Million Skrevet 20. februar 2018 #38801 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) 15 timer siden, 2a1m skrev: @Million så heldig du er som ikke har hatt smerter. Jeg var jo helt ødelagt i 2 dager 😂 Men som du sier det er noe annet og ta over enn under.men, ta det med ro allikevel, det er jo et sår der og lurt og ta smertestillende for natta så du får en god søvn 😃 Det er så deilig når smerten gir seg og man føler så neste normal igjen, utenom "melkesprenge" da 😆Jeg ha til å med vært ute og kjørt bil i dag. Ønsker meg plutselig automat gir 😁 Hvilken type teip har dere kjøpt? Scanpore eller Micropore?? Hva er best? Jeg har kjøpt Micropore, for det sto at den var for følsom hud. Jeg reagerer på vanlig plasterlim, så jeg ville ha noe som man ikke reagerer på. Foreløbig har jeg ikke kommet så langt som at jeg har fått prøvd den på da, er bare på dag 2 ennå :- ) Jeg var nok litt skrytete i går i innlegget ovenfor, og trodde tilstanden skulle forbli som det I dag, dag to, er tilstanden annerledes, for NÅ er det vondt når jeg rører meg :-( Altså mest når jeg beveger meg eller reiser meg opp fra sittende stilling etc. Men sitter jeg i ro, er det bare ømt og jeg kjenner lite til det. Det er venstre side som er verst, selv om jeg har kjent langt verre smerter enn dette i mitt liv. Det hele er litt vondt, men overkommelig, absolutt. Har nettopp tatt dagens første smertestillende, og håper den virker snart. Er så utrolig glad for at jeg plasserte bikkja på kennel denne første uken, så jeg slipper å stresse ut med henne tre ganger om dagen, og risikere å falle på isen nå som jeg er ør av smertestillene etc. Vi bor i tredje etasje uten heis også. I dag skulle bandasjen tas av og man skulle ta en egenkontroll hjemme av brystene foran speilet. Sjekke at de er like store etc. Så det gjorde jeg. De så bra ut, men det var en litt uvirkelig følelse å ta på dem (som det sto at man skulle, for å sjekke).De er jo så ømme og nummene.(eller heter det "numne"?) Det hadde blødd en flekk på innsiden av bandasjen på hver side, men det er jo normalt. Sårene (som er teipet og teipen skulle bli værende) var litt lengre enn jeg trodde de skulle være, men de må vel være såpass for å få inn implantatene. Og brystene så fiiiine ut! Selv om de ble 50 cc mindre enn jeg foreslo for legen, jeg foreslo 300 cc, og han foreslo 250 cc, så ble hans forslag helt fint. De passer meg og min kropp, størrelsen er passe for meg, ser jeg nå. Noe større hadde blitt på kanten til "unaturlig". Nå var de veldig struttende og så litt hovne ut, men det går seg til, etter hva jeg har lest. Hehe, legen virket nesten litt fan av små pupper, han. Da jeg sto der i bare trusa før operasjonen og han skulle tegne på meg med tusj, så roste han de puppene jeg hadde og mente de var helt fine sånn de var og at små var fint, men la til "men det syns altså ikke du?" På en hyggelig måte altså, han var bare hyggelig. Jeg smilte og sa at ja, jeg synes de var altfor små (knapp A cup). Den pinetrange sports-bh-en jeg har fått utdelt av klinikken og har på meg, er str 75 B faktisk. Jeg kommer ikke til å kjøpe 75 selv i fremtiden, for det er PINETRANGT og jeg kan knapt ta et større åndedrag med den på! Jeg vet ikke om jeg innbiller meg det, men jeg synes venstre bryst er litt større enn høyre side i dag.... Det er noe jeg må følge med på, iflg skrivet fra klinikken. Da skulle man ringe kirurgen om det ble vesentlig forskjell i størrelse på brystene. Det sto "vesentlig", understreket, så LITT forskjell er sikkert derfor ikke noe farlig. Men jeg skal følge med på det. Øker størrelsen, tyder det på blødning inni brystet, så viktig å være obs på det. Så langt er altså ting greit, selv om det er vondt når jeg reiser meg og enkelte bevegelser med armene (særlig venstre). Det gjør ikke vondt å sitte her i kontorstolen og skrive på pc'en med armene fremstrakt, for eksempel, så det går greit. Trekker jeg et stort og dypt åndedrag, stikker det til litt inni venstre pupp, men det er det hele. PS! Sønnen min (18) har fått noe influensalignende sykdom, og har over 39°C i feber... det hadde passet fryktelig dårlig å bli smittet av noe sånt nå som jeg er nyoperert! Det må være vondt å hoste med de puppene nå.... krysser fingrene for at jeg ikke smittes!!! Flere rapporter kommer i dagene som følger! :-) Endret 20. februar 2018 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2a1m Skrevet 20. februar 2018 #38802 Del Skrevet 20. februar 2018 10 timer siden, Superblomst skrev: Det er ingen spesiell forskjell mellom de to, så er nok litt hipp som happ hva man bruker tror jeg, men silikontape (link) skal visst gi pene arr! Jeg bruker vanlig micropore Det koster 17 kr på komplettapotek.no for den typen med dispenser som vitusapotek selger for 45kr, så greit å kjøpe der om man uansett trenger apotekvarer (gratis frakt over 450 kr ) Takk for svar, og tips 😊 Jeg ser at jeg brukte scanpore sist, men siden jeg har tatt løft i tillegg denne gangen vil jeg at arret skal bli så fint som mulig 😊! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2a1m Skrevet 20. februar 2018 #38803 Del Skrevet 20. februar 2018 Det virker som Micropore er det de fleste bruker ja, skal prøve den. Har selv følsom hud @Million Det virker som alt er normalt hos deg og. Har lest at det er vanlig og få mer vondt andre dagen når narkosen er ordentlig ut av kroppen. Håper det ikke blir så ille da. Og det med str på puppene tror jeg alle har ( vi har jo som regel det fra naturen sin side... 😬 ) så da blir det vel sånn med silikon og. Venstre puppen min er litt str. Jeg driver og tar av bh'n og nistrirrer på puppene for å se om den har blitt alt for mye større 😆 Man kan bli gal av mindre🙈 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleluci Skrevet 20. februar 2018 #38804 Del Skrevet 20. februar 2018 Hei! Noen sol vet om det går greit å ta sol så lenge man dekker til sårene? Kan omså ta en genser eller noe å legge over hele brystkassa og arrene? Står i papirene man må vente 2-3 måneder....har gått 1 måned nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. februar 2018 #38805 Del Skrevet 20. februar 2018 19 minutter siden, Lilleluci skrev: Hei! Noen sol vet om det går greit å ta sol så lenge man dekker til sårene? Kan omså ta en genser eller noe å legge over hele brystkassa og arrene? Står i papirene man må vente 2-3 måneder....har gått 1 måned nå Ja, det går fint. I mine papirer står det at man ved soling skal tildekke arrene med noe som UV strålene ikke kan gå gjennom. Legg på dobbelt lag med sårteip over dem kanskje? Det er fritt frem og sole seg, inkl brystene altså, så lenge arrene tildekkes. Det sto noe om at de skal dekkes til "eller så lenge de er røde" i mine klinikkpapirer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. februar 2018 #38806 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) 2 timer siden, 2a1m skrev: Det virker som Micropore er det de fleste bruker ja, skal prøve den. Har selv følsom hud @Million Det virker som alt er normalt hos deg og. Har lest at det er vanlig og få mer vondt andre dagen når narkosen er ordentlig ut av kroppen. Håper det ikke blir så ille da. Og det med str på puppene tror jeg alle har ( vi har jo som regel det fra naturen sin side... 😬 ) så da blir det vel sånn med silikon og. Venstre puppen min er litt str. Jeg driver og tar av bh'n og nistrirrer på puppene for å se om den har blitt alt for mye større 😆 Man kan bli gal av mindre🙈 😂😂 Jeg kjenner på mine hele tiden, for å sjekke om det ene er blitt større enn sist... Men det kjennes ikke sånn ut. Snakket med kirurgen i dag om det, og han sa at litt størrelsesforskjell var normalt i starten og ville gå seg til. Faktisk har jeg bare hatt av bh'en to ganger siden operasjonen, fordi det er så plundrete å få den av og på igjen. Vriene kroker. Med så små pupper som jeg har hatt, så har bh ikke vært et hverdagsplagg for meg, så jeg er ikke vant med de Det er vondt å reise seg og ta de første skrittene ut på gulvet, for da kjennes det seriøst ut som om puppene er i ferd med å slite seg løs og ramle i gulvet! Au. Men jeg skal ikke overdrive, det er fremdeles mye annet her i livet som er vondere enn dette. Jeg har f.eks. hatt voldsomme menstruasjonssmerter i en del år, kramper så smertefulle at jeg lå i fosterstilling og spydde av smerte. Dette med puppene er ingenting i forhold. Nå har jeg tatt en Oxycontin, som er den med langtidsvirkning på 12 timer, for å få en så smertefri natt som mulig. Det sto at den kunne ta opptil 3 timer før den begynte å virke, men så virket den da til gjengjeld lenge. Sov som et barn i natt i alle fall, uten å våkne av noen smerter. Endret 20. februar 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 21. februar 2018 #38807 Del Skrevet 21. februar 2018 Så noen bilder tilbake i forumet av noen skrekkelige blåmerker etter opperasjonen. Er det vanlig å få dette? Så veldig ubehagelig ut hehe... begynner å bli passer nervøs! @Million Ikke begymre deg for mye for størrelseforskjell. Tror det er veldig vanlig at brystene er litt forskjellige i starten- hevelsen på den ene kan ha gått mer ned eller hevelsen på den andre kan ha gått opp, den ene kan sitte litt høyere enn den andre osv. Hvis du hadde forskjellig strl på brystene fra før og kirurgen var redd for asymmetri ville han ha lagt forksjellig strl i hvert bryst. Jeg må ha en cc forskjell på ca 30 tror jeg det vaar. Men bryster er jo ofte heller ikke 100 % like- så en marginal forskjell som du kun selv skjer vil det kanskje alltid være. Men selvfølgelig er det vesentlig forskjell, burde du holde kontakt med kirurgen! god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. februar 2018 #38808 Del Skrevet 21. februar 2018 @KristinaKK Jeg har også lest om blåmerker etc, men har ikke fått noen selv. Første gang jeg "pakket ut" brystene for å fjerne bandasjen, trodde jeg at jeg hadde fått tidenes rareste blåmerke, en mørk halvbue over hver pupp, men det viste seg å bare være tusj, hehe :-) Så jeg er fri for blåmerker. Ellers kan jeg jo ta dagsrapporten nå som jeg er her; DAG 3: Ingen spøk lenger, dette her. Sovnet i lenestolen i formiddag og våknet nå nettopp, av smerte. Det er venstre side som stikker og gjør ganske vondt så snart jeg rører venstre arm. Høyre side kjennes helt ok ut, ikke noe vondt, så det blir til at jeg bruker den mest hele tiden. Passer bra, da jeg er høyrehendt også. Grunnen til at jeg tok operasjonen akkurat mandag 19/2, uke 8, var fordi at da starter vinterferien i Oslo-skolen, og sønnen min på 18 ville være hjemme og kunne hjelpe sin "handikappede", nyopererte mor med alt. Men neida.... Skjebnen ville det annerledes. Jeg må klare alt selv likevel, for han ligger utslått i influensa, med mellom 39 og 40°C i feber, stakkar. Det begynte på lørdag, da han var hos faren sin. Kom hjem mandags morgen med influensa. Han er helt kake, og orker ingenting. Har ikke sett han sove på dagtid på mange år, men det gjør han nå. Så jeg er altså overlatt til meg selv, og må klare alt selv. Har på meg en myk joggebukse med strikk i livet, så det er enklest mulig å gå på do og få av og på seg igjen klærne. Går også greit å f.eks. skru korken av en brusflaske, og løfte drikkeglass til munnen. Gre håret går fint, sånne småting er helt greit. Sitter i lenestolen i stua, oppå en myk, dobbeltbrettet dyne. Har pute under knærne og dyne ovenpå meg. Sover der om natta, for å lettere komme meg opp og for å minske hevelser av væske i kroppen (som kommer når du ligger flatt). Det funker greit det, har sovet veldig godt i den stolen de siste par dagene, med Oxycontin i kroppen. Tar en av den pillen på kvelden et par timer før jeg skal sove for natten, og da sover jeg natta gjennom uten å våkne av smerte. Effektive saker. Men har vel bare en eller to igjen av den nå...! Så alt i alt; dag tre går fint så lenge jeg tar det helt med ro, så går det greit. Det er bare litt "ulming" når jeg sitter i ro, ikke noe farlig, men det er så snart jeg rører på venstre armen at det stikker til. Høyre side og høyre arm er som sagt grei, og kan beveges. Mistet matlysten. Har ikke spist i dag. Men drikker rikelig da. Har bestilt dagligvarer for hjemlevering fra Kolonial.no i ettermiddag. Det gruer jeg meg til å sette på plass, men det må jo bare gjøres. Må ha mat og drikke i hus. Ny dagsrapport kommer i morgen fra dag 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamarari Skrevet 21. februar 2018 #38809 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Så bra at det er utholdelig, og trøst deg med at for mange er dag 3 er den verste @Million! Får satse på at det gjelder deg også! Det var den dagen jeg hadde mest ubehag hvert fall. Jeg er gul/grønn av blåmerker mellom brystene og under, og ute på sidene rett under armen på venstre side. Der er jeg tydelig hoven også 😅 Aldri hatt sånne blåmerker før, ser ikke ut, men de er heldigvis bare litt ømme. Jeg har kommet til dag 6 nå. Merker stor forskjell på energinivå fra dag 3/4 til i dag, og har vært på lunch med en venninne uten problemer og uten å være trøtt etterpå. De første dagene var jeg slapp og tung i kroppen. Følte meg helt «ferdig». Beveger meg fortsatt sakte, og jeg hadde ikke følt meg klar til jobb i dag. Ikke på grunn av smerter men energimangel. Forskjellen på størrelsen har gitt seg, og høyre er ikke like ubehagelig ved bevegelse lengre. Men puppene er fortsatt harde, og det kjennes ut som det ligger to harde plastikkballer under huden (det gjør det jo også 😅🙊) Kjenner ikke ubehag nå, bare hvis jeg Har lagt i ro lenge og skal opp i sittende. Da er det fortsatt høyre muskel som føles mest «stiv» eller sår. Jeg har vært utrolig heldig, og må bare si at første uke ble mye mindre smertefullt enn hva jeg hadde forventet. Så under muskel betyr ikke nødvendigvis mye smerter, folkens! Men kanskje lurt å planlegge for det og forvente det verste, det gjorde jeg Og at kroppen min har fått kjørt seg og trenger mye hvile- ja det kjenner jeg. Arrene mine er bare 3 cm! 👏🏻 Blir spennende å se de uten tape på søndag Endret 21. februar 2018 av Tamarari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 21. februar 2018 #38810 Del Skrevet 21. februar 2018 Må bare si si at det er så fint at dere skriver fra dag til dag @Tamarari @Million Jeg var på konsultasjon i dag, og kirurgen mente jeg måtte opp en del i størrelse på grunn av mine brede bryst. Så det blir spennende å se hva han putter inn der når den tid kommer. Jeg sa jeg ville ha normalt store pupper som passer min kropp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 21. februar 2018 #38811 Del Skrevet 21. februar 2018 På 18.2.2018 den 23.26, 2a1m skrev: De endrer nok form etterhvert, vi må bare være tålmodige 😁 Så bra at arrene ble bra da! Hvilken type tape brukte du? Scanpore eller Micropore? Micropore 👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. februar 2018 #38812 Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) DAG 4 for meg. Opererte mandag morgen, og nå er det torsdag ettermiddag. Er litt grettent humør i dag, for jeg er blitt forkjølet. Smittet av sønnen min. Jeg må si jeg er lettet og glad over at jeg satte hunden på kennel denne første uken! Å løpe ut og inn, ut for å lufte hunden, opp og ned tre etasjer uten heis osv, tre ganger daglig, det hadde vært litt i meste laget om dagen. Smertene er ikke store, men det gjør nok litt ekstra vondt i venstre brystet, bakenfor der operasjons-snittet er. Gikk ut med søpla istad (en lett pose, så jeg tok sjansen) og da jeg skulle inn igjen, fikk jeg et veldig vondt smertestikk i venstre puppen da jeg skulle åpne opppgangsdøra og gå inn igjen. Auda.... Ellers har jeg stort sett sittet i lenestolen min i hele dag. Ser på History Channel på tv, og sånne ting. Har nok blitt smittet av noe luftveisinfeksjon selv, men ikke like hardt rammet som sønnen min har vært. Jeg har ikke feber ennå iallfall, men sår i halsen og spytter opp ekkelt slim. Det passer jo veldig dårlig når jeg sitter her nyoperert, men det er ikke så mye man får gjort med det. Høyre bryst er altså helt ok, kjenner nesten ikke noe, men venstre bryst er det stadig stikk og litt vondt i når jeg rører meg. F.eks når jeg skal reise meg fra stolen og gå og hente drikke. Har ikke dusjet etter operasjonen ennå, orker ikke, det får bli i morgen eller noe. Må vaske bh'en jeg fikk utdelt av klinikken også snart. Herregud, så stram og hard den er! Kommer ikke til å klare og gå med denne skruestikka rundt brystkassen og ribbeina i seks hele uker! Andre som har fått utdelt like pinetrang sports-bh på klinikken? Det er jo helt sykt hvor stramt og hardt den sitter! PS! Dag to og tre var nok verre enn i dag, som er dag fire. Men alt i alt, så er det ikke så vondt som jeg så for meg. Kanskje hovedsaklig fordi jeg fikk implantatet over muskel, ikke under. Jeg gikk rundt og var forberedt på å få den under muskelen, av en eller annen grunn. Endret 22. februar 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 22. februar 2018 #38813 Del Skrevet 22. februar 2018 @Million bra du kommer deg! Kjipt med forkjølelsen midt oppe i det hele:(:( Tror det er vanlig at det kjennes litt forskjellig smerte på hvert bryst. De kan ha kommet borti noe nerver eller noe på ene siden, har hørt at det er vanlig med den stikkende følelsen. Jeg ville sort kirurgen om 1-2 uker- om du kan bytte til en annen sportsBh- tror det skal være helt greit, men greit å spørre for sikkerhetsskyld. Er utrolig mange som klager på alt for trang sportsBh Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 22. februar 2018 #38814 Del Skrevet 22. februar 2018 Hei! Så gøy at jeg fant denne tråden, og at den enda er i bruk! Jeg kan jo starte meg å fortelle litt om meg selv. Jeg er 20 år og student, og skal operere 8. mars (selveste kvinnedagen!). Jeg er 160 cm og 54 kg. Planen er å legge inn 300 cc anatomiske proteser over muskel. Men kjenner jeg er litt usikker på størrelsen, så jeg må ringe klinikken for å spørre om de har lager på større proteser sånn at jeg har mulighet for å bestemme meg på selve operasjonsdagen. Noen som har erfaringer her? Hører om flere som etter operasjon skulle ønske de la inn mer. Ser også at dere over diskuterer teip. Jeg kommer nok til å kjøpe Micropore-teip, ettersom jeg reagerer på vanlig teiplim. Ellers så gleder jeg meg veldig. Gruer meg ikke noe særlig og ser frem til å være "syk" i en uke. Planen er å slappe av for en gangs skyld, se mye på serier og spise god mat! Bestevenninnen skal passe på meg, så gleder meg til skikkelig venninnetid Gleder meg til å høre mer fra dere og dele erfaringer! Xx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 22. februar 2018 #38815 Del Skrevet 22. februar 2018 Hei @Julie Sophie ! Spennende! Jeg skal operere 1.mars- så da kan jeg oppdatere deg på hvordan det går med meg. Har også tenkt at det kan bli deilig å være syk en uke.....men er redd for at det ikke blir så enkelt som så hehe.. men jeg skal ta under muskel da og det er visst vondere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamarari Skrevet 22. februar 2018 #38816 Del Skrevet 22. februar 2018 Det siste kirurgen spurte mer om før vi gikk inn var om jeg hadde tenkt på å forandre størrelse siden mange angrer på at de ikke tok mer. Så det kan du forandre på operasjonsdagen uten problemer. Noen ganger avgjør kirurgen str under operasjonen også. Min bh var veldig stram de første dagene på grunn av hevelse, men er mer behagelig å ha på nå etter en uke. Men nyyter at den er av når jeg skal dusje og tapen tørke. For den er ikke favorittplagget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. februar 2018 #38817 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Dag 5. I dag er det fredag, og jeg ble operert mandag denne uken. Jeg har de siste par dagene sittet med en brennende følelse under og mellom brystene, så i morges bestemte jeg meg for å ta en ordentlig kikk. Vrengte av meg t-skjorten og bh'en, og ser at jeg har fått flammende røde merker der hvor metallkrokene i bh-en (front-åpning) har ligget mot huden. Flere små røde prikker, som gir en brennende følelse. Allergi....! Heldigvis hadde jeg vært litt forutseende, og kjøpt en sports-bh fra Pierre Robert, uten noen form for metall eller kroker, så jeg vrengte av meg bh'en jeg hadde fått av klinikken, og erstattet den med Pierre Robert bh-en som ikke inneholder noe metall. Den brennende vonde følelsen ga seg med en gang, men det er flammende røde merker under hele brystet. Har hatt nikkelallergi tidligere i livet, så det er mulig det er dette som slår ut nå. Uansett kan jeg ikke bruke den bh-en mer. Pierre Robert bh-en var helt fin, passet bra og holder alt på plass. Det ble helt annerledes når nikkelet ble fjernet, den brennende følelsen under puppene roet seg ned med en gang. Deilig! Idag, på dag fem altså, våknet jeg tidlig av at jeg rørte meg og det gjorde vondt i venstre bryst. Men sitter jeg i ro, så er det ok, det er den type smerte som ikke merkes så veldig om man sitter helt i ro. Heldigvis. Den venstre puppen, som er litt større enn høyre og litt vondere enn høyre, har jeg også mistet følelsen i brystvorten, men følelsen er på plass på høyre brystvorte. Jeg har fått 38°C i feber pga forkjølelsen eller influensaen eller hva det nå er (som sønnen min smittet meg med), heldigvis ikke like høy feber som sønnen min hadde (han hadde oppi 39-40), men likevel vil jeg en tur på senteret idag. Skal hente et par småpakker, men ikke minst; kjøpe mer smertestillende på apoteket, Det er det sistnevnte som gjør at jeg må ut i dag. Det står i papirene fra klinikken min at man ikke skal løfte tyngre enn 1 kg i løpet av den første uka, men det har jeg ikke hørt et pip om fra andre i hele denne lange tråden på KG!? Ingen andre klinikker som har sagt det iflg det jeg kan huske å ha lest. Noen andre som har fått beskjed om dette fra sin klinikk? Uansett har jeg brutt det mange ganger, for i praksis er det umulig å ikke løfte noe tyngre enn én kg på en hel uke! Bare brusflasken på 1½ liter er jo tyngre, og den løfter jeg mange ganger om dagen når jeg skal ha meg drikke. Jeg må også skyve fra når jeg skal opp av stolen, og det er nok mye tyngre enn en kg. Det stikker i venstre bryst når jeg gjør det, men ikke i høyre, merkelig nok. Det venstre brystet er fremdeles en anelse større enn det høyre, men ikke voldsomt stor forskjell. Har vært på badet og vasket meg litt, skiftet bh som nevnt ovenfor og satt håret i hestehale. Når senteret åpner om en halvtime, skal jeg stå klar der og få gjort unna ærendene mine og så forte meg hjem igjen. Går i bare joggebukse... det gjør jeg aldri ellers ute blant folk, men det er litt unntakstilstand her nå, nyoperert og greier. Endret 23. februar 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamarari Skrevet 23. februar 2018 #38818 Del Skrevet 23. februar 2018 På Fornebuklinikken sine sider står det Max. 2 kg første to ukene 🤷🏽♀️ Jeg prøver å ikke gjøre noe som gir ubehag. Når jeg løfter har jeg armene så nært inn til kroppen som mulig. Var på møte i går, og følte meg bra rar når jeg skulle ha på meg kåpa uten å strekke på brystmusklene🙈 Jeg har ikke vært like lur som deg Million, så har ikke noe reserve bh. Sitter uten mens den skal tørke etter vask. Gleder meg sånn til det har gått 3 uker til. Da kan jeg droppe den. Trodde det skulle være 6 uker med støtteBH men står bare 4 uker i papirene 👏🏻 Jeg er på dag 8, og merker forbedring på puppene for hver dag! De har blitt litt mykere, og beveger seg _nesten_. All ubehag er borte. Kjenner bare små stikkinger inn i mellom, men kjennes bare ut som kløe. Ellers er jeg stiv som en stokk i brystmuskulaturen, spesielt når jeg skal stå opp. Jeg har kjøpt silikontape fra micropore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. februar 2018 #38819 Del Skrevet 23. februar 2018 2 timer siden, Tamarari skrev: På Fornebuklinikken sine sider står det Max. 2 kg første to ukene 🤷🏽♀️ Jeg prøver å ikke gjøre noe som gir ubehag. Når jeg løfter har jeg armene så nært inn til kroppen som mulig. Var på møte i går, og følte meg bra rar når jeg skulle ha på meg kåpa uten å strekke på brystmusklene🙈 Jeg har ikke vært like lur som deg Million, så har ikke noe reserve bh. Sitter uten mens den skal tørke etter vask. Gleder meg sånn til det har gått 3 uker til. Da kan jeg droppe den. Trodde det skulle være 6 uker med støtteBH men står bare 4 uker i papirene 👏🏻 Jeg er på dag 8, og merker forbedring på puppene for hver dag! De har blitt litt mykere, og beveger seg _nesten_. All ubehag er borte. Kjenner bare små stikkinger inn i mellom, men kjennes bare ut som kløe. Ellers er jeg stiv som en stokk i brystmuskulaturen, spesielt når jeg skal stå opp. Jeg har kjøpt silikontape fra micropore. Det virker som det varierer fra klinikk til klinikk, disse tingene? Hvor mye man får lov til å løfte, hvor lenge man skal gå med sports-bh osv. I mine papirer som jeg fikk utdelt fra Aleris klinikken, står det 6 uker med støtte-bh (sports-bh) døgnet rundt. Men siden din klinikk sier bare 4, så burde det fint gjelde for alle fra andre klinikker også. Lurer på hvorfor de er så forskjellige i sine råd og retningslinjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. februar 2018 #38820 Del Skrevet 23. februar 2018 19 timer siden, KristinaKK skrev: @Million bra du kommer deg! Kjipt med forkjølelsen midt oppe i det hele:(:( Tror det er vanlig at det kjennes litt forskjellig smerte på hvert bryst. De kan ha kommet borti noe nerver eller noe på ene siden, har hørt at det er vanlig med den stikkende følelsen. Jeg ville sort kirurgen om 1-2 uker- om du kan bytte til en annen sportsBh- tror det skal være helt greit, men greit å spørre for sikkerhetsskyld. Er utrolig mange som klager på alt for trang sportsBh Hehe. Jeg måtte bytte, uansett, for jeg oppdaget at jeg hadde fått røde flekker og blemmer der hvor metallhektene i sports-bh-en fra klinikken rørte huden min. Allergisk reaksjon på nikkel, kanskje? Uansett, man kan ikke gå med ting som man reagerer på, så jeg byttet til en sports-bh uten metalldeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå