Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg ferdig operert! Har hatt stor nytte i å lese andres opplevelser på operasjonsdaen, så deler min historie. 

Møtte opp nydusjet og skrubbet på klinikken kl 10. Tok en prat igjen med kirurgen inne på kontoret hans. Ble målt og tegnet på, og vi snakket om størrelse. Grunnet bred brystkasse og en del plass som måtte fylles ut så sa han at vi måtte regne med at det kom til å bli nærmere 400 i hvert bryst. Jeg sa at jeg ga han frie tøyler til å legge inn det som ville se pent ut. Så i teorien, legg inn det som kan legges inn, men la det se naturlig ut.

Etterpå fikk jeg hilse på anestesilege og anestesisykepleier. Ble fulgt inn på operasjonsstua og lagt på benken. Fikk nål i armen og vips var jeg helt borte. Våknet i en god seng med varmeteppe på meg, og godt var det siden jeg skalv og hakket tenner. Og fy søren så vondt det gjorde i brystet. Det kjentes ut som en trailer hadde kjørt tvers over brystet. Det var såpass vondt at jeg knapt klarte å puste. Fikk en god dose smertestillende igjen, og da ble det heldigvis mye bedre. Etterhvert fikk jeg servert både brødskiver, frukt, saft og vafler. Ble tatt virkelig godt vare på. Etterhvert kom kirurgen og snakket med meg. Det ble faktisk lagt inn 500!! (Under muskel) de hadde prøvd med mindre, men det hadde ikke fylt ut nok. Men både kirurg og de som var til stede forsikret meg om at det så både pent og naturlig ut.

etterhver kom mannen å hentet meg, følte meg pigg nok til å dra hjem 3 timer etter operasjonen var ferdig. Hadde mulighet til å ta det med ro der lenger, men kjente at det fristet å dra hjem til egen seng. 

så nå ligger jeg hjemme og er litt halvrusa på oxynorm. Det kjennes at jeg er nyoperert, og jeg er litt susete og kvalm. Men enn så lenge så går det ganske bra. 

Skrevet

hei 

kunne du fortelle hvordan du opplever helsen, psyken og den fysisike mobilitet daglig ? Når du er klar til å løfte armen, for å rekke drikkeglas fra skapet over hodehøyde? Når du er klar for å jobbe igjen? 

Hvis 10 er den værste smerte , hvor smertefullt er dette ? 

Mvh 

xx

Skrevet
1 time siden, Heartbeats skrev:

Da er jeg ferdig operert! Har hatt stor nytte i å lese andres opplevelser på operasjonsdaen, så deler min historie. 

Møtte opp nydusjet og skrubbet på klinikken kl 10. Tok en prat igjen med kirurgen inne på kontoret hans. Ble målt og tegnet på, og vi snakket om størrelse. Grunnet bred brystkasse og en del plass som måtte fylles ut så sa han at vi måtte regne med at det kom til å bli nærmere 400 i hvert bryst. Jeg sa at jeg ga han frie tøyler til å legge inn det som ville se pent ut. Så i teorien, legg inn det som kan legges inn, men la det se naturlig ut.

Etterpå fikk jeg hilse på anestesilege og anestesisykepleier. Ble fulgt inn på operasjonsstua og lagt på benken. Fikk nål i armen og vips var jeg helt borte. Våknet i en god seng med varmeteppe på meg, og godt var det siden jeg skalv og hakket tenner. Og fy søren så vondt det gjorde i brystet. Det kjentes ut som en trailer hadde kjørt tvers over brystet. Det var såpass vondt at jeg knapt klarte å puste. Fikk en god dose smertestillende igjen, og da ble det heldigvis mye bedre. Etterhvert fikk jeg servert både brødskiver, frukt, saft og vafler. Ble tatt virkelig godt vare på. Etterhvert kom kirurgen og snakket med meg. Det ble faktisk lagt inn 500!! (Under muskel) de hadde prøvd med mindre, men det hadde ikke fylt ut nok. Men både kirurg og de som var til stede forsikret meg om at det så både pent og naturlig ut.

etterhver kom mannen å hentet meg, følte meg pigg nok til å dra hjem 3 timer etter operasjonen var ferdig. Hadde mulighet til å ta det med ro der lenger, men kjente at det fristet å dra hjem til egen seng. 

så nå ligger jeg hjemme og er litt halvrusa på oxynorm. Det kjennes at jeg er nyoperert, og jeg er litt susete og kvalm. Men enn så lenge så går det ganske bra. 

Wow, 500?! har liksom tenkt at det er sikkelig stort, men jeg også har som deg bred brystkasse (og brede pupper uten fyll :P) Fryktelig spent på hva jeg blir forespeilet. 

Så bra at du skriver oppdatering, og skriv gjerne litt hver dag fremover :Nikke: 

Skrevet (endret)
13 timer siden, Tamarari skrev:

det står at man ikke skal ta tunge løft på 4 uker. Hva med handling av dagligvarer? Når kunne dere gjøre sånt igjen? 😊 under muskel, 265

Jeg skal iallfall benytte meg av Kolonial.no og få hjemlevert alt av dagligvarer. Det er gratis med hjemlevering hvis man velger de rette tidene, og når du likevel er hjemme på dagtid/hele dagen er det jo bare å velge. Bruker de ofte, og det er så praktisk å slippe strevet med å få drasset hjem alle varer i snø og is! Og når jeg er operert skal man jo ikke bære noe, så da er jo valget lett :-)

Jeg har halvannen uke igjen til operasjon! :alice:

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
På 6.2.2018 den 20.46, Superblomst skrev:

2zdylah.jpg

Du har ingenting å være redd for, kirurgen plasserte innlegget i lommen og det skal ikke "falle" noen steder. Nå er det nok presset sammen på grunn av brystmuskelen og stram hud, derfor det kan se litt funky ut :)  Det bildet ble litt lite, men forklarer d&f!

Hehe, har ikke lyst å miste den lille gylden jeg endelig fikk på toppen nå 😆 Kanskje jeg bli å angre på å ikke ha HP men moderat 🤔

Skrevet (endret)

Hei! Har tatt 300 gram over muskelen for 2 uker siden. Smertene har så si gått bort. Hadde liten blødning i venstre bryst så det er litt mer hovent enda enn det andre.  Høyre bryst er blitt veldig bra og begynner å bli mykt, venstre begynner å å bli bra. Lurer på om de blir å bli mye mindre etter dette? Vet man ikke ser fult resultat før etter 6 måneder, men håper ikke de blir så mye mindre enn de er nå...Tror dere det går greit å gå uten støtte bh i noen timer på lørdag og kanskje ta et parr glass vin?

Endret av Lilleluci
Skrevet

Så var jeg kommet til post op dag 2. I går gikk mesteparten av dagen med til å sove, samt ynke meg hver gang jeg rørte på meg og skulle reise meg/legge meg i senga. Og de smertestillende tablettene gjorde meg skikkelig oppblåst, så det gjorde heller ikke saken bedre. Sprengt hoven «gravidmage». Så kan trygt si at dag 1 var verre enn operasjonsdagen. I dag har jeg hatt lett feber (38) og ringte derfor kirurgen. Han fortalte at det er normalt at kroppen kan reagere med feber, men jeg må følge med om jeg blir rød/hoven over brystene eller får frostrier eller høyere feber. Da må jeg ringe med en gang. Smertene er så som så, har nettopp gått over til kombinasjonen pinex forte og Paracet. Har igjen 1 oxynorm som skal spares til i natt. Men klarer å bevege meg normalt til badet og tilbake uten at det er for plagsomt.

• Liker 2
Skrevet

Synes det er fint at folk skriver sine erfaringer her, spesielt tiden rett etter operasjonen. Det er den jeg gruer meg mest til, så jeg er spent på hvordan jeg kommer til å få det.

Takk for info, @Heartbeats

Skrevet
På 25.4.2017 den 18.56, Heddared skrev:

Hei.

Da er mine to på dagen 20 dager,  dee verste smertene er vekk, ogmetikk  og spreknger litt ennå ja, .

Jeg la 350cc under muskehinna, aldri hørt før, noen andre med erfering her?

Kom meg i jobb dag 13,lettere svimmel, og har en tung fysk jobb, men kirurgen sa jeg skulle bare leve som normalt og så ikke lenge på at noe gikk i stykker.

Fikk så fikk jeg høre at under muskehinne kunne være forferdelig vondt, jada...!

Så lenge jeg ikke fikk støt eller slag mot brystene. Den verste hevelsen er gått ned nå, og jeg er kjempe fornøyd, ser meg selv i vinduer med boobies :mynona:

Har til og med fått kløft, føler meg SÅ bra, så kvinnelig, føler meg HEL :D angrer ikke ett sekund, verd ver ei krone.

Gleder meg til de blir litt mykerere, og ikke mist undertøysshopping :D

Og snart der det KJOLETID :D

Takker for svar fra dere som har under muskelhinne. Og resten :D

Bare kom med spm pm noen lurer på noe.

opererrte med ed Aleris Trondheim.

Mvh Heddared

Hvilken kirurg hadde du?

Skrevet
3 timer siden, Heartbeats skrev:

Så var jeg kommet til post op dag 2. I går gikk mesteparten av dagen med til å sove, samt ynke meg hver gang jeg rørte på meg og skulle reise meg/legge meg i senga. Og de smertestillende tablettene gjorde meg skikkelig oppblåst, så det gjorde heller ikke saken bedre. Sprengt hoven «gravidmage». Så kan trygt si at dag 1 var verre enn operasjonsdagen. I dag har jeg hatt lett feber (38) og ringte derfor kirurgen. Han fortalte at det er normalt at kroppen kan reagere med feber, men jeg må følge med om jeg blir rød/hoven over brystene eller får frostrier eller høyere feber. Da må jeg ringe med en gang. Smertene er så som så, har nettopp gått over til kombinasjonen pinex forte og Paracet. Har igjen 1 oxynorm som skal spares til i natt. Men klarer å bevege meg normalt til badet og tilbake uten at det er for plagsomt.

Jeg gikk på Duphalac de første 3-4 dagene etter operasjon, for å unngå å bli forstoppet av smertestillende + inaktivitet 😅 Anbefales, så slipper man å bli så oppblåst osv også 😉

Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Synes det er fint at folk skriver sine erfaringer her, spesielt tiden rett etter operasjonen. Det er den jeg gruer meg mest til, så jeg er spent på hvordan jeg kommer til å få det.

Takk for info, @Heartbeats

Om du har barn anbefaler jeg iallefall å campe et annet sted de første 3-4 dagene etter operasjon. Det gjorde iallefall jeg, og glad er jeg for det 😉 fikk også hjelp til omtrent alt de 2 første døgn, foruten å gå på do og pusse tenna 😁

Skrevet

Dere som har tatt operasjonen hos Aleris Trondheim, måtte dere spikre størrelsen på forhånd? Eller kan de endre på den under inngrepet om de ser at det som var forhåndbestillt ikke passet så bra? Eks anne cc eller profil..

Skrevet
12 timer siden, Jaktenka skrev:

Om du har barn anbefaler jeg iallefall å campe et annet sted de første 3-4 dagene etter operasjon. Det gjorde iallefall jeg, og glad er jeg for det 😉 fikk også hjelp til omtrent alt de 2 første døgn, foruten å gå på do og pusse tenna 😁

Jeg har, men han er ikke liten lenger ;-) Han er 18, så han skal pent få hjelpe meg med å løfte ting etc i tiden etter operasjonen! :)

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på når bh-størrelsen oppgis i enkelt-bokstav og når den oppgis i dobbel-bokstav?? For eksempel "Jeg bruker en AA bh" eller "brystene mine er en DD"....? Er man ikke bare "D"? Hva er "DD"?

Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Hva er egentlig forskjellen på når bh-størrelsen oppgis i enkelt-bokstav og når den oppgis i dobbel-bokstav?? For eksempel "Jeg bruker en AA bh" eller "brystene mine er en DD"....? Er man ikke bare "D"? Hva er "DD"?

DD er E cup (I USA bruker de betegnelsen DD istedenfor E vet jeg)

Annonse
Skrevet
11 timer siden, Million skrev:

Jeg har, men han er ikke liten lenger ;-) Han er 18, så han skal pent få hjelpe meg med å løfte ting etc i tiden etter operasjonen! :)

Hehe, da tror jeg der går fint. Min yngste et 1,5 😉

Skrevet
På 9.2.2018 den 21.22, Tingaling skrev:

Dere som har tatt operasjonen hos Aleris Trondheim, måtte dere spikre størrelsen på forhånd? Eller kan de endre på den under inngrepet om de ser at det som var forhåndbestillt ikke passet så bra? Eks anne cc eller profil..

Der er strs. spikra.. av den grunn gikk jeg for Volvat Stokkan istede. Var på konsultasjon begge steder, god kjemi med begge kirurger og begge kom frem til samme anbefalning men de har forskjellig arbeidsmetodikk. 

Skrevet
På 7.2.2018 den 18.22, River123 skrev:

hei 

kunne du fortelle hvordan du opplever helsen, psyken og den fysisike mobilitet daglig ? Når du er klar til å løfte armen, for å rekke drikkeglas fra skapet over hodehøyde? Når du er klar for å jobbe igjen? 

Hvis 10 er den værste smerte , hvor smertefullt er dette ? 

Mvh 

xx

7-8 vil jeg si. Ganske så merkelig smerte egentlig.

Skrevet

Noen som vil dele bilder 4 uker post-operasjon? Gjerne kombinasjon løft/protese :)

Skrevet

På 10.2.2018 den 14.31, annamalena skrev:

DD er E cup (I USA bruker de betegnelsen DD istedenfor E vet jeg)

OK. Så hva er AA? Egentlig en B? Skjønte ikke den, jeg. Hvorfor ikke bare si B da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...