Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Snorfrøken skrev:

Hei alle sammen!

Vurderer brysteforstorelse. Hvem anbefaler dere i Oslo?

Fornebuklinikken, jeg var iallefall veldig fornøyd:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei damer :) da er det min tur til å skrive her inne. Har vært innom dagboka her titt og ofte i mange år, men det er først nå det er aktuelt for meg med operasjon. Var på konsultasjon i går og har fått operasjonsdato 7 februar på klinikk Trondheim. Har pr dags dato litt tomme ammepupper i liten B-cup. Skal fylle på til en fyldig C eller liten D. Lar kirurgen avgjøre hva som blir best til min kropp. Har fått beskjed om at det blir lagt under muskel siden jeg hadde for lite fettvev øverst på brystkassa. Noen andre som skal operes i februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heartbeats skrev:

Hei damer :) da er det min tur til å skrive her inne. Har vært innom dagboka her titt og ofte i mange år, men det er først nå det er aktuelt for meg med operasjon. Var på konsultasjon i går og har fått operasjonsdato 7 februar på klinikk Trondheim. Har pr dags dato litt tomme ammepupper i liten B-cup. Skal fylle på til en fyldig C eller liten D. Lar kirurgen avgjøre hva som blir best til min kropp. Har fått beskjed om at det blir lagt under muskel siden jeg hadde for lite fettvev øverst på brystkassa. Noen andre som skal operes i februar?

Hei du:) Jeg har operasjonsdato 19 januar på klinikk Stokkan. Begynner å få litt nerver og lure på om jeg virkelig vil dette. Regner med det er vanlig å tenke litt sånn før operasjon. Har a-cup nå å har samme ønsker som deg med en c/d cup. Har funnet noen bilder av hva jeg ønsker meg men synes det er vanskelig å vurdere hvilken størrekse jeg vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, skolefrøken skrev:

Hei du:) Jeg har operasjonsdato 19 januar på klinikk Stokkan. Begynner å få litt nerver og lure på om jeg virkelig vil dette. Regner med det er vanlig å tenke litt sånn før operasjon. Har a-cup nå å har samme ønsker som deg med en c/d cup. Har funnet noen bilder av hva jeg ønsker meg men synes det er vanskelig å vurdere hvilken størrekse jeg vil ha

Så spennnde :) ikke lenge igjen før du skal opereres da. Jeg vurderte stokkan først, men det var ikke noe ledig konsultasjon før i slutten av januar, og da hadde det ikke blitt operasjon før langt uti februar. Og jeg var avhengig av å få en spesifikk dato grunnet langfri i turnusen min. Har litt nerver jeg også, men samtidig har jeg ønsket dette i mange år, så nå bare hopper jeg i det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 04/01/2018 den 15.12, Snorfrøken skrev:

Hei alle sammen!

Vurderer brysteforstorelse. Hvem anbefaler dere i Oslo?

Hva med Volvat eller Aleris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 4.1.2018 den 21.22, skolefrøken skrev:

På 4.1.2018 den 18.08, Heartbeats skrev:

Hei :)

Jeg opererte på Volvat Stokkan i går. Tomme tennissokker etter 2 barn og ammerunder. Spent på de nærmeste dagene :)

Klinikk Trondheim har jeg ikke hørt om?

Endret av Jaktenka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Opererte meg for 2 år siden, men pga komplikasjoner, må jeg nå mest sannsynlig inn å operere igjen. Var et smertehelvete sist, særlig når jeg skulle reise meg fra sittende/liggende. Kjentes ut som jeg rev opp igjen sårende hver gang🙈😳 Derfor må jeg innrømme at jeg gruer meg veldig til denne gangen. Lurer derfor på om det er noen her som har operert seg to ganger og kan si noe om smertene etter operasjon nr 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kristina41 said:

Hei!

Opererte meg for 2 år siden, men pga komplikasjoner, må jeg nå mest sannsynlig inn å operere igjen. Var et smertehelvete sist, særlig når jeg skulle reise meg fra sittende/liggende. Kjentes ut som jeg rev opp igjen sårende hver gang🙈😳 Derfor må jeg innrømme at jeg gruer meg veldig til denne gangen. Lurer derfor på om det er noen her som har operert seg to ganger og kan si noe om smertene etter operasjon nr 2?

Hei! Av hva jeg har lest på nettet er det ekstremt lite smerter ved operasjon to. Muskelen er allerede strukket mye, så om du holder deg til moderat størrelse på implantatene skal det nok gå helt fint :) Jeg bruker forumet på justbreastimplants.com mye, der er det mange med peiling som svarer kjapt om det er noe man lurer på! (mya.co.uk, cosmeticjourney.com er også gode sider) 

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kristina41 skrev:

Hei!

Hei! 

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Ble operert for snart 2 år siden og må operere på nytt nå i mars. Ny operasjon blir faktisk så og si på samme dato som første operasjon for to år siden.. 

Jeg hadde ekstremt mye smerter etter første operasjon og de varte veldig lenge (mange måneder faktisk). Har fortsatt den dag i dag smerter og ubehag til tider. I tillegg har ikke resultatet blitt helt som det skulle, så det kombinert med at jeg tidvis har smerter og ubehag er grunnen til at vi nå skal operere på nytt. Gruer meg veldig, både til smerter og det å være nyoperert igjen, og ikke minst er jeg veldig spent på resultatet. Er redd det ikke skal bli bra nå heller :( 

Kan jeg spørre om du ble operert på fornebuklinikken i mars for to år siden? Mener å huske at det var en annen Kristina der i tillegg til meg som skulle operere samme dag og omtrent samtidig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina41 skrev:

Hei!

Jeg har lest at op. nr. 2 er gått som en lek kontra første .

Kan jeg spørre hvilke komplikasjoner det er snakk om? Opererte i går, og komplikasjoner er en stor angst🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, krlk skrev:

Hei! 

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Ble operert for snart 2 år siden og må operere på nytt nå i mars. Ny operasjon blir faktisk så og si på samme dato som første operasjon for to år siden.. 

Jeg hadde ekstremt mye smerter etter første operasjon og de varte veldig lenge (mange måneder faktisk). Har fortsatt den dag i dag smerter og ubehag til tider. I tillegg har ikke resultatet blitt helt som det skulle, så det kombinert med at jeg tidvis har smerter og ubehag er grunnen til at vi nå skal operere på nytt. Gruer meg veldig, både til smerter og det å være nyoperert igjen, og ikke minst er jeg veldig spent på resultatet. Er redd det ikke skal bli bra nå heller :( 

Kan jeg spørre om du ble operert på fornebuklinikken i mars for to år siden? Mener å huske at det var en annen Kristina der i tillegg til meg som skulle operere samme dag og omtrent samtidig :) 

Kan jeg spørre hva som ikke ble bra i første omgang? Hvor opererte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jaktenka skrev:

Kan jeg spørre hva som ikke ble bra i første omgang? Hvor opererte du?

I forhold til resultatet så mener kirurgen at implantatene har festet seg litt for høyt oppe, og det påvirker naturligvis hvordan de ser ut. De så kjempebra ut i begynnelsen og en stund etterpå, men etter hvert som de begynte å «gå seg til» litt så jeg at det så annerledes ut. Ser ikke helt forferdelig ut altså, men det har ikke blitt helt som det skulle.

Smertene og ubehagene jeg har hatt (og til tider fortsatt har) er litt mer uforklarlige i følge kirurgen, men det er noe som kan skje når man tar en slik operasjon uten at noen vet helt sikkert hvorfor. 

Jeg opererte meg på Fornebuklinikken, skal operere meg der på nytt også. Er veldig fornøyd med både klinikk og kirurg :) Det med smerter og det at de evt. har festet seg litt for høyt er nok bare uflaks og skjer ikke så ofte. Så jeg har nok bare vært uheldig. Jeg kjenner flere som har operert seg på samme sted som omtrent ikke har hatt smerter og som har fått et kjempebra resultat :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, krlk skrev:

I forhold til resultatet så mener kirurgen at implantatene har festet seg litt for høyt oppe, og det påvirker naturligvis hvordan de ser ut. De så kjempebra ut i begynnelsen og en stund etterpå, men etter hvert som de begynte å «gå seg til» litt så jeg at det så annerledes ut. Ser ikke helt forferdelig ut altså, men det har ikke blitt helt som det skulle.

Smertene og ubehagene jeg har hatt (og til tider fortsatt har) er litt mer uforklarlige i følge kirurgen, men det er noe som kan skje når man tar en slik operasjon uten at noen vet helt sikkert hvorfor. 

Jeg opererte meg på Fornebuklinikken, skal operere meg der på nytt også. Er veldig fornøyd med både klinikk og kirurg :) Det med smerter og det at de evt. har festet seg litt for høyt er nok bare uflaks og skjer ikke så ofte. Så jeg har nok bare vært uheldig. Jeg kjenner flere som har operert seg på samme sted som omtrent ikke har hatt smerter og som har fått et kjempebra resultat :) 

Takk for utfyllende svar 😊 Kan jeg spørre om du har over eller under muskel? I tilfellet du har under, brukte du brystbånd? Og evt hvor lenge? Jeg la i går 400cc under muskel og har brystbånd som skal sitte i 10 dager. Det jeg stusser litt på er hvor løst det sitter på toppen av bysten. Det ligger stramt i sidene,.men over puppene er det litt slarke. Vet du om det kanskje burde vært strammere? Redd for at de skal havne for høyt her også 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, krlk said:

Wæ, det der er min frykt! Får du ny operasjon dekket? Hvor mye tok du? 

1 hour ago, Jaktenka said:

Takk for utfyllende svar 😊 Kan jeg spørre om du har over eller under muskel? I tilfellet du har under, brukte du brystbånd? Og evt hvor lenge? Jeg la i går 400cc under muskel og har brystbånd som skal sitte i 10 dager. Det jeg stusser litt på er hvor løst det sitter på toppen av bysten. Det ligger stramt i sidene,.men over puppene er det litt slarke. Vet du om det kanskje burde vært strammere? Redd for at de skal havne for høyt her også 😆

Samme problem her! Er 15 dager post op og det båndet stresser meg. Eneste beskjeden jeg fikk var at det ikke skulle sitte så stramt at det var vondt, og på klinikken ble det festet ganske løst synes jeg.  Ifølge internett er det mye uenighter om brystbåndet egentlig har noen funksjon, så prøver trøste meg med det. Hvor var det du opererte? Mitt bånd må sitte på i 4 uker, føler det ikke har så mye mer funksjon enn å mose puppene sammen, noe jeg egentlig ikke trenger :vetikke:

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jaktenka skrev:

Jeg har under muskel, 375 cc og anatomiske/dråpeformede implantater. 

Brukte brystbånd ja, husker ikke helt hvor lenge men det var så lenge som jeg ble anbefalt av kirurgen hvert fall (og enda litt lenger bare for sikkerthetsskyld :P ) føltes ut som om jeg brukte det en evighet hvert fall. Haha! 

Slet litt med å vite hva som var riktig med det båndet jeg også, jeg tror jeg tenkte at det måtte være så stramt som mulig uten at det var direkte vondt å ha på, også prøvde jeg å ha det sånn ca der jeg kjente toppen av implantatene. Har lest at det er litt omdiskutert med det brystbåndet, at det er litt uenighet om det egentlig har noe for seg. Vet at det er mange klinikker som ikke bruker det i det hele tatt. Men det skader hvert fall ikke, så bedre å ha brukt det enn ikke tenker jeg :) spesielt hvis klinikken man opererer seg på anbefaler det :) 

Lykke til med helingen og tiden fremover, det kommer sikkert til å bli kjempebra! :) Ikke bli skremt av bl.a. mitt tilfelle, det var nok bare uflaks og jeg angrer ikke på at jeg gjorde dette i utgangspunktet! Så håper jeg gang nr. 2 blir perfekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superblomst skrev:

Tror ikke det er veldig stor sjanse/vanlig at det skjer altså hvis det er noen trøst :) Jeg får ny operasjon dekket ja. Usikker på om det er pga resultatet alene eller om det er en kombinasjon av smerter/ubehag og resultat. Det gikk hvert fall på garantien fikk jeg beskjed om. 

Jeg har 375 cc anatomiske/dråpeformede implantater under muskel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Superblomst skrev:

Samme problem her! Er 15 dager post op og det båndet stresser meg. Eneste beskjeden jeg fikk var at det ikke skulle sitte så stramt at det var vondt, og på klinikken ble det festet ganske løst synes jeg.  Ifølge internett er det mye uenighter om brystbåndet egentlig har noen funksjon, så prøver trøste meg med det. Hvor var det du opererte? Mitt bånd må sitte på i 4 uker, føler det ikke har så mye mer funksjon enn å mose puppene sammen, noe jeg egentlig ikke trenger :vetikke:

Opererte på Volvat Stokkan, Kirurg A.E Isern. Fikk beskjed om å bruke brystbåndet i 10 dager mener jeg. Tror jeg må ringe i morgen både for å få bekreftet antall dager, plassering og hvor stramt det skal være. Slik som det er nå kan jeg ikke forstå det har noen funksjon 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, krlk skrev:

Jeg har under muskel, 375 cc og anatomiske/dråpeformede implantater. 

Brukte brystbånd ja, husker ikke helt hvor lenge men det var så lenge som jeg ble anbefalt av kirurgen hvert fall (og enda litt lenger bare for sikkerthetsskyld :P ) føltes ut som om jeg brukte det en evighet hvert fall. Haha! 

Slet litt med å vite hva som var riktig med det båndet jeg også, jeg tror jeg tenkte at det måtte være så stramt som mulig uten at det var direkte vondt å ha på, også prøvde jeg å ha det sånn ca der jeg kjente toppen av implantatene. Har lest at det er litt omdiskutert med det brystbåndet, at det er litt uenighet om det egentlig har noe for seg. Vet at det er mange klinikker som ikke bruker det i det hele tatt. Men det skader hvert fall ikke, så bedre å ha brukt det enn ikke tenker jeg :) spesielt hvis klinikken man opererer seg på anbefaler det :) 

Lykke til med helingen og tiden fremover, det kommer sikkert til å bli kjempebra! :) Ikke bli skremt av bl.a. mitt tilfelle, det var nok bare uflaks og jeg angrer ikke på at jeg gjorde dette i utgangspunktet! Så håper jeg gang nr. 2 blir perfekt :) 

Ja, tenker jeg tar en telefon i morgen for å få bekreftet både antall dager, plassering osv.

Lykke til med runde 2 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, krlk skrev:

Hei! 

Hei! Ja, samme Kristina 😊 Jeg opererte inn anatomiske og de har rotert🙄 La inn 450cc og de ble ikke store i det hele tatt. Ca som en liten C. Har vært veldig fornøyd. Oppfølgingen fra Fornebu har vært helt super; føler meg godt ivaretatt. Mer skremmende med ny operasjon ja! Hadde også vondt i flere mnd. Vi får følge hverandre att nå også da 😊👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jaktenka skrev:

Jeg har lest at op. nr. 2 er gått som en lek kontra første .

Kan jeg spørre hvilke komplikasjoner det er snakk om? Opererte i går, og komplikasjoner er en stor angst🙈

Hei! Var anatomiske og de roterte. Må sies at det skjedde første gangen etter at jeg løftet tung, samt at jeg har gått ned 15 kg. Skal uansett ikke skje altså, men vil tro det kanskje har en medvirkende årsak. Klinikken tar kostnadene på ny operasjon   

Håper veldig at det går lekende lett hvis det nå blir operasjon (som det ligger an til å bli).

Ønsker det lykke til! Sjansen for at alt går bra er større enn det motsatte. 😊👌🏼

(Angrer ikke et sekund, selv om det har blitt komplikasjoner nå)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...