Superblomst Skrevet 10. november 2017 #38641 Skrevet 10. november 2017 14 hours ago, Eplepai1 said: Jeg håper jeg kan få noe beroligende på forhånd 😅 Der jeg var på konsultasjon fikk jeg beskjed om at jeg kunne få resept på vival, for å ta kvelden før og på morgenen (er redd jeg skal stresse så ille at det ikke blir gjennomført )
Superblomst Skrevet 10. november 2017 #38642 Skrevet 10. november 2017 (endret) 13 hours ago, Nerine_ said: Under eller over? Og hvor mange cc? Hva slags inntrykk fikk du ellers av han, fornøyd med konsultasjonen? Fikk inntrykk av at han er veldig flink, og også veldig sikker i hva han mener vil bli best. Skjønner jo hvorfor 3 av 4 av pasientene hans velger anatomiske proteser, han legger ikke skjul på at det er det han synes er penest. Er bare redd for eventuelle komplikasjoner, eller at de skal snu seg! Samtidig er vel Bugge en av de fremste innen anatomiske proteser, så skal man gjøre det hos noen er det vel han. Han anbefalte under muskel, 245 cc i den ene, og 295 i den andre - men sa at dette tilsvarte (om jeg husker rett) 300 og 350 i runde implantater Konsultasjonen varte vel i 1,5 time og jeg er full av pennemerker på hele brystkassen Endret 10. november 2017 av Superblomst
Nerine_ Skrevet 10. november 2017 #38643 Skrevet 10. november 2017 (endret) 55 minutter siden, Superblomst skrev: Fikk inntrykk av at han er veldig flink, og også veldig sikker i hva han mener vil bli best. Skjønner jo hvorfor 3 av 4 av pasientene hans velger anatomiske proteser, han legger ikke skjul på at det er det han synes er penest. Er bare redd for eventuelle komplikasjoner, eller at de skal snu seg! Samtidig er vel Bugge en av de fremste innen anatomiske proteser, så skal man gjøre det hos noen er det vel han. Han anbefalte under muskel, 245 cc i den ene, og 295 i den andre - men sa at dette tilsvarte (om jeg husker rett) 300 og 350 i runde implantater Konsultasjonen varte vel i 1,5 time og jeg er full av pennemerker på hele brystkassen Nå ble ikke jeg anbefalt anatomiske, men hadde på forhånd tenkt at jeg ikke ville ha det heller, nettopp fordi de kan rotere. Men det skjer nok ikke ofte Endret 10. november 2017 av Nerine_
Kwami Skrevet 11. november 2017 #38644 Skrevet 11. november 2017 Hei! Jeg slenger meg inn i tråden. Jeg har vært på konsultasjon hos Kjersti Ausen på Aleris i Trondheim, og skal til Anne Elisabeth Isern på Volvat i neste uke. Vil opereres etter nyttår. 31 år, to barn, tomme bryster uten noe særlig heng, bruker 70B/70C i uvatterte bh'er. Ausen sa at jeg måtte ha under muskelen pga lite fettvev, og hun anbefalte anatomiske innlegg i 350 cc. Jeg er 165 cm og veier 70 kg, tydelig timeglassform, bare at jeg mangler puppene 😄. Hun sa at jeg burde ikke ha mindre enn 350 cc pga bred brystkasse. Kjenner jeg gleder meg til å høre hva Isern på Volvat sier! Jeg vil ha et naturlig resultat, men er skeptisk til anatomiske innlegg. Og leser flere steder at selv kirurger sliter med å se forskjell på runde og anatomiske innlegg ei tid etter operasjonen?
Eplepai1 Skrevet 11. november 2017 #38645 Skrevet 11. november 2017 Hvor lenge etter en slik operasjon kan man reise hjem?
Nerine_ Skrevet 12. november 2017 #38646 Skrevet 12. november 2017 13 timer siden, Eplepai1 skrev: Hvor lenge etter en slik operasjon kan man reise hjem? Etter noen få timer. Du våkner, spiser litt når du har kommet til deg selv, og så kan du reise hjem
skolefrøken Skrevet 14. november 2017 #38647 Skrevet 14. november 2017 På 11.11.2017 den 7.17, Kwami skrev: Hei! Jeg slenger meg inn i tråden. Jeg har vært på konsultasjon hos Kjersti Ausen på Aleris i Trondheim, og skal til Anne Elisabeth Isern på Volvat i neste uke. Vil opereres etter nyttår. 31 år, to barn, tomme bryster uten noe særlig heng, bruker 70B/70C i uvatterte bh'er. Ausen sa at jeg måtte ha under muskelen pga lite fettvev, og hun anbefalte anatomiske innlegg i 350 cc. Jeg er 165 cm og veier 70 kg, tydelig timeglassform, bare at jeg mangler puppene 😄. Hun sa at jeg burde ikke ha mindre enn 350 cc pga bred brystkasse. Kjenner jeg gleder meg til å høre hva Isern på Volvat sier! Jeg vil ha et naturlig resultat, men er skeptisk til anatomiske innlegg. Og leser flere steder at selv kirurger sliter med å se forskjell på runde og anatomiske innlegg ei tid etter operasjonen? Kom gjerne med referat etter timen din med Isern. Er selv ny på forumet og skal til Isern på konsultasjon den 12 desember. Håper også på operasjon i midten av januar hvis jeg føler meg komfortabel med henne. Er selv 33 år har 3 barn og 165 cm så vi er temmelig like. Bruker 75 b nå men skulle nok hatt 75a. Sluttet og amme i sommer så har ikke orket å kjøpe meg nye bher i tilfelle jeg tar operasjon:)
Kwami Skrevet 14. november 2017 #38648 Skrevet 14. november 2017 3 timer siden, skolefrøken skrev: Kom gjerne med referat etter timen din med Isern. Er selv ny på forumet og skal til Isern på konsultasjon den 12 desember. Håper også på operasjon i midten av januar hvis jeg føler meg komfortabel med henne. Er selv 33 år har 3 barn og 165 cm så vi er temmelig like. Bruker 75 b nå men skulle nok hatt 75a. Sluttet og amme i sommer så har ikke orket å kjøpe meg nye bher i tilfelle jeg tar operasjon:) Hei! Nå har jeg vært hos Isern. Denne konsultasjonen var helt annerledes enn hos Ausen hos Aleris. Jeg kan prøve å oppsummere: Aleris, med Kjersti Ausen: Gratis konsultasjon, varighet på over en time. Mesteparten av tiden stod jeg i prøve-bh og testa ulike innlegg, etter at hun hadde tatt mål av meg. Vi så ikke på noen bilder, bare snakka om hva jeg var ute etter. Hun anbefalte 350-maks 400 cc anatomiske, under muskel. Runde ville også gå greit, men anatomiske ville gi et mer naturlig resultat. Jeg må bestemme meg for str og type ei stund i forkant, da de bestiller implantatene. Volvat, med Anne Elisabeth Isern: Konsultasjonen kostet 500kr, varte i 20 min. Hun tok noen mål og tegnet litt på meg, før jeg kledde på meg. Jeg hadde med meg noen bilder av ønsker(og noen som viste resultater som jeg ikke ønsker), og vi snakka en del ut fra bildene. Hun anbefalte runde 350cc under muskelen. De brukte sjelden anatomiske, pga de er dyrere uten at den visuelle forskjellen blir særlig merkbar, samt fare for rotasjon. Isern ville at jeg skulle ta med bilder på operasjonsdagen, og så prøver hun seg fram med ulike innlegg for å skape det utseendet som jeg har "bestilt". En må altså ikke bestemme seg 100% på egenhånd. Generelt sett hadde Isern mye fokus på det praktiske (resepter på smertestillende, type treningsbh osv), mens Ausen på Aleris fokuserte mer på fordeler og potensielle ulemper/risiko ved operasjonen. Aleris hadde fine lokaler, mens kontoret på Volvat var som et litt kummerlig kott. Ved googling finner jeg masse gode tilbakemeldinger om Isern, mens ingen ting om Ausen (hun er nok relativt ny på Aleris, jobba tidligere på st olavs). Jeg vet ikke hvem jeg skal velge, men jeg trooor at jeg lander på runde innlegg hos Isern. Tenkte først på runde hos Ausen, men resonnerte meg fram til at a) det øker sjansen for at de blir som jeg vil når kirurgen ikke er låst til en str som er forhåndsbestilt, b) Isern anbefalte runde, mens Ausen anatomiske = størst sjanse for at Isern klarer å lage runde finest, og Ausen anatomiske finest? Dette ble litt rotete, beklager det. Konklusjonen min er i allefall at selv om lokaler og kundeservice kanskje taler mot Aleris, så er det jo faktisk dyktigheten til kirurgen som er avgjørende for resultatet. Og Isern VET jeg jo at mange er fornøyd med. Ausen er et mer ubeskrevet blad på nett, føler jeg.
skolefrøken Skrevet 15. november 2017 #38649 Skrevet 15. november 2017 19 timer siden, Kwami skrev: Hei! Nå har jeg vært hos Isern. Denne konsultasjonen var helt annerledes enn hos Ausen hos Aleris. Jeg kan prøve å oppsummere: Aleris, med Kjersti Ausen: Gratis konsultasjon, varighet på over en time. Mesteparten av tiden stod jeg i prøve-bh og testa ulike innlegg, etter at hun hadde tatt mål av meg. Vi så ikke på noen bilder, bare snakka om hva jeg var ute etter. Hun anbefalte 350-maks 400 cc anatomiske, under muskel. Runde ville også gå greit, men anatomiske ville gi et mer naturlig resultat. Jeg må bestemme meg for str og type ei stund i forkant, da de bestiller implantatene. Volvat, med Anne Elisabeth Isern: Konsultasjonen kostet 500kr, varte i 20 min. Hun tok noen mål og tegnet litt på meg, før jeg kledde på meg. Jeg hadde med meg noen bilder av ønsker(og noen som viste resultater som jeg ikke ønsker), og vi snakka en del ut fra bildene. Hun anbefalte runde 350cc under muskelen. De brukte sjelden anatomiske, pga de er dyrere uten at den visuelle forskjellen blir særlig merkbar, samt fare for rotasjon. Isern ville at jeg skulle ta med bilder på operasjonsdagen, og så prøver hun seg fram med ulike innlegg for å skape det utseendet som jeg har "bestilt". En må altså ikke bestemme seg 100% på egenhånd. Generelt sett hadde Isern mye fokus på det praktiske (resepter på smertestillende, type treningsbh osv), mens Ausen på Aleris fokuserte mer på fordeler og potensielle ulemper/risiko ved operasjonen. Aleris hadde fine lokaler, mens kontoret på Volvat var som et litt kummerlig kott. Ved googling finner jeg masse gode tilbakemeldinger om Isern, mens ingen ting om Ausen (hun er nok relativt ny på Aleris, jobba tidligere på st olavs). Jeg vet ikke hvem jeg skal velge, men jeg trooor at jeg lander på runde innlegg hos Isern. Tenkte først på runde hos Ausen, men resonnerte meg fram til at a) det øker sjansen for at de blir som jeg vil når kirurgen ikke er låst til en str som er forhåndsbestilt, b) Isern anbefalte runde, mens Ausen anatomiske = størst sjanse for at Isern klarer å lage runde finest, og Ausen anatomiske finest? Dette ble litt rotete, beklager det. Konklusjonen min er i allefall at selv om lokaler og kundeservice kanskje taler mot Aleris, så er det jo faktisk dyktigheten til kirurgen som er avgjørende for resultatet. Og Isern VET jeg jo at mange er fornøyd med. Ausen er et mer ubeskrevet blad på nett, føler jeg. Synes du har resonert fornuftig. Har også googlet litt og finner mye positiv om Isern i tillegg til at jeg kjenner flere som har vært til henne både for brystforstørrelse, brystløft og andre operasjoner. Er litt derfor jeg kun har valgt å se henne først. Så får jeg heller bruke mer tid senere på å finne noen andre hvis jeg ikke føler meg komfortabel med henne. Sa de noe om ventetid på operasjon hvis du bestemte deg for å gjøre det til de? Og sa de noe om kontroller i ettertid? Bor ikke i Trondheim så må planlegge litt ekstra når det ikke bare er å stikke innom. Har du tenkt noe på hvilken størrelse/utseende du er ute etter? Synes det er så vanskelig å bestemme seg. Har en datter på 6 år som jeg gjerne vil holde det skjult for, men er sikkert i seneste laget å ta operasjonen nå. Hun er jo ganske oppmerksom allerede:)
Kwami Skrevet 15. november 2017 #38650 Skrevet 15. november 2017 2 timer siden, skolefrøken skrev: Synes du har resonert fornuftig. Har også googlet litt og finner mye positiv om Isern i tillegg til at jeg kjenner flere som har vært til henne både for brystforstørrelse, brystløft og andre operasjoner. Er litt derfor jeg kun har valgt å se henne først. Så får jeg heller bruke mer tid senere på å finne noen andre hvis jeg ikke føler meg komfortabel med henne. Sa de noe om ventetid på operasjon hvis du bestemte deg for å gjøre det til de? Og sa de noe om kontroller i ettertid? Bor ikke i Trondheim så må planlegge litt ekstra når det ikke bare er å stikke innom. Har du tenkt noe på hvilken størrelse/utseende du er ute etter? Synes det er så vanskelig å bestemme seg. Har en datter på 6 år som jeg gjerne vil holde det skjult for, men er sikkert i seneste laget å ta operasjonen nå. Hun er jo ganske oppmerksom allerede:) Det kan vel være kjekt å dra på to ulike konsultasjoner om du har anledning, det kan jo hende at utgangspunktet ditt tilsier at feks Ausen vil passe bedre for deg. Jeg booka time til like før vinterferien. Jeg kunne fått det tidligere, men jeg er lærer og må derfor ta det i forkant av en ferie (får ikke fri utenom.) Jeg har to jenter på 6 og 9 år, og jeg har ikke helt landa på hva jeg skal gjøre ovenfor dem. Om jeg skal ta så lite at det ikke vises, så er jo operasjonen bortkasta. Men jeg resonnerer som følger: Jeg gjør dette for meg, for at jeg selv skal trives i egen kropp. Om jeg lar være pga hva andre tenker om meg, er jeg "svak" (som lærer vil jo både kolleger, foreldre og elever kunne heve et øyenbryn av valget mitt). Det sterke/selvstendige valget er altså å gjøre som jeg selv vil. Og jeg vil jo lære jentene mine at de må ta selvstendige valg og gi f* i fordommer. Om de ønsker å forandre på kroppen sin når de blir voksne, så håper jeg at de blir tøffe nok til å ta et selvstendig valg. Bekymringene mine går derfor mer mot at jeg kommer til å ha vondt og være redusert, og at ungene kan bli redde/engstelige for selve operasjonen (begge er veldig følsomme og empatiske.) Ang utseende kan jeg sende deg et bilde av hva jeg tenker på etterpå, når jeg skriver på pc. Jeg vil ikke ha glamourpupper, men jeg vil ha "perfekte" struttepupper, altså ikke gjenskape et normalt "aldrende" bryst med naturlig heng osv.
Tbritiy Skrevet 19. november 2017 #38651 Skrevet 19. november 2017 (endret) . Endret 23. november 2017 av Tbritiy
Eplepai1 Skrevet 20. november 2017 #38652 Skrevet 20. november 2017 Hei dere! Noen som har tatt sånn simulator på konsultasjon? Jeg synes de så så rare ut på det bildet. Ingen fyll oppe, nesten bare under på "etter" bildet. Jeg er liten jente med små pupper, og skal ha under muskel. Ble så usikker når jeg jeg så det bildet. Var ikke noe fint. Men når jeg ser på andre på min størrelse som har tatt under muskel så synes jeg det er veldig fint. Jeg håper liksom at den simulatoren gir et litt kiipt inntrykk, eller er jeg bare naiv?
Superblomst Skrevet 22. november 2017 #38653 Skrevet 22. november 2017 On 11/20/2017 at 9:17 AM, Eplepai1 said: Hei dere! Noen som har tatt sånn simulator på konsultasjon? Jeg synes de så så rare ut på det bildet. Ingen fyll oppe, nesten bare under på "etter" bildet. Jeg er liten jente med små pupper, og skal ha under muskel. Ble så usikker når jeg jeg så det bildet. Var ikke noe fint. Men når jeg ser på andre på min størrelse som har tatt under muskel så synes jeg det er veldig fint. Jeg håper liksom at den simulatoren gir et litt kiipt inntrykk, eller er jeg bare naiv? Har det på akkurat samme måten! Tenkte at de puppene så giga ut og fikk litt panikk, spesielt når de ble vist underifra Har vært på konsultasjon hos Fornebuklinikken, og er enda mer forvirret. Bugge var veldig bestemt på at anatomiske var best for meg, men Utvoll på Fornebu ville ha inn runde med høy profil Redd for pupper som vil se falske ut, men han mente at det ikke var noen risiko med 300 cc siden det var såpass smått
83lola Skrevet 22. november 2017 #38654 Skrevet 22. november 2017 Har fått 350cc høy profil mentor implanter under muskelen og brystløft samtidig for akkurat 12 dager siden idag. Alt var så bra,lite smerter, lite muskelspren osv men nå de siste 2 dagene er selve arrene vonde og huden rundt arrene er en anelse gul og blå og ømme. Er det normalt? 😬
Martinik Skrevet 22. november 2017 #38655 Skrevet 22. november 2017 På 4.11.2017 den 17.46, Teta skrev: Ble du fornøyd med resultatet? 😊 Lurer også på om du er fornøyd med Barstad? Vil du anbefale han og klinikken?😊 Ville absolutt anbefalt han, er superfornøyd, arrene er fine og puppene har droppet og blitt supre, han er også flink i henhold til å finne riktig størrelse
Superblomst Skrevet 24. november 2017 #38656 Skrevet 24. november 2017 (endret) Sukk, jeg har sittet endel på nettet og tittet og blir bare mer og mer skeptisk til implantater med høy profil. Sett et fåtall pupper med det som ser bra ut, og en god del med sånn typisk silikonskygge på toppen. Er ganske smal rundt (tror jeg har BW på rundt 11), og fikk beskjed om at jeg må gå ned til rundt 200 cc istedenfor 300 om jeg vil ha moderat istedenfor hp. Vil jo ha et naturlig resultat, men ai så mye tid jeg bruker på å tenke og titte på puppebilder, blir jo helt blind til slutt! Endret 24. november 2017 av Superblomst
krlk Skrevet 28. november 2017 #38657 Skrevet 28. november 2017 Hei. Er det noen her inne som har hatt implantater, men som i ettertid har tatt de ut? Som vil dele erfaringer? Hvordan ble brystene etter at de hadde leget seg ordentlig? Ble de som de var før det ble satt inn implantater? Trakk huden seg greit tilbake? Jeg er i en situasjon der jeg må vurdere å fjerne implantatene, og det skremmer meg veldig for å være helt ærlig..
Superblomst Skrevet 13. desember 2017 #38658 Skrevet 13. desember 2017 Har bestilt operasjon hos fornebuklinikken - men på papirene jeg nå har fått tilsendt ser jeg at det tydeligvis er en annen kirurg enn han jeg var på konsultasjon med som skal operere ? Tenker at det kanskje er noe som burde vært naturlig å informere om.
Nerine_ Skrevet 14. desember 2017 #38659 Skrevet 14. desember 2017 21 timer siden, Superblomst skrev: Har bestilt operasjon hos fornebuklinikken - men på papirene jeg nå har fått tilsendt ser jeg at det tydeligvis er en annen kirurg enn han jeg var på konsultasjon med som skal operere ? Tenker at det kanskje er noe som burde vært naturlig å informere om. Kan du ikke ringe å spørre hvorfor det ble sånn?
Snorfrøken Skrevet 4. januar 2018 #38660 Skrevet 4. januar 2018 Hei alle sammen! Vurderer brysteforstorelse. Hvem anbefaler dere i Oslo?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå