2a1m Skrevet 2. april 2018 #39481 Skrevet 2. april 2018 Herregud arrene mine har blitt mye verre! Det høres ut som jeg bare klager, men det er helt sant. Sikkerlig røde strekker, da jeg byttet teip for 2 uker siden ( var arrene helt ok, ikke rød i det hele tatt ) hadde da den dyre silikonteipen. Byttet til Micropore papirteip som legen og alle anbefaler og det er altså den jeg har reagert på. Puppene har vært litt røde, har hatt elveblæst en dag. Men, dum som jeg har vært har ikke engang tanken slått meg at det kan være teipen. Trodde det var noe jeg hadde spist!! Jeg skjønner ikke hva det er med teipen som jeg ikke tåler. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, sist jeg opererte brukte jeg Scanpore. Og det fungerte greit, fikk fine arr. Men, nå vet jeg ikke om jeg skal bruke den heller. Det er da ikke store forskjeller på dem? Bare lest at limet på Scanpore er sterkere og sikker da mere fast. Noen med gode råd? Googlet litt og fant en gel som heter Kelo-Cote? Noen som har hørt om det?
Superblomst Skrevet 2. april 2018 #39482 Skrevet 2. april 2018 41 minutter siden, 2a1m said: Herregud arrene mine har blitt mye verre! Det høres ut som jeg bare klager, men det er helt sant. Sikkerlig røde strekker, da jeg byttet teip for 2 uker siden ( var arrene helt ok, ikke rød i det hele tatt ) hadde da den dyre silikonteipen. Byttet til Micropore papirteip som legen og alle anbefaler og det er altså den jeg har reagert på. Puppene har vært litt røde, har hatt elveblæst en dag. Men, dum som jeg har vært har ikke engang tanken slått meg at det kan være teipen. Trodde det var noe jeg hadde spist!! Jeg skjønner ikke hva det er med teipen som jeg ikke tåler. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, sist jeg opererte brukte jeg Scanpore. Og det fungerte greit, fikk fine arr. Men, nå vet jeg ikke om jeg skal bruke den heller. Det er da ikke store forskjeller på dem? Bare lest at limet på Scanpore er sterkere og sikker da mere fast. Noen med gode råd? Googlet litt og fant en gel som heter Kelo-Cote? Noen som har hørt om det? Jeg reagerte også på vanlig micropore. Hva med å fortsette med silikontapen fra micropore/mepitac eller prøve silketape? Ellers er jo de virkelig dyre silikonsheetsene som er linket til på forrige side en mulighet, de er veldig gode Etter hva jeg har lest har gel dårligst virkning av silikonproduktene (tror det har noe med at tapen/sheetsene holder arret mer i ro så det ikke strekkes) så ville prøvd andre løsninger så tidlig etter operasjon!
2a1m Skrevet 2. april 2018 #39483 Skrevet 2. april 2018 4 minutter siden, Superblomst skrev: Jeg reagerte også på vanlig micropore. Hva med å fortsette med silikontapen fra micropore/mepitac eller prøve silketape? Ellers er jo de virkelig dyre silikonsheetsene som er linket til på forrige side en mulighet, de er veldig gode Etter hva jeg har lest har gel dårligst virkning av silikonproduktene (tror det har noe med at tapen/sheetsene holder arret mer i ro så det ikke strekkes) så ville prøvd andre løsninger så tidlig etter operasjon! Takk for svar og tips! er det silikonteipen fra Micropore du bruker?
Superblomst Skrevet 2. april 2018 #39484 Skrevet 2. april 2018 (endret) 12 minutter siden, 2a1m said: Takk for svar og tips! er det silikonteipen fra Micropore du bruker? Bare hyggelig Akkurat nå bruker jeg "Mepiform arrbandasje". Den er megagod, skikkelig myk og man kan ta den og den fester seg på igjen like bra. Sitter på når man dusjer også og er vanntett. Men til den prisen blir det ikke flere pakker tror jeg Skal eksperimentere litt fremover og se hvor lenge jeg kan få de til å vare! Brukte Micropore sin silikontape frem til forrige uke, men hater virkelig fargen. Føler seg VELDIG nyoperert med den udiskre blåfargen! Reagerte i det minste ikke på den, og det er jo det viktigste Endret 2. april 2018 av Superblomst 1
2a1m Skrevet 2. april 2018 #39485 Skrevet 2. april 2018 5 minutter siden, Superblomst skrev: Bare hyggelig Akkurat nå bruker jeg "Mepiform arrbandasje". Den er megagod, skikkelig myk og man kan ta den og den fester seg på igjen like bra. Sitter på når man dusjer også og er vanntett. Men til den prisen blir det ikke flere pakker tror jeg Skal eksperimentere litt fremover og se hvor lenge jeg kan få de til å vare! Brukte Micropore sin silikontape frem til forrige uke, men hater virkelig fargen. Føler seg VELDIG nyoperert med den udiskre blåfargen! Reagerte i det minste ikke på den, og det er jo det viktigste Ja, det er den dyre som jeg brukte første gang jeg skiftet teipen. Men, son du sier den er jo alt for dyr..tenker jeg kjøper en pakke i morgen og ser om den kan reparer litt. Også får jeg se hva jeg gjør etter det. Ser at i de utenlandske forumene så bruker ikke de damene teip. Må prøve og finne ut hvilket mirakelkur dem har funnet! Haha, blå er ikke akkurat min farge heller 😂
Superblomst Skrevet 2. april 2018 #39486 Skrevet 2. april 2018 25 minutter siden, 2a1m said: Ja, det er den dyre som jeg brukte første gang jeg skiftet teipen. Men, son du sier den er jo alt for dyr..tenker jeg kjøper en pakke i morgen og ser om den kan reparer litt. Også får jeg se hva jeg gjør etter det. Ser at i de utenlandske forumene så bruker ikke de damene teip. Må prøve og finne ut hvilket mirakelkur dem har funnet! Haha, blå er ikke akkurat min farge heller 😂 Det høres lurt ut, den er nok det mest skånsomme! Så kan du jo evt gå over til mepitac når det har roet seg litt 😊 i usa er det ekstreme variasjoner i hva de anbefaler tiden etter:noen skal feks gå helt bh løse. Etter hva jeg har fått med meg bruker de fleste siliconsheets, er de forfengelige går se kjapt over til gel. Denne siden hadde endel info om forskjellige produkter i alle fall, og er her til og med mepitac og de dyre vi bruker nevnt! http://www.siliconeforscars.com/best-silicone-scar-sheet-brands/ 1
2a1m Skrevet 2. april 2018 #39487 Skrevet 2. april 2018 35 minutter siden, Superblomst skrev: Det høres lurt ut, den er nok det mest skånsomme! Så kan du jo evt gå over til mepitac når det har roet seg litt 😊 i usa er det ekstreme variasjoner i hva de anbefaler tiden etter:noen skal feks gå helt bh løse. Etter hva jeg har fått med meg bruker de fleste siliconsheets, er de forfengelige går se kjapt over til gel. Denne siden hadde endel info om forskjellige produkter i alle fall, og er her til og med mepitac og de dyre vi bruker nevnt! http://www.siliconeforscars.com/best-silicone-scar-sheet-brands/ Takk for flere tips, da har jeg litt lesing på sengen 🙂 jeg har og lest om siltaip, ( flere som kun brukte den ) ser ut som vanlig silikonteip for meg. Det er så rart at samme oprasjon kan ha så mange forskjellige behandlinger! Jaja, sove godt 🙂
Nelli Skrevet 3. april 2018 #39488 Skrevet 3. april 2018 (endret) 9 timer siden, 2a1m skrev: Herregud arrene mine har blitt mye verre! Det høres ut som jeg bare klager, men det er helt sant. Sikkerlig røde strekker, da jeg byttet teip for 2 uker siden ( var arrene helt ok, ikke rød i det hele tatt ) hadde da den dyre silikonteipen. Byttet til Micropore papirteip som legen og alle anbefaler og det er altså den jeg har reagert på. Puppene har vært litt røde, har hatt elveblæst en dag. Men, dum som jeg har vært har ikke engang tanken slått meg at det kan være teipen. Trodde det var noe jeg hadde spist!! Jeg skjønner ikke hva det er med teipen som jeg ikke tåler. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, sist jeg opererte brukte jeg Scanpore. Og det fungerte greit, fikk fine arr. Men, nå vet jeg ikke om jeg skal bruke den heller. Det er da ikke store forskjeller på dem? Bare lest at limet på Scanpore er sterkere og sikker da mere fast. Noen med gode råd? Googlet litt og fant en gel som heter Kelo-Cote? Noen som har hørt om det? Jeg også reagerte på tapen, og det var etter 3 uker eller noe sånt! Kutt ut tapen, jeg hadde fått mye finere arr hvis jeg hadde gjort dette..Det samme sa kirurgen til meg....men jeg fortsatte å tape, men skaden var allerede skjedd Endret 3. april 2018 av Nelli
Nelli Skrevet 3. april 2018 #39489 Skrevet 3. april 2018 9 timer siden, 2a1m skrev: Noen med gode råd? Googlet litt og fant en gel som heter Kelo-Cote? Noen som har hørt om det? Denne funket ikke på meg sist dessverre
2a1m Skrevet 3. april 2018 #39490 Skrevet 3. april 2018 18 minutter siden, Nelli skrev: Jeg også reagerte på tapen, og det var etter 3 uker eller noe sånt! Kutt ut tapen, jeg hadde fått mye finere arr hvis jeg hadde gjort dette..Det samme sa kirurgen til meg....men jeg fortsatte å tape, men skaden var allerede skjedd Så kjedelig altså, skal ringe kirurgen nå og høre hva hun sier. Vet jo at mange i utlande ikke bruker teip, kanskje det er det beste. 13 minutter siden, Nelli skrev: Denne funket ikke på meg sist dessverre Oi, så dumt! Ser at den er så dyr å, tusen takk for svar 🙂 1
2a1m Skrevet 3. april 2018 #39491 Skrevet 3. april 2018 (endret) Nå skal dere høre damer, snakket akkurat med sykepleieren på Aleris, hun sa:hvis du reagere på papirtapen, kjøp silikontape. Den er dyrere, men man trenger KUN og kjøpe den 1 gang! Skiftes kun hver 2 uke hvis den er løs, vask tapen og lufttørk og bruk igjen og igjen og igjen! Hun sa at dem informerte ikke det på apoteket fordi dem er ute etter å selge ( noe som er sant ) Den skal kunne brukes til det ikke er noe igjen Fikk også beskjed om å ikke teipe på ei uke, så puppene fikk hvilt seg og ha på parfymefri krem olje som er fint til irritasjon. Og gå uten bh om ettermiddagene så dem får hvilt seg. helt greit etter å ha fengslet dem så lenge Endret 3. april 2018 av 2a1m 1
2a1m Skrevet 3. april 2018 #39492 Skrevet 3. april 2018 https://www.komplettapotek.no/product/969688?gclid=Cj0KCQjwqYfWBRDPARIsABjQRYwWOUWr-PKVih73RRr2_1db38AEzMJA-0j-_cit66P_6Gw2YkYD3T8aAmhzEALw_wcB#productinfo Tenkte og prøve denne, noen som har erfaring?
VinterRose Skrevet 3. april 2018 #39493 Skrevet 3. april 2018 Noen andre her som har fått over 400cc? Lurer bare for jeg skal få 445cc på mandag og det virker som de fleste her har fått <300cc.
Superblomst Skrevet 3. april 2018 #39494 Skrevet 3. april 2018 (endret) 2 hours ago, 2a1m said: https://www.komplettapotek.no/product/969688?gclid=Cj0KCQjwqYfWBRDPARIsABjQRYwWOUWr-PKVih73RRr2_1db38AEzMJA-0j-_cit66P_6Gw2YkYD3T8aAmhzEALw_wcB#productinfo Tenkte og prøve denne, noen som har erfaring? Castorolje skal vel fremme hårvekst, wæææ, så da ville jeg vært forsiktig med hvor man putter det 😂 folk bruker det jo som vippeserum. ville kanskje brukt jojobaolje? Synes det er mye mindre klissete enn Castorolje i alle fall. Ellers skal vitamin E olje være bra for arr 😊 Så bra du fikk svar av klinikken! Når du skriver silikontape, mener du da de dyre sheetsene, de som du hadde på første gang du byttet? For silikontape er jo litt over 100 kr for 5 meter, og ikke noe å spare på sånn sett 🤔 Men oi - kanskje dette er grunnen til at arrene mine er så lilla?! Brukte jo papirtape i 8 uker før jeg skjønte at jeg reagerte på den Endret 3. april 2018 av Superblomst
2a1m Skrevet 3. april 2018 #39495 Skrevet 3. april 2018 1 time siden, Superblomst skrev: Castorolje skal vel fremme hårvekst, wæææ, så da ville jeg vært forsiktig med hvor man putter det 😂 folk bruker det jo som vippeserum. ville kanskje brukt jojobaolje? Synes det er mye mindre klissete enn Castorolje i alle fall. Ellers skal vitamin E olje være bra for arr 😊 Så bra du fikk svar av klinikken! Når du skriver silikontape, mener du da de dyre sheetsene, de som du hadde på første gang du byttet? For silikontape er jo litt over 100 kr for 5 meter, og ikke noe å spare på sånn sett 🤔 Men oi - kanskje dette er grunnen til at arrene mine er så lilla?! Brukte jo papirtape i 8 uker før jeg skjønte at jeg reagerte på den Hahaha, hadde vært helt fantastisk og fått litt ekstra hårvekst i tillegg nå Da skal jeg prøve jojobaolje eller vitamin-E som du foreslår, tusen takk 😊 Det er Mepiform som er så dyr, beklager blander dem sammen! Silikontape er bare å bruke om å om igjen 😀 Det kan godt hende at det er papirteipen du har reagert på ja. Så kjedelig altså, du får bytte og prøve silikontape og se om det blir en forbedring
PiratKine Skrevet 3. april 2018 #39496 Skrevet 3. april 2018 (endret) 2 timer siden, Superblomst skrev: Castorolje skal vel fremme hårvekst, wæææ, så da ville jeg vært forsiktig med hvor man putter det 😂 folk bruker det jo som vippeserum. ville kanskje brukt jojobaolje? Synes det er mye mindre klissete enn Castorolje i alle fall. Ellers skal vitamin E olje være bra for arr 😊 Så bra du fikk svar av klinikken! Når du skriver silikontape, mener du da de dyre sheetsene, de som du hadde på første gang du byttet? For silikontape er jo litt over 100 kr for 5 meter, og ikke noe å spare på sånn sett 🤔 Men oi - kanskje dette er grunnen til at arrene mine er så lilla?! Brukte jo papirtape i 8 uker før jeg skjønte at jeg reagerte på den 4 timer siden, 2a1m skrev: https://www.komplettapotek.no/product/969688?gclid=Cj0KCQjwqYfWBRDPARIsABjQRYwWOUWr-PKVih73RRr2_1db38AEzMJA-0j-_cit66P_6Gw2YkYD3T8aAmhzEALw_wcB#productinfo Tenkte og prøve denne, noen som har erfaring? Jeg har sett en del videoer på youtube. Slik @Superblomst sier så er vitamin e noe de bruker mye, og kokosolje! Kokosolje er fin til å smøre hele puppene med slik at de holder seg hydrert og skal visst forebygge strekkmerker tidlig etter operasjon, og kan smøres direkte på arrene etter de har lukket seg for å hjelpe på arrene. (Dette med strekkmerker er jo veldig diskutert, men kan tenke meg det hjelper på arrene). Det er hvertfall det mange av de jentene har brukt, men vet ikke om det anbefales i Norge eller ikke. Men vil tro det går fint siden kokos er veldig nøytralt😄 Endret 3. april 2018 av PiratKine
Nelli Skrevet 3. april 2018 #39497 Skrevet 3. april 2018 (endret) 2 timer siden, Superblomst skrev: Men oi - kanskje dette er grunnen til at arrene mine er så lilla?! Brukte jo papirtape i 8 uker før jeg skjønte at jeg reagerte på den Som sagt lengre opp her reagerte jeg på vanlig tape, og jeg fortsatte å bruke det fordi man skulle jo tape i 3 måneder ..Jeg er hellig overbevist om at det er derfor mine fortsatt er stygge (rød/lilla) på enkelte steder nå 5 år etter dessverre. På steder der jeg ikke hadde tape har jeg mye finere arr faktisk, bare en hvit strek.... Så jeg skal være veldig obs denne gangen, og muligens droppe tapen helt. Min kropp leges definitivt best uten tape. Endret 3. april 2018 av Nelli
PiratKine Skrevet 3. april 2018 #39498 Skrevet 3. april 2018 2 minutter siden, Nelli skrev: Som sagt lengre opp her reagerte jeg på vanlig tape, og jeg fortsatte å bruke det fordi man skulle jo tape i 3 måneder ..Jeg er hellig overbevist om at det er derfor mine fortsatt er stygge på enkelte steder nå 5 år etter dessverre. På steder der jeg ikke hadde tape har jeg mye finere arr faktisk, bare en hvit strek.... Så jeg skal være veldig obs denne gangen, og muligens droppe tapen helt. Min kropp leges definitivt best uten tape. Jeg har ikke hatt op enda så litt usikker på alt dette med teip. Men den skal vell være på med engang etter op for å unngå bakterier, så hvor fort kan man egentlig bytte til silikonteip?🤔 Lurer på om jeg skal bytte til det med engang jeg får lov til å bytte teip siden så mange anbefaler det, men hvor tidlig skal man bytte teipen liksom?
Superblomst Skrevet 3. april 2018 #39499 Skrevet 3. april 2018 4 minutter siden, PiratKine said: Jeg har ikke hatt op enda så litt usikker på alt dette med teip. Men den skal vell være på med engang etter op for å unngå bakterier, så hvor fort kan man egentlig bytte til silikonteip?🤔 Lurer på om jeg skal bytte til det med engang jeg får lov til å bytte teip siden så mange anbefaler det, men hvor tidlig skal man bytte teipen liksom? Silikontape kan byttes til ved første tapebytte, ca 2 uker etter operasjonen. Jeg synes silikontapen sitter på mye dårligere enn papirtapen, så jeg ville ikke byttet til den så raskt. Ikke riv av tapen før 10-12 dager i alle fall, da får du med skorpe og arret kan bli mye verre. Man kan nok be om at de skal feste på noe annet under operasjonen om man har en historie med allergi mot tapelimet, men om man ikke har det er det ingen grunn til det. 1
PiratKine Skrevet 3. april 2018 #39500 Skrevet 3. april 2018 1 minutt siden, Superblomst skrev: Silikontape kan byttes til ved første tapebytte, ca 2 uker etter operasjonen. Jeg synes silikontapen sitter på mye dårligere enn papirtapen, så jeg ville ikke byttet til den så raskt. Ikke riv av tapen før 10-12 dager i alle fall, da får du med skorpe og arret kan bli mye verre. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg kommer til å reagere på teipen eller ikke🤔 Men tenker det er greit å være føre var, og om de mener silikon er bedre til arrdannelse så bytter jeg til det så fort jeg har mulighet. Men selvfølgelig ikke med engang, fordi vil ikke irritere arrene. Men om de har lukket seg ganske godt, så bytter jeg nok til silikon etter 2-3 uker da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå