Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

4 timer siden, lilly20 skrev:

Hei igjen! :)

Jeg står i mellom å velge enten Fornebuklinikken eller Aleris Colloseum i Oslo.
Noen som vet om noen som er bedre enn den andre, eller er de er like dyktige på feltet begge to? Er så usikker på hva jeg skal velge "/

Hei. Jeg tok på Fornebuklinikken og er utrolig fornøyd med behandlingen og resultatet. Anbefaler deg å gå til konsultasjon flere steder, så velger du stedet/kirurgen du føler deg tryggest ved :) Masse lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, _Malene skrev:

Jeg vil anbefale deg å ringe klinikken, eventuelt få dem til å se på deg imorgen. 

Jeg har lik strls på mine, og de virker ikke hovne, men jeg har mer ubehag i venstre pupp. Den måtte reopereres etter 3 dager pga blødning, så muligens derfor. Men jeg kommer til å ringe klinikken og avtale time til sjekk i neste uke for sikkerhets skyld. 

(Der jeg opererte sa de at jeg måtte ringe hvis jeg var i det mlnste i tvil om noe, eller om jeg hadde spørsmål. Mye bedre å gjøre det hvis man er litt bekymret eller lurer på noe) 

Tusen takk for svar!! :)

Jeg skal ringe klinikken i mårra, bor 50 mil unna så det er ikke bare en svipptur dit..

Kan jeg spørre hvordan blødning merkes, eller evt. hvordan du merket at du hadde blødning?

Har ingen blåmerker eller noe sånt, men er likevel litt bekymret siden det er stor forskjell både i størrelse og smerter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere. Da har jeg vært i dusjen for første gang. Og guuu kor deilig det var🙊 Men dere, hvor mye forandrer puppene seg i tiden fremover? Mine ser nemlig ut som to raketter😂 Veeeldig struttende. Så jeg kan ikke si at de er direkte fine enda, noe jeg håper kommer seg. Men størrelsen ser veldig bra ut👍Håper det går bra med dere og at dere er fornøyd😊

Endret av Anonym 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Jinx82 skrev:

Tusen takk for svar!! :)

Jeg skal ringe klinikken i mårra, bor 50 mil unna så det er ikke bare en svipptur dit..

Kan jeg spørre hvordan blødning merkes, eller evt. hvordan du merket at du hadde blødning?

Har ingen blåmerker eller noe sånt, men er likevel litt bekymret siden det er stor forskjell både i størrelse og smerter..

Ettersom jeg forstod, så skjer blødning i løpet av de første dagene etter operasjonen. Hos meg skjedde det med en gang, jeg så allerede første dagen at den venstre puppen var veldig hoven. Den var ikke misfarget, ikke vond, bare svær.. Var inne til sjekk dagen etter, og fikk konstantert blødning. Ble operert igjen dagen etter.. Da tok kirugren ut innlegget, drenerte ut blod, skylte osv for å unngå infeksjon, tok inn innlegget igjen. Jeg måtte gå med dren ut fra puppen i noen dager. Ikke den beste tiden i mitt liv..

Har du snakket med klinikken idag? Håper de kunne berolige deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, _Malene skrev:

Ettersom jeg forstod, så skjer blødning i løpet av de første dagene etter operasjonen. Hos meg skjedde det med en gang, jeg så allerede første dagen at den venstre puppen var veldig hoven. Den var ikke misfarget, ikke vond, bare svær.. Var inne til sjekk dagen etter, og fikk konstantert blødning. Ble operert igjen dagen etter.. Da tok kirugren ut innlegget, drenerte ut blod, skylte osv for å unngå infeksjon, tok inn innlegget igjen. Jeg måtte gå med dren ut fra puppen i noen dager. Ikke den beste tiden i mitt liv..

Hei:) jeg har et spørsmål ang blødning, hvor stor hevelse må det være for at det skal være blødning? kan du fortelle litt mer hvordan det føltes ut for deg? 

Min høyre er større og hardere enn den andre og litt vond 🙄 Tusen takk på forhånd. Så glad for denne tråden :) <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Hei:) jeg har et spørsmål ang blødning, hvor stor hevelse må det være for at det skal være blødning? kan du fortelle litt mer hvordan det føltes ut for deg? 

Min høyre er større og hardere enn den andre og litt vond 🙄 Tusen takk på forhånd. Så glad for denne tråden :) <3 

Det kirurgen min sa om blødning, var at det er veldig sjelden det skjer. Typ 1-2 ganger pr år på den klinikken jeg brukte. Han sa det var vanlig at den ene kunne være mer hoven en god stund, og da dreide det seg som regel ikke om blødning. 

Men hos meg var forskjellen veldig stor. Det høyre var helt fint, ganske mykt, ikke hovent. Mens det venstre var stort, og hardt, hevelsen var fra nesten bak på ryggen og oppmot kragebeinet. Som sagt så han med en gang at det var blødning da han så meg. Og det var altså dagen etter operasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, _Malene skrev:

Det kirurgen min sa om blødning, var at det er veldig sjelden det skjer. Typ 1-2 ganger pr år på den klinikken jeg brukte. Han sa det var vanlig at den ene kunne være mer hoven en god stund, og da dreide det seg som regel ikke om blødning. 

Men hos meg var forskjellen veldig stor. Det høyre var helt fint, ganske mykt, ikke hovent. Mens det venstre var stort, og hardt, hevelsen var fra nesten bak på ryggen og oppmot kragebeinet. Som sagt så han med en gang at det var blødning da han så meg. Og det var altså dagen etter operasjon..

Tusen takk for at du forklarte for meg, og så leit for deg men så bra det ordnet seg. Jeg gleder meg veldig til å kunne bruke armene mer kjenner jeg, er enda vondt men har brukt de innimellom, mest fordi jeg har glemt meg bort egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm hvis det er noen som har hatt silikon en stund som følger tråden. Jeg er mer øm på puppene nå, spesielt den ene, enn jeg var tidligere. Det er tre uker siden operasjon. Jeg fungerer stort sett som vanlig, bortsett fra at jeg ikke trener eller løfter tungt. De siste dagene har jeg kunnet sove på sidene.

Puppene føles ganske harde, er struttende og relativt langt ut til hver side. Det ser bra ut, men ser at det er fake, jeg har ikke kløft liksom.. 

Jeg er også fortsatt en del sliten og trøtt og har ganske lite energi. 

Er dette vanlig? 

Endret av _Malene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2016 den 15.44, Jinx82 skrev:

Håper noen kan svare/forhåpentligvis berolige meg litt..

Gjennomførte løft + silikon under muskel på Aleris i Trondheim for 17 dager siden og har fra dag 1 hatt mer smerter i venstre bryst. Har hele tiden vært mer hoven i venstre og har hatt en del muskelspasmer/smerter samt at det virker som om implantatet ligger høyere opp enn i høyre bryst (evt så har det høyre brystet droppet mer).

Nå er størrelsesforskjellen ganske stor, og det er fortsatt vondt/hovent i venstre - (kanskje fordi hovenheten i høyre er på vei bort mens det fortsatt er like hovent i venstre? Dvs at venstre ikke nødvwndigvis har vokst pga hovenhet men at det heller er høyre som har minsket pga mindre hovenhet, om det gir mening)

Noen som har samme erfaring eller som har noen tanker om hvorfor det er sånn og evt. om det vil rette på seg av seg selv etterhvert? 

Takknemlig for alle innspill :)

Hei @Jinx82 😊

Jeg hadde det ganske likt .

Jeg gikk til klinikken på kontroll 1uke etter.

Da nevnte jeg vondter og størrelse på venstre bryst.

og fikk ett komprisjonsbånd som skulle "presse" protesen lenger ned, om det skulle være grunnen. 'En det kunne han ikke si sikkert enda før.

han virket ikke bekymret men DET var jeg 😳

Så jeg betalte 295,- til Lommelegen for å få ett raskt svar. Sendte over bilder osv, og han svarte at d mest sannsynlig var en hevelse. Vi må huske at d er to forskjellige operasjoner, så di leges og reagerer forskjellig. Om d blir aktuelt så anbefaler jeg å spør Lommelegen :-) det "trøstet" meg. 

Nå har det gått 6uker og jeg er fornøyd 😃👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎10‎.‎2016 den 17.03, lilly20 skrev:

Hei igjen! :)

Jeg står i mellom å velge enten Fornebuklinikken eller Aleris Colloseum i Oslo.
Noen som vet om noen som er bedre enn den andre, eller er de er like dyktige på feltet begge to? Er så usikker på hva jeg skal velge "/

Tror de er flinke begge steder. Jeg har vært på konsultasjon begge steder, og flere til. For min del ser jeg at dette er en modningsprosess på hva jeg er på jakt etter, hva alternativene er osv. Det er til syvende og som du som bestemmrer. Kirurgen kan ha sine subjektive meninger, men du må jo få frem dine. Jeg kommer  til velge Colosseum, der opplevde jeg mest profesjonell dialog, han snakket mitt språk for å si det sånn, skjønte hva jeg mente når jeg snakket om feks trening. Jeg kommer til å ta en samtale til før operasjon for å være på den sikre siden med tanke på størrelse og profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese i denne tråden!  Har vært på en konsultasjon nå, og selv var jeg tenkt at jeg trengte anatomiske proteser under muskelen, men kirurgen sa vanlige proteser over muskelen. Skal ta så lite som mulig. Har tenkt at jeg har lite brystvev, noe han mente ikke stemte. Er 49 kg og 161 cm høy, og har nå 65-70a. Skal sies at jeg har ammet og har mange strekkmerker på begge puppene uten at de henger,  dette gjør de nok litt romsligere. 

Har kun vært hos en kirurg på Volvat Tromsø. 

Hva tror dere? Kan man få et naturlig resultat med dette utgangspunktet? Har lyst på under 200 gram, han sa han ikke hadde operert inn mindre enn 220 gram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, October 07, 2016 den 16.06, _Malene skrev:

Hei, har prøvd svare deg flere ganger men det har bare hengt seg opp, vet heller ikke hvorfor svaret mitt blir inni siteringen men jeg skriver likevel :)

Ringte klinikken på fredag, fikk beskjed om å dra til fastlegen å ta crp og denne var på 139 - skal vel være under 10 så jeg har/hadde helt klart en infeksjon. Fikk en 10-dagers antibiotikakur så jeg håper den tar knekken på jævelskapen :)

Det rare er at smerter, rødhet og varme var verre/hissigere på lørdag/søndag, men kjennes og ser ut til å ha gått en del tilbake først i dag. Håper på det beste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, October 08, 2016 den 12.24, tmmk skrev:

Hei @Jinx82 😊

Jeg hadde det ganske likt .

Jeg gikk til klinikken på kontroll 1uke etter.

Da nevnte jeg vondter og størrelse på venstre bryst.

og fikk ett komprisjonsbånd som skulle "presse" protesen lenger ned, om det skulle være grunnen. 'En det kunne han ikke si sikkert enda før.

han virket ikke bekymret men DET var jeg 😳

Så jeg betalte 295,- til Lommelegen for å få ett raskt svar. Sendte over bilder osv, og han svarte at d mest sannsynlig var en hevelse. Vi må huske at d er to forskjellige operasjoner, så di leges og reagerer forskjellig. Om d blir aktuelt så anbefaler jeg å spør Lommelegen :-) det "trøstet" meg. 

Nå har det gått 6uker og jeg er fornøyd 😃👌🏼

Takk for svar :)

Skjønner a implantat som ikke har droppet noe kan se ut som hevelse men rart om det i seg selv skulle skape smerter i tillegg. Godt du ble ble beroliget av svaret fra lommelegen, ikke noe særlig å gå rundt å bekymre seg :)

Om du ser innlegget mitt rett over her så har jeg en infeksjon, men satser på at antibiotikakuren jeg har fått vil ta knekken på det. 

Det venstre bryst er blitt noe mindre, men fortsatt større - kan se ut som om implantatet på høyre bryst har droppet litt mer enn venstre siden brystvorten der peker mer oppover enn på venstre. Ellers har jeg siden dag en kjent smerte i venstre bryst, på siden inn mot midten, i "kløfta". Kan kjennes ut som en slags kul inni der, eller kanskje det bare er muskelen/muskelfestet som verker, vet ikke helt hva det kan være eller om det er vanlig. 

Det er iallefall der rødhet/varme startet å vises før det spredde seg litt over til andre brystet og på undersiden. Fikk antibiotika på fredag, men var merkbart verre på lørdag/søndag og først i dag kjennes det, og ser ut til, å ha gått tilbake noe. Håper det ordner seg av kuren jeg har fått :)

Endret av Jinx82
Rettet opp en feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12. oktober 2016 den 1.41, Jinx82 skrev:
På 7. oktober 2016 den 16.06, _Malene skrev:

Hei, har prøvd svare deg flere ganger men det har bare hengt seg opp, vet heller ikke hvorfor svaret mitt blir inni siteringen men jeg skriver likevel :)

Ringte klinikken på fredag, fikk beskjed om å dra til fastlegen å ta crp og denne var på 139 - skal vel være under 10 så jeg har/hadde helt klart en infeksjon. Fikk en 10-dagers antibiotikakur så jeg håper den tar knekken på jævelskapen :)

Det rare er at smerter, rødhet og varme var verre/hissigere på lørdag/søndag, men kjennes og ser ut til å ha gått en del tilbake først i dag. Håper på det beste!!

Oi! Jeg føler med deg!! Godt du gikk til legen.. Er det Keflex du har fått resept på? Jeg gikk på det i 10 dager etter blødningen for å sikre at jeg ikke fikk infeksjon.

Hvordan er allmenntilstanden din? Føler du deg trøtt og slapp? 

Håper virkelig det kommer seg nå. Komplikasjoner etter brystoperasjoner er sjeldne, men det kan skje ja... Viktig å huske på. 

Endret av _Malene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for fornebuklinikken og dr.Barstad i starten av November! Gru gleder meg veldig! Så redd for alt som kan gå galt og at det blir verre en utgangspunktet.. noen som har erfaringer med dr.barstad? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  . Jeg tok brystforstørrelse for 3 uker siden ca. Tok under muskelen . Skulle ta av bryst båndet etter 2 uker  . Men nå har den venstre puppen hovnet en del opp, er ikke rød eller har noe smerter,  bare føles ut som om noe presser/beveger seg på en måte inni der. Noen som har opplevd det samme ?  Litt bekymret .   Så lurte jeg på en ting til . Når kan man begynne å klemme litt i dem ?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.9.2016 den 21.43, lilly20 skrev:

Hei! Jeg er ei jente på 26 som siden jeg var 16 år har tenkt på å ta silikon. Jeg har vært på konsultasjon hos dr.barstad på fornebuklinikken og følte meg egentlig veldig trygg på han. Men jeg er så nervøs! Jeg er 99% sikker på at jeg vil gjøre det, men tenker bare alt som kan gå galt.

Jeg har aldri hatt pupper, er en ekstrem liten AA. Kan ikke gå i noen undertøysbutikker for å finne BH'er. Det finnes ingen som passer. Samme problem med bikinier. Det er så frustrerende. Jeg er 1,64 høy, 53 kilo. Med hofter og rumpe med null pupper. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til med dette. Vil gjerne høre andres erfaringer. Er dere fornøyde eller  Angrer dere? Kjenner dere til  Dr.barstad? Er det noen som har tatt 200-250 cc under muskel? Kan det trenes normalt etterpå? Sorry for alle spørsmål. Første gang jeg har turt å skrive her inne🙈

Hei! Jeg tok under muskel 365 gram hos Barstad for snart fire måneder siden. Høres ut som vi var i ganske lik situasjon, da jeg også var helt flat. Er veldig veldig fornøyd og var veldig trygg på Barstad!

Når det gjelder trening så er alt som før, bortsett fra at det gikk veldig lang tid før jeg kunne trene bryst igjen. Nå, etter fire måneder, klarer jeg å trene bryst, men merker jeg er blitt svakere og det kjennes litt rart ut.. ellers er alt som normalt, tenker nesten ikke mer på dem :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hattis skrev:

Hei! Jeg tok under muskel 365 gram hos Barstad for snart fire måneder siden. Høres ut som vi var i ganske lik situasjon, da jeg også var helt flat. Er veldig veldig fornøyd og var veldig trygg på Barstad!

Når det gjelder trening så er alt som før, bortsett fra at det gikk veldig lang tid før jeg kunne trene bryst igjen. Nå, etter fire måneder, klarer jeg å trene bryst, men merker jeg er blitt svakere og det kjennes litt rart ut.. ellers er alt som normalt, tenker nesten ikke mer på dem :)

Beveger dine implantater seg veldig når du strammer brystet? Har ikke prøvd å trene selv enda, men merker spesielt den ene siden beveger seg endel når jeg strammer brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 

Jeg tok silikon for 3 uker siden, og nå har det skjedd noe som rett og slett gjør meg livredd.. 

Jeg har 265 over muskelen. 

jeg lå i sengen og skulle snu meg, da fikk jeg en intens smerte øverst i venstre brystet, over areola og litt på siden. Denne smerten var så plutselig og intens at jeg hylte og gråten fulgte etter. Det føltes ut som et slags hekseskudd(?), at noe revnet, elektrisk støt - noe i den duren. Samtidig fikk jeg vondt i venstrearm og ble nummen i fingrene. Dette skjedde i går og jeg har vært på jobb i dag, det er fortsatt vondt men mere murringer, og små stikninger i brystet. Fortsatt vondt i armen også. Må legge til at huden der hvor det skjedde er ekstremt ekstremt sår føles det ut som. 

Dette skjedde på nytt nå når puppene kom litt i klem, akkurat samme sted og smerte. 

Det er så vanskelig å forklare men herregud jeg er veldig bekymret og håper noen kanskje har en anelse om hva dette er? Det er ingen synlige forandringer på brystet hittil, derfor jeg ikke har ringt lege enda, men tenker å vente til mandag. Jeg tenkte kanskje, nerve i klem, protese som har løsnet litt fra der den var grodd fast, muskelproblemer(?) men jeg føler heller det er lokalisert i selve brystet.. 

Håper noen kan hjelpe meg eller gi meg noen gode ord og støtte eller råd. Dette var absolutt en skremmende og vond opplevelse. Aldri kjent den type smerte før. 

Klem fra en svært nervøs jente 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verdivalg; Nå har jeg det siste halvåret vurdert frem og tilbake, snakket med mange kirurger og lest utallige sider og fora på nett, i Norge og internasjonalt. Hadde bestemt meg for å legge inn silikon, under muskel. Har booket time for operasjon to ganger, og avlyst. Senest idag. For godt. For jeg kan ikke gjøre dette. Av to grunner.

1. Jeg er for glad i å bruke hele meg i fysisk aktivitet. Lange ut på langrenn, svømme, ++++. Jeg tør ganske enkelt ikke føkke opp muskulaturen min. Det kan gå fint. Men det kan også ikke gjøre det. Og da har jeg ødelagt for noe som er viktig for meg. 

2. Jeg har en datter på 12 år. Som er på vei inn i tenårene, godt på vei inn i hormonalderen. Lurer på om hun er for tykk, for tynn, +++ osv. Mamman min sa alltid til meg at jeg var flott akkurat som jeg var. Det var bare å smile, så var jeg pen. Klart det er litt naivt, men det gjorde sikkert noe for mitt selvbilde. Så hva signaliserer jeg til datteren min hvis jeg legger inn silikon? Hun behøver selvsagt ikke få vite det, men hun vil jo SE at mamman hennes ser freshere ut enn andres kanskje? Vil jeg det? Vil jeg ikke at hun skal se at jeg er helt normal?

Så, konklusjonen er at dette er ikke for meg. Og jeg trenger faktisk ikke penere pupper for å føle meg bedre, jeg føler meg jo allerede strålende. Så får det være da, at puppene ikke er det stiligste ;-). Får jæskla mange fine BH er for 35.000 :-D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...