Gjest Kariannne Skrevet 21. februar 2017 #38521 Del Skrevet 21. februar 2017 Nei, Tramadol Actavis. Men står etter operasjon. Har bare tatt en Azitromax (antibiotika) kl 8 idag tidelig. Skal ta en ny kl 8 i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 21. februar 2017 #38522 Del Skrevet 21. februar 2017 Akkurat nå, Kariannne skrev: Nei, Tramadol Actavis. Men står etter operasjon. Har bare tatt en Azitromax (antibiotika) kl 8 idag tidelig. Skal ta en ny kl 8 i morgen. Ok, du kan jo ringe klinikken i morgen tidlig å spørre om du skal ta noe før du kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 21. februar 2017 #38523 Del Skrevet 21. februar 2017 3 minutter siden, Nerine_ skrev: Ok, du kan jo ringe klinikken i morgen tidlig å spørre om du skal ta noe før du kommer Ja, tror jeg får gjøre det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 21. februar 2017 #38524 Del Skrevet 21. februar 2017 På 19. februar 2017 den 20.01, Nerine_ skrev: Har du mye heng? Sorry, høres stygt ut men Neida, spørsmål er til for å stilles! Nei, har ikke mye heng. Hadde de bare vært litt fylt på toppen så kunne jeg klart meg med det! Men de ser litt ut som en hoppbakke fra siden 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cv93 Skrevet 22. februar 2017 #38525 Del Skrevet 22. februar 2017 Hei! Jeg tok silikon 24.januar, 300 og 325cc under muskel. Er det normalt å ha ubehag ved bruk av muskelen en mnd etter operasjon? Det er akkurat som om jeg får støt hvis jeg legger for mye kraft i muskelen. Hvis jeg kjører bil feks og skal gire, da må jeg bruke begge hendene for å ikke få ubehag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 22. februar 2017 #38526 Del Skrevet 22. februar 2017 Lovet å komme med en liten oppdatering. Da har jeg akkurat kommet hjem. Operasjon gikk veldig bra. Ble lagt inn 345cc dråpeformet over muskel. Tror dette blir veldig bra! Formen er fin. Litt vondt der de har åpnet og sydd, men fullt overkommelig foreløpig 😊 Hittil en positiv opplevelse. Bandasje og alt skal sitte på frem til tirsdag, da skal jeg bort å fjerne det, så foreløpig veldig spent på hvordan de ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VictoriaINord Skrevet 22. februar 2017 #38527 Del Skrevet 22. februar 2017 34 minutter siden, Kariannne skrev: Lovet å komme med en liten oppdatering. Da har jeg akkurat kommet hjem. Operasjon gikk veldig bra. Ble lagt inn 345cc dråpeformet over muskel. Tror dette blir veldig bra! Formen er fin. Litt vondt der de har åpnet og sydd, men fullt overkommelig foreløpig 😊 Hittil en positiv opplevelse. Bandasje og alt skal sitte på frem til tirsdag, da skal jeg bort å fjerne det, så foreløpig veldig spent på hvordan de ser ut. Så bra at alt har gått bra hittil 😊 Krysser fingrene for at det fortsetter slikt 😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VictoriaINord Skrevet 22. februar 2017 #38528 Del Skrevet 22. februar 2017 5 timer siden, cv93 skrev: Hei! Jeg tok silikon 24.januar, 300 og 325cc under muskel. Er det normalt å ha ubehag ved bruk av muskelen en mnd etter operasjon? Det er akkurat som om jeg får støt hvis jeg legger for mye kraft i muskelen. Hvis jeg kjører bil feks og skal gire, da må jeg bruke begge hendene for å ikke få ubehag. Jeg har lest om en jente som fikk vondt av å kjøre bil, og da var det 5 uker etter operasjonen. Så jeg tror det du kjenner kan være normalt for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VictoriaINord Skrevet 23. februar 2017 #38529 Del Skrevet 23. februar 2017 16 timer siden, Kariannne skrev: Lovet å komme med en liten oppdatering. Da har jeg akkurat kommet hjem. Operasjon gikk veldig bra. Ble lagt inn 345cc dråpeformet over muskel. Tror dette blir veldig bra! Formen er fin. Litt vondt der de har åpnet og sydd, men fullt overkommelig foreløpig 😊 Hittil en positiv opplevelse. Bandasje og alt skal sitte på frem til tirsdag, da skal jeg bort å fjerne det, så foreløpig veldig spent på hvordan de ser ut. Er veldig spent på hvordan dagen i dag er for deg. Har forstått det slik at i dag og i morgen er verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cv93 Skrevet 23. februar 2017 #38530 Del Skrevet 23. februar 2017 På 22.2.2017 den 17.35, VictoriaINord skrev: Jeg har lest om en jente som fikk vondt av å kjøre bil, og da var det 5 uker etter operasjonen. Så jeg tror det du kjenner kan være normalt for noen. Okei, da krysser jeg fingrene for at alt er normalt. Skal begynne på jobb igjen til uka, og ser ikke for meg at det går helt enkelt dersom dette ikke går over. Har vært veldig heldig og hatt lite smerter, utenom litt ubehag da.. men heller ubehag enn sterke smerter 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 25. februar 2017 #38531 Del Skrevet 25. februar 2017 På 22.2.2017 den 17.30, VictoriaINord skrev: Så bra at alt har gått bra hittil 😊 Krysser fingrene for at det fortsetter slikt 😘 Tusen takk! 😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 25. februar 2017 #38532 Del Skrevet 25. februar 2017 (endret) På 23.2.2017 den 8.57, VictoriaINord skrev: Er veldig spent på hvordan dagen i dag er for deg. Har forstått det slik at i dag og i morgen er verst. Torsdag og igår hadde jeg mye vondt, mest vondt på torsdag. Nå klarer jeg å lage meg mat selv, gå på do og komme meg opp fra liggende. Men det kjennes ITS om jeg har skikkelig melkespreng for de av dere som har ammet. Og innimellom kommer det noen stikkninger i puppen, spesielt om jeg bytter liggestilling eller reiser meg. Sto i arket jeg fikk fra sykehuset at det var normalt. Nipplene mine er også kjempe såre, så de er det absolutt fortsatt følelse i. Ellers er formen bra. Kjenner det er uvant å sove på ryggen, men det går seg til. På tirsdag skal bandasjen av, jeg gleder meg så til å se de! Det føles som hevelsen har gått litt ned nå også, de virker hvertfall ikke så enorme som de gjorde, eller så er jeg bare blitt vant til de størrelsen tror jeg uansett blir veldig bra, jeg kan nesten ikke vente til tirsdag. Har fri frem til 8 mars, så skal ta det rolig å ikke styre for mye. Endret 25. februar 2017 av Kariannne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VictoriaINord Skrevet 26. februar 2017 #38533 Del Skrevet 26. februar 2017 22 timer siden, Kariannne skrev: Torsdag og igår hadde jeg mye vondt, mest vondt på torsdag. Nå klarer jeg å lage meg mat selv, gå på do og komme meg opp fra liggende. Men det kjennes ITS om jeg har skikkelig melkespreng for de av dere som har ammet. Og innimellom kommer det noen stikkninger i puppen, spesielt om jeg bytter liggestilling eller reiser meg. Sto i arket jeg fikk fra sykehuset at det var normalt. Nipplene mine er også kjempe såre, så de er det absolutt fortsatt følelse i. Ellers er formen bra. Kjenner det er uvant å sove på ryggen, men det går seg til. På tirsdag skal bandasjen av, jeg gleder meg så til å se de! Det føles som hevelsen har gått litt ned nå også, de virker hvertfall ikke så enorme som de gjorde, eller så er jeg bare blitt vant til de størrelsen tror jeg uansett blir veldig bra, jeg kan nesten ikke vente til tirsdag. Har fri frem til 8 mars, så skal ta det rolig å ikke styre for mye. Du kan jo trøste deg med at jeg kommer til å ha mye mer smerter enn deg siden du tok over muskelen 😬 Du er i allefall heldig som er kommet så langt i prosessen 😊 Hvordan har det gått å sove? Regner med du gleder deg skikkelig mye til å få sett de 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VictoriaINord Skrevet 26. februar 2017 #38534 Del Skrevet 26. februar 2017 På 22.2.2017 den 12.25, cv93 skrev: Hei! Jeg tok silikon 24.januar, 300 og 325cc under muskel. Er det normalt å ha ubehag ved bruk av muskelen en mnd etter operasjon? Det er akkurat som om jeg får støt hvis jeg legger for mye kraft i muskelen. Hvis jeg kjører bil feks og skal gire, da må jeg bruke begge hendene for å ikke få ubehag. Jeg skal selv ta under muskelen lørdag om to uker. Kan du fortelle meg litt om hvordan det var det var i den første uken? Smerter, hva du kunne gjøre, sove, spise etc. Grugleder meg skikkelig da jeg er så redd for tiden etter. Har skjønt at dette er veldig individuelt. Noen ligger og gråter i par dager, og noen kjenner bare litt melkespreng. Men uansett så liker jeg å lese mest mulig erfaringer om å legge implantatet under muskelen. Blir kjempe glad for svar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 26. februar 2017 #38535 Del Skrevet 26. februar 2017 14 minutter siden, VictoriaINord skrev: Du kan jo trøste deg med at jeg kommer til å ha mye mer smerter enn deg siden du tok over muskelen 😬 Du er i allefall heldig som er kommet så langt i prosessen 😊 Hvordan har det gått å sove? Regner med du gleder deg skikkelig mye til å få sett de 😊 Jeg er super pyse når det kommer til smerter tror jeg må ha verdens laveste smerteterskel. Det er deilig at det begynner å bli bedre. Merker stingene gror for de klør veldig om dagen. Ja, nå kan tirsdag ikke komme fort nok. Bandasjen løsnet litt på ene siden, så har allerede fått sneket ned en finger for å kjenne litt forsiktig. Rart å kjenne at det faktisk er noe der og ikke bare helt flatt! Å sove har gått greit. Sover stort sett natten gjennom, men blir litt sliten i ryggen av å ligge på ryggen. Men det er bare en vanesak som allerede har begynt å gå seg til. Tror jeg anspenner meg litt mye. Redd jeg skal gjøre noe så de forflytter seg. Har hatt to mareritt hvor de datt av Hendigvis sitter de på ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cv93 Skrevet 26. februar 2017 #38536 Del Skrevet 26. februar 2017 1 time siden, VictoriaINord skrev: Jeg skal selv ta under muskelen lørdag om to uker. Kan du fortelle meg litt om hvordan det var det var i den første uken? Smerter, hva du kunne gjøre, sove, spise etc. Grugleder meg skikkelig da jeg er så redd for tiden etter. Har skjønt at dette er veldig individuelt. Noen ligger og gråter i par dager, og noen kjenner bare litt melkespreng. Men uansett så liker jeg å lese mest mulig erfaringer om å legge implantatet under muskelen. Blir kjempe glad for svar 😊 Jeg har hatt veldig lite smerter. Kjentes ut som at jeg var skikkelig støl bare. På en skala fra 1-10 vil jeg si at det ikke har vært vondere enn 3/4 :-) Passet på å ta Paracet med jevne mellomrom de første dagene, men etter dag 3-4 tok jeg kun Paracet på natten. Hvis jeg ikke tok det følte jeg at jeg lå og skjøt brystet i været. Etter ei uke kom jeg meg litt over på siden om natta, i et par minutter om gangen. på tredje uka kunne jeg ligge på siden så lenge jeg ville :-) på kvelden etter at jeg dusjet første gang klødde det skikkelig i sårene. Holdt på å bli gal. Ellers etter to uker begynte jeg å klø i kløfta, mot venstre bryst. I det brystet har det vært veldig nedsatt følelse sånn at å klø tilbake bare har vært ubehagelig. Klø på bedøvd hud hjelper liksom ikke. Ble også veldig sår i huden over brystene, litt sånn febersmerter i huden. Dette er ikke gått over enda, men det blir vel etter hvert! Først uka brukte jeg bare klær som var vide i halsen eller med glidelås, for jeg har vært så redd for at jeg skulle strekke armene over skulderhøyde eller å bruke brystmuskelen. Og stor, tung vinterjakke var håpløst å ta på, så den måtte jeg ha hjelp med de første to ukene. Nå skal det sies at jeg har vært veldig forsiktig, og kunne sikkert tatt på jakka selv dersom jeg ikke var så overnervøs for å ødelegge noe 😅 Bare å spørre om du lurer på noe, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cv93 Skrevet 26. februar 2017 #38537 Del Skrevet 26. februar 2017 2 timer siden, VictoriaINord skrev: Jeg skal selv ta under muskelen lørdag om to uker. Kan du fortelle meg litt om hvordan det var det var i den første uken? Smerter, hva du kunne gjøre, sove, spise etc. Grugleder meg skikkelig da jeg er så redd for tiden etter. Har skjønt at dette er veldig individuelt. Noen ligger og gråter i par dager, og noen kjenner bare litt melkespreng. Men uansett så liker jeg å lese mest mulig erfaringer om å legge implantatet under muskelen. Blir kjempe glad for svar 😊 Hadde forresten veldig vondt i ryggen og skuldrene de første tre dagene, men det tror jeg var fordi bandasjen var så stram. Med en gang jeg tok av den ble alt normalt igjen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 27. februar 2017 #38538 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg tror ikke det med over/under muskel har så mye å si. Jeg syns ikke under muskel var vondt, mens venninnen min som tok over syns det var kjempe vondt. Smerter er så individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 28. februar 2017 #38539 Del Skrevet 28. februar 2017 Enig med Nerine. En uke siden jeg tok over muskelen i morgen, å jeg har vondt ennå. Det stikker og er veldig ømt og sårt. Har venninne som tok under muskel og hun hadde vondt i 2 dager. For meg er det ikke SÅ vondt at jeg tar smertestillende, men når jeg våkner om morgenen så er det ganske smertefullt. Ting som påvirker hvor mye smerte man har er, hvor tolerant man er ovenfor smerte, anatomien, for noen gror og setter det seg kanskje fortere som igjen kan gjøre vondt? Det siste er bare en tanke fra meg. Heldigvis er det en forbigående smerte, å det hjelper å tenke på 😊 Jeg har forresten ikke vasket håret på 1 uke nå! Da vasket jeg det med hibiscrub, nå er det blitt rimelig fett. Bandasjen skal av idag å det skal bli så godt å få dusjen overkroppen, men jeg er så usikker på det med å vaske håret. Skal spørre kirurgen idag når vi tar av bandasjen, men det burde vell gå greit om man ikke strekker armene opp med heller holder de litt bøyd i albuleddet når man sjamponerer? Når vasket dere andre håret selv? Jeg har ingen til å hjelpe meg med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 28. februar 2017 #38540 Del Skrevet 28. februar 2017 1 time siden, Kariannne skrev: Enig med Nerine. En uke siden jeg tok over muskelen i morgen, å jeg har vondt ennå. Det stikker og er veldig ømt og sårt. Har venninne som tok under muskel og hun hadde vondt i 2 dager. For meg er det ikke SÅ vondt at jeg tar smertestillende, men når jeg våkner om morgenen så er det ganske smertefullt. Ting som påvirker hvor mye smerte man har er, hvor tolerant man er ovenfor smerte, anatomien, for noen gror og setter det seg kanskje fortere som igjen kan gjøre vondt? Det siste er bare en tanke fra meg. Heldigvis er det en forbigående smerte, å det hjelper å tenke på 😊 Jeg har forresten ikke vasket håret på 1 uke nå! Da vasket jeg det med hibiscrub, nå er det blitt rimelig fett. Bandasjen skal av idag å det skal bli så godt å få dusjen overkroppen, men jeg er så usikker på det med å vaske håret. Skal spørre kirurgen idag når vi tar av bandasjen, men det burde vell gå greit om man ikke strekker armene opp med heller holder de litt bøyd i albuleddet når man sjamponerer? Når vasket dere andre håret selv? Jeg har ingen til å hjelpe meg med det. Jeg vasket håret etter 3-4 dager, og man kommer ganske godt til uten å strekke armene Bøy hodet ned så mye du klarer, så skal det gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå