ssspiee Skrevet 19. januar 2016 #37541 Skrevet 19. januar 2016 25 minutter siden, scrabble skrev: Så godt å høre, nettopp slik ja! Det som dumpet, er lavere nå. og jeg ser at BHen "fyller" mindre på den ene siden. Jaja, da er det bare å vente på et dump til Haha Når skjedde ditt første dump? Jeg tror det skjedde etter ca. 2 uker hos meg på venstre side. Nå har det gått 3 mnd og høyre side er fremdeles litt høyere.. Ser det ikke så godt men når jeg tar bilde speilvendt med mobilen ser jeg det hehe.
scrabble Skrevet 19. januar 2016 #37542 Skrevet 19. januar 2016 Det er akkurat en uke siden i dag. Så jeg syns det var så tidlig. Men var det slik at "vondtene" flytta seg for deg også etterpå? Før verket det mest under og i siden, nå er det i muskelen oppe.
lisasu Skrevet 19. januar 2016 #37543 Skrevet 19. januar 2016 48 minutter siden, Wenchegs skrev: Opererte på Teres Colosseum i Stavanger som nå har byttet navn til Aleris Jeg la inn 275 gram i hver over muskel. Jeg skal legge 250 over muskel, men er så usikker på størrelse.. Hva hadde du før i str? og følte du 275 var greit? Hvordan gikk det å ta over? er såå nysjerrig på smertene hehe!
clyde123 Skrevet 19. januar 2016 #37544 Skrevet 19. januar 2016 2 minutter siden, AndreaSR skrev: Hei! Hvilken klinikk har du vært på og hva heter kirurgen? Jeg kjenner meg veldig igjen i opplevelsen din og hva du fikk beskjed om på konsultasjonen. Virker som vi har like utgangspunkt også. Grunnen til at de med tuberøse bryst ofte får anatomiske, er fordi tuberøse bryst ofte peker litt nedover, og jo eldre man bli jo mer hengete blir de. Mine brystvorter peker ned og ut mot sidene. Kirurgen min sa at han skulle legge protesene ett godt stykke under selve brystet mitt, slik at protesen former hele brystet anderledes og slik at brystvortene havner på midten. Hvis det gir noen mening? Hvis man setter inn runde implantater i tuberøse bryst vil formen bli rar, i alle fall slik jeg har forstått det. Med denne begrunnelsen fra min kirurg ble jeg egentlig veldig glad for at jeg skulle få anatomiske, da jeg veldig gjerne vil ha en "rund" form under brystvorten også. Nå har jeg ingenting under brystvorten, det er kanskje 1 cm med hud inn til brystkassen bare. Jeg skal operere på fornebu, og i min kontrakt er det ikke noe problem å avbestille, så vidt jeg har forstått. Så du er nok ikke bundet du heller, men du burde jo absolutt lese i kontrakten din for å være sikker. Du kan jo dra på flere konsultasjoner å høre hva andre sier, men som sagt er det veldig vanlig at vi med tuberøse bryst blir anbefalt anatomiske. Jeg tenker at det også er positivt med tanke på at puppene mine sikkert bare vil henge mer og mer for jo eldre jeg blir. De peker allerede feil retning og jeg er 19 år og enda veldig slank. Så jeg føler bare det er betryggende at jeg skal ha anatomiske slik at puppene mine blir "rettet" opp før det er for sent Jeg var på Aleris i Trondheim til Ivan (husker ikke etternavn i farta). Det eneste jeg klarer å tenke på akkurat nå (midt i skuffelsen) er at jeg er redd for at de skal få et "hengete" preg med anatomiske, men det er mulig jeg tar helt feil. Som sagt så klarer jeg ikke helt å forestille meg det. I kontrakten står det bare at hvis ikke jeg sier i fra 24 timer før operasjonen, vil de belaste 100% av beløpet, og det er jo helt forståelig. Så regner med jeg ikke er hundre prosent bundet før den tid. Har tatt kontakt med to andre klinikker pr mail i dag for å høre om det er mulig å få konsultasjon for en second opinion, så får se hva de svarer. Hvis de sier det samme, så er det jo ikke noen tvil i at de vet best. Jeg blir bare så usikker når jeg har hørt om andre som har fått forskjellige anbefalinger mellom runde og anatomiske fra forskjellige klinikker. Hvor mye skal du legge i?
AndreaSR Skrevet 19. januar 2016 #37545 Skrevet 19. januar 2016 2 minutter siden, clyde123 skrev: Jeg var på Aleris i Trondheim til Ivan (husker ikke etternavn i farta). Det eneste jeg klarer å tenke på akkurat nå (midt i skuffelsen) er at jeg er redd for at de skal få et "hengete" preg med anatomiske, men det er mulig jeg tar helt feil. Som sagt så klarer jeg ikke helt å forestille meg det. I kontrakten står det bare at hvis ikke jeg sier i fra 24 timer før operasjonen, vil de belaste 100% av beløpet, og det er jo helt forståelig. Så regner med jeg ikke er hundre prosent bundet før den tid. Har tatt kontakt med to andre klinikker pr mail i dag for å høre om det er mulig å få konsultasjon for en second opinion, så får se hva de svarer. Hvis de sier det samme, så er det jo ikke noen tvil i at de vet best. Jeg blir bare så usikker når jeg har hørt om andre som har fått forskjellige anbefalinger mellom runde og anatomiske fra forskjellige klinikker. Hvor mye skal du legge i? Kirurgen min mente at ved å legge inn anatomiske ville jeg nettopp IKKE få hengepupper, heller stikk motsatt Jeg tror han sa 295 g, men jeg skal ønske meg litt mer på operasjonsdagen. Da jeg var på konsultasjon var ikke størrelsen viktig for meg i det hele tatt, kun formen, og det var egentlig bare den vi diskuterte. Jeg fikk prøve en sports-bh med de aktuelle innleggene, men tenkte som sagt ikke over størrelsen. Nå tenker jeg at jeg vil ha litt større enn de jeg prøvde, men ikke noen stor forskjell. 350 kanskje.. Ser an hva han også sier på operasjonsdagen
clyde123 Skrevet 19. januar 2016 #37546 Skrevet 19. januar 2016 2 minutter siden, AndreaSR skrev: Kirurgen min mente at ved å legge inn anatomiske ville jeg nettopp IKKE få hengepupper, heller stikk motsatt Jeg tror han sa 295 g, men jeg skal ønske meg litt mer på operasjonsdagen. Da jeg var på konsultasjon var ikke størrelsen viktig for meg i det hele tatt, kun formen, og det var egentlig bare den vi diskuterte. Jeg fikk prøve en sports-bh med de aktuelle innleggene, men tenkte som sagt ikke over størrelsen. Nå tenker jeg at jeg vil ha litt større enn de jeg prøvde, men ikke noen stor forskjell. 350 kanskje.. Ser an hva han også sier på operasjonsdagen Så bra at du har fått litt bedre informasjon enn det jeg har fått Han vet jo helt sikkert best. Dette gjorde meg faktisk litt tryggere, så tusen takk skal du ha Jeg er også litt usikker på str enda, han ville at jeg skulle ha 375. Jeg synes det høres veldig mye ut, neste str ned var 330. Han har bestilt begge vet jeg, så får kjenne litt på det på operasjonsdagen.
Jannicke17 Skrevet 19. januar 2016 #37547 Skrevet 19. januar 2016 (endret) Edit Endret 9. august 2017 av Jannicke17
MariUng Skrevet 19. januar 2016 #37548 Skrevet 19. januar 2016 Dere som har tatt silikon, ligger arret deres rett under puppen, den "streken"/henget der puppen begynner eller er det litt lengre opp mot brystvorten? For mitt arr er litt lenger opp, er det vanlig? Opererte for en uke siden og er redd man vil se arrene godt, at "henget" ikke dekker det godt nok(nå har de ikke fått heng enda da). Det er ikke veldig høyt oppe da, men er redd for at det blir det om protesene faller lenger ned om dere skjønner?
clyde123 Skrevet 19. januar 2016 #37549 Skrevet 19. januar 2016 17 minutter siden, Jannicke17 skrev: Hei! Tenkte jeg bare skulle dele min erfaring med Ivan. Jeg fortalte at jeg ønsket en stor C-cup, MAKS en liten D-cup. Var en liten B-cup. Jeg ønsket egentlig maks 350 ml i moderat profil, men han anbefalte meg 400 ml i høy profil grunnet at jeg er 179 cm høy, og at det ville passe min kropp best. Jeg endte opp med en 70G og ingen følelse i brystvortene (2 år siden operasjonen). Min anbefaling er å gå etter hva en selv ønsker og ikke bli for preget av kirurgens meninger. Hadde jeg har nok penger, hadde jeg nok gått for anatomiske proteser hadde jeg gjort det på nytt, rett og slett fordi det ser mest naturlig ut. Legger ved bilde, så kan du se. Hei Tusen takk for at du deler din erfaring med samme lege! Det ser ut som vi har helt likt utgångspunkt, bare at jeg kanskje har litt mindre enn deg fra før. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor ikke jeg kan få runde.. Resultatet ditt ser veldig fint ut! Men det er jo noe med at man skal føle seg hørt, og få det resultatet man selv er ute etter. Jeg må virkelig gå inn i tenkeboksen! Det virker som han ikke i det heletatt vil vurdere å gi meg runde, kan ikke forstå at det skal bli så mye annerledes enn slik det ser ut hos deg. Undrer sånn på hvor stor forskjellen er i utseende på runde og anatomiske..
AndreaSR Skrevet 19. januar 2016 #37550 Skrevet 19. januar 2016 37 minutter siden, Jannicke17 skrev: Hei! Tenkte jeg bare skulle dele min erfaring med Ivan. Jeg fortalte at jeg ønsket en stor C-cup, MAKS en liten D-cup. Var en liten B-cup. Jeg ønsket egentlig maks 350 ml i moderat profil, men han anbefalte meg 400 ml i høy profil grunnet at jeg er 179 cm høy, og at det ville passe min kropp best. Jeg endte opp med en 70G og ingen følelse i brystvortene (2 år siden operasjonen). Min anbefaling er å gå etter hva en selv ønsker og ikke bli for preget av kirurgens meninger. Hadde jeg har nok penger, hadde jeg nok gått for anatomiske proteser hadde jeg gjort det på nytt, rett og slett fordi det ser mest naturlig ut. Legger ved bilde, så kan du se. Selv om du ikke er helt fornøyd selv (virker det som), så må jeg bare få si at jeg synes puppene dine ble utrolig fine
scrabble Skrevet 19. januar 2016 #37551 Skrevet 19. januar 2016 Arret ligger litt over men når der ene brystet datt litt ned, falt arret lenger ned. På meg ser det ut som at arrene ender under henget :-)
ClosedParadise Skrevet 20. januar 2016 #37552 Skrevet 20. januar 2016 Hei. Jeg skal snart ta brystforstørring på fornebuklinikken, og har et spørsmål: hva slags type smertestillende fikk dere etter operasjonen? på forhånd takk <3
fjernkontroll Skrevet 20. januar 2016 #37553 Skrevet 20. januar 2016 10 timer siden, clyde123 skrev: Jeg var på Aleris i Trondheim til Ivan (husker ikke etternavn i farta). Det eneste jeg klarer å tenke på akkurat nå (midt i skuffelsen) er at jeg er redd for at de skal få et "hengete" preg med anatomiske, men det er mulig jeg tar helt feil. Som sagt så klarer jeg ikke helt å forestille meg det. I kontrakten står det bare at hvis ikke jeg sier i fra 24 timer før operasjonen, vil de belaste 100% av beløpet, og det er jo helt forståelig. Så regner med jeg ikke er hundre prosent bundet før den tid. Har tatt kontakt med to andre klinikker pr mail i dag for å høre om det er mulig å få konsultasjon for en second opinion, så får se hva de svarer. Hvis de sier det samme, så er det jo ikke noen tvil i at de vet best. Jeg blir bare så usikker når jeg har hørt om andre som har fått forskjellige anbefalinger mellom runde og anatomiske fra forskjellige klinikker. Hvor mye skal du legge i? Hei, Tenkte å dele en rask erfaring her - ser at det har kommet maaasse nye innlegg på forumet i det siste. Jeg har tatt 290/295(husker ikke) anatomiske implantater under muskel. Tror overhodet ikke det stemmer at man får hengepupper av anatomiske. Slik jeg har hørt det minsker det både sjansen for rippling (jeg har ingen) og hvis du har mer pupp over enn under brystvorten din (noe jeg aldri hadde tenkt på fordi jeg hadde ganske lite) så gir det deg mer fylde også under, slik at brystvorten din kommer mer på midten av brystet, i stedet for å peke nedover. Jeg er veldig fornøyd og hadde ikke valgt runde selv om jeg kunne velge på nytt. Husker jeg også var veldig nervøs, for det sto så lite om anatomiske proteser på nett - og alle jeg kjente som hadde operert hadde runde. Likevel tenkte jeg at kirurgen (som er en av de desidert beste i norge) mest sannsynlig hadde mer peilig enn meg. Hadde to "alternativer" husker jeg. 200, runde over muskel (for jeg har lite underhudsfett og det var alt det var plass til) eller anatomiske som han mente ville være mye finere enn runde og 295 - hvis jeg tok under muskel. Etter å ha løpt rundt med risposer i sportsh-BH (who's with me here?, haha) bestemte jeg meg for det siste. Ingen ser forskjell - selv ikke mine nærmeste venninner, fordi jeg som mange av dere, alltid gikk med bombshell-BH'er før. Faktisk er jeg mest redd for at de IKKE kommer til å henge noooe, haha! For arrene syntes ganske godt i mangel på heng, selv om de ser ganske naturlige ut likevel. Det er nesten 4 måneder siden jeg opererte og jeg har en kontroll neste uke.
scrabble Skrevet 20. januar 2016 #37554 Skrevet 20. januar 2016 Jeg tror heller ikke at mine anatomiske kommer til å henge. Nå peker de "rett frem" og det er umulig å få de til å "peke nedover" tror jeg. Da skal hele implantatet snu seg isåfall.
pappar Skrevet 20. januar 2016 #37555 Skrevet 20. januar 2016 Når jeg var på min første kons. så foreslo kirurgen anatomiske. Jeg kjente jeg var litt skeptisk, så ville sjekke med andre klinikker for å høre om de mente det samme. Der sa legen at anatomiske kan snu seg, og at jeg burde gå for runde. Så det er nok litt forskjellig hva de mener er best. Tror ikke man får hengepupper altså, men jeg turte ikke ta sjansen på implantater som kan snu seg. Men hvis det er mindre sjanse for ripling så er det jo bra!😃 Ikke at jeg helt forstår hvorfor..? Kanten er jo der på samme måte nederst på puppen?
BRANDY90 Skrevet 20. januar 2016 #37556 Skrevet 20. januar 2016 Hei! Laget meg akkurat en bruker her da jeg nå har bestemt meg for å endelig gjennomføre en brystforstørrelse, og tenkte dette forumet ville være hjelpsomt på veien fram mot operasjonsdatoen som ser ut til å være rundt 2 måneder unna. Problemet mitt er bare at jeg står mellom to forskjellige klinikker i samme kjede; Aleris Nobel og Aleris Colosseum (tidligere Teres). Jeg var først på konsultasjon på Nobel fordi jeg rett og slett ikke visste at det fantes en på Majorstuen (= Colosseum, som er mye nærmere meg) og dro på det jeg trodde skulle være en uforpliktende konsultasjon hos Nobel. Konsultasjonen endte med at kirurgen sendte meg til en pasientkonsulent som var klar for å sette opp en dato, jeg spurte om jeg måtte gjøre det nå eller om jeg kunne ringe senere, men denne konsulenten sa at det beste var å gjøre det nå. Litt i min egen boble endte det med at jeg satte en dato. Når jeg kom hjem ble jeg usikker på størrelsesvalget, da kirurgen var bestemt på 250 og at noe mer ville bli voldsomt - noe jeg egentlig ikke syntes, men i øyeblikket der og da sa jeg meg enig. Har nå vært på en konsultasjon på Colosseum hos Tomm Bjærke som jeg likte kjempegodt. Sitter nå og lurer på om jeg skal velge Nobel eller Colosseum, vet at man skal velge klinikken der man føler seg best, og at det i dette innlegget kan virke som om jeg er veldig negativ til Nobel, men det er egentlig ikke tilfellet. Konsulenten min hos Nobel har vært superhjelpsom og operasjonen der blir billigere enn hos Colosseum. Lurte på om noen her inne har noen erfaringer med disse klinikkene som de vil dele?
scrabble Skrevet 20. januar 2016 #37557 Skrevet 20. januar 2016 Jeg sier bare en ting.. thank you for Ibux. Siden det var så nøye med ibux/NSAID før operasjonen har jeg ikke turt å ta ibux, kun paracet. De to siste dagene har "vondtene" flyttet på seg, og jeg begynner å få litt vondt i ryggen pga mye sitting og brystbåndet. Etter en kjapp tlf til klinikken, ble vi enige om at jeg kunne ta ibux og paracet - siden blødningsfaren er over. HEle musklaturen slappet av, og jeg har tatt min første skikkelige dusj!!! Byttet kompresjonsbh (fikk to på klinikken) og føler meg som et nytt menneske... Ang. den rare følelsen i går, så mente de på klinikken at det var implantatet som "droppet" ned. Tegn de ba meg om å sjekke var om jeg kunne kjenne kantene, om brystet var bredere, rødere eller mykt som vann stedvis. Nope - og da var det en dropp! Sånn, tilfelle noen andre lurer senere :-p
clyde123 Skrevet 20. januar 2016 #37558 Skrevet 20. januar 2016 9 timer siden, fjernkontroll skrev: Hei, Tenkte å dele en rask erfaring her - ser at det har kommet maaasse nye innlegg på forumet i det siste. Jeg har tatt 290/295(husker ikke) anatomiske implantater under muskel. Tror overhodet ikke det stemmer at man får hengepupper av anatomiske. Slik jeg har hørt det minsker det både sjansen for rippling (jeg har ingen) og hvis du har mer pupp over enn under brystvorten din (noe jeg aldri hadde tenkt på fordi jeg hadde ganske lite) så gir det deg mer fylde også under, slik at brystvorten din kommer mer på midten av brystet, i stedet for å peke nedover. Jeg er veldig fornøyd og hadde ikke valgt runde selv om jeg kunne velge på nytt. Husker jeg også var veldig nervøs, for det sto så lite om anatomiske proteser på nett - og alle jeg kjente som hadde operert hadde runde. Likevel tenkte jeg at kirurgen (som er en av de desidert beste i norge) mest sannsynlig hadde mer peilig enn meg. Hadde to "alternativer" husker jeg. 200, runde over muskel (for jeg har lite underhudsfett og det var alt det var plass til) eller anatomiske som han mente ville være mye finere enn runde og 295 - hvis jeg tok under muskel. Etter å ha løpt rundt med risposer i sportsh-BH (who's with me here?, haha) bestemte jeg meg for det siste. Ingen ser forskjell - selv ikke mine nærmeste venninner, fordi jeg som mange av dere, alltid gikk med bombshell-BH'er før. Faktisk er jeg mest redd for at de IKKE kommer til å henge noooe, haha! For arrene syntes ganske godt i mangel på heng, selv om de ser ganske naturlige ut likevel. Det er nesten 4 måneder siden jeg opererte og jeg har en kontroll neste uke. Det er vel kanskje ikke helt riktig av meg å si at jeg tror de kommer til å henge, for det tror jeg ikke. Jeg tenker mer på det at jeg vil ha volum oppe også, ikke bare nede, hvis dere skjønner..? Spesielt i forhold til å kunne bruke topper og kjoler (der bh`en vanligvis vises) uten bh. Nå har jeg jo ikke funnet noen bilder av anatomiske på nett, bare runde, så det er nok helt sikkert derfor jeg er så skeptisk på dette. Vanskelig å se for meg resultatet.
scrabble Skrevet 20. januar 2016 #37559 Skrevet 20. januar 2016 57 minutter siden, clyde123 skrev: Det er vel kanskje ikke helt riktig av meg å si at jeg tror de kommer til å henge, for det tror jeg ikke. Jeg tenker mer på det at jeg vil ha volum oppe også, ikke bare nede, hvis dere skjønner..? Spesielt i forhold til å kunne bruke topper og kjoler (der bh`en vanligvis vises) uten bh. Nå har jeg jo ikke funnet noen bilder av anatomiske på nett, bare runde, så det er nok helt sikkert derfor jeg er så skeptisk på dette. Vanskelig å se for meg resultatet. Jeg ser at mine "viser på toppen". Men de bygger jo opp, det er bare det at du ikke har den runde kanten oppe, men mer nedoverbakke Kløft kommer an på andre ting enn str. Jeg hadde 4 fingre eller mer mellom puppene fra før. Mao kan man ikke lage kløft. Jo mer i, jo lenger fyller de ut på sidene også Jeg har nå ca 2,5 mellom, og syns det ser naturlig og kjempefint ut. Søk på svenske og danske kosmetiske forum, der ligger det mye info. Bl.a det danske er det også MASSE bilder, bare du lager deg profil. http://www.kosmetiskguide.dk/community/
AndreaSR Skrevet 20. januar 2016 #37560 Skrevet 20. januar 2016 14 timer siden, fjernkontroll skrev: Hei, Tenkte å dele en rask erfaring her - ser at det har kommet maaasse nye innlegg på forumet i det siste. Jeg har tatt 290/295(husker ikke) anatomiske implantater under muskel. Tror overhodet ikke det stemmer at man får hengepupper av anatomiske. Slik jeg har hørt det minsker det både sjansen for rippling (jeg har ingen) og hvis du har mer pupp over enn under brystvorten din (noe jeg aldri hadde tenkt på fordi jeg hadde ganske lite) så gir det deg mer fylde også under, slik at brystvorten din kommer mer på midten av brystet, i stedet for å peke nedover. Jeg er veldig fornøyd og hadde ikke valgt runde selv om jeg kunne velge på nytt. Husker jeg også var veldig nervøs, for det sto så lite om anatomiske proteser på nett - og alle jeg kjente som hadde operert hadde runde. Likevel tenkte jeg at kirurgen (som er en av de desidert beste i norge) mest sannsynlig hadde mer peilig enn meg. Hadde to "alternativer" husker jeg. 200, runde over muskel (for jeg har lite underhudsfett og det var alt det var plass til) eller anatomiske som han mente ville være mye finere enn runde og 295 - hvis jeg tok under muskel. Etter å ha løpt rundt med risposer i sportsh-BH (who's with me here?, haha) bestemte jeg meg for det siste. Ingen ser forskjell - selv ikke mine nærmeste venninner, fordi jeg som mange av dere, alltid gikk med bombshell-BH'er før. Faktisk er jeg mest redd for at de IKKE kommer til å henge noooe, haha! For arrene syntes ganske godt i mangel på heng, selv om de ser ganske naturlige ut likevel. Det er nesten 4 måneder siden jeg opererte og jeg har en kontroll neste uke. Kirurgen min sa også noe om dette med at jeg ikke kan få kløft uansett? Noen som kan forklare? Forstår ikke helt dette? I prinsippet - hvis jeg legger inn store nok, runde implantater, så bør jeg vel kunne få kløft? Sier ikke at det er noe jeg vil, jeg bare lurer. For selv om jeg skal ha anatomiske og alt det kirurgen anbefalte, så vil jeg jo gjerne ha LITT kløft? Jeg har ikke det i det hele tatt fra før. Kan man altså ikke få det da uansett?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå