Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Den 3.6.2016 at 20.38, Hattis skrev:

Hva er keflex?

Antibiotikaen jeg måtte gå på etter 2 operasjon :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som har operert på Fornebuklinikken, fikk dere støttebh gratis eller måtte dere betale?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det er veldig lite aktivitet her inne nå, men jeg må uansett spørre fordi dette er veldig viktig.. Jeg har vært syk (bronkitt og nesten lungebetennelse) siden 17. mai, og jeg trodde jeg hadde blitt frisk, men nå begynner jeg å bli litt forkjøla igjen og hoster fortsatt en del her og der, og nyser en del. 

Hva ville dere gjort? Det er jo ikke anbefalt å hoste så mye når man opererer? Det gjør vel helt sykt vondt etter operasjonen? Det er under to uker til operasjonen så jeg må si ifra innen noen få dager om jeg må droppe eller utsette operasjonen.. Men da må jeg utsette et helt år. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hattis skrev:

Okei, det er veldig lite aktivitet her inne nå, men jeg må uansett spørre fordi dette er veldig viktig.. Jeg har vært syk (bronkitt og nesten lungebetennelse) siden 17. mai, og jeg trodde jeg hadde blitt frisk, men nå begynner jeg å bli litt forkjøla igjen og hoster fortsatt en del her og der, og nyser en del. 

Hva ville dere gjort? Det er jo ikke anbefalt å hoste så mye når man opererer? Det gjør vel helt sykt vondt etter operasjonen? Det er under to uker til operasjonen så jeg må si ifra innen noen få dager om jeg må droppe eller utsette operasjonen.. Men da må jeg utsette et helt år. Hva ville dere gjort?

Hvis du får legeerklæring/sykemelding kan du utsette helt frem til operasjonsdagen. Jeg ville ventet å sett det ann. Kanskje du skal ta en tur til fastlegen og se om du kan få noe for hosten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nerine_ skrev:

Hvis du får legeerklæring/sykemelding kan du utsette helt frem til operasjonsdagen. Jeg ville ventet å sett det ann. Kanskje du skal ta en tur til fastlegen og se om du kan få noe for hosten din?

Jeg har en veldig sterk hostesaft som jeg brukte frem til nå, men kan vel ikke bruke sånt rundt operasjonen? Den inneholder morfin så er veldig sterk.. Men er det sånn at hvis jeg har legeerklæring så kan jeg utsette fram til dagen? Da kan jeg jo gjøre det i så fall 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei er ny her og var inne og byttet til nye proteser igår.

Etter 8år og et barn til hadde det dannet seg kapsling i begge bryst. Har gått fra 310 til 400cc under muskel denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.6.2016 at 14.50, Bjor32 skrev:

Hei er ny her og var inne og byttet til nye proteser igår.

Etter 8år og et barn til hadde det dannet seg kapsling i begge bryst. Har gått fra 310 til 400cc under muskel denne gangen også.

Hei. Jeg skal også bytte til nye proteser i august/september pga kapsel, og gå litt større men fortsatt under muskel. Har 325cc nå, vil gå for rundt 400-450. Er det stor forskjell i størrelsen nå synes du?? Du kan jo kanskje ikke se det så godt enda da men.. hehe. Og var/er det mindre vondt denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.6.2016 at 11.03, Hattis skrev:

Okei, det er veldig lite aktivitet her inne nå, men jeg må uansett spørre fordi dette er veldig viktig.. Jeg har vært syk (bronkitt og nesten lungebetennelse) siden 17. mai, og jeg trodde jeg hadde blitt frisk, men nå begynner jeg å bli litt forkjøla igjen og hoster fortsatt en del her og der, og nyser en del. 

Hva ville dere gjort? Det er jo ikke anbefalt å hoste så mye når man opererer? Det gjør vel helt sykt vondt etter operasjonen? Det er under to uker til operasjonen så jeg må si ifra innen noen få dager om jeg må droppe eller utsette operasjonen.. Men da må jeg utsette et helt år. Hva ville dere gjort?

Hei. Vil bare si at jeg var ganske forkjølt i uka før operasjonen min, hostet helt forferdelig mye og hadde masse slim i halsen. Det bedret seg litt til operasjonsdagen, men hadde fortsatt vondt i halsen. Dette gikk altså helt fint! Jeg hadde ikke noe feber da, hvis du bare hoster eller er forkjøla så tror jeg ikke det er noe problem! 

Jeg hostet fortsatt litt etter operasjonen og det var selvfølgelig veldig vondt, men det er ikke farlig! Men ring til kirurgen din og forklar han/henne akkurat hvilken form du er i, så får du svaret ditt :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6. juni 2016 at 20.00, Hattis skrev:

Hvordan går det med dere nyopererte? ☺️

Jo her går det stadig bedre for hver dag 😄 Veldig uvant å plutselig ha pupper , men så himla naturlig også ☺️

Har pushet grensene på hva jeg har gjort de 2 første ukene nå, kanskje ikke så lurt , men klarer altså ikke å sitte stille og ikke gjøre noe . 

Eneste som er nå er at det er tidvis ganske ømt , og de klør så inni hampen mye! Spesielt rundt sårene . Begynner nesten å mistenke at jeg ikke tåler tapen som jeg har bytta til . 

Hevelsen har gått ned , og det virker som om de har fått litt mer "heng" , så de begynner å se mye mer naturlig ut.  😄

 

Hvordan går det med deg? Ikke lenge til du skal heller nå ? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. juni 2016 at 18.52, Hattis skrev:

Dere som har operert på Fornebuklinikken, fikk dere støttebh gratis eller måtte dere betale?

Du får med den du har på etter operasjonen gratis , men jeg valgte å kjøpe med en til. Anbefaler å kjøpe med ett svart nedpressbånd også hvis du skal gå med det , det hvite du får med blir fort ganske ekkelt i fargen med tanke på svette og slikt 😁 

 

Jeg dro faktisk innom Fornebu igjen for å kjøpe det sorte nedpressbåndet , og å få svar på noe i forhold til smerter og hevelse. Viste seg at jeg måtte ha en størrelse større i støttebh'en , ble jo helt skvist i den første , så puppene ble noe større enn det de først forutså 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. juni 2016 at 11.03, Hattis skrev:

Okei, det er veldig lite aktivitet her inne nå, men jeg må uansett spørre fordi dette er veldig viktig.. Jeg har vært syk (bronkitt og nesten lungebetennelse) siden 17. mai, og jeg trodde jeg hadde blitt frisk, men nå begynner jeg å bli litt forkjøla igjen og hoster fortsatt en del her og der, og nyser en del. 

Hva ville dere gjort? Det er jo ikke anbefalt å hoste så mye når man opererer? Det gjør vel helt sykt vondt etter operasjonen? Det er under to uker til operasjonen så jeg må si ifra innen noen få dager om jeg må droppe eller utsette operasjonen.. Men da må jeg utsette et helt år. Hva ville dere gjort?

Mye jeg ikke har fått med meg her gitt 😁 

Jeg ville ringt å hørt med de , de har jo kjempegod kompetanse og erfaring , også ville jeg fulgt rådene deres. 

 

Personlig klarte jeg ikke å hoste ordentlig de første 4-5 dagene etter operasjonen . 

 

Håper det går veien , og at du ikke må vente ett helt år 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Destruit skrev:

Jo her går det stadig bedre for hver dag 😄 Veldig uvant å plutselig ha pupper , men så himla naturlig også ☺️

Har pushet grensene på hva jeg har gjort de 2 første ukene nå, kanskje ikke så lurt , men klarer altså ikke å sitte stille og ikke gjøre noe . 

Eneste som er nå er at det er tidvis ganske ømt , og de klør så inni hampen mye! Spesielt rundt sårene . Begynner nesten å mistenke at jeg ikke tåler tapen som jeg har bytta til . 

Hevelsen har gått ned , og det virker som om de har fått litt mer "heng" , så de begynner å se mye mer naturlig ut.  😄

 

Hvordan går det med deg? Ikke lenge til du skal heller nå ? 😃

Så bra alt er fint med deg og puppene! ☺️

På tirsdag er det en uke igjen og jeg kjenner jeg begynner å grue meg litt.. Nå er det liksom veldig virkelig! Men jeg gleder meg så sinnsykt mye at det går så bra så 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Destruit skrev:

Du får med den du har på etter operasjonen gratis , men jeg valgte å kjøpe med en til. Anbefaler å kjøpe med ett svart nedpressbånd også hvis du skal gå med det , det hvite du får med blir fort ganske ekkelt i fargen med tanke på svette og slikt 😁 

 

Jeg dro faktisk innom Fornebu igjen for å kjøpe det sorte nedpressbåndet , og å få svar på noe i forhold til smerter og hevelse. Viste seg at jeg måtte ha en størrelse større i støttebh'en , ble jo helt skvist i den første , så puppene ble noe større enn det de først forutså 😅 

 

Får man kjøpt dette på klinikken rett etter operasjonen? Hvor mye penger burde jeg ha med meg da isåfall? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har operert på Fornebuklinikken, hvordan ser søttebh'en ut som dere får med dere etter operasjonen? Greit å vite med tanke på hvilke klær jeg kan bruke, bare for å planlegge sommeren litt for meg, hehe :) Noen har jo litt forskjellige størrelse og form osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hattis skrev:

Får man kjøpt dette på klinikken rett etter operasjonen? Hvor mye penger burde jeg ha med meg da isåfall? 😁

Betalte vel tett oppunder 500 kr for støttebh'en , og 150kr for det svarte nedpressbåndet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Hattis skrev:

Dere som har operert på Fornebuklinikken, hvordan ser søttebh'en ut som dere får med dere etter operasjonen? Greit å vite med tanke på hvilke klær jeg kan bruke, bare for å planlegge sommeren litt for meg, hehe :) Noen har jo litt forskjellige størrelse og form osv..

Kan sende deg bilder på pm senere i dag 😊👍🏼

Går til det meste faktisk , den har frontlukking , stropper som er enkle å løsne og justere fra fremsiden, og går mellom skulderbladene bak. Egentlig veldig ålreit , så kommer nok til å bruke dem fast fremover 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Destruit skrev:

Betalte vel tett oppunder 500 kr for støttebh'en , og 150kr for det svarte nedpressbåndet 😊

Ved siden av hele summen? Jeg fikk beskjed om at det var med i prisen..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hattis skrev:

Ved siden av hele summen? Jeg fikk beskjed om at det var med i prisen..? 

Du får jo med deg den du har på når du våkner fra narkosen inkludert i prisen, men jeg kjøpte en ekstra utenom for å kunne bytte på 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer litt på er hvordan dere gjør det med shaving under armene siden man ikke kan løfte på armene? Er det et problem eller funker det greit? Hehe, vil helst ikke gå 4 uker eller hvor lenge man ikke skal løfte armene høyt uten å barbere meg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...