Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg brukte micropore teipen, men da jeg skulle bytte teip så dro jeg av så mye hud at jeg fikk sår (skal bytte en gang i uka i følge klinikken). Nå har jeg brukt silketeip og syns den er bedre :)

Kjøpte en silikontape som het mepitac jeg, den virket veldig myk og fuktig så håper den blir bedre. Den skulle visst gjøre arrene penere også så det var jo positivt. Nå har mine blitt helt lilla og ser verre ut enn de gjorde tidligere :(

Og teiper du langs med arret eller tar du flere teipbiter å setter på tvers?

Endret av Tuva2002
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte en silikontape som het mepitac jeg, den virket veldig myk og fuktig så håper den blir bedre. Den skulle visst gjøre arrene penere også så det var jo positivt. Nå har mine blitt helt lilla og ser verre ut enn de gjorde tidligere :(

Og teiper du langs med arret eller tar du flere teipbiter å setter på tvers?

Er det den med rød beholder? Jeg tok med meg en rull fra jobben så vet ikke hvilket merke det er. Mine arr er også rød/lilla nå, men er visst vanlig at de blir det før de blir lysere :)

Jeg teiper på langs med arret, altså en teipbit over hele. Vet du om vi kan bruke en smalere teip? Tenker det hadde vært greit nå på sommeren når vi skal gå med bikini :P

Skrevet

Er det den med rød beholder? Jeg tok med meg en rull fra jobben så vet ikke hvilket merke det er. Mine arr er også rød/lilla nå, men er visst vanlig at de blir det før de blir lysere :)

Jeg teiper på langs med arret, altså en teipbit over hele. Vet du om vi kan bruke en smalere teip? Tenker det hadde vært greit nå på sommeren når vi skal gå med bikini :P

Nei, den er hvit. Men så de hadde flere typer på apoteket.

Har hele tiden tapet på tvers jeg, siden det var sånn de var tapet etter op, men aner ikke hva som er best?

Mikroporetapen var jo ganske smal, 1,25 cm mener jeg å huske, men fant ikke smalere silikontape enn 2 cm, syns også den er litt tykk :(

Skrevet

Når jeg kjøpte micropore på apoteket så hadde de to typer. En som var 2,5 cm og en på 1,25 cm. Valgte den bredeste da jeg tenkte det sikkert var lurt i starten.. Men har også lyst på tynnere teip nå mot sommeren (ikke at været her i Oslo har vært så bikini-vennlig så langt i år..). Burde da vel gå bra? Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem så lenge teipen dekker hele arret, og det er jo mye tynnere enn 1,25 cm.. :) Tenker å kjøpe micropore 1,25 cm, da jeg ikke har reagert på denne teipen.. Virker som om utrolig mange gjør det, så lurer på hvor lang tid etter OP at dere begynte å reagere på teipen? Har nå brukt den i over 7 uker uten problemer, håper det varer...

Skrevet

Dato er satt, 17. august hos Marius Barstad (Fornebuklinikken)! Nå sitter jeg og knipser bilder av fine pupper på nettet hele tiden.. To mnd føles kjempelenge, skal bli veldig spennende! Håper på et naturlig resultat, skrekken er at de ser for kunstige ut.

Jeg er 162 cm, 53 kg og en liten 75a. Håper på C. Trener veldig mye, så regner med de vil bli endra mindre.

Skrevet

Nei, den er hvit. Men så de hadde flere typer på apoteket.

Har hele tiden tapet på tvers jeg, siden det var sånn de var tapet etter op, men aner ikke hva som er best?

Mikroporetapen var jo ganske smal, 1,25 cm mener jeg å huske, men fant ikke smalere silikontape enn 2 cm, syns også den er litt tykk :(

Grunnen til at vi fortsatt teiper etter at sårene har grodd er vel egentlig bare for å beskytte arrene og at teipen gir et visst press på arret slik at det blir penere, så det er ingen grunn til at du ikke skal teipe på langs :) Å teipe på den andre måten du beskrev blir jo som når man skal stripse et sår for å holde såret lukket, og det har ingen hensikt nå som vi har hel hud over arrene :)

Skrevet

Når jeg kjøpte micropore på apoteket så hadde de to typer. En som var 2,5 cm og en på 1,25 cm. Valgte den bredeste da jeg tenkte det sikkert var lurt i starten.. Men har også lyst på tynnere teip nå mot sommeren (ikke at været her i Oslo har vært så bikini-vennlig så langt i år..). Burde da vel gå bra? Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem så lenge teipen dekker hele arret, og det er jo mye tynnere enn 1,25 cm.. :) Tenker å kjøpe micropore 1,25 cm, da jeg ikke har reagert på denne teipen.. Virker som om utrolig mange gjør det, så lurer på hvor lang tid etter OP at dere begynte å reagere på teipen? Har nå brukt den i over 7 uker uten problemer, håper det varer...

Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor det ikke skal være greit med smalere teip så lenge den dekker arrene :) Jeg gikk over til silketeip etter 5 uker tror jeg. Problemet med micropore var at den satt for godt slik at jeg dro av hud og fikk sår da jeg skulle skifte den. Kirurgen min sa jeg skulle skifte teip 1-2 ganger i uka så det er nok derfor. Dette problemet har jeg ikke hatt med silketeipen, men jeg blir rød i huden av denne.

Er det noen her som har prøvd mepiform? Den skal visst gjøre at arrene blir finere så jeg har lyst til å prøve den. Den koster 135 og holder da til ca 3 skift.

Skrevet

Dato er satt, 17. august hos Marius Barstad (Fornebuklinikken)! Nå sitter jeg og knipser bilder av fine pupper på nettet hele tiden.. To mnd føles kjempelenge, skal bli veldig spennende! Håper på et naturlig resultat, skrekken er at de ser for kunstige ut.

Jeg er 162 cm, 53 kg og en liten 75a. Håper på C. Trener veldig mye, så regner med de vil bli endra mindre.

Gratulerer med operasjonsdato! :) Blir en spennende tid framover for deg! Har du vært på konsultasjon og fått vite hva du skal legge inn? Jeg er 168 cm, 57 kg og var en 70b. La inn 350 og 375 høy profil runde proteser under muskel og er nå en 70D. Jeg var som deg livredd for å få for store, men jeg angrer på at jeg ikke la inn mer :P

Skrevet

Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor det ikke skal være greit med smalere teip så lenge den dekker arrene :) Jeg gikk over til silketeip etter 5 uker tror jeg. Problemet med micropore var at den satt for godt slik at jeg dro av hud og fikk sår da jeg skulle skifte den. Kirurgen min sa jeg skulle skifte teip 1-2 ganger i uka så det er nok derfor. Dette problemet har jeg ikke hatt med silketeipen, men jeg blir rød i huden av denne.

Er det noen her som har prøvd mepiform? Den skal visst gjøre at arrene blir finere så jeg har lyst til å prøve den. Den koster 135 og holder da til ca 3 skift.

Jeg fikk beskjed om at mepitac var det samme som mepiform så jeg kjøpte den. Kosta 119 og det er en 3 meter lang rull. Varer hvertfall lenger enn til 3 skift. Veldig lett å sette av og på og :) ho på apoteket sa at dette var en slags arrbehandling som skulle gjøre arrene finere. Helt hudfarget var den og så den syns knapt :)

Skrevet

Gratulerer med operasjonsdato! :) Blir en spennende tid framover for deg! Har du vært på konsultasjon og fått vite hva du skal legge inn? Jeg er 168 cm, 57 kg og var en 70b. La inn 350 og 375 høy profil runde proteser under muskel og er nå en 70D. Jeg var som deg livredd for å få for store, men jeg angrer på at jeg ikke la inn mer :P

Har kun hatt telefonkonsultasjon, så den ordentlige konsultasjonen blir på operasjonsdagen. Er ikke så redd for størrelse egentlig, men er redd for fake look :P

Skrevet

Åja, jeg skal bare bytte hver 14. dag, så kan jo være derfor. Opplever heller at den begynner å løsne i kantene noen dager før jeg skal skifte.. Men regner med at det ikke er noe problem med tanke på bakterier nå som arret er grodd.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at mepitac var det samme som mepiform så jeg kjøpte den. Kosta 119 og det er en 3 meter lang rull. Varer hvertfall lenger enn til 3 skift. Veldig lett å sette av og på og :) ho på apoteket sa at dette var en slags arrbehandling som skulle gjøre arrene finere. Helt hudfarget var den og så den syns knapt :)

Wow! Da kjøper jeg heller den du kjøpte :P mepiform er en pakke med to plaster på 5 x 7,5 cm som kan klippes. Puster den du kjøpte eller er den med vanlig plasteroverflate?

Skrevet

Har kun hatt telefonkonsultasjon, så den ordentlige konsultasjonen blir på operasjonsdagen. Er ikke så redd for størrelse egentlig, men er redd for fake look :P

Har ikke kirurgen sagt noe om form på implantater, over/under muskel eller ca str? Anatomiske proteser gir jo en veldig naturlig look hvis det er det du ønsker :) Kirurgen hører garantert på hva du vil og du blir nok veldig fornøyd!

Skrevet

Har ikke kirurgen sagt noe om form på implantater, over/under muskel eller ca str? Anatomiske proteser gir jo en veldig naturlig look hvis det er det du ønsker :) Kirurgen hører garantert på hva du vil og du blir nok veldig fornøyd!

Joda :) Om jeg skal ha moderat profil, så har jeg ikke plass til noe mer enn ca 240. Siden jeg ønsker en C, må jeg nok ha høy profil. De skal legges under muskel. Anatomiske blir det ikke, da de er så dyre, og jeg tror jeg skal tåle en litt rund form :)

Skrevet

Wow! Da kjøper jeg heller den du kjøpte :P mepiform er en pakke med to plaster på 5 x 7,5 cm som kan klippes. Puster den du kjøpte eller er den med vanlig plasteroverflate?

Står at den skal puste :)

Skrevet

I morgen skal jeg en tur ut for første gang etter op (4uker og 2 dager siden), og tenkte å gå litt med vanlig bh uten spiler den kvelden :) noen andre som har gått noen timer uten sports bh så tidlig? Blir fra 18-02 tenker jeg :)

Skrevet (endret)

Endret av Libra
Skrevet

Jeg gikk i en helt myk, spileløs BH etter ca 3 uker. Var bare noen timer da - typ 3-4. Men jeg hadde fått beskjed på klinikken at så lenge den var uten spiler eller push-up så gikk det helt fint en gang i blant etter et par uker. Også føler jeg ar man merker sånt på følelsen også - hvis det er ubehagelig så er det kanskje lurt å ta på noe annet. Evt ha sportsBHen i veska hvis du får vondt i løpet av kvelden? Tror ikke du skal bekymre deg for å gå noen timer med vanlig BH etter så mye som 4 uker.

Har ikke hatt vondt på noen uker nå så tror det skal gå greit, har prøvd den litt hjemme også og syns den støtter bra, merker ikke store forskjellen fra sports bhen :)

Skrevet

Jeg syns mine er fine fra siden, men de hadde nok sett bedre ut forfra med moderat profil. Jeg kommer aldri til å ha pupper som sitter inntil hverandre uansett hvor mye pushup jeg bruker for å si det sånn :/ Kirurgen sa jeg måtte legge på meg for å få mer kløft, for nå ser man skjelettet mitt mellom puppene mine. Haha, høres kanskje verre ut enn det er :P Jeg fikk beskjed om dette før jeg opererte så hvis kirurgen din har sagt at det vil bli bra til deg så har han helt sikkert rett :)

Kirurgen sa det samme til meg også før første operasjon, at jeg ikke kommer til å få den kløfta de fleste vil ha :P men hvordan ser høy profil ut på deg? Er det bare det at de ser spisse ut? :P blir litt usikker når du sier du angrer.. Hehe

Skrevet

Hei. Jeg er helt ny her inne, har lest mye på forumet den siste tiden og ser at det er til hjelp for mange. Så hiver meg på! Tok silikon for 3 uker siden nå, har 325cc under muskelen. Hadde så og si ingenting fra før (70A) og nå er jeg blitt målt til en 65DD/E, kunne ikke vært mer fornøyd med hvordan de ser ut! Både form og størrelse. Var redd for at jeg ikke kom til å få kløft fordi jeg skulle legge under muskel og er veldig tynn på overkroppen, men de er faktisk kommet veldig nære hverandre og kløft er det selv uten noenting på. Føler meg såå komfortabel i min egen kropp nå, noe jeg ikke gjorde før. 

Jeg lurer på et par ting som noen her kanskje kan svare på:

1. Jeg skal i bryllup om noen uker og har lyst til å få litt farge på kroppen før den tid, er det ok å ta noen minutter solarium så lenge man dekker arrene med både teip (som alltid er på enda) og legger noe over (en topp eller noe)?? Har noen av dere gjort det så kort tid etter operasjon? Fikk beskjed av klinikken om å være forsiktig med det bare, men fikk liksom ikke noe ordentlig svar på om det var ok eller ikke. Er så redd for å gjøre noe feil..

2. Dere som har operert, hvilken/hvilke sportsbh'er bruker dere? Har gått med den fra klinikken i 3 uker og skal bruke støttebh i 3 uker til, så har insett at jeg trenger flere. Noen tips til hvor man kan få kjøpt en god bh som gjør det den skal? 

3. Noen som har begynt å sove på magen/siden etter operasjonen? Jeg ligger fortsatt på ryggen, har prøvd å ligge litt på siden den siste uka, men det blir fort ubehagelig og jeg føler ofte at jeg "klemmer" den protesen jeg ligger på siden med. Noen andre som føler det samme? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...