AndreaSR Skrevet 19. januar 2016 #37521 Skrevet 19. januar 2016 19 minutter siden, scrabble skrev: Stemmer 295/330 anatomiske under muskel fin form! Var på kontroll i dag og tok bandasjene. Omtrent ikke blod, kjempefine sår under tapen og når bh'en ble løsere ble alt enda bedre har gått utrolig fint egentlig jeg hadde tomme "lommer" før. Var en 70b ca men fylte ikke cupen ut, men måtte ha B/c pga bredden på brystet dybden på brystet fylte knapt en A Takk Så bra at du er fornøyd! Blir helt glad på dine vegne! Gleder meg til det er min tur om 5 uker..
scrabble Skrevet 19. januar 2016 #37522 Skrevet 19. januar 2016 5 minutter siden, AndreaSR skrev: Takk Så bra at du er fornøyd! Blir helt glad på dine vegne! Gleder meg til det er min tur om 5 uker.. Blir spennende da! Hva er ditt utg.punkt og hvor skal du opereres?
AndreaSR Skrevet 19. januar 2016 #37523 Skrevet 19. januar 2016 4 minutter siden, scrabble skrev: Blir spennende da! Hva er ditt utg.punkt og hvor skal du opereres? Jeg har en lett tilstand av tuberøse bryst, hvis du er kjent med det. Puppene er underutviklede og har ingen ordentlig form, veldig små og brystvortene er store og fluffy. Det er virkelig helt grusomt, jeg klarer ikke vise meg foran gutter (eller se meg selv i speilet) selv om resten av kroppen min er fin. Skal opereres av Lars Haukeland på Fornebuklinikken. Er virkelig nervøs nå. Trenger virkelig denne operasjonen, men er også veldig redd for at jeg skal bli skuffet fordi jeg ikke føler meg bedre likevel.. Hvordan er det med deg? Føler du har selvtilitten har vokst noe? Føler mange tar silikon bare for "å gjøre det", men for meg betyr det ekstremt mye, og da er jeg så redd for å bli skuffet.. Uff, ikke så lett dette her..
amadine Skrevet 19. januar 2016 #37524 Skrevet 19. januar 2016 5 timer siden, AndreaSR skrev: Jeg har en lett tilstand av tuberøse bryst, hvis du er kjent med det. Puppene er underutviklede og har ingen ordentlig form, veldig små og brystvortene er store og fluffy. Det er virkelig helt grusomt, jeg klarer ikke vise meg foran gutter (eller se meg selv i speilet) selv om resten av kroppen min er fin. Skal opereres av Lars Haukeland på Fornebuklinikken. Er virkelig nervøs nå. Trenger virkelig denne operasjonen, men er også veldig redd for at jeg skal bli skuffet fordi jeg ikke føler meg bedre likevel.. Hvordan er det med deg? Føler du har selvtilitten har vokst noe? Føler mange tar silikon bare for "å gjøre det", men for meg betyr det ekstremt mye, og da er jeg så redd for å bli skuffet.. Uff, ikke så lett dette her.. Så lenge du skal til Lars så er du i trygge hender. Han forvandlet mine tomme pupper til de flotte puppene 😍 Har operert andre kroppsdeler hos han også. Han er fantastisk dyktig. Bare å glede seg.
scrabble Skrevet 19. januar 2016 #37525 Skrevet 19. januar 2016 15 timer siden, AndreaSR skrev: Jeg har en lett tilstand av tuberøse bryst, hvis du er kjent med det. Puppene er underutviklede og har ingen ordentlig form, veldig små og brystvortene er store og fluffy. Det er virkelig helt grusomt, jeg klarer ikke vise meg foran gutter (eller se meg selv i speilet) selv om resten av kroppen min er fin. Skal opereres av Lars Haukeland på Fornebuklinikken. Er virkelig nervøs nå. Trenger virkelig denne operasjonen, men er også veldig redd for at jeg skal bli skuffet fordi jeg ikke føler meg bedre likevel.. Hvordan er det med deg? Føler du har selvtilitten har vokst noe? Føler mange tar silikon bare for "å gjøre det", men for meg betyr det ekstremt mye, og da er jeg så redd for å bli skuffet.. Uff, ikke så lett dette her.. Hørt om det ja, men det tror jeg går bra! Gode skyts han du skal operere deg hos! Men skjønner frykten din
scrabble Skrevet 19. januar 2016 #37526 Skrevet 19. januar 2016 (endret) En ting... De siste dagene har det vært høyre bryst som har hatt mest "sprengfølelse". Det har vært litt vondt under, eller en slik stikkende "hold" følelse. Når jeg skulle dra på meg bukse nylig, føltes det som at noe "ploppet/datt" ned i brystet Brystet ble mye mykere, og spesielt i siden. Der har det vært helt "sprengt". Mykt på siden, mye mer følelse under og den stikkende følelsen ligger nå OVER og ikke under lenger. Jeg har jo anatomiske og er blitt skremt av historier om dobbelpupp, skjeve implentater osv osv... den "ploppe" følelsen, eller som om noen sprakk - elendig til å forklare.. var grusom. Og i og med at brystet endret seg så fort, har jeg helt panikk! Noen andre som hatt det slik? Merket dere at implentatet flyttet på seg/droppet før brystet ble mykt? Endret trykket seg osv osv... Det høyre brystet "ploppet" ikke, og det er like sprengt og litt hovent som det venstre var, før dette. Bær over med meg.. Endret 19. januar 2016 av scrabble
pappar Skrevet 19. januar 2016 #37527 Skrevet 19. januar 2016 3 timer siden, scrabble skrev: En ting... De siste dagene har det vært høyre bryst som har hatt mest "sprengfølelse". Det har vært litt vondt under, eller en slik stikkende "hold" følelse. Når jeg skulle dra på meg bukse nylig, føltes det som at noe "ploppet/datt" ned i brystet Brystet ble mye mykere, og spesielt i siden. Der har det vært helt "sprengt". Mykt på siden, mye mer følelse under og den stikkende følelsen ligger nå OVER og ikke under lenger. Jeg har jo anatomiske og er blitt skremt av historier om dobbelpupp, skjeve implentater osv osv... den "ploppe" følelsen, eller som om noen sprakk - elendig til å forklare.. var grusom. Og i og med at brystet endret seg så fort, har jeg helt panikk! Noen andre som hatt det slik? Merket dere at implentatet flyttet på seg/droppet før brystet ble mykt? Endret trykket seg osv osv... Det høyre brystet "ploppet" ikke, og det er like sprengt og litt hovent som det venstre var, før dette. Bær over med meg.. Ikke hørt om det før. Ring legen kanskje? Det er kanskje muskelen som "slapp" de ned? Det skjer jo hvis du har under muskel. Men har ikke hørt om at det skjer så fort. Trodde der skjedde gradvis. Men... Det skader jo ikke å spørre kirurgen hvertfall☺ Hvor lenge har dere andre fått beskjed om å bruke tape?
scrabble Skrevet 19. januar 2016 #37528 Skrevet 19. januar 2016 Ja, puppen henger tydelig litt mer enn den andre. Den ble hard igjen etter en stund. Det er mer vondt i musklaturen nå. Det var jo ikke et kraftig dump men en "dupp" jeg kjente.. kan ha vært skvulp også, som jeg bare ikke skjønte kanskje Jeg skal gå med teip i 4-6 mnd
clyde123 Skrevet 19. januar 2016 #37529 Skrevet 19. januar 2016 Hei Jeg er ny her, men har lest igjennom noen sider for å prøve å finne litt trygghet.. Fantastisk at denne siden finnes forresten! For en ukes tid siden var jeg på konsultasjon, og fikk en anbefaling av legen. Jeg stolte på det han sa, skrev under kontrakt og fikk time om et par uker. Når jeg kom hjem ble jeg fryktelig nysgjerrig på andres resultater, og ville gjerne prøve å sammenligne, selv om jeg vet at det er veldig individuelt. Han mente jeg burde gå for anatomiske, under muskel, 375. Etter å ha snakket med flere som hadde tilnærmet utgangspunkt som meg, opplever jeg at det er INGEN som har anatomiske. Det var egentlig ikke det jeg ville ha heller, men han mente jeg burde ha det for mest mulig naturlig resultat. Jeg synes også 375 høres veldig stort ut, og under muskel har jeg hørt er verst i forhold til smerter. Han anbefaler alt motsatt av det jeg ønsket meg i utgangspunktet. Nå er jeg skikkelig usikker, og gruer meg mer enn hva jeg gleder meg til å utføre denne operasjonen. Synes han var så rask under konsultasjonen, så fikk ikke tid til å tenke meg skikkelig om Jeg tror han sa noe om litt tubulære bryst, altså at jeg har litt lite under, men jeg har jo ikke mye over heller.. Jeg skjønner meg ikke helt på dette. I bh størrelse bruker jeg 75A, men jeg fyller ikke cup`en, men må ha det i rundt. Ellers er jeg ganske smal. Noen som har erfaringer med lignende? Er det virkelig ikke mulig å få runde? Går det ann å komme seg ut av kontrakten hvis jeg finner en annen klinikk som vil høre mer på hva jeg ønsker? Hilsen frustrert
clyde123 Skrevet 19. januar 2016 #37530 Skrevet 19. januar 2016 (endret) Den 21. november 2015 at 1.33, norway skrev: Startet å lese her, men er så sinnsykt mange sider. Vil noen anbefale meg Ivan (Aleris) eller Isern (Stokkan) i Trondheim? Hva var deres opplevelse med de? Hva gikk du for? Hvilke erfaringer har du eventuelt hatt med de? Endret 19. januar 2016 av clyde123
HHcc30 Skrevet 19. januar 2016 #37531 Skrevet 19. januar 2016 4 timer siden, scrabble skrev: 39 minutter siden, scrabble skrev: Ja, puppen henger tydelig litt mer enn den andre. Den ble hard igjen etter en stund. Det er mer vondt i musklaturen nå. Det var jo ikke et kraftig dump men en "dupp" jeg kjente.. kan ha vært skvulp også, som jeg bare ikke skjønte kanskje Jeg skal gå med teip i 4-6 mnd En ting... De siste dagene har det vært høyre bryst som har hatt mest "sprengfølelse". Det har vært litt vondt under, eller en slik stikkende "hold" følelse. Når jeg skulle dra på meg bukse nylig, føltes det som at noe "ploppet/datt" ned i brystet Brystet ble mye mykere, og spesielt i siden. Der har det vært helt "sprengt". Mykt på siden, mye mer følelse under og den stikkende følelsen ligger nå OVER og ikke under lenger. Jeg har jo anatomiske og er blitt skremt av historier om dobbelpupp, skjeve implentater osv osv... den "ploppe" følelsen, eller som om noen sprakk - elendig til å forklare.. var grusom. Og i og med at brystet endret seg så fort, har jeg helt panikk! Noen andre som hatt det slik? Merket dere at implentatet flyttet på seg/droppet før brystet ble mykt? Endret trykket seg osv osv... Det høyre brystet "ploppet" ikke, og det er like sprengt og litt hovent som det venstre var, før dette. Bær over med meg.. Det er sikkert bare en ''skvulp'' som jeg å fikk, ganske rart hehe
ssspiee Skrevet 19. januar 2016 #37532 Skrevet 19. januar 2016 4 timer siden, scrabble skrev: En ting... De siste dagene har det vært høyre bryst som har hatt mest "sprengfølelse". Det har vært litt vondt under, eller en slik stikkende "hold" følelse. Når jeg skulle dra på meg bukse nylig, føltes det som at noe "ploppet/datt" ned i brystet Brystet ble mye mykere, og spesielt i siden. Der har det vært helt "sprengt". Mykt på siden, mye mer følelse under og den stikkende følelsen ligger nå OVER og ikke under lenger. Jeg har jo anatomiske og er blitt skremt av historier om dobbelpupp, skjeve implentater osv osv... den "ploppe" følelsen, eller som om noen sprakk - elendig til å forklare.. var grusom. Og i og med at brystet endret seg så fort, har jeg helt panikk! Noen andre som hatt det slik? Merket dere at implentatet flyttet på seg/droppet før brystet ble mykt? Endret trykket seg osv osv... Det høyre brystet "ploppet" ikke, og det er like sprengt og litt hovent som det venstre var, før dette. Bær over med meg.. Hei, jeg også har opplevd at det ene brystet plutselig ploppet ned! Brukte brystbåndet da. Var sykt merkelig følelse. Det andre har ikke gjort det enda og nå er det gått 3 mnd. Ser at det som ikke har "ploppet" sitter litt høyere enn den andre... Så er ikke helt fornøyd med tanke på at brystene ikke er like. Usikker på om de forandrer seg så mye nå. Har forresten runde proteser og under muskel. Men har merket at de er mye mykere nå.
HHcc30 Skrevet 19. januar 2016 #37533 Skrevet 19. januar 2016 Dere med silikon, når begynt dere å bruke vanlig bh igjen? Jeg er på den 8 uken nå (A)
ssspiee Skrevet 19. januar 2016 #37534 Skrevet 19. januar 2016 20 minutter siden, clyde123 skrev: Hei Jeg er ny her, men har lest igjennom noen sider for å prøve å finne litt trygghet.. Fantastisk at denne siden finnes forresten! For en ukes tid siden var jeg på konsultasjon, og fikk en anbefaling av legen. Jeg stolte på det han sa, skrev under kontrakt og fikk time om et par uker. Når jeg kom hjem ble jeg fryktelig nysgjerrig på andres resultater, og ville gjerne prøve å sammenligne, selv om jeg vet at det er veldig individuelt. Han mente jeg burde gå for anatomiske, under muskel, 375. Etter å ha snakket med flere som hadde tilnærmet utgangspunkt som meg, opplever jeg at det er INGEN som har anatomiske. Det var egentlig ikke det jeg ville ha heller, men han mente jeg burde ha det for mest mulig naturlig resultat. Jeg synes også 375 høres veldig stort ut, og under muskel har jeg hørt er verst i forhold til smerter. Han anbefaler alt motsatt av det jeg ønsket meg i utgangspunktet. Nå er jeg skikkelig usikker, og gruer meg mer enn hva jeg gleder meg til å utføre denne operasjonen. Synes han var så rask under konsultasjonen, så fikk ikke tid til å tenke meg skikkelig om Jeg tror han sa noe om litt tubulære bryst, altså at jeg har litt lite under, men jeg har jo ikke mye over heller.. Jeg skjønner meg ikke helt på dette. I bh størrelse bruker jeg 75A, men jeg fyller ikke cup`en, men må ha det i rundt. Ellers er jeg ganske smal. Noen som har erfaringer med lignende? Er det virkelig ikke mulig å få runde? Går det ann å komme seg ut av kontrakten hvis jeg finner en annen klinikk som vil høre mer på hva jeg ønsker? Hilsen frustrert Hei! Tror jeg er ganske lik som deg. Hadde ikke så mye fra før. Tok runde, under muskel og 275g. Det er vel ikke så stor forskjell mellom anatomiske og runde, så lenge man ikke tar for store runde. Synes mine ser litt runde ut nå men jeg ville ha volum på toppen. Kunne tatt større men jeg var redd for at de ville bli for stor. Kirurgen ville også ha antomiske til meg, men ombestemte meg. Er fornøyd med størrelsen da de passer fint til kroppen min uten å se "fake" ut. Og ja hadde sykt mye smerter i ca. 6 dager. Klarte ikke reise meg opp selv fra sengen. Etter 2 uker var det mer behagelig. Så jeg var stort sett sengeliggende. Vet ikke om smerter har så mye med størrelsen å gjøre men kan jo være logisk. Uansett, synes det var verdt det! Men jeg hadde ikke gjort det igjen, kanskje etter jeg har fått unger hehe.
AndreaSR Skrevet 19. januar 2016 #37535 Skrevet 19. januar 2016 15 timer siden, amadine skrev: Så lenge du skal til Lars så er du i trygge hender. Han forvandlet mine tomme pupper til de flotte puppene 😍 Har operert andre kroppsdeler hos han også. Han er fantastisk dyktig. Bare å glede seg. Åh, det var veldig betryggende Tusen takk!
clyde123 Skrevet 19. januar 2016 #37536 Skrevet 19. januar 2016 3 minutter siden, ssspiee skrev: Hei! Tror jeg er ganske lik som deg. Hadde ikke så mye fra før. Tok runde, under muskel og 275g. Det er vel ikke så stor forskjell mellom anatomiske og runde, så lenge man ikke tar for store runde. Synes mine ser litt runde ut nå men jeg ville ha volum på toppen. Kunne tatt større men jeg var redd for at de ville bli for stor. Kirurgen ville også ha antomiske til meg, men ombestemte meg. Er fornøyd med størrelsen da de passer fint til kroppen min uten å se "fake" ut. Og ja hadde sykt mye smerter i ca. 6 dager. Klarte ikke reise meg opp selv fra sengen. Etter 2 uker var det mer behagelig. Så jeg var stort sett sengeliggende. Vet ikke om smerter har så mye med størrelsen å gjøre men kan jo være logisk. Uansett, synes det var verdt det! Men jeg hadde ikke gjort det igjen, kanskje etter jeg har fått unger hehe. Jeg ringte til legen min i går og fortalte at jeg ikke var helt komfortabel med det han hadde anbefalt meg. Det føltes ut som han ikke ville høre på at jeg ville ha runde. Jeg er 25 år, så jeg vil jo ha runde, fine, faste pupper med volum på toppen også, ikke bare nederst på en måte! Men går mer enn gjerne ned i størrelse for heller å få runde. Sliter litt med å se for meg resultatet når jeg bare har sett runde pupper på andre. Hvordan gikk du fram til din lege for å få runde, ettersom han hadde anbefalt anatomiske? Hvordan ser niplene ut, i forhold til om de er midt på, eller om de peker nedover? Tusen takk for svar
Wenchegs Skrevet 19. januar 2016 #37537 Skrevet 19. januar 2016 Den 7.12.2015 at 9.05, lisasu skrev: Så gøy å høre! :D Hvor opererte du? og hva tok du? Opererte på Teres Colosseum i Stavanger som nå har byttet navn til Aleris Jeg la inn 275 gram i hver over muskel.
AndreaSR Skrevet 19. januar 2016 #37538 Skrevet 19. januar 2016 41 minutter siden, clyde123 skrev: Hei Jeg er ny her, men har lest igjennom noen sider for å prøve å finne litt trygghet.. Fantastisk at denne siden finnes forresten! For en ukes tid siden var jeg på konsultasjon, og fikk en anbefaling av legen. Jeg stolte på det han sa, skrev under kontrakt og fikk time om et par uker. Når jeg kom hjem ble jeg fryktelig nysgjerrig på andres resultater, og ville gjerne prøve å sammenligne, selv om jeg vet at det er veldig individuelt. Han mente jeg burde gå for anatomiske, under muskel, 375. Etter å ha snakket med flere som hadde tilnærmet utgangspunkt som meg, opplever jeg at det er INGEN som har anatomiske. Det var egentlig ikke det jeg ville ha heller, men han mente jeg burde ha det for mest mulig naturlig resultat. Jeg synes også 375 høres veldig stort ut, og under muskel har jeg hørt er verst i forhold til smerter. Han anbefaler alt motsatt av det jeg ønsket meg i utgangspunktet. Nå er jeg skikkelig usikker, og gruer meg mer enn hva jeg gleder meg til å utføre denne operasjonen. Synes han var så rask under konsultasjonen, så fikk ikke tid til å tenke meg skikkelig om Jeg tror han sa noe om litt tubulære bryst, altså at jeg har litt lite under, men jeg har jo ikke mye over heller.. Jeg skjønner meg ikke helt på dette. I bh størrelse bruker jeg 75A, men jeg fyller ikke cup`en, men må ha det i rundt. Ellers er jeg ganske smal. Noen som har erfaringer med lignende? Er det virkelig ikke mulig å få runde? Går det ann å komme seg ut av kontrakten hvis jeg finner en annen klinikk som vil høre mer på hva jeg ønsker? Hilsen frustrert Hei! Hvilken klinikk har du vært på og hva heter kirurgen? Jeg kjenner meg veldig igjen i opplevelsen din og hva du fikk beskjed om på konsultasjonen. Virker som vi har like utgangspunkt også. Grunnen til at de med tuberøse bryst ofte får anatomiske, er fordi tuberøse bryst ofte peker litt nedover, og jo eldre man bli jo mer hengete blir de. Mine brystvorter peker ned og ut mot sidene. Kirurgen min sa at han skulle legge protesene ett godt stykke under selve brystet mitt, slik at protesen former hele brystet anderledes og slik at brystvortene havner på midten. Hvis det gir noen mening? Hvis man setter inn runde implantater i tuberøse bryst vil formen bli rar, i alle fall slik jeg har forstått det. Med denne begrunnelsen fra min kirurg ble jeg egentlig veldig glad for at jeg skulle få anatomiske, da jeg veldig gjerne vil ha en "rund" form under brystvorten også. Nå har jeg ingenting under brystvorten, det er kanskje 1 cm med hud inn til brystkassen bare. Jeg skal operere på fornebu, og i min kontrakt er det ikke noe problem å avbestille, så vidt jeg har forstått. Så du er nok ikke bundet du heller, men du burde jo absolutt lese i kontrakten din for å være sikker. Du kan jo dra på flere konsultasjoner å høre hva andre sier, men som sagt er det veldig vanlig at vi med tuberøse bryst blir anbefalt anatomiske. Jeg tenker at det også er positivt med tanke på at puppene mine sikkert bare vil henge mer og mer for jo eldre jeg blir. De peker allerede feil retning og jeg er 19 år og enda veldig slank. Så jeg føler bare det er betryggende at jeg skal ha anatomiske slik at puppene mine blir "rettet" opp før det er for sent
scrabble Skrevet 19. januar 2016 #37539 Skrevet 19. januar 2016 39 minutter siden, ssspiee skrev: Hei, jeg også har opplevd at det ene brystet plutselig ploppet ned! Brukte brystbåndet da. Var sykt merkelig følelse. Det andre har ikke gjort det enda og nå er det gått 3 mnd. Ser at det som ikke har "ploppet" sitter litt høyere enn den andre... Så er ikke helt fornøyd med tanke på at brystene ikke er like. Usikker på om de forandrer seg så mye nå. Har forresten runde proteser og under muskel. Men har merket at de er mye mykere nå. Så godt å høre, nettopp slik ja! Det som dumpet, er lavere nå. og jeg ser at BHen "fyller" mindre på den ene siden. Jaja, da er det bare å vente på et dump til
ssspiee Skrevet 19. januar 2016 #37540 Skrevet 19. januar 2016 30 minutter siden, clyde123 skrev: Jeg ringte til legen min i går og fortalte at jeg ikke var helt komfortabel med det han hadde anbefalt meg. Det føltes ut som han ikke ville høre på at jeg ville ha runde. Jeg er 25 år, så jeg vil jo ha runde, fine, faste pupper med volum på toppen også, ikke bare nederst på en måte! Men går mer enn gjerne ned i størrelse for heller å få runde. Sliter litt med å se for meg resultatet når jeg bare har sett runde pupper på andre. Hvordan gikk du fram til din lege for å få runde, ettersom han hadde anbefalt anatomiske? Hvordan ser niplene ut, i forhold til om de er midt på, eller om de peker nedover? Tusen takk for svar Jeg sendte han bare en melding så endret han på bestillingen av protesene. Nipplene er midt på, men den ene peker litt nedover. Tror det er fordi implantatet ikke har "droppet" på den siden. Håper det retter seg snart. Skal ikke på kontroll før om 3 mnd til. Men husk det er du som bestemmer, er rart hvis legen sier hva du må ha og ikke la deg velge selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå