Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke orket konsert etter 1,5 uke, men det var mer pga generelt ubehag og risiko for at andre kan skumpe borti deg etc. Sleit med å åpne tunge dører og ta av og på jakke. Det kjenner du fort når tiden er der om du drar eller ikke. Jeg hadde ikke så mye smerter de to første dagene, så kom en periode med en del vondt og mye smertestillende for å hanskes med det. 

Jeg hadde IKKE satt meg på en hest så tidlig med den risiko det medfører. Du skal jo også unngå risting og mye bevegelse i overkroppen I starten. I verste fall om hesten blir skremt og du ramler av og ødelegger noe du har brukt så mye penger på, og ikke minste vondt? 

Du har to sår og mye vev som skal lege i ro og fred uten unødvendig forstyrrelse. Skjønner at du vil ta vare på hesten din og sånn, men kanskje du må smøre deg med tålmodighet :). Selv om du føler deg i grei form så prøøøøv å holde igjen i alle fall litt og hør på legen. Jeg klarte å unngå støvsuging og vasking (fikk beskjed om seks uker) ... Haha..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11. Mars skal eg under kniven.

kor mange kompresjonsbher trenger eg? (Kor lenge skal eg gå med den).

og kor lenge skal eg gå med bandet?

Får jo vite alt dette etter timen, pluss skriv med heim. Men vil gjerne ha shoppa på forhand 😜 

Skrevet

En ting er å ri rolig, men det andre du skal gjøre før og etter rideturen er også noe å tenke på: løfte på/av sal, stelle hesten med alt det innebærer osv. Bare det å holde beina til hesten vil være tyngre enn hva du skal løfte de første ukene. Jeg rei etter 4 uker og det gikk fint, men fink hjelp til hovene. Jeg hadde hvert fall venta såpass lenge om jeg var deg. Jeg vet hvordan det er å være utålmodig, men det er verdt det. Plutselig er ventetiden over! 

Jeg var på årskontroll i går og alt var fint, ingen kapsling som jeg fryktet. Glad jeg ikke rusha noe. 

Skrevet (endret)

@Horsegirl10 dager siden operasjon her, og du kan si det sånn at 10 ville hester hadde ikke fått meg på konsert verken i dag eller i morgen 😂😂😂 Er ganske overrasket over hvor vondt det har gjort frem til nå, jeg var temmelig uforberedt på det. Har 2 venninner som har lagt over muskel, og tenkte at det kunne ikke være så mye forskjell 🤪 

@SokkarAng komp bh, så er det greit å ha 2 😊 

Endret av Halldis
  • Liker 2
Skrevet

@Halldis Takk. Eg har bestilt ein, men tenkte å vente til eg har prøvd den før eg bestiller ein til :) 

og takk for at de er så ærlige her inne. E. Har sett for meg intens melkespreng i nokon dager. Vil det være lurt å tøye og slikt, slik at muskelen er mjuk før operasjonen?

Skrevet
13 minutter siden, Sokkar said:

@Halldis Takk. Eg har bestilt ein, men tenkte å vente til eg har prøvd den før eg bestiller ein til :) 

og takk for at de er så ærlige her inne. E. Har sett for meg intens melkespreng i nokon dager. Vil det være lurt å tøye og slikt, slik at muskelen er mjuk før operasjonen?

Du våkner opp med en kompresjonsbh på, så den ekstra du har kjøpt holder nok :) Hvor lenge du skal (og om du skal) bruke bånd er individuelt, så det får du vite etter operasjonen. Jeg kan egentlig ikke se for meg at tøying skal ha så mye effekt, men det skader jo ikke så lenge du ikke tøyer etter operasjonen. Kirurgen løsner jo muskelen fra vevet så det er det vel indre såret som gjør vondt? Det verste for meg var smertene i ribbina og morning boob, det siste  oppstår om man har ligget/sittet stille en stund. 

Skrevet

@Superblomst Skriver under på den morning boob, kan jo ikke bevege meg om morran enda 😫 og ribbeina er også veldig veldig såre nå. Takk for alle delinger, sparer meg mange bekymringer 😉

Skrevet

Vil morningboob bli bedre dersom jeg sitter når jeg sover, @Superblomst?

Hvorfor gjør ribbebeina vondt? 😬

Skrevet
14 minutter siden, Sokkar said:

Vil morningboob bli bedre dersom jeg sitter når jeg sover, @Superblomst?

Hvorfor gjør ribbebeina vondt? 😬

I tiden etter operasjonen skal man sove med overkroppen hevet. Jeg sov omtrent sittende den første uken, før jeg gradvis kom meg lengre ned i senga. Anbefaler å skaffe en hotellpute og gjerne også en reisepute (om du skjønner hva jeg mener 😄 ) , da er det mye enklere å finne en god posisjon og ikke legge seg over på siden i søvne! Klipset reiseputen fast rundt nakken så fort jeg kom hjem etter operasjonen og tok den ikke av før første dusj 😂 

21 minutter siden, Halldis said:

@Superblomst Skriver under på den morning boob, kan jo ikke bevege meg om morran enda 😫 og ribbeina er også veldig veldig såre nå. Takk for alle delinger, sparer meg mange bekymringer 😉

Haha! Jeg sov på sofaen den første uka, siden den er smalere enn senga var det enklere å vippe seg ut og opp  når morningsbooben var på sitt verste. 

Skrevet

Jeg sov også sittende og gradvis lengre ned ettersom tiden gikk. Var så vondt at jeg nesten gråt de første dagene når jeg skulle reise meg eller røre meg etter å ha sovet. Tenkte "hva faen har jeg gjort" 😛 . Og den ene kjentes som om noen satt fyr på den hver gang jeg hadde vært i ro en stund. Flammer under puppen..

Skrevet (endret)
1 hour ago, Superblomst said:

I tiden etter operasjonen skal man sove med overkroppen hevet. Jeg sov omtrent sittende den første uken, før jeg gradvis kom meg lengre ned i senga. Anbefaler å skaffe en hotellpute og gjerne også en reisepute (om du skjønner hva jeg mener 😄 ) , da er det mye enklere å finne en god posisjon og ikke legge seg over på siden i søvne! Klipset reiseputen fast rundt nakken så fort jeg kom hjem etter operasjonen og tok den ikke av før første dusj 😂 

Haha! Jeg sov på sofaen den første uka, siden den er smalere enn senga var det enklere å vippe seg ut og opp  når morningsbooben var på sitt verste. 

Gikk du rundt med reisepute, liksom?😁 Du tenker på de halvmåneformede sakene?

Hvor lang tid tok det før dere kunne gå turer (5-10 km) med lav puls? Jeg vet ikke om jeg klarer å sitte i ro døgnet rundt i to måneder.

Endret av CoolSistah
Autocorrect
Skrevet

Jeg sover enda med hotellpute, det begynner å bli bedre. Men spesielt den ene gjør helt sykt vondt når jeg våkner og ler på meg. Men etter som jeg leser her så skjønner jeg jo at alt er som det skal være heldigvis 😊

Jeg går tur hver dag, begynte med 1-2 km, og er nå oppe i hele 3 km 😅 Laaaangsom tur. Blir veldig sliten i overkroppen liksom, så det frister enda ikke med verken ridning, styrke eller kondisjonstrening. 

• Liker 2
Skrevet

Blir grusomt å måtte sove på ryggen 😅

Men jeg skjønner fremdeles ikke sammenhengen med ribbebeina? Ribbebeina under brystet/der en er operert? ;) 

Skrevet
1 time siden, Sokkar skrev:

Blir grusomt å måtte sove på ryggen 😅

Men jeg skjønner fremdeles ikke sammenhengen med ribbebeina? Ribbebeina under brystet/der en er operert? ;) 

Ja jeg aner ikke hvorfor ribbeina er så såre, venta ikke det. Men de er det. 😂😂

Skrevet

Å gud jeg hadde helt glemt "morning boob" 😂 Veldig rare greier!

• Liker 1
Skrevet

Beste innkjøpet jeg gjorde før operasjonen var 2 hotellputer 👌🏻

Skrevet

@Nelli har heldigvis hotellpute, men synes den er så fæl å sove på. Men går kanskje greit dersom eg legger ei dyne eller vanlige puter øvers. 

Skrevet
12 timer siden, Halldis skrev:

Ja jeg aner ikke hvorfor ribbeina er så såre, venta ikke det. Men de er det. 😂😂

Hehe 😜 då er det greit 🙂 eg får spørre kirurgen 😁 Har drømt om denne operasjonen så lenge, og no plutselig er den her snart 😁 Frå å ha stålkontroll og føle eg "kan alt" er det plutselig dukka opp mange nye ting eg ikkje har tenkt på 😜 godt eg har dokker og Google ;) 

Skrevet
2 timer siden, Sokkar skrev:

Hehe 😜 då er det greit 🙂 eg får spørre kirurgen 😁 Har drømt om denne operasjonen så lenge, og no plutselig er den her snart 😁 Frå å ha stålkontroll og føle eg "kan alt" er det plutselig dukka opp mange nye ting eg ikkje har tenkt på 😜 godt eg har dokker og Google ;) 

Hehe jeg undersøkte ikke så mye på forhånd, jeg tenkte det var isipisi og at jeg skulle være i kjempeform relativt kjapt etterpå :) Har som sagt 2 venninner som har tatt over muskel, og de har hatt mye mindre vondt enn meg. 

Heldigvis jeg fant denne tråden, og har fått svar på det meste jeg lurte på. ;) 

Og for all del, jeg angrer ikke 1 sekund!! Selv om det er kort tid siden så kan jeg se at jeg antagelig kommer til å bli knallfornøyd. De er enda litt store, men regner med de krymper og "faller litt på plass" etter hvert. Og det blir mindre og mindre vondt for hver dag. 

Skrevet

@Halldis ja,du er snart to veker etter operasjonen? Har ei venninne, ho jobba som servitør noen dager etter brystløft og la i tillegg bak muskelen. Så kan virke som det går bedre for noen. 

Må du bruke band over bhen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...