngå en typisk silikon look. Noen ganger tenker jeg at det første han prøvde gjorde han fordi han tenkte det er passe til meg? Men klarer ikke helt å se for meg hvordan det faktisk vil se ut i virkeligheten😕 Hei! Jeg er litt høyere og litt tyngre enn deg og ble anbefalt 320 eller 340. Tenkte at det er sykt mye, men 3-D bildene ser ikke så voldsomme ut. Jeg ba om noe som ser naturlig og ikke operert ut, men synes det å bestemme seg for størrelse er utrolig vanskelig!! Man må kanskje stole på at kirurgens anbefaling er det som vil passe best? Når skal du operere?
glossii Skrevet 14. januar 2020 #42211 Skrevet 14. januar 2020 11 minutter siden, OP-februar skrev: Hei! Jeg er litt høyere og litt tyngre enn deg og ble anbefalt 320 eller 340. Tenkte at det er sykt mye, men 3-D bildene ser ikke så voldsomme ut. Jeg ba om noe som ser naturlig og ikke operert ut, men synes det å bestemme seg for størrelse er utrolig vanskelig!! Man må kanskje stole på at kirurgens anbefaling er det som vil passe best? Når skal du operere? Skal inn på mandag, grugleder meg!! Tenker på størrelse hver dag, så er spent på å se hva vi ender opp med. Har jo sagt det samme som deg at jeg vil se naturlig ut, og ikke operert. Men er jo uansett vanskelig å se for meg hvordan de ulike mengdene vil se ut til min kropp.. vurderer å bare si at han skal få velge, de opererer jo mange og kan dette! Jeg har jo forklar sånn ca hva jeg er ute etter også, så han ser vel hva som blir best til min kropp tenker jeg. Han forklarte jo at de tester under operasjonen og muligens ender opp med noe annet enn avtalt uansett. Er under en uke igjen, er sååå spent!
OP-februar Skrevet 14. januar 2020 #42212 Skrevet 14. januar 2020 21 minutter siden, glossii skrev: Skal inn på mandag, grugleder meg!! Tenker på størrelse hver dag, så er spent på å se hva vi ender opp med. Har jo sagt det samme som deg at jeg vil se naturlig ut, og ikke operert. Men er jo uansett vanskelig å se for meg hvordan de ulike mengdene vil se ut til min kropp.. vurderer å bare si at han skal få velge, de opererer jo mange og kan dette! Jeg har jo forklar sånn ca hva jeg er ute etter også, så han ser vel hva som blir best til min kropp tenker jeg. Han forklarte jo at de tester under operasjonen og muligens ender opp med noe annet enn avtalt uansett. Er under en uke igjen, er sååå spent! Shit, så spennende! Ja jeg er også så usikker at jeg tenker at det er en avgjørelse han får ta 😬😅 Masse lykke til, hold meg gjerne oppdatert! Skal om en mnd...
glossii Skrevet 14. januar 2020 #42213 Skrevet 14. januar 2020 49 minutter siden, OP-februar skrev: Shit, så spennende! Ja jeg er også så usikker at jeg tenker at det er en avgjørelse han får ta 😬😅 Masse lykke til, hold meg gjerne oppdatert! Skal om en mnd... Tuusen takk, det skal jeg! 🤗 Tiden går såå fort!
DDF Skrevet 14. januar 2020 #42214 Skrevet 14. januar 2020 12 timer siden, OP-februar skrev: Hei! Jeg er litt høyere og litt tyngre enn deg og ble anbefalt 320 eller 340. Tenkte at det er sykt mye, men 3-D bildene ser ikke så voldsomme ut. Jeg ba om noe som ser naturlig og ikke operert ut, men synes det å bestemme seg for størrelse er utrolig vanskelig!! Man må kanskje stole på at kirurgens anbefaling er det som vil passe best? Når skal du operere? Jeg er 170 og veien 56. Gikk for 265 og foreløpig synes jeg det virker perfekt.
OP-februar Skrevet 15. januar 2020 #42215 Skrevet 15. januar 2020 7 timer siden, DDF skrev: Jeg er 170 og veien 56. Gikk for 265 og foreløpig synes jeg det virker perfekt. Så bra at du er fornøyd! Var det den mengden du ble anbefalt av kirurg? Og synes du at det endelige resultatet ser likt ut til 3-D bildene? Sorry for alle spørsmålene 😅
DDF Skrevet 15. januar 2020 #42216 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, OP-februar skrev: Så bra at du er fornøyd! Var det den mengden du ble anbefalt av kirurg? Og synes du at det endelige resultatet ser likt ut til 3-D bildene? Sorry for alle spørsmålene 😅 Kirurgen mente jeg hadde plass til mer og ville jeg skulle teste 320. Jeg sa de var for store bare ved å ta på dem 😂😂 Han anbefalte å gå ned i str på operasjonsbordet etter å ha tenkt litt. For meg var det viktig med «usynlig» resultat. Alternativt hadde jeg fjernet dem igjen. Kirurger anbefaler det de synes blir penest, men det er nok en smakssak og jeg er foreløpig glad jeg ikke tok mer.
DDF Skrevet 15. januar 2020 #42217 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, OP-februar skrev: Så bra at du er fornøyd! Var det den mengden du ble anbefalt av kirurg? Og synes du at det endelige resultatet ser likt ut til 3-D bildene? Sorry for alle spørsmålene 😅 Og ja endelig resultat ser ut ganske likt 3D bildene, men litt mindre projeksjon og bredere. Byttet til Demi. Ellers ganske likt. Men fikk 3D bilder med forskjellig størrelser for sammenligning 👍🏻
OP-februar Skrevet 15. januar 2020 #42218 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, DDF skrev: Og ja endelig resultat ser ut ganske likt 3D bildene, men litt mindre projeksjon og bredere. Byttet til Demi. Ellers ganske likt. Men fikk 3D bilder med forskjellig størrelser for sammenligning 👍🏻 Ok. Det er flere som har sagt at det er ganske likt, så det er jo betryggende. Var jo tett på umulig å bestemme seg for noe der jeg sto i bh-en med «kyllingfileten» i 😆😂 Men er også ute etter et usynlig resultat (for alle som ikke ser meg uten klær) 😅 Får man tid til å snakke med kirurgen litt før operasjonen? Tusen takk for svar!
Million Skrevet 15. januar 2020 #42219 Skrevet 15. januar 2020 På 13.1.2020 den 22.55, Apache skrev: Foresten var det bare konsultasjonstime også operasjonen og thats it? Ble det noe «time» før operasjonadatoen for å snakke mer rundt operasjonen og sånt? Kanskje bare nerver dette... Jeg hadde en konsultasjon hos en sykepleier, der timen ble reservert, spørsmål kunne stilles, fikk forklaringer etc. Så hadde jeg ingenting før en halvtime før operasjonen, på operasjonsdagen. Da kom jeg inn til legen/kirurgen, vi snakket, jeg kunne stille spørsmål, vi snakket om størrelse, ble enige, han tegnet med tusj på brystene mine og så fikk jeg på meg operasjonsklær, før jeg så gikk inn på operasjonsstuen og ble lagt i narkose. Opererte meg hos Aleris i Oslo.
Laura84 Skrevet 15. januar 2020 #42220 Skrevet 15. januar 2020 (endret) Jeg er en petite dame. 160.5 cm over bakken og vekten er mellom 48-52. Alt etter sesong ift trening. Jeg trener en del og har såkalte "treningspupper". Det er bryst der, bruker 70D, eller 75C. Men er 36 år snart, og de har naturligvis begynt å "henge" litt. Har ikke ammet, skal heller ikke. Vært på Fornebuklinikken, og der mente Barstad at jeg burde gå for 245 Motiva. Dette synes jeg er stort. Men pga bredden i brystet (11-12cm) må jeg opp i dette. Den går 3,5 mm ut. Aleris Collosseum, Bruheim 225 med Mentor. Igjen dette har med bredden å gjøre. 3,7 mm ut. Vil helst ha 200 maks... men tror ikke det går, da implantatet blir for lite i bredden. Skal legges under muskel. Føler meg litt som "puppeguri" Det blir litt ruvende på en liten kropp. Er så vanskelig å forestille seg også siden man ikke får teste hjemme, er liksom bare 30 minutter på klinikken. HVILKET INNLEGG: Mentor er et nytt merke, "glattere, mindre arr. Mindre sjanse for kapsel 1% Mentor: Vært lenge på markedet, litt mer ru på overflaten. Kapsel 4-5% Litt større arr. Heller mot Mentor siden jeg kan gå ned til 225.... Men virker som de fleste her går for motiva nå? Selv om motiva bare var 20 gram mer i hver, føltes det mye. Tenkte også dra til Akademiklinikken Ullevåll hos Mette Haga. Ser at det blir anbefalt å gå til 3 klinikker for å sjekke. I tillegg er jeg litt engstelig for operasjone, heeling tid, og ikke minst om de ville komme i veien på trening... Lest meg opp på alt i forumet her, kapsel, breast implant illness etc. Men har veldig mange venninner som har tatt silikon, og eneste jeg vet om som har problemer er ei jente som la inn for store implantater. Ser frem til å høre deres erfaringer. Endret 15. januar 2020 av Laura84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå