LH85 Skrevet 6. oktober 2015 #37401 Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Er bare å avbestille operasjonen om jeg ombestemmer meg, dessuten så synes jeg det var greit å få en dato for da blir det hele litt mer realistisk, og jeg får kjent på om jeg virkelig vil dette 😊 Var på Teres Stokkan i dag, og synes hele opplegget virket useriøst. Var såvidt han kikket på brystene mine, og jeg fikk ikke prøve med innlegg.Han kikket i kanskje 2 minutter. Jeg fikk heller ikke høre hvor mye han ønsket å legge inn, jeg spurte selv, og da sa han at det var noe vi ville bestemme på operasjonsdagen. I tillegg var han ikke så gira på å operere meg heller ettersom jeg ikke har barn. Jeg opererte meg på teres stokkan i sommer. Hos Ola Evjen. Ser ut som det er han du har vært på konsultasjon hos. Jeg tok brystløft med runde 300cc medium profil+ implantater over muskelen. Syntes at konsultasjon var litt lite informererende som du sier. Men på operasjonsdagen forklarer han mer og jeg følte meg trygg på han som kirurg. Han sa at han skulle prøve seg fram på størrelsen under operasjonen, noe han gjorde. Er veldig fornøyd med størrelsen nå, var litt skremmende med en gang da jeg syntes de var for store. Men etter hevelsen var gått ned så jeg at de var perfekt størrelse til kroppen min. Har ennå ikke vært på etterkontroll, men skal bestille en time om noen uker. Er 8 uker siden operasjonen nå. Eneste jeg skulle ønske var at de var mer runde og litt høyere opp. Har et naturlig heng på de, og det ser veldig naturlig ut. Men jeg liker den litt mer runde og fake looken. Det er nok ikke så lett å oppnå det uttrykket med hengepupper som utgangspunkt, hihi. Men de er mye penere en før. Endret 6. oktober 2015 av LH85
Ayumi Skrevet 6. oktober 2015 #37402 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg opererte meg på teres stokkan i sommer. Hos Ola Evjen. Ser ut som det er han du har vært på konsultasjon hos. Jeg tok brystløft med runde 300cc medium profil+ implantater over muskelen. Syntes at konsultasjon var litt lite informererende som du sier. Men på operasjonsdagen forklarer han mer og jeg følte meg trygg på han som kirurg. Han sa at han skulle prøve seg fram på størrelsen under operasjonen, noe han gjorde. Er veldig fornøyd med størrelsen nå, var litt skremmende med en gang da jeg syntes de var for store. Men etter hevelsen var gått ned så jeg at de var perfekt størrelse til kroppen min. Har ennå ikke vært på etterkontroll, men skal bestille en time om noen uker. Er 8 uker siden operasjonen nå. Eneste jeg skulle ønske var at de var mer runde og litt høyere opp. Har et naturlig heng på de, og det ser veldig naturlig ut. Men jeg liker den litt mer runde og fake looken. Det er nok ikke så lett å oppnå det uttrykket med hengepupper som utgangspunkt, hihi. Men de er mye penere en før. Ja, det er han jeg var hos Det er jo mer praktisk for meg å gjøre det på Teres Stokkan ettersom jeg selv bor i Trøndelag, men samtidig må jeg fortsatt bo på hotell den første natten ettersom jeg bor mer enn 30 minutter unna klinikken. Men jeg sparer jo meg flybilletten + mer kjent i Trondheim. Var du på flere konsultasjoner? For jeg tror det er nettopp dette som holder meg igjen, konsultasjonen på Fornebuklinikken var så utrolig gjennomført, den på Teres Stokkan var så utrolig mye dårligere i forhold at det nesten er latterlig. Nå er jo jeg ingen lege, og Ola Evjen snakket jo som om han viste hva han drev med, så jeg regner jo med det uansett vil gå bra, jeg er bare så redd for å "drite på draget" å bli misfornøyd, å angre på at jeg ikke opererte på Fornebuklinikken i stede :/ En annen ting er at Fornebuklinikken dekker kapsling o.l selv om man blir gravid inntil 5 år etter operasjonen. Jeg er i tidlig 20-årene, og barn er ikke et tema egentlig enda, men om jeg skulle bli gravid nå så er det heller ikke usannsynlig at jeg beholder ettersom jeg er i et stabilt forhold, og har god økonomi. Den sportsbhen som skal brukes rett etter operasjon får man gratis på Forebuklinikken, på Teres Stokkan fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe denne selv. Jeg synes det er en trygghet at det er klinikken som bestemmer hvilken BH jeg skal ha den første tiden, da jeg er helt blank på hva jeg skal kjøpe, og er så redd for å ta feil størrelse. Dette er en bagatell, men jeg er redd for å gjøre noe feil Jeg er 70% sikker nå på at jeg kommer til å operere meg. Det som holder meg igjen er at jeg er litt redd for narkose, jeg er livredd for at noe skal gå galt! Jeg er også redd for å bli misfornøyd/ få mye problemer med implantatene. Samtidig så ga det meg sånn en ekstra selvtillit når jeg sto der med innleggene og puppene harmonerte med resten av kroppen. Den siste, som kanskje er mindre viktig, men fortsatt teller er at foreldrene mine er i mot plastisk kirurgi, med mindre det er helt nødvendig. Vi har snakket om det tidligere, og de mener at det er "greit" på kvinner som er helt flatbrystede, men ettersom jeg har litt vev der så er de av den oppfattning at det bare er tull. De kommer til å finne ut av operasjonen uansett ettersom jeg skal opereres rundt jul. Jeg vurderte faktisk å drøye operasjonen til i vinterferien for da trenger de ikke vite noe, men jeg har over 2 uker med fri i jula, og derfor er det jo kjempe greit å ta det da sånn at jeg får mest mulig ro. Dessuten burde ikke deres mening telle noe, jeg gjør det jo kun for min egen del, og dette er penger jeg har satt av i mange mange år. Ser jeg skriver mange rotete innlegg her, og det kommer nok av at jeg veier alle argumenter, og hodet mitt akkurat nå er litt rotete
Hattis Skrevet 6. oktober 2015 #37403 Skrevet 6. oktober 2015 Ja, det er han jeg var hos Det er jo mer praktisk for meg å gjøre det på Teres Stokkan ettersom jeg selv bor i Trøndelag, men samtidig må jeg fortsatt bo på hotell den første natten ettersom jeg bor mer enn 30 minutter unna klinikken. Men jeg sparer jo meg flybilletten + mer kjent i Trondheim. Var du på flere konsultasjoner? For jeg tror det er nettopp dette som holder meg igjen, konsultasjonen på Fornebuklinikken var så utrolig gjennomført, den på Teres Stokkan var så utrolig mye dårligere i forhold at det nesten er latterlig. Nå er jo jeg ingen lege, og Ola Evjen snakket jo som om han viste hva han drev med, så jeg regner jo med det uansett vil gå bra, jeg er bare så redd for å "drite på draget" å bli misfornøyd, å angre på at jeg ikke opererte på Fornebuklinikken i stede :/ En annen ting er at Fornebuklinikken dekker kapsling o.l selv om man blir gravid inntil 5 år etter operasjonen. Jeg er i tidlig 20-årene, og barn er ikke et tema egentlig enda, men om jeg skulle bli gravid nå så er det heller ikke usannsynlig at jeg beholder ettersom jeg er i et stabilt forhold, og har god økonomi. Den sportsbhen som skal brukes rett etter operasjon får man gratis på Forebuklinikken, på Teres Stokkan fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe denne selv. Jeg synes det er en trygghet at det er klinikken som bestemmer hvilken BH jeg skal ha den første tiden, da jeg er helt blank på hva jeg skal kjøpe, og er så redd for å ta feil størrelse. Dette er en bagatell, men jeg er redd for å gjøre noe feil Jeg er 70% sikker nå på at jeg kommer til å operere meg. Det som holder meg igjen er at jeg er litt redd for narkose, jeg er livredd for at noe skal gå galt! Jeg er også redd for å bli misfornøyd/ få mye problemer med implantatene. Samtidig så ga det meg sånn en ekstra selvtillit når jeg sto der med innleggene og puppene harmonerte med resten av kroppen. Den siste, som kanskje er mindre viktig, men fortsatt teller er at foreldrene mine er i mot plastisk kirurgi, med mindre det er helt nødvendig. Vi har snakket om det tidligere, og de mener at det er "greit" på kvinner som er helt flatbrystede, men ettersom jeg har litt vev der så er de av den oppfattning at det bare er tull. De kommer til å finne ut av operasjonen uansett ettersom jeg skal opereres rundt jul. Jeg vurderte faktisk å drøye operasjonen til i vinterferien for da trenger de ikke vite noe, men jeg har over 2 uker med fri i jula, og derfor er det jo kjempe greit å ta det da sånn at jeg får mest mulig ro. Dessuten burde ikke deres mening telle noe, jeg gjør det jo kun for min egen del, og dette er penger jeg har satt av i mange mange år. Ser jeg skriver mange rotete innlegg her, og det kommer nok av at jeg veier alle argumenter, og hodet mitt akkurat nå er litt rotete Jeg skjønner deg veldig godt.. Jeg er også redd for at noe skal gå galt og jeg begynner nesten å bli litt usikker, men jeg er så flat at jeg har så utroolig lyst og tror jeg hadde fått det veldig mye bedre med meg selv. Skal på konsultasjon på Fornebu neste uke for å høre meningene til litt flere kirurger da
LH85 Skrevet 6. oktober 2015 #37404 Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Ja, det er han jeg var hos Det er jo mer praktisk for meg å gjøre det på Teres Stokkan ettersom jeg selv bor i Trøndelag, men samtidig må jeg fortsatt bo på hotell den første natten ettersom jeg bor mer enn 30 minutter unna klinikken. Men jeg sparer jo meg flybilletten + mer kjent i Trondheim. Var du på flere konsultasjoner? For jeg tror det er nettopp dette som holder meg igjen, konsultasjonen på Fornebuklinikken var så utrolig gjennomført, den på Teres Stokkan var så utrolig mye dårligere i forhold at det nesten er latterlig. Nå er jo jeg ingen lege, og Ola Evjen snakket jo som om han viste hva han drev med, så jeg regner jo med det uansett vil gå bra, jeg er bare så redd for å "drite på draget" å bli misfornøyd, å angre på at jeg ikke opererte på Fornebuklinikken i stede :/ En annen ting er at Fornebuklinikken dekker kapsling o.l selv om man blir gravid inntil 5 år etter operasjonen. Jeg er i tidlig 20-årene, og barn er ikke et tema egentlig enda, men om jeg skulle bli gravid nå så er det heller ikke usannsynlig at jeg beholder ettersom jeg er i et stabilt forhold, og har god økonomi. Den sportsbhen som skal brukes rett etter operasjon får man gratis på Forebuklinikken, på Teres Stokkan fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe denne selv. Jeg synes det er en trygghet at det er klinikken som bestemmer hvilken BH jeg skal ha den første tiden, da jeg er helt blank på hva jeg skal kjøpe, og er så redd for å ta feil størrelse. Dette er en bagatell, men jeg er redd for å gjøre noe feil Jeg er 70% sikker nå på at jeg kommer til å operere meg. Det som holder meg igjen er at jeg er litt redd for narkose, jeg er livredd for at noe skal gå galt! Jeg er også redd for å bli misfornøyd/ få mye problemer med implantatene. Samtidig så ga det meg sånn en ekstra selvtillit når jeg sto der med innleggene og puppene harmonerte med resten av kroppen. Den siste, som kanskje er mindre viktig, men fortsatt teller er at foreldrene mine er i mot plastisk kirurgi, med mindre det er helt nødvendig. Vi har snakket om det tidligere, og de mener at det er "greit" på kvinner som er helt flatbrystede, men ettersom jeg har litt vev der så er de av den oppfattning at det bare er tull. De kommer til å finne ut av operasjonen uansett ettersom jeg skal opereres rundt jul. Jeg vurderte faktisk å drøye operasjonen til i vinterferien for da trenger de ikke vite noe, men jeg har over 2 uker med fri i jula, og derfor er det jo kjempe greit å ta det da sånn at jeg får mest mulig ro. Dessuten burde ikke deres mening telle noe, jeg gjør det jo kun for min egen del, og dette er penger jeg har satt av i mange mange år. Ser jeg skriver mange rotete innlegg her, og det kommer nok av at jeg veier alle argumenter, og hodet mitt akkurat nå er litt rotete Var ikke på flere konsultasjoner. Men leste litt på nettet. For meg var det ikke aktuelt å reise for å operere meg. Men jeg snakka med et par venninner som hadde tatt på stokkan og var fornøyd. Snakket også med ei som hadde tatt reduksjon og løft på aleris som også var fornøyd. Barn har jeg to av, ergo di henge brystene. Men jeg skjønner jo de som ønsker å fikse på brystene før barn og. Du må nesten ta å kjenne på hvor du føler deg tryggest, og om du virkelig ønsker og er klar for en slik operasjon. Hva foreldrene mener skjønner jeg betyr noe for deg, men til syvende og sist så er du myndig og bestemmer selv. Narkosen er det minste å bekymre seg over. Man bare sovner, merker ikke noe. Var veldig svimmel og kvalm etterpå, men flinke sykepleiere ga meg smertestillende og kvalmestillende. Lykke til med en eventuell operasjon, og valg av klinikk. Endret 6. oktober 2015 av LH85
beautyhouse Skrevet 8. oktober 2015 #37405 Skrevet 8. oktober 2015 Hei! Jeg har vært på tre konsultasjoner på forskjellige steder i Bergen og fått tre gangske ulike tilbakemeldiger på hvert sted. Har vært hos dr. Rosenberg på Fana medisinske og han sa at jeg burde ha anatomiske under muskel. Så var jeg hos dr. Nordskar på Aleris og hun mente jeg burde ha runde over muskel, men at jeg kunne få under hvis jeg ville. Til slutt var jeg hos dr. Ørner på Teres Bergen og han sa egentlig at alt kom til å bli fint på meg men at han helst ville ta over muskel for å gjøre minst mulig skade som han sa. Han hadde egentlig ikke noen mening om hva som ble best på meg når det gjaldt runde/anatomiske.. Når det kommer til størrelse har alle tre vært ganske enige, så det kommer til å bli et sted mellom 250 og 300cc. Jeg er veldig forvirret nå både i forhold til hvilken kirurg jeg skal velge, og hva slags protese + plassering. Så det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer med noen av de jeg har vært hos, og råd om hva jeg burde velge av anatomiske/runde og over/under muskel. Litt om meg: Er 166 cm høy og veier ca 55 kg. Bruker 70a i bh størrelse. Håper dere har noen gode råd/anbefalinger Jeg har operert meg hos dr. ørner. Han er kjent for å operere natrulige bryster. Spørst litt hva du vil ha. Jeg har 300 cc, runde, over muskel. Var 70 a/b før, og nå er jeg 70 d. Jeg er ikke fornøyd med størrelsen, kunne gjerne ha vore større.. Ellers ble jeg behandlet bra der. Negative er at jeg ventet (fastende) i 4 timer før jeg kom inn på operasjonsrommet, og selvfølgelig at jeg ikke er fornøyd med størrelsen. Jeg er ganske lik som deg, 163 cm høy og 52 kg.
bubba Skrevet 9. oktober 2015 #37406 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg er 5cm høyere enn deg og veier 5kg mer ca, så vi er nok ganske like.. Jeg har vært på en konsultasjonstime men skal på en til neste uke. Jeg fikk beskjed om å ta under, men er veldig spent på hva neste sier siden de har så forskjellige meninger! Vil jo egentlig ha over med tanke på smertene og at musklene blir litt svakere under muskelen.. Du får oppdatere når du har fått operasjonsfato, spennende å høre! Hei! Hva sa de på den andre konsultasjonen? Og hvor mye planlegger du å ta? Jeg er fortsatt kjempe usikker på om jeg skal ta over eller under. På den ene siden tenker jeg at det mest "safe" er å ta under med tanke på ripling, kapsel og at det ser mer naturlig ut. Det eneste negative jeg kan se med å ta under er at det ser stygt ut når man strammer/bruker brystmuskelen og at implantatet ikke "følger" med resten av brystet når det begynner å henge. At det er vondere bryr jeg meg ikke så mye om da det bare er midlertidig. Jeg har operert meg hos dr. ørner. Han er kjent for å operere natrulige bryster. Spørst litt hva du vil ha. Jeg har 300 cc, runde, over muskel. Var 70 a/b før, og nå er jeg 70 d. Jeg er ikke fornøyd med størrelsen, kunne gjerne ha vore større.. Ellers ble jeg behandlet bra der. Negative er at jeg ventet (fastende) i 4 timer før jeg kom inn på operasjonsrommet, og selvfølgelig at jeg ikke er fornøyd med størrelsen. Jeg er ganske lik som deg, 163 cm høy og 52 kg. Jeg ønsker et naturlig resultat, er egentlig mer redd for at de skal bli for store/se fake ut enn at de skal bli for små 70d er jo ganske stort da etter min mening, spesielt når du er såpass liten. Men synes du puppene dine ser naturlige ut? Eller er de veldig runde?
Wenchegs Skrevet 11. oktober 2015 #37407 Skrevet 11. oktober 2015 Hvor lenge hadde dere tape på arrene etter operasjonen?
engasjertt Skrevet 12. oktober 2015 #37408 Skrevet 12. oktober 2015 Hei jenter. Spennende lesning fra dere alle sammen. Jeg har vurdert å ta silikon i flere år, men er redd for å miste føling, ha et godt synlig arr og at de ikke føles naturlige. Har lyst til å ta anatomiske under muskelen. Noen som kan komme med erfaringer ang problemstillingene jeg nevnte? Hvis noen av dere har tatt anatomisk under muskelen og kan sende meg et bilde før og etter hadde jeg satt utrolig stor pris på det! Finner ikke den aktuelle typen noen steder på nettet jeg
amadine Skrevet 12. oktober 2015 #37409 Skrevet 12. oktober 2015 Hei jenter. Spennende lesning fra dere alle sammen. Jeg har vurdert å ta silikon i flere år, men er redd for å miste føling, ha et godt synlig arr og at de ikke føles naturlige. Har lyst til å ta anatomiske under muskelen. Noen som kan komme med erfaringer ang problemstillingene jeg nevnte? Hvis noen av dere har tatt anatomisk under muskelen og kan sende meg et bilde før og etter hadde jeg satt utrolig stor pris på det! Finner ikke den aktuelle typen noen steder på nettet jeg Arrene blir knapt synlig 😄
amadine Skrevet 12. oktober 2015 #37410 Skrevet 12. oktober 2015 Hvor lenge hadde dere tape på arrene etter operasjonen? Tror jeg brukte tape i 8-9 måneder. Det er kanskje litt i overkant lenge.
lisasu Skrevet 13. oktober 2015 #37411 Skrevet 13. oktober 2015 Er det noen som nylig har operert på Fornebuklinikken, eller som skal i nærmeste fremtid? :-)
Compaq Skrevet 15. oktober 2015 #37412 Skrevet 15. oktober 2015 Er det noen som nylig har operert på Fornebuklinikken, eller som skal i nærmeste fremtid? :-) Jeg opererte i begynnelsen av August!
zacci Skrevet 16. oktober 2015 #37413 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg opererte 325/375 cc under muskel for 15 dager siden. Få dager etter (når jeg turde å kjenne) kunne jeg godt kjenne "skallet" på protesen på ned- og yttersiden av hvert bryst. Dette kjennes fortsatt, om jeg sitter, ligger eller står. Er det andre som har erfaring med det? Jeg synes puppene har blitt flotte og fyldige etter de var to tomme te-poser! De e fortsatt uvant store... Det kjennes litt rart, så jeg er spent på hvordan det skal bli med vanlig bh etter hvert. Når jeg er ute og går kjennes det på en måte ut som jeg får kynnere i puppene. Har andre opplevd det? Er det normalt etter to uker?
Ompalompas Skrevet 19. oktober 2015 #37414 Skrevet 19. oktober 2015 Hei jenter. Spennende lesning fra dere alle sammen. Jeg har vurdert å ta silikon i flere år, men er redd for å miste føling, ha et godt synlig arr og at de ikke føles naturlige. Har lyst til å ta anatomiske under muskelen. Noen som kan komme med erfaringer ang problemstillingene jeg nevnte? Hvis noen av dere har tatt anatomisk under muskelen og kan sende meg et bilde før og etter hadde jeg satt utrolig stor pris på det! Finner ikke den aktuelle typen noen steder på nettet jeg Jeg har mistet følelse på undersiden av niplene så når jeg får gåsehud så får jeg det bare på halve puppen, haha! Arrene mine synes fortsatt da de ikke har blitt hvite enda (snart 6 mnd siden operasjon), men ser ut som at arrene vil bli veldig fine når de har lysnet helt Må si at jeg ikke syns mine kjennes naturlige ut. Når jeg ligger er de faktisk ganske harde, og de kjennes ikke ut som naturlige pupper ellers heller. Dette plager meg ikke da jeg er i fast forhold, men hadde nok plaget meg en del hvis det var en ny fyr som skulle kjent på de faktisk!
Smuti Skrevet 20. oktober 2015 #37415 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) - Endret 8. september 2016 av Smuti
Smuti Skrevet 20. oktober 2015 #37416 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) - Endret 8. september 2016 av Smuti
ssspiee Skrevet 21. oktober 2015 #37417 Skrevet 21. oktober 2015 Hei! Jeg har vært på tre konsultasjoner på forskjellige steder i Bergen og fått tre gangske ulike tilbakemeldiger på hvert sted. Har vært hos dr. Rosenberg på Fana medisinske og han sa at jeg burde ha anatomiske under muskel. Så var jeg hos dr. Nordskar på Aleris og hun mente jeg burde ha runde over muskel, men at jeg kunne få under hvis jeg ville. Til slutt var jeg hos dr. Ørner på Teres Bergen og han sa egentlig at alt kom til å bli fint på meg men at han helst ville ta over muskel for å gjøre minst mulig skade som han sa. Han hadde egentlig ikke noen mening om hva som ble best på meg når det gjaldt runde/anatomiske.. Når det kommer til størrelse har alle tre vært ganske enige, så det kommer til å bli et sted mellom 250 og 300cc. Jeg er veldig forvirret nå både i forhold til hvilken kirurg jeg skal velge, og hva slags protese + plassering. Så det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer med noen av de jeg har vært hos, og råd om hva jeg burde velge av anatomiske/runde og over/under muskel. Litt om meg: Er 166 cm høy og veier ca 55 kg. Bruker 70a i bh størrelse. Håper dere har noen gode råd/anbefalinger Hei! Jeg har også vært på konsultasjon hos dr. ørner og dr. rosenberg. På Teres mente han jeg burde ha runde over muskel og MAX 250cc. Han mente jeg hadde nok brystvev til at jeg kunne ha over. Han sa også det med at muskelen ble ødelagt om jeg tok under og derfor unødvendig. Det sies at Dr. Ørner bare opererer over muskelen da... På Fana medisinske mente han anatomiske under muskel fra 250-300cc. Bestemte meg for Fana med. da jeg ønsker ca. 280cc under muskel, runde. Ønsker mest mulig naturlig resultat så håper ikke de blir for store. Var på konsultasjon for noen dager siden og skal operere om 1 uke, så det var ikke lang ventetid. Har sett så mange fine resultater med runde proteser under muskel at jeg ikke velger anatomiske. Men er litt nervøs for å få "dobbelpupp" når jeg blir eldre (og kanskje får hengepupper) fordi protesen er under muskelen! Har lest om en del som har opplevd dette noen år etterpå. Jeg er 160 cm og ca. 47 kg. Er normalt slank og har str 70 A i BH. Har gjort litt "reserch". Fordelen med runde proteser er vel at du får mer volum, kløft, at de blir mykere... noe mer? Anatomiske er at de ligner mer på et normalt bryst, men tror de er hardere og at du kan få en firkantet form på toppen av brystene? Fordelen med under muskel er mindre sjanse for kapsling/rippling, mer naturlig og ingen synlig protesekant. Har du valgt klinikk nå?
Charlie77 Skrevet 23. oktober 2015 #37418 Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Hei. Ny her inne, så beklager om jeg legger dette inn under en annen sitt innlegg:) For 9 år siden la jeg inn 350gr anatomiske over muskelen. De to siste åra har jeg hatt små folder/klumper oppå og under på ene brystet. Implantata var for store for meg, men jeg gjorde ikke noe med det. Gikk fra liten b til d. For tre dager siden la jeg meg under kniven igjen. Vurderte å bare ta ut silikon, men tror det hadde blitt stusselig der nede. Bestemte meg for å legge inn nye implantat. Legen ville legge inn runde, da han mente det passet meg bedre. Og han ville legge det under muskelen. Jeg bestemte meg for 240gr. Var på etterkontroll i går. Forferdelig å si dette, men tror ikke puppene mine blir bra. Angrer på at jeg i utganspunktet gjorde noe med de. Håper formen på de blir bedre når hevelsen går ned. For sånn kan jeg ikke gå. Er som det går en hevelse mellom puppene. Under ene brystet er det helt flatt. Ikke avrundet som et vanlig bryst, men flatt. Og nesten en hevelse som går videre ut på sidene. Ikke i armhulene, men hevelse i puppene som strekker seg bakover mot ryggen. Måtte bare få ut litt frustrasjon her. Krysser fingrene for at de blir bra. Endret 23. oktober 2015 av Charlie77
bubba Skrevet 24. oktober 2015 #37419 Skrevet 24. oktober 2015 Hei! Jeg har også vært på konsultasjon hos dr. ørner og dr. rosenberg. På Teres mente han jeg burde ha runde over muskel og MAX 250cc. Han mente jeg hadde nok brystvev til at jeg kunne ha over. Han sa også det med at muskelen ble ødelagt om jeg tok under og derfor unødvendig. Det sies at Dr. Ørner bare opererer over muskelen da... På Fana medisinske mente han anatomiske under muskel fra 250-300cc. Bestemte meg for Fana med. da jeg ønsker ca. 280cc under muskel, runde. Ønsker mest mulig naturlig resultat så håper ikke de blir for store. Var på konsultasjon for noen dager siden og skal operere om 1 uke, så det var ikke lang ventetid. Har sett så mange fine resultater med runde proteser under muskel at jeg ikke velger anatomiske. Men er litt nervøs for å få "dobbelpupp" når jeg blir eldre (og kanskje får hengepupper) fordi protesen er under muskelen! Har lest om en del som har opplevd dette noen år etterpå. Jeg er 160 cm og ca. 47 kg. Er normalt slank og har str 70 A i BH. Har gjort litt "reserch". Fordelen med runde proteser er vel at du får mer volum, kløft, at de blir mykere... noe mer? Anatomiske er at de ligner mer på et normalt bryst, men tror de er hardere og at du kan få en firkantet form på toppen av brystene? Fordelen med under muskel er mindre sjanse for kapsling/rippling, mer naturlig og ingen synlig protesekant. Har du valgt klinikk nå? Ja, jeg har bestemt meg for Fana. Skal på en ny konsultasjon neste uke siden jeg fortsatt er usikker med tanke på protese og plassering. Er mest innstillt på å ta under muskel, men er som du sier bekymret for å få dobbelpupp senere.. Veldig vanskelig dette! Har sett mye forskjellige resultater med runde proteser. Noen ser veldig fine og naturlige ut, mens andre ser ut som to "baller" bare har blitt festet til brystet. Er veldig redd for det siste. Så jeg tror jeg kommer til å velge anatomisk fordi jeg vil at det skal se mest mulig naturlig ut. Du får si ifra hvordan det går med operasjonen da
ssspiee Skrevet 25. oktober 2015 #37420 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Ja, jeg har bestemt meg for Fana. Skal på en ny konsultasjon neste uke siden jeg fortsatt er usikker med tanke på protese og plassering. Er mest innstillt på å ta under muskel, men er som du sier bekymret for å få dobbelpupp senere.. Veldig vanskelig dette! Har sett mye forskjellige resultater med runde proteser. Noen ser veldig fine og naturlige ut, mens andre ser ut som to "baller" bare har blitt festet til brystet. Er veldig redd for det siste. Så jeg tror jeg kommer til å velge anatomisk fordi jeg vil at det skal se mest mulig naturlig ut. Du får si ifra hvordan det går med operasjonen da Ja, det skal jeg gjøre! Denne videoen på youtube gir et bra svar på om man lurer på om man skal ha runde eller anatomiske implantat: https://www.youtube.com/watch?v=xrN0KmF9fZg. Som han sier ser man ikke forskjell på runde/anatomiske om man har normal form på brystene, og at runde er tryggest mtp. komplikasjoner. Vet ikke om han snakker om under muskel eller begge da men. Jeg velger under muskel pga. det vil se mest naturlig ut på toppen og mindre sjanse for rippling, kapsling, og bedre ved f.eks mammografiundersøkelse hvis jeg ikke tar feil? hehe. Endret 25. oktober 2015 av ssspiee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå