Rapunsell Skrevet 26. oktober 2015 #37421 Skrevet 26. oktober 2015 Heisann dere! Er ny på forumet og lurte på et par ting som jeg håper dere kan svare meg på. Jeg tok silikon under muskelen (330ml) for 5 dager siden. Noen som har noe Lunde samme som meg som har fått kløft? Jeg har ikke kløft enda og føler puppene mine stikker litt ut fra hverandre. Vil de falle og komme nærmere hverandre? hvis ikke- er det slik at de vil bli myke nok til å kunne forme kløft i en vanlig bh? Kjenner jeg er skikkelig frustrert! Den ene er mye mer hoven enn den andre og jeg føler de sitter langt nede i forhold til brystkassen min.. Håper på svar/erfaringer!
Hulahoop71 Skrevet 26. oktober 2015 #37422 Skrevet 26. oktober 2015 Ja, jeg har bestemt meg for Fana. Skal på en ny konsultasjon neste uke siden jeg fortsatt er usikker med tanke på protese og plassering. Er mest innstillt på å ta under muskel, men er som du sier bekymret for å få dobbelpupp senere.. Veldig vanskelig dette! Har sett mye forskjellige resultater med runde proteser. Noen ser veldig fine og naturlige ut, mens andre ser ut som to "baller" bare har blitt festet til brystet. Er veldig redd for det siste. Så jeg tror jeg kommer til å velge anatomisk fordi jeg vil at det skal se mest mulig naturlig ut. Du får si ifra hvordan det går med operasjonen da Hei. Jeg har fulgt denne tråden nå i halvannet år samtidig som jeg har vurdert om jeg skal/ skal ikke operere. Fikk mot til meg til slutt, så har endelig opprettet en profil her for å bidra litt/ be om råd og sånn hvis det blir nødvendig Jeg opererte på Fana medisinske hos Bugge idag. Har lagt inn anatomiske proteser over muskel. Vanligvis legger de inn under muskler fordi dette skal gi er mer naturlig resultat, men jeg har/ hadde litt heng og ønsker ikke store pupper, bare endre fasongen da jeg ikke syns de er fine. Har aldri likt de, helt siden jeg oppdaget at de var stygge i sånn 6-7 klasse på barneskolen. Det er nå 12-13 år siden. De har vært litt "tamme" og slappe, alltid hatt bittelitt heng. Mer over-pupp enn under slik at de har pekt litt nedover. Stygt. Samtidig ikke små, har stort sett brukt 75c, så min operasjon har vært utelukkende for å få finere pupper. Har vært flau over å vise meg naken foran andre inkludert kjærester, og det syns jeg er helt tåpelig. Så fikk endelig gjort det! Håper bare på bra resultat Formen min er overraskende bra. Jeg har forholdsvis lite smerter, men er jo fremdeles på dag en (merker at tiden går veeeldig sakte). Er veldig kvalm og svimmel og lurer på om jeg reagerer litt på mye amertestillende (som sikkert også er grunnen til at jeg ikke har vanvittige smerter). Om Fana medisinske har jef i bunn og grunn bare positivt å si. Jeg har også vært på konsultasjon hos Haga på Volvat, og begge var enig om størrelser på proteser (+ - 10cc), samt plassering. Kjemien personlig stemte best med Haga, men var veldig usikker på valg. Det endre som sagt på Bugge. Jeg dro dit to ganger på konsultasjon, og syns kjemien stemte bedre der andre gang. Hovedgrunnen til at jeg valgte Bugge er at han er en av landets fremste spesialister på rekonstruering av bryst hos pasienter med brystkreft. Jeg føler derfor st jeg har gjort et trygt valg. Er veldig fornøyd med oppfølging i forkant, behandling og selve opplevelsen der. Utrolig søte sykepleiere, og jeg følte meg tatt godt vare på i trygge hender. Nå gjenstår det bare å se om resultatet blir som jeg håper (krysser fingrene). Jeg tok en sniktitt med en gang jeg våknet fra narkosen, og det så veldig lovende ut. Nå merker jeg at de har hovner veldg opp, men håper de ikke blir for små etterpå.... Ble veldig langt dette, og en del skrivefeil, men orker ikke rette på det. Er litt redusert... Hehe. I forhold til det med runde proteser sikrere og bedre resultat stemmer ikke dette helt såvidt jeg har fått med meg. Det går på produsentene og hva slags materiale proteser er laget av. Mine er allergan natrelle, og de får man både anatomiske og runde, med ingen forskjell i resultat med tanke på komplikasjoner, sikkerhet etc. Eneste forskjellen er fasongen på brystet. Mine er anatomiske og gir en mer naturlig look, mens runde gjør som navnet sier brystene rundere, og protesekantene er lettere å se (som er en av grunnene til at mange legger under muskel, sammen med redusert risiko for kapsel). Dette ble veldig langt... Jeg er veldig trett og sliten, men har ikke turt å legge meg enda fordi alle sier natt til første dag pluss de to neste dager og nettene er de verste... Gruer meg til å sove sittende, sliter med å reise meg opp på egenhånd... Mener noen andre her skulle operere samme sted i nærmeste fremtid? Uansrtt lykke til til deg/dere som snart skal ut i ilden! Oppdaterer muligens på formen imorgen, krysser fingrene for en god natt nå 1
ssspiee Skrevet 27. oktober 2015 #37423 Skrevet 27. oktober 2015 Hei. Jeg har fulgt denne tråden nå i halvannet år samtidig som jeg har vurdert om jeg skal/ skal ikke operere. Fikk mot til meg til slutt, så har endelig opprettet en profil her for å bidra litt/ be om råd og sånn hvis det blir nødvendig Jeg opererte på Fana medisinske hos Bugge idag. Har lagt inn anatomiske proteser over muskel. Vanligvis legger de inn under muskler fordi dette skal gi er mer naturlig resultat, men jeg har/ hadde litt heng og ønsker ikke store pupper, bare endre fasongen da jeg ikke syns de er fine. Har aldri likt de, helt siden jeg oppdaget at de var stygge i sånn 6-7 klasse på barneskolen. Det er nå 12-13 år siden. De har vært litt "tamme" og slappe, alltid hatt bittelitt heng. Mer over-pupp enn under slik at de har pekt litt nedover. Stygt. Samtidig ikke små, har stort sett brukt 75c, så min operasjon har vært utelukkende for å få finere pupper. Har vært flau over å vise meg naken foran andre inkludert kjærester, og det syns jeg er helt tåpelig. Så fikk endelig gjort det! Håper bare på bra resultat Formen min er overraskende bra. Jeg har forholdsvis lite smerter, men er jo fremdeles på dag en (merker at tiden går veeeldig sakte). Er veldig kvalm og svimmel og lurer på om jeg reagerer litt på mye amertestillende (som sikkert også er grunnen til at jeg ikke har vanvittige smerter). Om Fana medisinske har jef i bunn og grunn bare positivt å si. Jeg har også vært på konsultasjon hos Haga på Volvat, og begge var enig om størrelser på proteser (+ - 10cc), samt plassering. Kjemien personlig stemte best med Haga, men var veldig usikker på valg. Det endre som sagt på Bugge. Jeg dro dit to ganger på konsultasjon, og syns kjemien stemte bedre der andre gang. Hovedgrunnen til at jeg valgte Bugge er at han er en av landets fremste spesialister på rekonstruering av bryst hos pasienter med brystkreft. Jeg føler derfor st jeg har gjort et trygt valg. Er veldig fornøyd med oppfølging i forkant, behandling og selve opplevelsen der. Utrolig søte sykepleiere, og jeg følte meg tatt godt vare på i trygge hender. Nå gjenstår det bare å se om resultatet blir som jeg håper (krysser fingrene). Jeg tok en sniktitt med en gang jeg våknet fra narkosen, og det så veldig lovende ut. Nå merker jeg at de har hovner veldg opp, men håper de ikke blir for små etterpå.... Ble veldig langt dette, og en del skrivefeil, men orker ikke rette på det. Er litt redusert... Hehe. I forhold til det med runde proteser sikrere og bedre resultat stemmer ikke dette helt såvidt jeg har fått med meg. Det går på produsentene og hva slags materiale proteser er laget av. Mine er allergan natrelle, og de får man både anatomiske og runde, med ingen forskjell i resultat med tanke på komplikasjoner, sikkerhet etc. Eneste forskjellen er fasongen på brystet. Mine er anatomiske og gir en mer naturlig look, mens runde gjør som navnet sier brystene rundere, og protesekantene er lettere å se (som er en av grunnene til at mange legger under muskel, sammen med redusert risiko for kapsel). Dette ble veldig langt... Jeg er veldig trett og sliten, men har ikke turt å legge meg enda fordi alle sier natt til første dag pluss de to neste dager og nettene er de verste... Gruer meg til å sove sittende, sliter med å reise meg opp på egenhånd... Mener noen andre her skulle operere samme sted i nærmeste fremtid? Uansrtt lykke til til deg/dere som snart skal ut i ilden! Oppdaterer muligens på formen imorgen, krysser fingrene for en god natt nå Hvordan var første natten/dagen? Jeg skal i morgen, veldig spent!
Hulahoop71 Skrevet 27. oktober 2015 #37424 Skrevet 27. oktober 2015 Hvordan var første natten/dagen? Jeg skal i morgen, veldig spent! Hei jeg har det forholdsvis bra. Merker at jeg er veldig slapp og ganske kvalm. Litt svimmel. Sov helt ok i natt.. Våknet hver halvtime til time, men sov sittende i sengen dyttet opp av dyner så det kan ha vært derfor. Hadde litt vondt to av gangene jeg våknet, og en gang var jeg bare ekstremt kvalm. Formen idag er relativt lik igår. Jeg har mer vondt idag, men er heldigvis ikke fult så svimmel og slapp. Er i tillegg ekstremt oppblåst, syns m jeg ser gravid ut. Husker ikke om jeg nevnte det, men går på tramadol, og blir veldig kvalm av disse. Har kvalmestillende, men har bare en igjen, så venter med å ta de til i kveld Hvor skal du operere? Det går sikkert kjempefint! Masse lykke til i hvertfall
ssspiee Skrevet 27. oktober 2015 #37425 Skrevet 27. oktober 2015 Hei jeg har det forholdsvis bra. Merker at jeg er veldig slapp og ganske kvalm. Litt svimmel. Sov helt ok i natt.. Våknet hver halvtime til time, men sov sittende i sengen dyttet opp av dyner så det kan ha vært derfor. Hadde litt vondt to av gangene jeg våknet, og en gang var jeg bare ekstremt kvalm. Formen idag er relativt lik igår. Jeg har mer vondt idag, men er heldigvis ikke fult så svimmel og slapp. Er i tillegg ekstremt oppblåst, syns m jeg ser gravid ut. Husker ikke om jeg nevnte det, men går på tramadol, og blir veldig kvalm av disse. Har kvalmestillende, men har bare en igjen, så venter med å ta de til i kveld Hvor skal du operere? Det går sikkert kjempefint! Masse lykke til i hvertfall Okei, håper du ikke har det alt for vondt! Takk for det jeg skal også på Fana med. Under muskel så gruer meg litt. Fikk ikke Tramadol men pinex forte, tror du det er noe grunn til at vi ikke får samme smertestillende?
maria30 Skrevet 27. oktober 2015 #37426 Skrevet 27. oktober 2015 hei. jeg er helt ny her. tenkte jeg bare skulle fortelle om min opplevelse med silikon:-) jeg er 30 år. har ALDRI hatt pupper. bestandig vært helt flat :/ tenkt på å ta silikon siden jeg var 20 år,men jeg er ekstremt pysete,og har vært livredd for smerter i forbindelse med operasjonen. i dag er det en uke siden jeg opererte meg. jeg la inn 360 over muskelen. ( jeg ville legge over selv) jeg har ikke hatt noe som helst av smerter! helt utrolig att jeg har grua meg i forkant av operasjonen. eneste jeg har merket er att man er litt stiv og støl. ingen brystspreng,ikke press over brystet. ingenting av det jeg forventet meg. jeg er i lykkerus over mine fine etterlengtede pupper:) så til alle dere som gruer dere, det er virkelig ingenting å grue seg for. og jeg håper att det er flere som kan ha en så heldig opplevelse av dette som jeg har
Hulahoop71 Skrevet 28. oktober 2015 #37427 Skrevet 28. oktober 2015 Okei, håper du ikke har det alt for vondt! Takk for det jeg skal også på Fana med. Under muskel så gruer meg litt. Fikk ikke Tramadol men pinex forte, tror du det er noe grunn til at vi ikke får samme smertestillende?så spennende! Når opererer du? Jeg aner faktisk ikke. Tror det går på allergier mot forskjellige virkemidler i smertestillende, men jeg er ikke allergisk mot noe, og sykepleieren syns selv det var rart at jeg fikk panodil istedenfor paracet og tramadol/nobligan istedenfor pinex eller paralgin forte. Var på første kontroll idag. Holdt på å besvime på grunn av blodtrykksfall. Puppene er fine!! Men de sitter foreløpig litt høyt. De kommer nok til å "droppe" litt etterhvert, nå er jeg hoven og veldig øm. Men så langt fornøyd. Kjeder livet av meg med å være syk, gleder meg til syden går irr forter e slik at jeg ikke er så hemmet... Har ikke så enormt med smerter, men er så slapp og veldig redusert...
Rapunsell Skrevet 29. oktober 2015 #37428 Skrevet 29. oktober 2015 Har noen av dere vært på ktr time? Jeg fikk renset sårene i dag og fått på nytt plaster/bandasje MEN jeg fikk ikke på tape over arrene!!! Har dere?? Jeg tenkte ikke over det da, men kjenner jeg stresser litt nå... Vil jo ikke få Støre arr :S
Charlie77 Skrevet 30. oktober 2015 #37429 Skrevet 30. oktober 2015 Heier det noen her som har erfaring med brystbånd?
bubba Skrevet 30. oktober 2015 #37430 Skrevet 30. oktober 2015 Hvordan var første natten/dagen? Jeg skal i morgen, veldig spent!Hvordan gikk det?
Rapunsell Skrevet 30. oktober 2015 #37431 Skrevet 30. oktober 2015 Heier det noen her som har erfaring med brystbånd?Ja, jeg opererte for 9 dager siden og har gått med brystbåndet 24/7. Lurer du på noe spesielt? Jeg legger egentlig ikke så mye merke til det, annet enn at det kan presse litt. Jeg får ikke gnagsår eller lignende. Det eneste som er irriterende er at den kan synes med forskjellige klær. Jeg har fått beskjed om å bruke den ut dag 10. Mens andre må kanskje bruke det 24/7 opp til 3 uker. Så kommer an på klinikken
Charlie77 Skrevet 31. oktober 2015 #37432 Skrevet 31. oktober 2015 Ja, jeg opererte for 9 dager siden og har gått med brystbåndet 24/7. Lurer du på noe spesielt? Jeg legger egentlig ikke så mye merke til det, annet enn at det kan presse litt. Jeg får ikke gnagsår eller lignende. Det eneste som er irriterende er at den kan synes med forskjellige klær. Jeg har fått beskjed om å bruke den ut dag 10. Mens andre må kanskje bruke det 24/7 opp til 3 uker. Så kommer an på klinikken Hei:) ja lurer egentlig på om det virker. Opererte for 11 dager siden. Bytta ut 350 over muskel, til 240 under muskel. Føler dei sitter under haka. Snakka med klinikken, og han anbefalte at eg skulle bruke brystbånd. Har bestilt, og får krysse fingra for at det hjelper. Skulle ha pupper med naturlig heng. Er langt fra fornøyd akkurat no.
ssspiee Skrevet 31. oktober 2015 #37433 Skrevet 31. oktober 2015 Hvordan gikk det?Hei! Gikk overraskende bra! Samme dagen som operasjonen var jeg helt ute og smertene kom litt etter litt på kvelden. Natten sov jeg bra pga. medisinene. Ellers gjør det egentlig mest vondt når jeg beveger meg. Kjenner ikke noe når jeg ligger i ro. Men det er umulig å komme seg opp fra sengen! Så det er det mest irriterende. Må ligge til noen våkner og kan hjelpe meg. Tror også jeg har brukt høyrearmen litt for mye så nå er jeg skikkelig øm i brystmuskelen og det stikker og gjør sykt vondt når jeg snur meg i sengen osv. I dag er det post op dag 3 og jeg føler meg mer opplagt, var på kontroll i går og da spydde jeg når jeg sto opp. Men nå kjenner jeg mest vondt i muskelen såklart og på sårene, tapen klødde veldig i natt. Sov ikke så godt natt til i dag.
Rapunsell Skrevet 31. oktober 2015 #37434 Skrevet 31. oktober 2015 Hei:) ja lurer egentlig på om det virker. Opererte for 11 dager siden. Bytta ut 350 over muskel, til 240 under muskel. Føler dei sitter under haka. Snakka med klinikken, og han anbefalte at eg skulle bruke brystbånd. Har bestilt, og får krysse fingra for at det hjelper. Skulle ha pupper med naturlig heng. Er langt fra fornøyd akkurat no. jeg har 330 under og jeg har dem ikke under haken i det hele tatt. Tvert imot egentlig. Men brustbåndet brukes jo slik at de ikke skal skli opp. Men fikk du ikke beskjed om å bruke dette med engang etter operasjonen? Og hvis de er veldig hoven vil de falle etterhvert.
Charlie77 Skrevet 1. november 2015 #37435 Skrevet 1. november 2015 jeg har 330 under og jeg har dem ikke under haken i det hele tatt. Tvert imot egentlig. Men brustbåndet brukes jo slik at de ikke skal skli opp. Men fikk du ikke beskjed om å bruke dette med engang etter operasjonen? Og hvis de er veldig hoven vil de falle etterhvert. Nei, brystbånd var det ikkje snakk om å bruke. Bare sportsbh. Veit det er mange som har gått bort fra å bruke det. Men får håpe eg får det i posten snart, og at det kanskje kan får dei litt ned. Dei er vel kanskje ikkje akkurat under haka, men høge i forholde til korleis eg hadde tenkt det.
Rapunsell Skrevet 1. november 2015 #37436 Skrevet 1. november 2015 Nei, brystbånd var det ikkje snakk om å bruke. Bare sportsbh. Veit det er mange som har gått bort fra å bruke det. Men får håpe eg får det i posten snart, og at det kanskje kan får dei litt ned. Dei er vel kanskje ikkje akkurat under haka, men høge i forholde til korleis eg hadde tenkt det. ja oki. Veldig synd hvis du blir misfornøyd :/ masse lykke til!
MissKissis Skrevet 1. november 2015 #37437 Skrevet 1. november 2015 Hei! Noen aktive her inne om dagen? Fulgt med på tråden lenge,og hatt 2 operasjonsdatoer jeg måtte flytte dessverre,men nå er det snart min tur Skal i ilden 15.desember på Teres NobelBetalt operasjonen,så nå er det bare å vente,må vel gjøre meg ferdig med alt av juleforberedelser før op og
PNilsen Skrevet 2. november 2015 #37438 Skrevet 2. november 2015 Heisann dere!Er ny på forumet og lurte på et par ting som jeg håper dere kan svare meg på.Jeg tok silikon under muskelen (330ml) for 5 dager siden. Noen som har noe Lunde samme som meg som har fått kløft? Jeg har ikke kløft enda og føler puppene mine stikker litt ut fra hverandre. Vil de falle og komme nærmere hverandre? hvis ikke- er det slik at de vil bli myke nok til å kunne forme kløft i en vanlig bh? Kjenner jeg er skikkelig frustrert! Den ene er mye mer hoven enn den andre og jeg føler de sitter langt nede i forhold til brystkassen min..Håper på svar/erfaringer!Heihei slik jeg forstod det på min kiurg må de av åpenlyse grunner legge implantatet slik at det "høyeste " ligger rett under niplen. Hvis du fra før av hadde pupper som var litt lang fra hverandre, vil dette bare forstørres når du får større pupper. Du har bare hatt dem i 5 dager også, så de vil mest sannsynlig forandre seg litt etter hvert Jeg har 330ml selv, og har langt ifra en skikkelig kløft. For å få det må jeg bruke push-up bh. På den positive siden ser det veldig naturlige og fine ut.
ssspiee Skrevet 3. november 2015 #37439 Skrevet 3. november 2015 I dag er natt til dag 6 og føler meg skikkelig ekkel i kroppen, kaldsvetter, veldig vondt i ryggen og ledd i hele kroppen (spesielt armene). Er dette vanlig eller farlig? Klarer ikke ligge i ro eller finne en god liggestilling, og får ikke sove fordi det er sykt ubehagelig! Vil bare sove og ikke kjenne noe uff akkurat nå er det kjipt.
elise00 Skrevet 5. november 2015 #37440 Skrevet 5. november 2015 I dag er natt til dag 6 og føler meg skikkelig ekkel i kroppen, kaldsvetter, veldig vondt i ryggen og ledd i hele kroppen (spesielt armene). Er dette vanlig eller farlig? Klarer ikke ligge i ro eller finne en god liggestilling, og får ikke sove fordi det er sykt ubehagelig! Vil bare sove og ikke kjenne noe uff akkurat nå er det kjipt. Hvrodan går det med deg nå? :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå